Kas tieši nav saprotams par pagrieziena radītāja izmantošanu taisot manevrus vai pagriezienus?
Vai ir jainformē katru par to ka ja kads gājējs šķerso/atrodas uz neregulejamas vai reg. gājēju pārejas - tam jadod ceļš un nevajag meģināt viņam parbraukt pāri lai samazinātu savu ierašanās laiku punkta B uz 2 sek.?
Uz katra krustojuma jauzliek transparantus ar "Izmanto aizmugur. skata spoguļus un paskaties apkart lieku reizi!!" - nu tādus, kuri blakus ceļiem uzliek CSDD par "navejošo ātrumu"
Pārkāpumu cēloņi ir dažādi:
1) cilvēks nezina CSN;
2) cilvēks zina CSN, taču rīcība konkrētā situācijā tajos nav skaidri atrunāta;
3) cilvēks apzināti pārkāpj CSN (jo uzskata, ka viņam tā ir izdevīgāk).
Jācīnās ar visiem šiem cēloņiem, ne tikai ar policijas reidu palīdzību. CSN jābūt skaidri saprotamiem, un jāizglīto satiksmes dalībnieki (arī tie, kam jau ir vadītāja apliecība).
By sursurs 21.07.2015 15:44:13
Member · 905 commentsMihail! Ne DK, ne UK neviens nav aizliedzis cilvēkiem stāvēt uz eskalatoriem visā tā platumā, tomēr šie dīvaiņi negaida, kad tas tiks noteikts ar likumu, bet pieklājīgi aizņem tikai vienu slīdošo trepju malu, lai steidzīgākie varētu tikt viņiem garām. Pavēro, kā ir pie mums!
+miljons
Un,, kad palūdz palaist garām, skatās kā uz meža dīvainīti
velo 4ever
By kaska 21.07.2015 15:54:10
Member · 886 commentsUn kādēļ viņi tā rīkojas? Varbūt tādēļ, ka pie Barona ielas būvdarbu dēļ velojoslas nav, un nākas dalīt šauru joslu ar automašīnām? Vai tādēļ, ka pāra numuru pusē velojoslu ik pēc 200 m bloķē kāda automašīna (pretējā ielas pusē daudz mazāk, jo pa vidu ir autostāvvieta), un viņi nejūtas droši, to apbraucot?
Nu redzi, tagad ir tāds kā pārejas periods... Velojoslas ir ierīkotas, bet CSN vēl nav definētas. Pārejas periods parasti ir ar to raksturīgs, ka daļa cilvēku rīkojas pa vecam, bet daļa pa jaunam. Attiecība starp vieniem un otriem pamazām mainās. Cilvēkus vajag informēt, pamazām pieradināt pie jaunā, un pats galvenais - viņiem pašiem ir jāinteresējas par CSN (ja jau grib piedalīties satiksmē) aktualitātēm, nevis jāgaida, kad kāds cits (piemēram biedrs 436 ) viņam to ar karotīti plecu iebaros. Vajag pieradināt pie jaunā, nevis kā te dažs labs dara - brauksim pa velojoslu divos virzienos līdz 31. decembrim, jo noteikumos velojosla vēl nav atrunāta. Brauksim haotiski, traucējot viens otram, un čīkstēsim par infrastruktūras neefektivitāti.
Un es neticu, ka visi šie šie "daži labi" ar 1. janvāri pēkšņi brauks pareizi - pēc jaunajiem noteikumiem. Reti kurš jaunos noteikumus būs lasījis, dažs labs pat nezinās, ka kaut kas jauns ir stājies spēkā.
Last edited by kaska (21.07.2015 15:55:00)
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By kaska 21.07.2015 15:57:13
Member · 886 commentsPārkāpumu cēloņi ir dažādi:
1) cilvēks nezina CSN;
2) cilvēks zina CSN, taču rīcība konkrētā situācijā tajos nav skaidri atrunāta;
3) cilvēks apzināti pārkāpj CSN (jo uzskata, ka viņam tā ir izdevīgāk).
Piemirsi vienu LV ļoti izplatītu cēloni:
4) cilvēks apzināti pārkāpj CSN jo: "mans pārkāpums ir sīkums salīdzinājumā ar tiem citiem - sliktajiem"
Last edited by kaska (21.07.2015 15:58:47)
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By Mihails 21.07.2015 16:03:20
Member · 341 commentsMihail! Ne DK, ne UK neviens nav aizliedzis cilvēkiem stāvēt uz eskalatoriem visā tā platumā, tomēr šie dīvaiņi negaida, kad tas tiks noteikts ar likumu, bet pieklājīgi aizņem tikai vienu slīdošo trepju malu, lai steidzīgākie varētu tikt viņiem garām. Pavēro, kā ir pie mums!
Tas tādēļ, ka Latvijā eskalatori ir tikai tirdzniecības centros, kur cilvēki reizi kvartālā nesteidzīgi iepērkas, un tie eskalatori ir tikai vienu stāvu augsti. Pat Maskavā, kur sadzīves kultūras līmenis ir zemāks nekā Rīgā, metropolitēnā, kur cilvēki katru dienu brauc uz darbu, un eskalators var būt arī 50-100 m garš, cilvēki stāv labajā pusē un iet pa kreiso.
Domāju, arī Rīgā riteņbraucēju kultūra uzlabosies, kad Rīgā būs vairāk velojoslu un veloceļu un vairāk riteņbraucēju. Jo tagad cilvēki vēl nav pieraduši lietot velojoslas ikdienā, un arī braucēju ir tik maz, ka ar braukšanu pret spalvu ļoti reti kādu patraucē.
By sursurs 21.07.2015 16:05:27
Member · 905 commentsKāds ir Tavs mēŗkis riteņbraukšanas apvienībā - panākt, ka viss notiek atbilstoši nepilnīgiem un plaši traktējamiem noteikumiem un dīvainai infrastruktūrai, vai arī tomēr, lai tā velosatiksme uzlabotos un kļūtu drošāka visiem?
Lai velosatiksme uzlabotos un kļūtu drošāka visiem, CSN un veloinfrastruktūrai jābūt skaidri saprotamiem ikvienam lietotājam. Ja cilvēki, kuriem ir derīga vadītāja apliecība, strīdas par to, kā kuram kādā situācijā jābrauc, tas nozīmē, ka kaut kas nav kārtībā, un tas vienā reizē var kļūt par negadījuma iemeslu. Lai tas tā nebūtu, es norādu uz šādām situācijām, un arī esmu iesniedzis CSDD vairākus desmitus labojumu gan CSN, gan velosatiksmes standartam.
Mihail, nepārproti - es zinu, ka esi daudz darījis un dari, utt. Par to nav runa. runa ir par to, ka stāstot cilvēkiem, ka viņi it kā drīkst braukt pret spalvu, Tu visiem velobraucējiem izdari lāča pakalpojumu...
A ja par skaidrību - imho nav vēl pieņemti tādi likumi / noteikumi (ne tikai Lv, bet arī pasaulē), kur viss būtu skaidri un nepārprotami. Jo tas vnk NAV iespējams. Tā skaidrība jau tiek ieviesta ar visādu administratīvo un tiesu praksi, ņemot talkā arī loģiku, veselo saprātu, likuma mērķus, jēgas un vēl visādas tiesību teorijas "figņas" ievērojot. Lai arī tieši LV nav atļauts lemt tikai balstoties uz tiesu praksi citās lietās, tomēr arī tā kā palīgavots būtu jāizmanto, utt.. Tas tā - no juridiskā viedokļa. Protams, kkādās situācijās ir jācīnās gan par labāku infrastruktūru, gan labākiem noteikumiem, bet nevajag cilvēkam vulgaris, kurš ar jurisprudenci ir uz jūs stāstīt nianses, kuru dēļ viņš drīkstētu pret spalvu braukt kuros gadījumos. Jurists tādus jautājumus Tev neuzdos, bet izlasīs pats, dažs labs ne-jurists kko nesapratīs, pārpratīs, ne tā izdomās un tad ar cietu ģīmi rullēs pretī kā ieradis - ne pa labi, ne kreisi (nesaku, ka visi tā rullē, bet eksemplāri tādi ir), un, ja viņš vēl tādā stilā rullēs tur kur neviens viņu parādamies negaida, tad visādi slikti var sanākt. Gan viņam pašam, gan arī kādam citam apzinīgākam gājējam, velosipēdistam.. Nu vnk nafik tas ir vajadzīgs?
Ok - protams, ja ļauži sāks masveidā krašoties uz tām velojoslām, tad n.a. tiks ātrāk sakārtoti nekā šobrīd, bet vai tiešām tas ir tā vērts? Labāk ļaužiem pateikt, ka nevajag tur tā braukt - drošāk (visiem) tajās vietās, kur sanāk pret spalvu, pa ietvi un miers...
velo 4ever
By averza 21.07.2015 16:08:21
Member++ · 5,039 commentsuzlabosies, kad Rīgā būs vairāk velojoslu un veloceļu
Tieši tā, tāpēc mans ūber-priekšlikums ir sazīmēt velojoslas ārpus centra pēc iespējas vairāk visur kur, kur platums to atļauj bez īpašiem izdevumiem. Tādu ielu/posmu ir ļooooooti daudz.
By sursurs 21.07.2015 16:09:20
Member · 905 commentsUn kādēļ viņi tā rīkojas? Varbūt tādēļ, ka pie Barona ielas būvdarbu dēļ velojoslas nav, un nākas dalīt šauru joslu ar automašīnām? Vai tādēļ, ka pāra numuru pusē velojoslu ik pēc 200 m bloķē kāda automašīna (pretējā ielas pusē daudz mazāk, jo pa vidu ir autostāvvieta), un viņi nejūtas droši, to apbraucot?
Nu redzi, tagad ir tāds kā pārejas periods... Velojoslas ir ierīkotas, bet CSN vēl nav definētas. Pārejas periods parasti ir ar to raksturīgs, ka daļa cilvēku rīkojas pa vecam, bet daļa pa jaunam. Attiecība starp vieniem un otriem pamazām mainās. Cilvēkus vajag informēt, pamazām pieradināt pie jaunā, un pats galvenais - viņiem pašiem ir jāinteresējas par CSN (ja jau grib piedalīties satiksmē) aktualitātēm, nevis jāgaida, kad kāds cits (piemēram biedrs 436 ) viņam to ar karotīti plecu iebaros. Vajag pieradināt pie jaunā, nevis kā te dažs labs dara - brauksim pa velojoslu divos virzienos līdz 31. decembrim, jo noteikumos velojosla vēl nav atrunāta. Brauksim haotiski, traucējot viens otram, un čīkstēsim par infrastruktūras neefektivitāti.
Un es neticu, ka visi šie šie "daži labi" ar 1. janvāri pēkšņi brauks pareizi - pēc jaunajiem noteikumiem. Reti kurš jaunos noteikumus būs lasījis, dažs labs pat nezinās, ka kaut kas jauns ir stājies spēkā.
+ 2 miljoni
Tieši tā - uzreiz jāmāca ļau;zi kā labāk un pareizāk, nevis jāpiesienas likuma niansēm un jāstāsta, ka tgd līdz 31ajam drīkstat braukt izpletušies blakus pa visu veloceļu, a no 1.janvāra redz būs jābrauc rindiņā, ka tgd brauciet pret spalvu, bet no 1ā janvāra - tikai pa, tgd neskatieties uz bultiņām, jo tās tak vispār ir nelikumīgas, bet no 1ā janvāra - tad gan (par šo gan pati nezinu - neesmu tik sīki iedziļinājusies tajos jaunajos not.), utt..
velo 4ever
By kaska 21.07.2015 16:14:38
Member · 886 comments... braucēju ir tik maz, ka ar braukšanu pret spalvu ļoti reti kādu patraucē.
Man reti sanāk izmantot velojoslas Rīgā, bet aptuveni katru otro reizi ir jau iepriekš pieminētā situācija..
....ja jau braukšana pret spalvu ir attaisnojama ar sliktu infrastruktūru, tad, lūdzu, paskaidro man - pa kuru pusi ir pareizi izmainīties samainīties ar pretī braucošo (pret spalvu braucošo)? Es pieņemu, ka vislabāk būtu pa labo pusi (droši vien lieki skaidrot, kāpēc), bet tās brunčotās radības (kuras vis biežāk ir sastopamas braucam pret spalvu) nez kapē dara tieši otrādi - laikam pie apmales jeb tālāk no automašīnām jūtas drošāk. Man, savukārt, ir jāsamazina ātrums un jāparedz (lasi: jābaidās) pa kuru pusi tad šoreiz mainīties, lai nenotiktu sadursme. Tātad velo infrastruktūras efektivitāte samazinās.
Kapēc ir normāli čīkstēt,piemēram, par autovadītājiem, kas nelieto labā pagrieziena signālu vai parkojas velojoslā, bet ,kad "savējie"(tb riteņbraucēji) ķengā velo infrastruktūras efektivitāti, tas uzreiz ir sīkums un maznozīmīgi? Manuprāt, viena pret spalvu braucoša brunčaina radība (uz 1km ceļa posmu) ir lielāks drauds ceļu satiksmes drošībai un manai veselībai/labklājībai kā trīs velojoslā noparkotas (stacionāras!) automašīnas (uz 1km ceļa posmu).
Last edited by kaska (21.07.2015 16:23:26)
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By Mihails 21.07.2015 16:24:05
Member · 341 commentsMan reti sanāk izmantot velojoslas Rīgā, bet aptuveni katru otro reizi ir jau iepriekš pieminētā situācija..
Tagad pret spalvu braucējs kvartāla garumā satiek vidēji kādus 2 riteņbraucējus, kas brauc tā kā paredzēts, un vairumā gadījumu samainās bez problēmām. Kad pretī brauks 20, nevis 2, tad viņam jau būs vieglāk pārbraukt pāri ielai.
Last edited by Mihails (21.07.2015 16:25:37)
By kaska 21.07.2015 16:36:44
Member · 886 commentsLabi, es saprotu tavu domu, pieņemsim, ka vispārīgi tev taisnība. Bet tad turpmāk (kamēr izpildās tavi nosacījumi) nesūdzēsimies arī par autovadītājiem
EDIT: nevermind!
Last edited by kaska (21.07.2015 16:42:29)
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By 436 21.07.2015 17:14:02
Member · 822 commentsjūs tikai mani te neuztveriet kā super ļauno par to paņemšanu uz plecu, bet situācija bija tāda, ka gluži speciāli pārmācīt nelīdu. Vietas tur nebija daudz - labajā pusē apmale un ietve ar gājējiem, kreisajā pusē mašīnas, a pretī brauc kungs ar mtb plato stūri un nemaz nedomā pavilkties kaut cik malā. fizisks kontakts sanāca man negaidīts un vispār esmu pārāk kārns, lai nestos kādam virsū bez riska pašam nolikties pirmajam.
Vienkārši ir dusmas uz tādiem bezsmadzeņu subjektiem.
Šon 4. reizi izdomāju uz darbu braukt caur centru un 3 reizēs uz velojoslas (uz divvirzienu ielas) man kāds brauc pretī un uzskata to par normu.
By IAeroI 21.07.2015 17:37:21
Member · 427 commentsInteresanti, izdomas kads uztaisīt velojoslu Vestienas iela posma no Braslas līdz Piedrujas
Riteņbrauceju skaits tur ir diezgan liels bet ceļš #$%^&... Ar MTB vel so so, bet ar šoseri 622x23 krāta ka nekad, protams ja braukt pec CSN.
By Mihails 21.07.2015 18:02:27
Member · 341 commentsInteresanti, izdomas kads uztaisīt velojoslu Vestienas iela posma no Braslas līdz Piedrujas
Velojoslas 100% nebūs, jo tas būs Austrumu maģistrāles posms. Būvprojektu neesmu redzējis, taču diez vai tur būs kaut kas priekš velo, kā maksimums gājēju/velo ietve (pa kurām no 01.01.2016 būs jābrauc obligāti). Ja sanāk bieži tur braukt, iesaku uzrakstīt RDSD, painteresēties, kas projektā ir paredzēts, un palūgt paredzēt tur velosipēdu ceļus. Var arī piezvanīt viņiem un apskatīt projektu klātienē.
By micuks 21.07.2015 20:48:05
Member · 140 commentsVarbūt kāds zina ar ko nodarbojas RPP velo patruļa? Vienu brīdi regulāri redzēju viņu vizināmies pa Krasta ielu. Viņi varētu būt tie kuri apgaismotu velobraucējus, ka ir jāpastudē CSN, sevišķi 22.sadaļa, jo lielākā daļa velobraucēju nemaz nezin, ka viņiem ir veltīta vesela sadaļa CSN.
By Mihails 21.07.2015 21:35:54
Member · 341 commentsVarbūt kāds zina ar ko nodarbojas RPP velo patruļa? Vienu brīdi regulāri redzēju viņu vizināmies pa Krasta ielu.
Cik es dzirdēju, viņi vairāk patrulē pa parkiem un gājēju zonām.
Viņi varētu būt tie kuri apgaismotu velobraucējus, ka ir jāpastudē CSN, sevišķi 22.sadaļa, jo lielākā daļa velobraucēju nemaz nezin, ka viņiem ir veltīta vesela sadaļa CSN.
Diemžēl arī paši likumsargi, pat ceļu policisti, ļoti bieži nevar palielīties ar labām CSN zināšanām...
By KasparsS 21.07.2015 22:47:27
Member+ · 2,280 commentsVajag pieradināt pie jaunā, nevis kā te dažs labs dara - brauksim pa velojoslu divos virzienos līdz 31. decembrim, jo noteikumos velojosla vēl nav atrunāta. Brauksim haotiski, traucējot viens otram, un čīkstēsim par infrastruktūras neefektivitāti.
Ar šo frāzi var vispār noslēgt šo diskusiju.
Es vēl saprastu kaut kāds pubertātes vecuma jaunēklis mēģinātu atrast kaut kādus juridiskus pamatojumus, ka tik lai darīt ne tā kā būtu loģiski pareizi. Bet Mihail un Nauri... un neviens neapšauba Jūsu taisnību, ka, iespējams, pēc likuma drīkst braukt pa "pretējo".
Kāpēc nevar vadīties pēc veselā saprāta?!
Vēl pārsteidz tas, ka šie veloinfrastruktūras "eksperti" grib lai uzreiz viss ir perfekti sakārtots ar perfekti definētiem pantiem. Tā nav un nebūs nekur, un nekad.
Es nesaku, ka infrastruktūra attīstās ļoti labi un viss ir forši, bet zinu, ka ja Jūs būtu pie "stūres", iespējams, viss būtu vēl lielākā... ieslēdziet veselo saprātu.
Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs
By Papuass 28.09.2015 11:22:11
Member+ · 2,976 comments
Top velojoslas Kr. Barona ielā
By 321 28.09.2015 11:23:42
Member · 6,351 commentsCik jauki
By Bibo 28.09.2015 11:43:07
Member · 582 commentsAha, tikai ja var ticēt rakstam apollo.lv, tās nebūs velojoslas, bet gan "rekomendējošās velojoslas". Tik pat ģeniāls izgudrojums, kā kopējais gājēju/velobraucēju ceļš. Izskatās pēc kārtējā butaforija un shēma kā "apgūt" ES fondus.
By 321 28.09.2015 11:57:47
Member · 6,351 commentsNu braukt pa viņām varēs...
By Bibo 28.09.2015 12:17:36
Member · 582 commentsBraukt arī tagad var. Es gan savā naivumā biju cerēju, ka es pa tām "velojoslām" varēšu arī droši pārvadāt bērnus.
Last edited by Bibo (28.09.2015 12:17:59)
By kalns_rsi 28.09.2015 12:38:45
Member · 521 commentsBraukt varēs, bet nebūs jau nodalīts - te velosipēdisti, tur gājēji. (tā pat kā velo-gājēju ceļš) un kaut kāds tiesisks regulējums, kuram priekšroka un kā rīkoties attiecīgi arī nav. Rezultāta bardaks paliek, brauc kur grib, iet kur grib - ir indivīdi, kas brauc virsū citiem un ir indivīdi, kas skrien zem riteņiem. Pievienojos viedoklim, ka šis ir diezgan bezatbildīgs solis ik īpaši no ceļu satiksmes drošības puses. Personiski es drošāk braucu, ja gājēju un velosipēdistu plūsma ir atdalīta un ka likumiski vismaz ir noteikts ka velosipēds nelien uz gājēju ceļa un gājējs uz vel ceļa bez liekas vajadzības un netraucējot vienam otra pārvietošanos.
By 321 28.09.2015 12:43:40
Member · 6,351 commentsTur nepietiktu vieda nodalītai velojoslai...
By kalns_rsi 28.09.2015 13:19:36
Member · 521 commentsŠajā gadījumā cik saprotu vismaz būs atšķirīgas krāsas bruģakmens. Tā jau ir pirmā nodalīšanas pazīme - bet tad papildus arī svarīgi to nodalīšanu arī likumiski nostiprināt.
By Brakkis 28.09.2015 14:52:26
Member+ · 958 commentsŠajā gadījumā cik saprotu vismaz būs atšķirīgas krāsas bruģakmens. Tā jau ir pirmā nodalīšanas pazīme - bet tad papildus arī svarīgi to nodalīšanu arī likumiski nostiprināt.
Dzirdēju, ka Jēkabpili esot apbalvojuši par Velosipēdistiem draudzīgāko nesen. Nezinu gan par ko, bet mūsu janajām ietvēm, kas apzīmētas ar gājēju/velosipēdistu ceļa zīmēm bez nodalījuma, ar ir 2 krāsu bbruģakmens. Par laimi - ielas jeb velosipēdistu daļa ir sarkana - viegli paskaidrot gājējiem, lai neaizmirstas - tās ir nobraukto gājēju asinis... Skarbi, bet pat pavisam jaunos projektos nekas manāmi neuzlabojas...
"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv
By kaska 28.09.2015 14:59:00
Member · 886 commentsMjā... tikai uz Barona ielas autovadītāji varēs teikt, ka tās ir sabraukto velobraucēju asinis
Krāso kā gribi - Cik sapratu, šeit nebūs nekādas nodalīšanas. Pa šo rekomendēto(?) velojoslu ir paredzēts braukt arī automašīnas labajam sānam.
Nu vismaz segums būs dibenam pa prātam ( "pa dibenam")
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By Mihails 21.07.2015 15:40:28
Member · 341 comments