Jaunais CSN projekts

Avatar

By micuks 10.05.2014 00:55:29

Member · 140 comments

Mani ļoti interesē kā Rīgā tiks ieviestas velo joslas uz Valdemāra, Brīvības, Čaka ielas, lai gan Nils, pirms pašvaldību vēlēšanām aktīvi solīja, ka uz šīm maģistrālajām ielām nekad nebūs velo joslu. Ka tiks domāts kā velo plūsmu novirzīt pa citām ielām. Mani interesē viena konkrēta lieta. Pagrieziens pa labi autiņiem. No kuras joslas tas tiks veikts, no velo, vai no auto joslas. Tagad kad velo brauc man blakus es viņu vairāk vai mazāk redzu spogulī nu un viņš daudz maz ir vienā joslā ar autiņiem. Tātad braucam viens aiz otra. Ja velo pārcels uz velo joslu, kura būs sazin cik plata, tad velo ļoti bieži atradīsies aklajā zonā. Neesmu nekad stūrējis autobusu, nezinu cik viņiem ir laba redzamība spoguļos uz sāniem, bet ir tāda nojauta, ka viņi varētu velosipēdistu nemaz nepamanīt, jo sēž augstu, pagriežot galvu velo būs zem stiklu augstuma un spogulī arī var viņu neredzēt. Attiecīgi veicot pagriezienu pa labi sadursmes būs biežākas.

Avatar

By averza 10.05.2014 01:07:07

Member++ · 5,039 comments

Nedaudz sarkasma. Mums būs visdrošākās velojoslas visā postpadomju savienībā! Būs atsevišķi luksofori auto un atsevišķi - velo. 95% laika degs sarkanais gan auto, gan velo. Tādējādi sadursmju skaits tiks samazināts līdz apaļai nullei.

Avatar

By micuks 10.05.2014 01:11:33

Member · 140 comments

Ideja jau nav tā sūdīgākā, ja vien tos luksofora signālus ievēros. Jaunie luksofori pārslēdzas krietni ātrāk nekā vecie, attiecīgi skriet pēdējā zem sarkanā velosipēdistiem būs bīstami.

Avatar

By 321 10.05.2014 11:51:01

Member · 6,351 comments

Kāds var pajautāt tiem kas nodrošina drošību uz ceļiem - ko darīt ja autovadītājs speciāli spiež velobraucēju nost no ceļa? Un vai ir paredzēta atbildība šādiem autovadītājiem

Avatar

By buzic 65 10.05.2014 12:39:45

Member · 1,159 comments
micuks wrote

Mani ļoti interesē kā Rīgā tiks ieviestas velo joslas uz Valdemāra, Brīvības, Čaka ielas, lai gan Nils, pirms pašvaldību vēlēšanām aktīvi solīja, ka uz šīm maģistrālajām ielām nekad nebūs velo joslu. Ka tiks domāts kā velo plūsmu novirzīt pa citām ielām. Mani interesē viena konkrēta lieta. Pagrieziens pa labi autiņiem. No kuras joslas tas tiks veikts, no velo, vai no auto joslas. Tagad kad velo brauc man blakus es viņu vairāk vai mazāk redzu spogulī nu un viņš daudz maz ir vienā joslā ar autiņiem. Tātad braucam viens aiz otra. Ja velo pārcels uz velo joslu, kura būs sazin cik plata, tad velo ļoti bieži atradīsies aklajā zonā. Neesmu nekad stūrējis autobusu, nezinu cik viņiem ir laba redzamība spoguļos uz sāniem, bet ir tāda nojauta, ka viņi varētu velosipēdistu nemaz nepamanīt, jo sēž augstu, pagriežot galvu velo būs zem stiklu augstuma un spogulī arī var viņu neredzēt. Attiecīgi veicot pagriezienu pa labi sadursmes būs biežākas.


iesaku iepazīties ar Skolas-Dzirnavu ielas krustojumu. tur ir risināts Tevis minētais jautājums
un, ja kādreiz pamēģināsi pastūrēt autobusu, tad būsi pārsteigts par redzamību spoguļos smile

Last edited by buzic 65 (10.05.2014 12:41:10)

Avatar

By buzic 65 10.05.2014 12:43:03

Member · 1,159 comments
321 wrote

Kāds var pajautāt tiem kas nodrošina drošību uz ceļiem - ko darīt ja autovadītājs speciāli spiež velobraucēju nost no ceļa? Un vai ir paredzēta atbildība šādiem autovadītājiem


domāju, ka csn varētu piemeklēt kaudzi ar pantiem,  lai sodītu šos kretīnus.
vēl viņus varētu filmēt un izkarināt publiskajā telpā

Avatar

By 321 10.05.2014 12:45:39

Member · 6,351 comments

Nu jā gribētos zināt precizāk...  pieņemsim ka velobraucējs ir pefiksējis auto nummuru

Avatar

By buzic 65 10.05.2014 12:49:51

Member · 1,159 comments

nu ar nummuru vien nepietiks.. būs vajadzīgi vismaz liecinieki. ja vien Tev nav draugi attiecīgās institūcijās, kuras pēc nr. "pačukstēs" īpašnieka vārdu, pk,adresi utt. tad varēsi sodīt pats:D

šo jautājumu vajag uzdot ARZ.

Avatar

By Aģents 10.05.2014 12:51:24

Member+ · 845 comments
321 wrote

Kāds var pajautāt tiem kas nodrošina drošību uz ceļiem - ko darīt ja autovadītājs speciāli spiež velobraucēju nost no ceļa? Un vai ir paredzēta atbildība šādiem autovadītājiem

Pirmais kas nāk prātā no Ceļu satiksmes noteikumiem:

119. Transportlīdzekļa vadītājam atkarībā no braukšanas ātruma jāizvēlas tāda distance, lai, priekšā braucošajam transportlīdzeklim bremzējot, būtu iespējams izvairīties no sadursmes, kā arī jāizvēlas tāds intervāls, kas nodrošina ceļu satiksmes drošību.

Un attiecīgi no Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss:

149.8 pants. Braukšanas ātruma, distances un intervāla neievērošana

Par drošas distances vai intervāla neievērošanu —
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecpadsmit euro apmērā.

Kā to fiksēt? Drošvien liecinieki un iesniegums policijā varētu būt pietiekama kombinācija lietas apstākļu noskaidrošanai. Vēl labājk, ja arī video fiksēts.

Avatar

By despecs 10.05.2014 13:30:31

Member · 1,745 comments

IMHO
ja intervāla neievērošana nebeidzas ar mantas bojājumiem, tad būs pagrūti ko pierādīt. Un ja arī ir bojāta manta, tad liecinieki var izšķirt visu.


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By wrongway 10.05.2014 14:01:16

Member+ · 1,697 comments
micuks wrote

Mani ļoti interesē kā Rīgā tiks ieviestas velo joslas uz Valdemāra, Brīvības, Čaka ielas, lai gan Nils, pirms pašvaldību vēlēšanām aktīvi solīja, ka uz šīm maģistrālajām ielām nekad nebūs velo joslu. Ka tiks domāts kā velo plūsmu novirzīt pa citām ielām. Mani interesē viena konkrēta lieta. Pagrieziens pa labi autiņiem. No kuras joslas tas tiks veikts, no velo, vai no auto joslas. Tagad kad velo brauc man blakus es viņu vairāk vai mazāk redzu spogulī nu un viņš daudz maz ir vienā joslā ar autiņiem. Tātad braucam viens aiz otra. Ja velo pārcels uz velo joslu, kura būs sazin cik plata, tad velo ļoti bieži atradīsies aklajā zonā. Neesmu nekad stūrējis autobusu, nezinu cik viņiem ir laba redzamība spoguļos uz sāniem, bet ir tāda nojauta, ka viņi varētu velosipēdistu nemaz nepamanīt, jo sēž augstu, pagriežot galvu velo būs zem stiklu augstuma un spogulī arī var viņu neredzēt. Attiecīgi veicot pagriezienu pa labi sadursmes būs biežākas.

Pagaidām vēl nav 100% zināms. (Virtuve tur ir tik nesmuka, ka pat negribās par to runāt).
Skaidrs ir viens - velo joslas šobrīd neplāno papildināt ar atsevišķiem velo luksoforiem, un NL par labu atzītais zaļais velo visos virzienos nebūs.
Tā, kā būs vien jāiemācās samainīties pagriezienos.


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By micuks 10.05.2014 14:08:29

Member · 140 comments
wrongway wrote

Pagaidām vēl nav 100% zināms. (Virtuve tur ir tik nesmuka, ka pat negribās par to runāt).
Skaidrs ir viens - velo joslas šobrīd neplāno papildināt ar atsevišķiem velo luksoforiem, un NL par labu atzītais zaļais velo visos virzienos nebūs.
Tā, kā būs vien jāiemācās samainīties pagriezienos.

Bet tas taču būs pilnīgs pīī. Pie intensīvas velo satiksmes, auto satiksme praktiski tiks paralizēta, jo autiņi nevarēs nogriezties pa labi, līdz ar to arī pārējie būs spiesti stāvēt gaidīt, kad pa labi braucošajiem izdosies nogriezties. Jācer ka tomēr šo problēmu atrisinās tā lai neciestu transporta kustība pilsētā.

Avatar

By averza 10.05.2014 14:28:08

Member++ · 5,039 comments

Kā jau kaut kad sen rakstīju, Ziemeļamerikā auto pirms nogriešanās jāieņem labais stāvoklis, iebraucot velojoslā, pirms tam dodot ceļu. Līdzīgi sabtrans joslām, kas atdalītas ar raustītu līniju. Nekādas jākles ar papildus luksoforiem, mūžīgajiem sarkanajiem utt.

Avatar

By micuks 10.05.2014 14:40:15

Member · 140 comments

Pie mums šis variants nestrādās. Būs daudz avāriju. Un velo josla būs pirms krustojuma būs atiņu nosprostota. Atkal velosipēdistiem būs jālavierē starp autotransportu. Sastrēguma stundās tā ir reāla situācija.

Avatar

By KasparsS 10.05.2014 15:22:36

Member+ · 2,280 comments
micuks wrote

Pie mums šis variants nestrādās. Būs daudz avāriju. Un velo josla būs pirms krustojuma būs atiņu nosprostota. Atkal velosipēdistiem būs jālavierē starp autotransportu. Sastrēguma stundās tā ir reāla situācija.

Tu tāds eksperts, ka vienk. pipec.. Pats izdomā kaut kādus pieņēmumus savā galvā, un uzskati, ka tie ir vispareizākie. "Tas nestrādās, tas nav labi, tā nebūs, viss ir slikti, utt.."
Negāciju un pesimisma pilns Tu esi.


Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs

Avatar

By wrongway 10.05.2014 17:09:30

Member+ · 1,697 comments
averza wrote

Kā jau kaut kad sen rakstīju, Ziemeļamerikā auto pirms nogriešanās jāieņem labais stāvoklis, iebraucot velojoslā, pirms tam dodot ceļu. Līdzīgi sabtrans joslām, kas atdalītas ar raustītu līniju. Nekādas jākles ar papildus luksoforiem, mūžīgajiem sarkanajiem utt.

Ziemeļameriku jau nu gan nevajadzetu izmantot par iedvesmas avotu.
Šāds risinājums pie mums patiešām nestrādās, jo strādā tikai tur, kur ir ļoti daudz riteņbraucēju.
Un arī tur tas rada nevajadzīgus konfliktus, sadursmes un traumas.
Šis risinājums ir izplatīts Dānijā, tomēr ir zināms, ka tas nav drošākais.

Tiem, kuri satraucās par autovadītāju ērtībām ir jāsaprot, ko mēs gribam panākt.
Palielinat to cilvēku skaitu, kuri brauc ar velo ikdienā?
Vai kaut ko smukuma pēc uzbūvēt?

Lai palielinātu ikdienas riteņbraucēju skaitu, autovadītāju braukšanas ērtības ir jāsamazina.
Cilvēks ļoti reti izvēlēsies lietot divriteni, ja identisku maršrutu ar auto varēs veikt ātrāk.
Tapēc, jebkurš apgrūtinājums patiesībā veicina velo izmantošanu, un pilsētas bioloģiskās un sociālās vides uzlabošanos.

Taču tas arī nozīmē, ka jāpiedāvā kvalitatīvas alternatīvas.
Šajā izpildījumā velojoslas NEBŪS kvalitatīva alternatīva.


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By despecs 10.05.2014 17:24:44

Member · 1,745 comments

Rīgas velo infrastruktūras izveide var nodrošināt pilsētvides speciālistiem tēmas disertācijām tuvākajiem 10 gadiem.


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By ARZ 10.05.2014 20:48:55

Member · 356 comments
321 wrote

Kāds var pajautāt tiem kas nodrošina drošību uz ceļiem - ko darīt ja autovadītājs speciāli spiež velobraucēju nost no ceļa? Un vai ir paredzēta atbildība šādiem autovadītājiem


Es teiktu, ka pagrūti būs panākt, ka "varoni" soda. Ja būs ļoti kvalitatīvs video un nepārprotami redzams, ka tevi ļaunprātīgi cenšas traumēt, tad varbūt paveiksies... ņemam vērā, ka šādos gadījumos subjektīvo pusi ārkārtīgi grūti pierādīt.
Es personīgi mēnesī ap 1000km nobraucu pa Rīgu (ieskaitot Jaunciema gatvi) ar kameru pie ķiveres, ne mazums esmu "strjomu" noķēris, bet nedomāju, ka kaut ko panāktu instancēs ar saviem video. Tāpēc elpoju dziļi un pasakos augstākajiem spēkiem, ka varu turpināt ceļu smile

Last edited by ARZ (10.05.2014 20:49:54)


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By KasparsZ 13.05.2014 09:22:12

Member · 473 comments

Ir labs variants, bet tad obligāti jābūt velo tiesībām un ričukam tehniskā kārtībā - ierīkot kreisājā pusē tādus kā skrāpjus. Bik krāsu noskrāpēt. Būs mācība pamuļķim apdraudēt citus.


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By despecs 13.05.2014 09:39:32

Member · 1,745 comments
KasparsZ wrote

Ir labs variants, bet tad obligāti jābūt velo tiesībām un ričukam tehniskā kārtībā - ierīkot kreisājā pusē tādus kā skrāpjus. Bik krāsu noskrāpēt. Būs mācība pamuļķim apdraudēt citus.

ar skrāpjiem risinājums diez vai derēs, ja braucējs mēdz pirms krustojuma pa vidu mašīnu rindām spraukties. Esmu par to, ka katram ir jāievēro CSN, ja kāds neievēro, tad sodīšanu atstājam CP.


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By KasparsZ 13.05.2014 13:45:15

Member · 473 comments

Tad nederēs. Bet mierīgajam braucējam derēs. Vel aizmugurē brīdinošu uzrakstu - apdzenot atstarpi vismaz 0,5 metri, citādāk sāpēs!


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By despecs 13.05.2014 14:01:34

Member · 1,745 comments

intervālam jābūt atkarīgam no auto ātruma:
0,5 m, ja auto līdz 30km/h
1 m, ja auto 40-50 km/h
Uz šosejas pie 90 km/h manuprāt jābūt >2m
Es personīgi braucot ar auto mazāk par 1,5 m intervālu neatstāju. Tas pret velo. Pret citu auto protams ka ir arī mazāki intervāli, piem. Valdemāra ielā vai Čaka ielā.

Ne mazāk svarīga ir arī distance, jo ja auto uzreiz netiek garām velo, tad mēdz sēdēt uz pakaļējā rata, kas protams nav pieļaujams no drošības viedokļa velo braucējam krītot vai strauji apstājoties.

Last edited by despecs (13.05.2014 14:02:01)


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By averza 13.05.2014 14:17:06

Member++ · 5,039 comments

Skaitļi jau sakarīgi, bet es nespēju pieprasīt no autovadītājiem ievērot tik lielus intervālus, kamēr pats spraucos gar stāvošiem auto ar minimālu intervālu (10-20cm). Lai gan tagad sāku domāt, ka tās nav salīdzināmas lietas, jo auto nevar "apgāzties uz sānu" un neļurinās (ja vien šoferis tiesības nav nopircis vai nodzēris), uzsākot kustību/braucot.

Last edited by averza (13.05.2014 14:18:41)

Avatar

By Lapsa 13.05.2014 15:09:24

Member · 28 comments

Man arī nesen dzima doma, ka varētu aizmugurē zem beņķa piestiprināt plāksni ar uzrakstu "<- 1m". Daudzi no šoferiem nemaz nav iedomājušies, ka viņi ar savu intervāla neievērošanu apdraud riteņbraucēju. Varbūt ka šāda zīme dod rezultātu. Vēl gan nav sanācis realizēt.

Avatar

By despecs 13.05.2014 15:27:15

Member · 1,745 comments

Par intervālu un distanci māca autoskolā. Man tas bija pirms 14 gadiem. CSN pie jaunām izmaiņām pārskatu. Vislabām man patīk CSDD aplikācija, kur var kārtot itkā C vai velo vadītāja eksāmenu. Tagad eksāmens imho sarežģītāks, visvairāk tracina jautājumi par pirmo palīdzību, kādā slīpumā kājas jātur vai tml. Patīk arī, ka ir jautājumi par satiksmes drošību(bremzēšanas nianses uz dažādiem segumiem, vizuālā ātruma noteikšana dažādām auto krāsām,u.c.), kurus nevar apgūt pēc CSN punktiem.

averza, tu jau spraucies, nevis lido cauri ar tādu intervālu. es ar tā daru, bet mans kustības ātrums ir 10 km/h

Last edited by despecs (13.05.2014 15:28:21)


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By Brakkis 13.05.2014 15:33:38

Member+ · 958 comments

Man uz maikas gribās uzrakstīt - apdzen tālāk, kā varu aizspļaut. Vai līdzīgu domu zīmējumā (k-kur redzēts) smile Prasās ārpus apdzīvotām vietām...

images?q=tbn:ANd9GcRdL92MwsjTCsog4Ww-PbLbDVPnonfDcH_cfitnbVXYCGRuiyNKpg
images?q=tbn:ANd9GcRrGM0RCjtkXj9DzB6DsHF7l6v78osZI6TdRtnD4yIwy0Gu1qreNw
http://www.3feetplease.com/

Last edited by Brakkis (13.05.2014 15:40:48)


"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv

Avatar

By Brakkis 13.05.2014 15:47:02

Member+ · 958 comments
micuks wrote

Buzic, kamēr satiksmes dalībnieki kustās prognozējamās trajektorijās, normālā satiksmē tā arī notiek, tikmēr jau nav problēmu. Problēmas ir specifiskās vietās, vai kad velosipēdistiem širmis aizveras. Parasti problēmas ir krustojumos, sevišķi tādos kuros kustība ir trajektorijās no kurām nav laba redzamība.
Piemēram. Valmieras un Bruņinieku krusts, virzienā no centra, ja taisa kreiso pagriezienu. Ja pretī nāk kāds busveidīgais un velosipēdists nav pielīmējis busam pie aizmugurējā atdures šķērsstieņa, tad velosipēdistu ieraudzīsi tikai tad kad busveidīgais būs jau pabraucis garām. Ja esi nelielā kustībā uz kreiso, tipa ripinos klāt krustā lai turpinātu tālāk kustību pa kreisi, jo autiņu aiz busa vairs nav, tad veļuku pamanīsi pēdējā brīdī jo viņš būs tālākajā kreisajā malā. Ja ir laba reakcija un ar bremzēm viss ok, tad nokopsies, ja nē, tad kā paveiksies. Sevišķi šī vieta ir nepatīkama kad sāk krēslot, un velosipēdistam nav nekādu atstarojošo elementu, pats ir tumši saģērbies utt.

Tā starp citu k-ko meklējot uzgāju tieši šo situāciju:
http://commuteorlando.com/wordpress/201 … eft-cross/


"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv