Sodi velosipēdu vadītājiem Zviedrijā

Avatar

By Autobraucējs 12.09.2014 10:22:55

Member · 836 comments

Brauksim , nu vismaz centīsimies braukt pieklājīgi !!  Es pats esmu daudz, daudz braucis ar auto, ar velo sāku ar Škoļniku no 7 gadiem, bija kādreiz jauns Start šose, tagad arī braukājos ar velo,  bet lietas būtība tāda --- ieraugot, apdzenot velo, slēdzu pagrieziena rādītāju, ( dienā vai tumsā) ja vajag samazinu ātrumu, apbraucu velo ar drošu intervālu, un kad redzu spoguļos ka to dara arī citi tāpat, paliek omulīgi, un kad kadreiz gadās braukt pa šoseju pašam ar velo, ja kāds dara tapat, ir patīkama, droša sajūta, nevis kad kāds paskrien garām 5 cm spraugu atstājot, gandrīz vai aizķerot, un uz 100 vai vēl ātrāk, samainoties ar pretimbrauceju,  tad gan rodas vēlme tādu noķert...!   Kādreiz vasarā gadās pa šoseju līdz bodei pamīties kādu kilometru, tad pagaidām pie mums vēl tikai puse var normāli apbraukt velosipēdistus,...diemžēl.

Avatar

By Bibo 12.09.2014 10:31:26

Member · 582 comments

Runājot par autobraucējiem, kas mani tiešām tracina, tas ir tie autobraucēji, kuri apdzen citas mašīnas tajā brīdī, kad brauc pretī velobraucējam.

Šo slimību kaut kā tieši šogad piefiksēju. Vienreiz uz Carnikavas ceļa, pat sanāca mukt malā...

Avatar

By sursurs 12.09.2014 10:48:04

Member · 905 comments
Autobraucējs wrote

Brauksim , nu vismaz centīsimies braukt pieklājīgi !!  Es pats esmu daudz, daudz braucis ar auto, ar velo sāku ar Škoļniku no 7 gadiem, bija kādreiz jauns Start šose, tagad arī braukājos ar velo,  bet lietas būtība tāda --- ieraugot, apdzenot velo, slēdzu pagrieziena rādītāju, ( dienā vai tumsā) ja vajag samazinu ātrumu, apbraucu velo ar drošu intervālu, un kad redzu spoguļos ka to dara arī citi tāpat, paliek omulīgi, un kad kadreiz gadās braukt pa šoseju pašam ar velo, ja kāds dara tapat, ir patīkama, droša sajūta, nevis kad kāds paskrien garām 5 cm spraugu atstājot, gandrīz vai aizķerot, un uz 100 vai vēl ātrāk, samainoties ar pretimbrauceju,  tad gan rodas vēlme tādu noķert...!   Kādreiz vasarā gadās pa šoseju līdz bodei pamīties kādu kilometru, tad pagaidām pie mums vēl tikai puse var normāli apbraukt velosipēdistus,...diemžēl.

Vo, vo - es tiešām godīgi saku skaļu "paldies" visiem, kuri apbraucot/apdzenot atstāj drošu intervālu. Ja jau visi runā par to, ka velo tādus un tādus sodus, tad varbūt vajag arī sākt runāt par to, ka reālus sodus par apbraukšanu atstājot 5cm intervālu utt. Vai kā tur augstāk komentārā - apdzīšanu, ja pretī naķ velo. Abos gadījumos ir sanācis mukt malā uz grantētās nomales un mēģināt tur savākties. To, ka braucot uz 80-100km/h tas auto (īpaši, ja lielāks) uztaisa tādas vēja pūsmas, kas pie dažādiem sānvējiem un 10cm intervāla atstāšanas var burtiskā nozīmē paraut zem auto riteņiem, tie šoferi jau nedadomājas. Un stulbākais, ko sanāca nesen ievērot minoties no Daugmales - daudzi nepagriež to stūri pa kreisi apbraucot/apdzenot pat tad, kad es ar velo un šis ar auto esam vienīgā satiksme uz visa ceļa abos virzienos -cik nu vien tālu redzams.


velo 4ever

Avatar

By averza 12.09.2014 11:08:07

Member++ · 5,039 comments
Bibo wrote

Šo slimību kaut kā tieši šogad piefiksēju.

Nav tikai šogad. Un sursur, ne jau uz 80-100km/h tiek apdzīts, bet bieži vien 110+.
Ja ir ūdens pudele līdzi, var mēģināt nedaudz iešļakstīt stiklā.

Avatar

By Autobraucējs 12.09.2014 11:28:20

Member · 836 comments

pie to ātrumu starpības neko nevar paspēt izdarīt .......vēl nācu pie slēdziena, ka tam velo ar kuru gadās braukt pa šosejām, būs tomēr jāliek klāt spogulītis, daudz labāk ja kontrolē kas aiz tevis notiek, un vēl jau ir variants, lēnām braukt pa ceļa nomali, pa pretējo pusi, kā iet gājēji,  tad vismaz tu redzi un kontrolē pretim braucošos, bet atkal paliek daži bīstami gadījumi kad auto viens otru apdzen......pa laukiem daudzus esmu redzējis ka ar velo brauc pa pretējo pusi- lēnām, bet pārliecinoši , kā saka krievi- medlenno, no uverenno !

Avatar

By averza 12.09.2014 11:34:14

Member++ · 5,039 comments

Pa šoseju kādreiz pieturējos pie šāda braukšanas stila:
- ja pretī neviens nebrauc, tad braucam nedaudz vairāk uz joslas vidu.
- cenšamies nebraukt pa pašu malu un, kad dzirdam apdzenošo autiņu, pēdējā brīdī (nevis krietni iepriekš!) pavācamies uz pašu malu, tādējādi iegūstot svarīgos centimetrus smile

Avatar

By kazhinsh 12.09.2014 11:36:28

Member · 67 comments
Bibo wrote

Runājot par autobraucējiem, kas mani tiešām tracina, tas ir tie autobraucēji, kuri apdzen citas mašīnas tajā brīdī, kad brauc pretī velobraucējam.

Šo slimību kaut kā tieši šogad piefiksēju. Vienreiz uz Carnikavas ceļa, pat sanāca mukt malā...

Ar velo braucot auto vadītāji vairs neparsteidz. Uz Liepājas šosejas vismaz  valada vienlīdzība nešķiro vai velo vai mašīna brauc pretī dzen tā pat.

Avatar

By DZ 12.09.2014 13:04:08

Member · 3,501 comments
Bibo wrote

Runājot par autobraucējiem, kas mani tiešām tracina, tas ir tie autobraucēji, kuri apdzen citas mašīnas tajā brīdī, kad brauc pretī velobraucējam.

Šo slimību kaut kā tieši šogad piefiksēju. Vienreiz uz Carnikavas ceļa, pat sanāca mukt malā...

Juridiski tā ir tīša personas dzīvības apdraudēšana un var tikt pielietoti radikālāki līdzekļi aizstāvot savu dzīvību. Kādi? - tas atkarībā no katra iztēles.
Vienreiz gan bija neforši - pirms vai aiz Jēkabpils, tagad precīzi neatceros, pretim viens otram blakus nāca divi smagie. Ceru, ka tas, kurš apdzina, savu likteni jau ir sastapis, jo esmu drošs, ka uz pustukšas šosejas viņš mani redzēja.

Ļoti, ļoti izteiktu apdzīšanu iebraucot manā joslā un neatstājot vietu var novērot posmā Dalbe - Ozolnieki darbadienu vakaros.

Last edited by DZ (12.09.2014 13:08:39)


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By averza 12.09.2014 14:01:38

Member++ · 5,039 comments
DZ wrote

pretim viens otram blakus nāca divi smagie.

Pretim vai tomēr viens otru apdzina?

Avatar

By Bibo 12.09.2014 14:37:55

Member · 582 comments

pretim DZ gan jau smile

Avatar

By 436 12.09.2014 17:45:01

Member · 822 comments

Laikam būs šādos gadījumos jāiebrauc dziļāk joslā. Parasti cenšos respektēt auto un turos maksimāli pie malas. Bet ja reiz no autovadītājiem nav cieņas, tad būs jāveic darbības, kas liks viņu asinīm plūst straujāk big_smile

Avatar

By kašķis 12.09.2014 20:29:09

Member · 1,210 comments
KasparsS wrote
buzic 65 wrote

p.s. jā, jā - es arī dažkārt braucu pie sarkanā...

nuuu, visi brauc pie sarkanā, velosipēdisti un autobrauceji smile tas ir normāli pie mums, pagaidām.
gājēji arī bieži vien ignorē.

Kad esmu uz 4riteņiem pie sarkanā nebraucu NEKAD!

Avatar

By kašķis 12.09.2014 20:32:09

Member · 1,210 comments
buzic 65 wrote

sursur. nebrauktu arī tad, ja auto nebūtu nr. un pie "gandrīz sarkanā" arī nebraucu. ar auto braucot, neskaitāmas reizes esmu pārliecinājies, ka ir ļoti augsts gan velosipēdistu, gan autobraucēju procents, kuri absolūti nepareizi nosaka transporta līdzekļa ātrumu, kurš, atrodoties uz galvenā ceļa, tuvojas brauktuvju krustojumam (ne visur ir luksofori).
p.s. man ir pilnīgi pie pakaļas, ko un kā dara autovadītāji dara Kiprā, bet es arī nakts vidū uz tukša ceļa, mainot joslas, slēdzu pagrieziena rādītājus, un nedomāju, ka neviens taču neredz. kāpēc man jālīdzinās viņiem? arābu valstīs par izvarošanu pat pirkstu nepakratīs, vai man to slavēt un stādīt par piemēru?
neesi aizdomājusies, kāpēc tajā pašā Zviedrijā dzīves līmenis ir augstāks nekā Tevis pieminētajā Kiprā vai Spānijā?


Mihail. mēs jau runājam par vienu un to pašu. Tu jau biji tas, kurš teica, ka 15 eiro ir atbilstoši ienākumu līmenim. es pārstāvēju viedokli, ka par zagšanu nocirsta roka, daudz labāk palīdz ievērot likumu.

+1

Avatar

By sursurs 12.09.2014 20:36:53

Member · 905 comments
436 wrote

Laikam būs šādos gadījumos jāiebrauc dziļāk joslā. Parasti cenšos respektēt auto un turos maksimāli pie malas. Bet ja reiz no autovadītājiem nav cieņas, tad būs jāveic darbības, kas liks viņu asinīm plūst straujāk big_smile

Ja virsū nāk divi smagie (pašai tā ir vairākas reizes bijis uz Bauskas šosejas posmā no Iecavas līdz Codei, kur asfaltētā nomale ir tieši nekāda), tad vienīgās darbības, ko tiešām VAR veikt, ir tīties nost no brauktuves un pēcāk lamāties forumā. big_smile Jo principā uz tā ceļa fiziski NAV vietas blakus divām fūrēm un vēl velo un vēl kaut kādiem nebūt intervāliem.
Jā, pārredzamā posmā es tādās situācijās cenšos uzmīt/piebremzēt, lai nenonāktu situācijā, kad divos virzienos braucošas fūres sastopas tieši blakus man, kā arī cenšos braukt pietiekami dziļi joslā, lai šoferi laikus saprastu, ka pa esošo joslu mani neapsteigs un domātu, kā normāli apdzīt. Bet, ja uz šosejas izdzirdot aimugurē fūri, piepeši mēģināsi kādu audzināt - līst joslai vairāk uz vidu vai veikt kādas tamlīdzīgas darbības, tad iespējams tā arī būs pēdējā reize, kad ko tādu darīsi, jo fūre vnk fiziski nevar tā nodot pa mēmajiem kā vieglais auto.


velo 4ever

Avatar

By KKTK 15.09.2014 10:26:24

Member+ · 2,298 comments
buzic 65 wrote

kāpēc tajā pašā Zviedrijā dzīves līmenis ir augstāks nekā Tevis pieminētajā Kiprā vai Spānijā?

Atspēriena punkts šai nekādai un stipri dzerošajai tautai bija iespēja Hitleram tirgo dzelzs rūdu un ķipa nepiedalīties II pasaules karā. Tālāk nāca sociālisms, nevis regulāra balsošana par oligarhiem savā valdībā.

Avatar

By Gagris 18.09.2014 08:30:33

Member · 99 comments
kašķis wrote
KasparsS wrote
buzic 65 wrote

p.s. jā, jā - es arī dažkārt braucu pie sarkanā...

nuuu, visi brauc pie sarkanā, velosipēdisti un autobrauceji smile tas ir normāli pie mums, pagaidām.
gājēji arī bieži vien ignorē.

Kad esmu uz 4riteņiem pie sarkanā nebraucu NEKAD!

Vai ritenju skaits nosaka to cik lielaa meeraa ir jaaieveero CSN?
P.S. Gandriiz vienmeer panaaku tos, kuri aizbrauc pie sakanaa, velo un gaajeeju gadiijumos.....


Minu jau minu.....

Avatar

By ZIB 18.09.2014 09:52:29

Member · 273 comments
Gagris wrote
kašķis wrote
KasparsS wrote

nuuu, visi brauc pie sarkanā, velosipēdisti un autobrauceji smile tas ir normāli pie mums, pagaidām.
gājēji arī bieži vien ignorē.

Kad esmu uz 4riteņiem pie sarkanā nebraucu NEKAD!

Vai ritenju skaits nosaka to cik lielaa meeraa ir jaaieveero CSN?
P.S. Gandriiz vienmeer panaaku tos, kuri aizbrauc pie sakanaa, velo un gaajeeju gadiijumos.....

Un ko tu dari, kad noķer ? smile Es braucu pie sarkanā, nāc noķer mani un paskalo man smadzenes smile Atradies, kārtības sargs.

Avatar

By averza 18.09.2014 10:55:55

Member++ · 5,039 comments

Vārds "panākt" noteikti bija domāts tā, ka tie sarkanās-gaismas-skrējēji neko reāli neietaupa, ne jau, ka dzenas pakaļ, lai speciāli panāktu.

Avatar

By ZIB 18.09.2014 11:59:11

Member · 273 comments
averza wrote

Vārds "panākt" noteikti bija domāts tā, ka tie sarkanās-gaismas-skrējēji neko reāli neietaupa, ne jau, ka dzenas pakaļ, lai speciāli panāktu.

Ups.  Atvainojos, domāju viens sitējs uzdarbojas.

Avatar

By Mihails 18.09.2014 12:00:22

Member · 341 comments

Kā nu kur. Uz Brīvības gatves veloceļa, braucot pie sarkanā, var daudz laika ietaupīt. Un, iespējams, viņi vienkārši lēnāk brauc.

Avatar

By ZIB 18.09.2014 12:07:51

Member · 273 comments
Mihails wrote

Kā nu kur. Uz Brīvības gatves veloceļa, braucot pie sarkanā, var daudz laika ietaupīt. Un, iespējams, viņi vienkārši lēnāk brauc.

+ es braucu uz darbu uz Mārupi no centra un atpkaļ. Ja es gaidītu katrā krustojumā, domāju, kādas 10 minūtes būtu vairāk (ja ne vairāk). Ietaupījums ir jūtams smile

Avatar

By sursurs 18.09.2014 23:35:19

Member · 905 comments
ZIB wrote
Mihails wrote

Kā nu kur. Uz Brīvības gatves veloceļa, braucot pie sarkanā, var daudz laika ietaupīt. Un, iespējams, viņi vienkārši lēnāk brauc.

+ es braucu uz darbu uz Mārupi no centra un atpkaļ. Ja es gaidītu katrā krustojumā, domāju, kādas 10 minūtes būtu vairāk (ja ne vairāk). Ietaupījums ir jūtams smile

Tieši tā. Plus vēl arī daudzi autovadītāji paši ir teikuši, ka labāk tas velo iedegoties zaļajam jau ir prom no tā krustojuma (tb aizbrauc pie sarkanā vai īsi pirms iedegas zaļais), nevis tur vēl maisās pa visam. āpēc jau ārvalsīs daudzviet liek velo soplīnijas krietni tuvāk krustojumā iekšā nekā auto - lai aizbrauc pirmie un nemaisās tur, kur tiešām ir nedrīkst apdzīt (krustojumā).
Ir vietas Rīgā, piemēram, uzbraukšana uz Akmens tilta no Krasta ielas puses braucot, kur tikai izbraucot ar velo pie sarkanā var normāli pārkārtoties pāri tām trim joslām pa kreisi. Ja sāktu tur braukt reizē ar autiņiem pie zaļā, viņi paši atkal lamātos, ka velo tur kārtojas pāri trim joslām ar ātrumu, kurš tajā vietā mēdz būt arī krietni atšķirīgs no auto ātruma, taisa avārijas situācijas vai lien zem auto riteņiem (auto tur btw paši bieži vien visos virzienos pārkārtojas). A tā - izbrauc pirms vēl zaļais iededzies, fiksi pārkārtojies pāri tām 3 joslām un, kad autiņi jau brauc blakus, esi jau pareizajai joslai pareizajā malā un nekur vairs nav jāložņā...


velo 4ever

Avatar

By averza 19.09.2014 00:08:24

Member++ · 5,039 comments

+1 par Akmens tiltu
BikeBox_Markings.jpg

Avatar

By Gagris 19.09.2014 07:51:46

Member · 99 comments
averza wrote

Vārds "panākt" noteikti bija domāts tā, ka tie sarkanās-gaismas-skrējēji neko reāli neietaupa, ne jau, ka dzenas pakaļ, lai speciāli panāktu.


Tieshi taaa....


Minu jau minu.....

Avatar

By Gagris 19.09.2014 08:08:36

Member · 99 comments

Velo celinjsh nav pa celjam taapeec braucu pa brauktuvi un staajos pie visiem sarkanajiem. Ikdienaa braucot jau esmu
iemaacijies laiciigi samazinaaat aatrumu, nevis visu laiku raustiities. Zinu + - kaada gaisma degs un kaa jaabrauc. 2 gadus atpakalj arii braucu raustiidamies vienmeer ar mashiinaam kodos, parasti arii izkodu smile , ber tagad pa pilseetu chilinjaa ap 30 km/h braucu, ja nav aizmotora, nju zaudeeju varbuut paaris minuutes.
Vai 70 gadus vecs tantuks arii braucot ar velo pie sarkanaa varees aatri noreagjeet, ja radiisies avaarijas situaacija???
Shaubos....
Vakar braucot ar auto velo pie sarkanaa aizbrauca un peec tam pa Jejgavas ielu trauceeja. Ja nebuutu aizbraucis pie sarkanaa
netrauceetu, jo buutu pilntiesiigs satiksmes daliibnieks pret kuru jaabuut iecietiigam un kursh jaarespektee....
Tikai nedomaajiet, ka nogriezu vinjam celju kai ko taadu....
Nju tas taa paardomas....
P.S. Ar velo braucu uz darbu ikdienaa 30km uz vienu pusi, taa ka nav taa ka pirmo reizi uzkaapju uz velo.


Minu jau minu.....

Avatar

By duuzis 19.09.2014 08:45:21

Member · 461 comments

Šitā demagoģija, ar braukšanu pie sarkanā, atgādina vienu personāžu, kas ar putām uz lūpām stāstīja, ka braukt ar ķiveri ir bīstami. Tik pat labi jau tadvar stāvēt invalīdu stāvvietās, braukt ar mašīnu pie sarkanā utt., jo es tak ātri, es tak nevineam netraucēju!

Par netikšanu pārkārtotiers - muļķības. Ikdienā no darba ar riteni braucu pāri Dienvidu tiltam un uzbraucu uz viņa no Slāvu apļa. Lai tiktu pāri tiltam ir jātiek garām trim nobrauktuvēm, vienai ir divas joslas, divām pa vienai. Parādot ar roku pagrieziņu un normāli pārkārtojotirs, nekad nav bijušas problēmas tikt pāri joslām. Ne kāds ir pīpinājis, ne spiedis malā ne kā citādi izpildījies, parasti normali piebremzē un palaiž un tur mašīnām ātrums ne tuvu nav 50 km/h.

Jā, ar rtieni tā pat kā ar mašīnu, stājos pie visiem sarkanajiem, arī pie tukšas gājēju pārejas. Un topēc nekad neko neesmu nokavējis.

Avatar

By wattanens 19.09.2014 08:48:45

Member · 793 comments

Bet lai tiktu uz akmenīša tomēr ir jāsāk braukt kamēr vēl nav mašīnām zaļais iededzies, drošāk pašam, vieglāk autovadītājiem, ar visu to, ka pareizo joslu ieņemu jau pirms krustojuma.


3/4