Būsim uzmanīgi

Avatar

By buzic 65 23.04.2014 13:37:35

Member · 1,159 comments

http://www.delfi.lv/aculiecinieks/news/ … d=44423276

Un palasiet komentārus! Vnk iespārda! Liels prieks, ka meitene necieta!

Avatar

By waldis 23.04.2014 14:23:50

Member · 208 comments

Braucot pa ielu derīgs un vajadzīgs instruments ir atpakaļskata spogulis... Nevar droši braukt pa ielu, neredzot, kas darās aizmugurē... Tādu, kas ignorē velo ir papilnam ...

Avatar

By averza 23.04.2014 14:24:51

Member++ · 5,039 comments

Da tur skolnieki komentē.

Avatar

By buzic 65 23.04.2014 14:27:58

Member · 1,159 comments
averza wrote

Da tur skolnieki komentē.

Nedomāju, ka skolnieki.. Cilvēks pēc autovadītāja apliecības iegūšanas noteikumus aizmirst visai ātri, bet tas netraucē paust savu "absolūtās patiesības" viedokli. Un neba nu skolniekiem ir kāds naids pret velobraucējiem.

Avatar

By blieztunmaukt 23.04.2014 16:20:51

Member+ · 1,548 comments

sūdi ir tajā, ka apļos, ja pareizi atceros, no ārējās joslas auto drīkst braukt gan "taisni" (t.i., paliekot aplī), gan griezt no apļa ārā, bet realitātē ir daži apļi, precīzāk, dažas to izejas, kur neviens auto no pirmās joslas nebrauc "taisni", auto plūsma tai joslā ir blīva un ja tur pēkšņi ir kāds velo, tad, saprotams, reti kurš auto iedomāsies, ka velo, iespējams, brauks "taisni", un nenogriezīs ceļu tam velo. konkrētajā slāvu apļa vietā neesmu bijis, bet tieši šāda kā aprakstīju situācija ir mūkusalas aplī pie izejas kārļa ulmaņa gatves virzienā - ja tu tur mēģināsi no pirmās joslas palikt aplī, tad nebūs. ja tur brauc pa otro joslu, kur visi auto paliek aplī, tad viss ir skaisti, kaut arī pēc CSN velo, ja nemaldos, nedrīkst atrasties apļa otrajā joslā. lūk, viens no gadījumiem, kad velosipēdists ir drošībā, rīkojoties saskaņā ar aknas sajūtu, trešo aci un veselo saprātu, bet, precīzi ievērodams CSN, pakļauj sevi bīstamai situācijai.

Avatar

By artursp 23.04.2014 16:31:35

Member · 392 comments

Es piemēram, vienmēr tādās situācijās ar roku rādu kreiso pagriezienu. Dubults neplīst. Tfu, tfu, tfu, bet līdz šim viss ir bijis ok. Attiecīgi neviens negriež man priekšā nost no apļa un arī nākamajā ieejā negriež virsū/man priekšā.

Avatar

By averza 23.04.2014 17:41:30

Member++ · 5,039 comments
buzic 65 wrote

Un neba nu skolniekiem ir kāds naids pret velobraucējiem.

Ne tik daudz naids, cik viņi grib vienkārši izklāstīt savus nepareizos priekšstatus par CSN.

Lielajos apļos ļoti noder kreisā pagrieziena rādīšana, kā arī braukt pa joslas vidu, nevis pašu labo malu. Protams, ka auto šādās situācijās vienmēr būs vainīgs, jo aizliegts apsteigt/apdzīt un nogriezties vienā piegājienā. Vispirms jāpabeidz viens manevrs, tad drīkst uzsākt nākamo.

Avatar

By blieztunmaukt 23.04.2014 18:52:39

Member+ · 1,548 comments
artursp wrote

Es piemēram, vienmēr tādās situācijās ar roku rādu kreiso pagriezienu.

arī rādu, palīdz, bet tur mūkusalas aplī, cenšoties taisni braukt pa ārējo, joslu pagrieziena rādīšana var nelīdzēt.

averza wrote

Protams, ka auto šādās situācijās vienmēr būs vainīgs

bet sāpīgi tikuntā būs tev.

Avatar

By KasparsZ 23.04.2014 19:37:16

Member · 473 comments

Tikai problēma tāda, ka rādot kreiso pagriezienu, tu maldini pārējos, kas arī ir rupjš noteikumu pārkāpums...


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By Bigfish 23.04.2014 19:40:37

Member · 524 comments
blieztunmaukt wrote
artursp wrote

Es piemēram, vienmēr tādās situācijās ar roku rādu kreiso pagriezienu.

arī rādu, palīdz, bet tur mūkusalas aplī, cenšoties taisni braukt pa ārējo, joslu pagrieziena rādīšana var nelīdzēt.

averza wrote

Protams, ka auto šādās situācijās vienmēr būs vainīgs

bet sāpīgi tikuntā būs tev.

Bet mūkusalas aplī tur zīmes ir saliktas, tā, ka lai paliktu aplī no pirmās joslas ir jātaisa kreisais pagrieziens, taisni braucot izbrauc ārā no apļa. Kaut kad pagājušajā gadā bija gadījums, kad notrieca velo un vēl atzina velo par vainīgu.
http://veloriga.lv/?ct=drosiba&fu=read&id=1807&start=2

http://www.bildites.lv/images/2qym7ousw9l4bzbi6n1x.jpg
P.S. Bilde nav manis zīmēta, bet googlē atrasta.

Last edited by Bigfish (23.04.2014 20:18:54)

Avatar

By KasparsZ 23.04.2014 19:51:44

Member · 473 comments

Bet velosipēdam jābrauc joslas labajā pusē, tātad dzeltenā līnija nav pareiza... Jābrauc ir pa zaļo, parādot kreiso pagriezienu, jo pēc horizontālā marķējuma sanāk, ka ceļa turpinājums ir pa labi, nevis it kā loģiskais "loks pa kreiso"... debīli trafareti, ja godīgi...


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By IAeroI 23.04.2014 20:02:24

Member · 427 comments
Bigfish wrote
blieztunmaukt wrote
artursp wrote

Es piemēram, vienmēr tādās situācijās ar roku rādu kreiso pagriezienu.

arī rādu, palīdz, bet tur mūkusalas aplī, cenšoties taisni braukt pa ārējo, joslu pagrieziena rādīšana var nelīdzēt.

averza wrote

Protams, ka auto šādās situācijās vienmēr būs vainīgs

bet sāpīgi tikuntā būs tev.

Bet mūkusalas aplī tur zīmes ir saliktas, tā, ka lai paliktu aplī no pirmās joslas ir jātaisa kreisais pagrieziens, taisni braucot izbrauc ārā no apļa. Kaut kad pagājušajā gadā bija gadījums, kad notrieca velo un vēl atzina velo par vainīgu.
http://veloriga.lv/?ct=drosiba&fu=read&id=1807&start=2

http://www.bildites.lv/images/2qym7ousw9l4bzbi6n1x.jpg

Lol what?

Es atvainojos bet pacelam acīs augša un redzam CSN zīmes... Pēc tam lāsam CSN līkumu par krūstojumu šķēršanu...
Paldies protams par pūlem bet līniju "ka vajadzeja braukt" labāk izdzest ara, baidos ka nokļustot I-neta plašumos palielināsies avariju skaits taja vieta... tjfu tjfu tjfu...

To vietu ļoti lābi zīnu, 2 no 3 "dieviem" meģin tur notriekt riteņbraucējus, man veicas jo braucu tur nost no krustojuma (radot to ar roku) Zepniekkalna virziena. BET tur jabūt ļoti piesardzīgam, jo "dievi" tur pat viens otru nogriež vairakuma pat neizmantojot pagriezienus...

Avatar

By Bigfish 23.04.2014 20:20:13

Member · 524 comments

Tā bilde nav manis zīmēta, bet atrasta googlē. Bildi ieliku, lai redzētu, kā zīmes saliktas.

Avatar

By averza 23.04.2014 21:44:32

Member++ · 5,039 comments

Vispār jau, ja ir parasta josla, no kuras atļauts braukt taisni vai pa kreisi, tad velobraucējs nedrīkst no labās malas durt pa kreisi. Viņam ir jāpalaiž taisni braucošie. Un, protams, jārāda pagrieziens. Vēl labāk ir ieņemt stāvokli joslai pa vidu, lai nepacietīgie nelien garām smile Tad tiešām sanāk, braucot pa zaļo trajektoriju, velobraucējs ir vainīgs.

Avatar

By blieztunmaukt 23.04.2014 22:13:33

Member+ · 1,548 comments

sorī par pārprotamo neprecizitāti, es tajās zīmēs nebiju iedziļinājies un ar "taisni" biju domājis "paliekot aplī". pirms rekonstrukcijas (un zīmēm) pēc būtības tur viss bija tāpat - pa pirmo joslu (kura pirms rekonstrukcijas bija pirmā, bet tagad dēļ aplim piebūvētās izbrauktuves uz azuru ir otrā), t.i. joslu, kurā ir (tagad - saskaņā ar zīmēm, pirms rekonstrukcijas tikuntā jo viņa bija pirmā) atļauts gan braukt paliekot aplī, gan braukt no apļa ārā jūrmalas virzienā, velosipēdistam palikt aplī ir pašnāvnieciski. principā piekrītu dzeltenajai strīpai zīmējumā, kaut gan es brauktu nevis pa sadalošo līniju, bet vēl kādu pusmetru kreisāk, pārliecoši pa to joslu, būdams drošākā attālumā no jūrmalas virziena plūsmas un neko sliktu nenodarīdams aplī paliekošajiem auto (ja kāds no aplī palicējiem pa to brīdi ļoti grib man tikt garām, viņš to var izdarīt, vietas daudz un vēl kreisāk ir vēl viena josla). un, tiklīdz esam garām jūrmalas virziena izejai, pa posmu līdz nākamajai apļa ieejai (t.i. no jūrmalas puses) pārkārtojamies atpakaļ labējā joslā (kurā pa to posmu neviens auto nav) un tādējādi, izbraukuši cauri tiltapakšai, esam tur, kur mums ir jābūt, apļa pirmajā joslā, un aplī iekšā braucēji mums dod ceļu. un tas viss tiek paveikts ar dzelzbetona seju, aplī palikšanu parādot ar roku kā kreiso pagriezienu, un ātrumā, kas ir kaut cik samērojams ar auto plūsmas ātrumu, nevis 10km/h. ja braucam lēni, tad viennozīmīgi pa bailīgo trajektoriju.

tv3 video man nerāda, bet holandes aplis ir jauks. jā, holandē tādos veloceļu apļos ap auto apļiem tā patiešām notiek, gan aplī iebraucošie gan no apļa izbraucošie auto dod ceļu pa apli braucošajiem velo. bet latvijā kaut ko tādu būtu jēga taisīt tikai tur, kur gar krustojošamies ielām pa abām pusēm iet holandiski kārtīgs, no brauktuves un no ietves atdalīts veloceļš (apmēram tāds, kāds gar brīvības gatvi teikā un juglā, tikai, protams, ne divvirzienu), un šajā vietā pie pašreizējās auto satiksmes intensitātes šāds aplis nederētu, jo ceļa dodošo auto gaidīšanas dēļ izraisītu iespaidīgus sastrēgumus.

Avatar

By blieztunmaukt 23.04.2014 22:19:30

Member+ · 1,548 comments
averza wrote

Vispār jau, ja ir parasta josla, no kuras atļauts braukt taisni vai pa kreisi, tad velobraucējs nedrīkst no labās malas durt pa kreisi.

bet aplī pa labējo joslu viņš taču drīkst turpināt braukt pa apli, CSN nepieprasa viņam neko palaist, vai ne? un kā tad šajā konkrētajā gadījumā, vai tad te nesanāk pretruna, kad šī vieta, lai arī tur ir tās zīmes, tikuntā ir apļa daļa, tātad "turpināt braukt aplī"="pa kreisi", un velosipēdists to nedrīkst, jo pa kreisi, bet drīkst, jo turpina aplī?

Avatar

By Bigfish 23.04.2014 22:31:51

Member · 524 comments
blieztunmaukt wrote
averza wrote

Vispār jau, ja ir parasta josla, no kuras atļauts braukt taisni vai pa kreisi, tad velobraucējs nedrīkst no labās malas durt pa kreisi.

bet aplī pa labējo joslu viņš taču drīkst turpināt braukt pa apli, CSN nepieprasa viņam neko palaist, vai ne? un kā tad šajā konkrētajā gadījumā, vai tad te nesanāk pretruna, kad šī vieta, lai arī tur ir tās zīmes, tikuntā ir apļa daļa, tātad "turpināt braukt aplī"="pa kreisi", un velosipēdists to nedrīkst, jo pa kreisi, bet drīkst, jo turpina aplī?

Tur jau tas sviests, ka tajā vietā tas īsti vairs nav apļveida krustojums. Darbojas tās saliktās zīmes. Un sanāk kaut kas uber nejēdzīgs, ķipa apļveida krustojums, kas nav apļveida krustojums. To jau tikai Latvijā var izdomāt. Ar auto braucot tajā vietā pa pirmo joslu, ja grib palikt aplī, ir jārāda kreisais pagrieziens. Braucot ar velo pa zaļo trajektoriju, arī sanāk taisīt kreiso pagriezienu. Tādēļ velosipēdistam tur ir jāpalaiž visi, kas grib braukt ārā no apļa (kura tur vairs nav). Vienvārdsakot kāds satiksmes organizētājs ir pārspējis stulbumā pats sevi. Medālis viņam.

Last edited by Bigfish (23.04.2014 22:32:42)

Avatar

By sursurs 24.04.2014 00:33:42

Member · 905 comments
Bigfish wrote

Tur jau tas sviests, ka tajā vietā tas īsti vairs nav apļveida krustojums. Darbojas tās saliktās zīmes. Un sanāk kaut kas uber nejēdzīgs, ķipa apļveida krustojums, kas nav apļveida krustojums. To jau tikai Latvijā var izdomāt. Ar auto braucot tajā vietā pa pirmo joslu, ja grib palikt aplī, ir jārāda kreisais pagrieziens. Braucot ar velo pa zaļo trajektoriju, arī sanāk taisīt kreiso pagriezienu. Tādēļ velosipēdistam tur ir jāpalaiž visi, kas grib braukt ārā no apļa (kura tur vairs nav). Vienvārdsakot kāds satiksmes organizētājs ir pārspējis stulbumā pats sevi. Medālis viņam.

Ne tikai LV. Spānijā ne tas viens ir redzēts. Valensijā ar auto 3x izbraucu apli un aplī vēl pastāvēju 3 luksoforos, kamēr sapratu ur jāpārkārtojas, lai tiktu laukā uz pareizo apļa izeju. Ar velo es tai 8u joslu aplī gan laiakm iekšā nelīstu. big_smile

Btw nav nekas papildus vajadzīgs - CSN nosaka, ka standarta braukšana visos gadījumos (piemēram, nogriešanās no trambuļa sliedēm, apgriešanās noteikumi, utt) ir spēkā, ja nav zīmes, kas nosaka braukšanu joslās - tb no kuras jolsas ko var darīt. Ja ir zīmes, jābrauc pēc šīm zīmēm, ja nav - pēc standarta noteikumiem. Nevajag te izdomāt jaunu riteni. smile

Last edited by sursurs (24.04.2014 00:36:32)


velo 4ever

Avatar

By jurisf 24.04.2014 08:01:20

Member · 946 comments

Njā, tur tas projektētājs būtu jāpakar, jo normāli vajadzēja būt, ka tajā joslā (1. ja neskaita nogriešanās), vajadzēja būt zīmei "taisni un pa labi" un 2. un 3. tikai taisni.

Avatar

By kašķis 24.04.2014 09:07:51

Member · 1,210 comments

Kāpēc tiek interpretēts ka tās 500-tās zīmes atceļ braukšanu pa loku? Ar ko tad šis nobrauciens no loka atšķiras no citiem nobraucieniem (piemēram uz Bauskas ielu)? Ar atšķirīgu  krustošanās leņķi? Cik man zinām, krustojuma leņķis nekāda veidā neietekmē krustojuma izbraukšanas noteikumus. Un ja jau pieņemam ka pirmā josla braucot pa loku šajā krustojumā veic kreiso pagriezienu, tad arī pārējas 2 joslas veic kreiso pagriezienu, jo visa trīs joslas taču ir „paralēlas”.

Last edited by kašķis (24.04.2014 09:09:14)

Avatar

By mpb 24.04.2014 09:39:49

Member · 892 comments

tās zīmes taču nenorāda, ka jābrauc pa kreisi. zīmes, kuras norāda, ka jābrauc pa kreisi ir ar bultu 90 grādu leņķī.


Tikai izsaku savu privāto viedokli

Avatar

By averza 24.04.2014 10:31:46

Member++ · 5,039 comments

Nu katrā ziņā domāju, ja kāds mācībnieks eksāmenā tur rādīs kreiso pagriezienu, tad tā tiks uzskatīta par kļūda. Tāpat arī, ja, izbraucot no apļa, netiks rādīts labais pagrieziens.

Avatar

By KasparsZ 24.04.2014 11:19:55

Member · 473 comments

averza, kādēļ lai tā būtu kļūda? Tās zilās zīmes vienmēr tiek novietotas pirms krustojuma. Ja arī pirms tam bija zīme "Krustojums, kur brauc pa loku", tad šīs joslu zīmes atceļ to zīmi, jo norāda, ka aiz zīmēm ir jauns krustojums, kurā jābrauc kā rakstīts. Un pagrieziens ir jārāda, jo taisnā bultiņa attiecas uz ceļu pa labi. Lai cik tas nebūtu stulbi. smile Un pagrieziena rādītājs pa labi gan nav jārāda, jo pēc zīmes tu turpini braukt taisni.

Katrā gadījumā, ja es braucu pēc noteikumiem un aizmirstu, ka it kā esmu apļveida krustojumā, un manā acu priekšā ir tādas zīmes http://www.bildites.lv/images/2qym7ousw9l4bzbi6n1x.jpg tad es rādu pagriezienu pa kreisi, jo pēc zīmēm es mainu virzienu no joslas, un ja braucu pa labi, tad pagriezienu nerādu, jo pēc zīmēm turpinu braukt taisni.

Last edited by KasparsZ (24.04.2014 11:22:57)


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By kašķis 24.04.2014 11:26:30

Member · 1,210 comments

"tad šīs joslu zīmes atceļ to zīmi, jo norāda, ka aiz zīmēm ir jauns krustojums"

Muļķības. Krustojums ir VISS loks kas seko aiz 409. zīmes! Zilās zīmes nosaka joslu lietošanu krustojumā (šajā gadījumā lokā) un te nav nekāds pretrunas un nekas neko neatceļ.
ja jau tās zīmes atceļ 409. tad turpinot braukt pa loku pie katra nākamā atzarojuma jāuzskata ka tas ir pagrieziens pa kreisi, jo jaunas 409. zīme jau nav.:)

Last edited by kašķis (24.04.2014 11:51:13)

Avatar

By averza 24.04.2014 11:39:36

Member++ · 5,039 comments
KasparsZ wrote

averza, kādēļ lai tā būtu kļūda?

Man ir cilvēks, kurš nesen nokārtoja eksāmenu un to apli brauca desmitiem reižu, un attiecīgajā vietā tika mācīts braukt kā parastajā aplī - tā kā augstāk aprakstīju.

Avatar

By averza 24.04.2014 11:48:24

Member++ · 5,039 comments

Mēs te sākām domāt un nonācām pie secinājuma, ka starp automašīnām sadursme nekad tur neizveidotos. Tāpēc utopiskajā pasaulē būtu brīnišķīgi ieviest CSN punktu, ka velobraucēju atļauts apsteigt pa to pašu joslu tikai ārpus krustojumiem. Vēl labāk būtu pavisam aizliegt apsteigt pa to pašu joslu - t.i., apsteigšana jāveic, daļēji vai pilnīgi iebraucot blakusesošajā tā paša virziena joslā, vai arī iebraucot pretējā joslā (kas jau būs apdzīšana). Un/vai ieviest minimālo intervālu 1m, tad mikriņš pavisam noteikti būtu vainīgs.

Avatar

By buzic 65 24.04.2014 14:42:45

Member · 1,159 comments

aplis Holandē ir foršs. tikai to nav iespējams salīdzināt ar Mūkusalas ielas apli. Holandē viņam ir izteikti mazāks diametrs, pirms apļa un aplī ir tikai viena josla. tas automātiski nozīmē to, ka auto aplī pārvietojas krietni lēnāk nekā Mūkusalas ielas aplī. un apļa diametru nosaka plūsmas intensitāte un izeju skaits. Mūkusalas ielas aplī sarežģīti ir braukt ne tikai ar velo. liela daļa autovadītāju šo apli izbrauc gaužām nejēdzīgi. tādā aplī pirmajā joslā būtu jāatrodas tikai tiem autiņiem, kuri tikko iebrauc aplī (pēc tam pārkārtojas uz 2. vai 3. joslu, ja nav jāizmanto jau 1.izeja) un tiem, kuri nākamajā izejā brauks ārā. bet, redz, pagrieziens uz bBausku pīķa stundās sastrēgst un tad neviens džigits nelaidīs pirmajā rindā kādu no otrās, ja tas nebūs pareizi izrēķinājis savas spējas un brauktprasmi. varētu atļaut izbraukt no apļa arī no 2. joslas, ja būtu spēkā noteikums, ka esot 1. joslā nedrīkst braukt garām izejai (tā ir ļoti daudzkur pasaulē).
bet, lai kā arī būtu, neviens no variantiem nepadarīs velobraucēja dzīvi drošāku. autiņiem ir dažādi izmēri un, mainot, joslas riteņbraucēju var arī laikus nepamanīt..
iespējams, ka veloinfrastruktūras pilnveidošana=izbūvēšana šajās vietās ir 100x svarīgāka par strīdiem - krāsot vai nekrāsot velojoslu uz vantinieka!