Sodi velosipēdu vadītājiem Zviedrijā

Avatar

By Armancs 11.09.2014 12:17:38

Member+ · 176 comments

Netīši uzdūros šādai informācijai (P.S. 1 SEK = 0.11 EUR). Vienkārši uzziņai:

Zviedrijā velosipēda vadītāju var sodīt par to, ka
•    slikti darbojas velosipēda bremzes: 500 kronor.
•    nav priekšējā baltās gaismas luktura vai tas pienācīgi nedarbojas: 500 kronor.
•    nav aizmugurējā sarkanās gaismas luktura vai tas pienācīgi nedarbojas: 500 kronor.
•    nav uzstādīti atstarotāji vai arī tie nav pienācīgā kārtībā: 500 kronor.
•    nav zvaniņa vai tas pienācīgi nedarbojas: 500 kronor.
•    priekšā uzstādīts sarkanās gaismas lukturis: 500 kronor.
•    aizmugurē uzstādīts baltās gaismas lukturis: 500 kronor.
•    velosipēda piekabe vai blakusvāģis nav aprīkots ar noteikumos prasītajām apgaismes ierīcēm: 500 kronor.
•    velosipēds aprīkots ar detaļām vai piederumiem, kuru lietošana nav apstiprināta: 500 kronor.

Nosacījumi par apgaismes ierīču izmantošanu ir spēkā tikai tad, ja ar velosipēdu pārvietojas tumšajā diennakts laikā. Bērnu velosipēds ar apgaismes ierīcēm nav jāaprīko, jo tiek pieņemts, ka bērni tumsā ar velosipēdu nepārvietojas.

Ceļu satiksmes noteikumos noteikti sodi velosipēdistiem, ja tie:
•    brauc pie sarkanās gaismas: 1500 kronor.
•    nepakļaujas policista norādēm: 1000 kronor.
•    neapstājas vietās, kur tas noteikts: 500 kronor.
•    nedod ceļu speciālā dienesta transportam, vilcienam vai tramvajam: 1000 kronor.
•    nedod ceļu transporta līdzeklim, kas tuvojas no labās puses: 1000 kronor.
•    neievēro ceļa apzīmējumus vai ceļa zīmes: 500 kronor.
•    pārvietojas pa nepareizu joslu (piem. gājēju joslu, ietvi): 500 kronor
•    pa vienvirziena ielu brauc pretēji braukšanas virzienam: 500 kronor
•    brauc pa ceļu, kur to liedz zīme braukt aizliegts vai iebraukt aizliegts: 500 kronor
•    uz regulējamas gājēju pārejas nedod ceļu gājējiem: 1000 kronor.
•    uz neregulējamas gājēju pārejas nepalaiž gājējus: 1500 kronor.
•    nerāda zīmes, piem., nogriežoties vai mainot braukšanas joslas: 500 kronor
•    neievēro pieļaujamo transporta līdzekļa platumu: 500 kronor.
•    ignorē, ka bērns līdz 15g. vec., kuru tas ved, ir bez ķiveres: 500 kronor.
•    neievēro distanci: 500 kronor
•    pārvietojas ar velosipēdu aizliegtās teritorijās: 800 kronor
•    pārsniedz pieļaujamo pasažieru skaitu
o vadītājs: 500 kronor
pasažieris: 500 kronor

avots www.polisen.se

Cik bieži sodi tiek piešķirti?
2009.gadā (dati no www.bra.se)
•    Bez gaismām, nav lukturu: 1 333 velosipēdisti.
•    Braukuši pie sarkanās gaismas: 898velosipēdisti un mopēdu vadītāji:
•    Nav ievērojuši apstāšanās nosacījumus 649 velosipēdisti/mopēdu vadītāji

Avatar

By Armancs 11.09.2014 12:21:36

Member+ · 176 comments

informatīvas (brīdinošaas) skrejlapiņas palīdz atcerēties :0

n5YWn.jpg

Avatar

By Mihails 11.09.2014 12:29:08

Member · 341 comments

500 SEK = 54 EUR. Latvijā par vairumu pārkāpumu brīdinājums vai sods 7-30 EUR (par sarkano - 15 EUR, par ceļa zīmēm - 7 EUR). Ja ņem vērā iedzīvotāju ienākumu līmeni, sodu apmērs atbilst Latvijas līmenim.

Avatar

By buzic 65 11.09.2014 13:02:12

Member · 1,159 comments
Mihails wrote

500 SEK = 54 EUR. Latvijā par vairumu pārkāpumu brīdinājums vai sods 7-30 EUR (par sarkano - 15 EUR, par ceļa zīmēm - 7 EUR). Ja ņem vērā iedzīvotāju ienākumu līmeni, sodu apmērs atbilst Latvijas līmenim.

Sods par sarkano  - Latvijā  15 eiro, Zviedrijā 162 eiro. Varētu pastrīdēties par to, vai ienākumu līmenis atšķiras 10x. Bet to, ka Latvijā brauc ar daudzkārt dārgākiem velosipēdiem nekā velozemēs - Nīderlandē, Dānijā (par Zviedriju nezinu, bet domāju, ka tā pat), gan esmu pamanījis. smile
Un soda apmēram nekādā veidā nebūtu jāsaistās ar ienākumu līmeni! Tas nav obligātais nekustamā īpašuma nodoklis! Ievēro CSN un nekas nav jāmaksā.

p.s. jā, jā - es arī dažkārt braucu pie sarkanā...

Avatar

By KasparsS 11.09.2014 13:05:30

Member+ · 2,280 comments
buzic 65 wrote

p.s. jā, jā - es arī dažkārt braucu pie sarkanā...

nuuu, visi brauc pie sarkanā, velosipēdisti un autobrauceji smile tas ir normāli pie mums, pagaidām.
gājēji arī bieži vien ignorē.


Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs

Avatar

By buzic 65 11.09.2014 13:07:25

Member · 1,159 comments

Tā ir, Kaspar! Ar auto gan pie sarkanā nebraucu, tas man tabu! big_smile

Avatar

By Mihails 11.09.2014 13:14:25

Member · 341 comments
buzic 65 wrote

Un soda apmēram nekādā veidā nebūtu jāsaistās ar ienākumu līmeni!

Nepiekrītu. Soda mērķis ir atturēt no pārkāpuma izdarīšanas (t.i. lai pārkāpt būtu dārgi, neizdevīgi). ASV nevienu 15 EUR sods neatturēs, jo tas ir sīkums. Zimbabves iedzīvotājam tā ir milzīga nauda, par kuru jāstrādā nedēļa, viņš noteikti darīs visu iespējamu, lai no tā izvairīties. Daudzās valstīs iet vēl tālāk: soda apmērs ir proporcionāls konkrēti tavam ienākumu līmenim (jo miljonāram arī 500 EUR sods būs sīkumiņš), nevis vidējam ienākumu līmenim.

Avatar

By KasparsS 11.09.2014 13:16:27

Member+ · 2,280 comments
buzic 65 wrote

Tā ir, Kaspar! Ar auto gan pie sarkanā nebraucu, tas man tabu! big_smile

Tabu arī tad, ja: - "nuu, paspēšu, tikko tikai iedegās dzeltenais"? big_smile

Tā starpcitu, pavēroju, piemēram Brīvības/Dzirnavu kurstojumu. Katru luksofora intervālu(vai kā tas saucas), pabrauc vismaz viens auto pie "gandrīz sarkanā" + vēl vismaz divi auto pie sarakanā. Skaitliski noteikti, un procentuāli arī neatpaliek no velosipēdistiem. Bet sabiedrībā, redz, autovadītāji auro par to, ka mēs braucam pie sarkanajiem, neievērojam noteikumus utt. smile

Pilnīgs offtopic, atvainojos smile


Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs

Avatar

By Mihails 11.09.2014 13:18:48

Member · 341 comments

Starp citu, arī pie sarkandzeltenā braukt nedrīkst, taču dzīvē retais autovadītājs gaida zaļo (izņemot tos, kuri runā pa tālruni, neseko līdzi luksoforam un sāk braukt vien pēc tam, kad aizmugurē stāvošie sāk pīpināt).

Last edited by Mihails (11.09.2014 13:20:12)

Avatar

By 321 11.09.2014 13:24:22

Member · 6,351 comments

Latvijā pie sarkanā 15 eur

Avatar

By sursurs 11.09.2014 13:39:48

Member · 905 comments
buzic 65 wrote

Tā ir, Kaspar! Ar auto gan pie sarkanā nebraucu, tas man tabu! big_smile

A ja arī auto būtu bez numuriem, un neviens nevarētu nofilmēt /ievērot un pēcāk parādīt / kkur paziņot, ka tāds un tāds auto tad un tad pie sarkanā? wink
Vienmēr esmu teikusi, ka braukšana pie sarkanā ir problēma TIKAI tad, ja gājējs/transportlīdzeklis vnk nepamana sarkano, cer paspēt vēl pie zaļā vai vnk tupa mauc pāri neapstājoties. Ja tukšas ielas apstājas un pāriet/pārbrauc pāri - kur problēma? Teiksim Kiprā šoferi (auto/moto) regulāri un visur tā darīja. Īpaši naktīs, kad satiksme nekāda. Piebrauc, apstājas. Ja neviena nav - ripinās pāri. Avārijas tamdēļ gan netika manītas. Esmu redzējusi kā Spānijā gājēji poliču acu priekšā pie sarkanā iet pāri un nevienu tas nerausta (jo konkrētā situācijā bija aš tukša iela un nekādas bīstamības).
Sodīt vajadzētu drīzāk tos, kas vēl pie dzeltenā mēģina paspēt pāri ielai (vienalga - auto, velo, kājām).

KasparamS -> pilnībā pievienojos Tavam teiktajam.

Btw nemaz nerunāsim par Brīvībenes veloceļu, kur esot kādas 4as vismaz (pati gan tikai 3 saskaitīju) vietas, kur, lai vispār iedegtos velo zaļais, iepriekš poga jānospiež.

Last edited by sursurs (11.09.2014 13:44:07)


velo 4ever

Avatar

By Brakkis 11.09.2014 14:46:18

Member+ · 958 comments

Pilnībā piekrītu pie sarkanajiem!


"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv

Avatar

By buzic 65 11.09.2014 15:48:43

Member · 1,159 comments

sursur. nebrauktu arī tad, ja auto nebūtu nr. un pie "gandrīz sarkanā" arī nebraucu. ar auto braucot, neskaitāmas reizes esmu pārliecinājies, ka ir ļoti augsts gan velosipēdistu, gan autobraucēju procents, kuri absolūti nepareizi nosaka transporta līdzekļa ātrumu, kurš, atrodoties uz galvenā ceļa, tuvojas brauktuvju krustojumam (ne visur ir luksofori).
p.s. man ir pilnīgi pie pakaļas, ko un kā dara autovadītāji dara Kiprā, bet es arī nakts vidū uz tukša ceļa, mainot joslas, slēdzu pagrieziena rādītājus, un nedomāju, ka neviens taču neredz. kāpēc man jālīdzinās viņiem? arābu valstīs par izvarošanu pat pirkstu nepakratīs, vai man to slavēt un stādīt par piemēru?
neesi aizdomājusies, kāpēc tajā pašā Zviedrijā dzīves līmenis ir augstāks nekā Tevis pieminētajā Kiprā vai Spānijā?


Mihail. mēs jau runājam par vienu un to pašu. Tu jau biji tas, kurš teica, ka 15 eiro ir atbilstoši ienākumu līmenim. es pārstāvēju viedokli, ka par zagšanu nocirsta roka, daudz labāk palīdz ievērot likumu.

Avatar

By sursurs 11.09.2014 15:54:38

Member · 905 comments
buzic 65 wrote

neesi aizdomājusies, kāpēc tajā pašā Zviedrijā dzīves līmenis ir augstāks nekā Tevis pieminētajā Kiprā vai Spānijā?

???? Nu i sakarību atradi! Es tieši iedomājos - noteikti TAS arī ir vienīgais iemesls dzīves līmeņa atšķirībām. big_smile

Anyhow - lielākā daļa problēmu ceļu satiksmē rodas tieši no tā, ka cilvēks izlasa CSN, izlasa atbbilstošos APK punktus un aizmirst kā tas ir - domāt ar galvu. smile


velo 4ever

Avatar

By KasparsS 11.09.2014 16:02:41

Member+ · 2,280 comments

Salīdzināt ar kādu citu valsti arī nav ļoti pareizi. Kāpēc tad nesalīdzinam, piemēram, ar Indiju, kur vispār viss notiek pašplūsmā. Avārijas tur arī nenotiek.
[youtube]rdHkRkwJvww[/youtube]


Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs

Avatar

By bobcom 11.09.2014 17:42:42

Member++ · 1,217 comments

Va fan i helvete - izrādās 2 nedēļu laikā esmu pārkāpis gandrīz visu sarakstu... ;((
Politi gan manīju tikai ķerstot motociklistus no bēgļu valstīm, bet ja kas, nu man ir vismaz iekšējs attaisnojums - es nāku no tikpat garīgas zemes kā Indija un likumus interpretēju pēc savas iekšējās pārliecibas smile)


Caur atsperēm uz asterēm

Avatar

By buzic 65 11.09.2014 22:49:42

Member · 1,159 comments

sursur! es zinu, ka Tavs vidējais ātrums pilsētā ir virs 25 km/h ar nešosejas velo un pusmetru garu drāti gripā, bet Tu esi demagoģe! parādi, kur es teicu, ka TAS ir VIENĪGAIS iemesls. Man patīk Tava pieeja - "stulbus" likumus neievēroju! Neievēro! Man pie pakaļas!  Ej iesēdies saeimā un cīnies par to atcelšanu! Es ceru, ka esi bijusi Kopenhāgenā, braukusi tur ar velo ar tieši tādu pašu attieksmi pret viņu stulbajiem noteikumiem kā muļķu zemē LV, jo Tev tak ir galva! Tu taču neesi dubultās morāles cilvēks (tādi man riebjas visvairāk!!!)
Izteicu tikai savu attieksmi, kuru nevienam netaisos uzspiest!


Kaspar! šie tur Indijā arī vilcieniem uz jumta brauc smile vai man tāpat darīt?:) un, kur Tu izraki, ka  avārijas tur nenotiek?

Last edited by buzic 65 (11.09.2014 23:00:08)

Avatar

By Autobraucējs 11.09.2014 22:50:52

Member · 836 comments

Par braukšanu tumsā bez gaismām, atstarotājiem gan vajadzētu kārtīgi sodīt,  ..ir liela starpība , ar mirgojošām lampiņām un atstarotājiem brauc velo- pamani jau pa labu gabalu, brauc velo bez neko, un vēl tumšas drēbes mugurā,- tas jau velk uz avārijas situāciju !  Daudz, gan pa Rīgu, gan citur, braukā potenciālie pašnāvnieki !   Gadus 4 atpakaļ, aiz Valmieras, krēsla, *baigais sportists* , ar šosejnieku, no dārgā gala, pats tumšās sporta drēbēs, un ne lampiņas, ne atstarotāja! Nedomāju ka lieki 200 gr. lampiņas pasliktinās viņa trenniņa rezultātus. Pa Rīgu, meitenes, sievietes, uz/no darba ar velo ( tātad kaut kāda sīknauda gaismām var atrasties) , bet nē, izteikti tie sieviešu vecie sieviešu velo, bez gaismām, bez atstarotājiem, drēbes tumšas mugurā un laiž kā karalienes, aizrādīju vairakas reizes, mani pasūta pat, ko piesienies !!!!!!!!  Tādas mums braukā pašnāvnieces, un tagad it īpaši, tumšie vakarie jau iet vaļā !  Es savas kundzes veļļukam pieliku pat 2 lampiņas aizmugurē,  jau pa kilometru var pamanīt !   Nav saprotams, braukt -brauc, arī pa tumsu, velosipēdam naudu atrod, bet gaismām, atstarotājiem nē, ...Maximā, Rimi, veloveikalos arī ir ar atlaidēm.

Avatar

By Autobraucējs 11.09.2014 22:59:27

Member · 836 comments

un par braukšanu pie dzeltenās gaismas, te jāskatās, ja pilsētā var apstāties normāli, tad jā, ja jāliek pa mēmajiem , tā ka cits nobučo, nu nevajag tā bremzēt !   un tādas ekstremālas bremzēšanas nevajag praktizēt Beļģijā, tur pie dzeltenā visi vēl brauc, tikai tur tie luxofori ir tā noregulēti ka šķērielā vēl ilgi deg sarkanais, un pie sarkanā neviens nesāk raustīties, kad iedegas zaļais, visi tie kas skrēja pāri pie dzeltenā-sarkanā, jau ir gabalā, .....pie mums tas tā laikam nebūs.

Avatar

By Mihails 11.09.2014 23:06:29

Member · 341 comments
Autobraucējs wrote

un par braukšanu pie dzeltenās gaismas, te jāskatās, ja pilsētā var apstāties normāli, tad jā, ja jāliek pa mēmajiem , tā ka cits nobučo, nu nevajag tā bremzēt !

Jābrauc ar atļauto ātrumu (pilsētā 50 km/h, nevis 80), tad varēs normāli apstāties.

Avatar

By 436 11.09.2014 23:19:24

Member · 822 comments
Mihails wrote

Jābrauc ar atļauto ātrumu (pilsētā 50 km/h, nevis 80), tad varēs normāli apstāties.

a vot i nevajag. dzeltenie tagad tik īsi saregulēti, ka jāskatās bezmaz vai uz gājēju luksaforiem, lai saprastu, vai vēl paspēs vai ne

Avatar

By KasparsS 11.09.2014 23:19:26

Member+ · 2,280 comments
buzic 65 wrote

Kaspar! šie tur Indijā arī vilcieniem uz jumta brauc smile vai man tāpat darīt?:) un, kur Tu izraki, ka  avārijas tur nenotiek?

tāpēc arī saku, ka nav jāsalīdzina un noteikti nav jādara tā ka tur, tas pats arī attiecas uz Kipru un jebkuru citu valsti smile jo pie mums cilvēkiem savādāka domāšana.
to, ka tur nenotiek avārijas, esmu dzirdējis no mūsu pašu latviešiem, kas tur bijuši ekspedīcijā. Teica, ka Rīgā daudz biežāk redz kādu avāriju nekā tur.


Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs

Avatar

By sursurs 11.09.2014 23:29:09

Member · 905 comments
Mihails wrote
Autobraucējs wrote

un par braukšanu pie dzeltenās gaismas, te jāskatās, ja pilsētā var apstāties normāli, tad jā, ja jāliek pa mēmajiem , tā ka cits nobučo, nu nevajag tā bremzēt !

Jābrauc ar atļauto ātrumu (pilsētā 50 km/h, nevis 80), tad varēs normāli apstāties.

Nju mums tak vēl ieraugot, ka sāk mirgot, ir pedālis grīdā! big_smile Kādi tur vairs 50 big_smile A, ja šķērsielā kāds nevis stāv, bet JAU brauc un ieraugot, ka sāk degties dzetenais un ir/būs zaļais, arī ij negrasās bremzēt pirms krustojuma? Vai tas pats gājējs vai velo sāk iet/braukt pāri?
Demagoģija vai nē, bet vnk vajadzētu drusku aizdomāties par potenciālo kaitējumu apkārtējiem, ko var nodarīt uz 50-80km/h lidojošas >1,5tonnas metāla un tas pats gājējs vai velo, kurš pāriet/pārbrauc pie sarkanā ar kādiem 5-10 km/h (pieņemot, ka iepriekš ir apstājies, nevis speciāli vēl uzņēmis ātrumu), nevis tikai brēkt, ka ir tāds un tāds likuma punkts uru nu kurš vairāk/mazāk formāli ir ievērojis.
Par to, ka tādi lidotāji ļoti daudzos krustojumos palielina propkas (jo tie, kas pretī taisa kreiso nevar nogriezties pat tad, kad jau deg tīrs sarkanais (jo pretī tak cilvēki "vēl pie zaļā" mēģina paspēt).


Par sodiem par atstarotājeim/gaismām gan piekrītu. Nu nav mums tās visas ielas tā izgaismotas, lai nevajadzētu. Pašai tumsā lielākoties ir gan lampiņas, gan veste. Galu galā, ja velo šoferis pamana, viņš var zīlēt, ko šis darīs, viņš var nesaprast, lamāties, dusmoties, utt., bet viņš ir pamanījis un vismaz VAR virsū nebraukt (pat, ja velo taisa tādus trikus, ka tiešām gribas atspārdīt), bet, ja velo nav redzams, tad var ievērot tos noteikumus, cik gribi, bet auto var vnk nepamanīt un nonest. Plus lampačkas nu gan ir tā lieta, kas NAV tik daudz atkarīga no infrastruktūras (atšķirībā no luksoforiem, kur velo zaļais deg 7 sekundes, bet auto  - vairāk kā minūti), un kuras katrs pats braucējs var uzlikt.


velo 4ever

Avatar

By averza 11.09.2014 23:43:21

Member++ · 5,039 comments

Tai video fragmentā taču nav nevienas avārijas wink

Avatar

By buzic 65 12.09.2014 00:11:33

Member · 1,159 comments

sursur, bet, kāpēc es, braucot ar auto un "domājot ar galvu" (Tavs citāts), nedrīkstu uzskatīt, ka 50km/h ir stulbs noteikums?  pa dzeltenajiem pāri nelidoju, pie skolām braucu uz trīsdemit, sarkano ievēroju, pie stopzīmes VIENMĒR apstājos. vai tikai velobraucējiem ir tiesības likumus šķirot pareizajos un stulbajos?
jau iepriekš teicu, ka arī es ar velo mēdzu pārbraukt pie sarkanā, bet nejūtos par to lepns un ļoti labi apzinos, ka rīkojos nepareizi. kur nu vēl no tribīnes deklarēju, ka tā ir norma.

Avatar

By Mihails 12.09.2014 00:15:42

Member · 341 comments
436 wrote

a vot i nevajag. dzeltenie tagad tik īsi saregulēti, ka jāskatās bezmaz vai uz gājēju luksaforiem, lai saprastu, vai vēl paspēs vai ne

Dzeltenā standarta degšanas ilgums - 4 sekundes.

Avatar

By sursurs 12.09.2014 08:58:38

Member · 905 comments
buzic 65 wrote

sursur, bet, kāpēc es, braucot ar auto un "domājot ar galvu" (Tavs citāts), nedrīkstu uzskatīt, ka 50km/h ir stulbs noteikums?  pa dzeltenajiem pāri nelidoju, pie skolām braucu uz trīsdemit, sarkano ievēroju, pie stopzīmes VIENMĒR apstājos. vai tikai velobraucējiem ir tiesības likumus šķirot pareizajos un stulbajos?
jau iepriekš teicu, ka arī es ar velo mēdzu pārbraukt pie sarkanā, bet nejūtos par to lepns un ļoti labi apzinos, ka rīkojos nepareizi. kur nu vēl no tribīnes deklarēju, ka tā ir norma.

50 km/h vēl ir vidēj statistiski maksimālais ātrums, ar kuru nonensot kādu (piem, gājēju, kurš arī nevietā izskrējis uz ielas), viņš vēl būs slimnīcā nevis morgā. Vai kaut kā tā tur bija.. Vai arī Tava domāšana ar galvu nozīmē, ka "es te sēžu savā auto uz ielas, man ir priekšroka un taisnība, te gājējam nav jāvazājas, un, ja nu viņš netīšām vai tīšām ir uzlīdis uz tās ielas ārpus krustojuma, tad pats vainīgs - triecu nost"? Ja nesaprati, tad runa ir par BĪSTAMĪBU, ko katrs ceļu satiksmes objekts var radīt apkārtējiem. Palielienot auto ātrumu tā bistamība palielinās pamatīgā ģeometriskajā progresijā.


velo 4ever