Ovālie zobrati.

Avatar

By resnis 27.10.2013 23:52:08

Member · 15 comments

Noskatijos video kur chali brauca ar tadiem ka ovalas formas prieksejo lielo zobratu(chainring), Itka esot labaks, atraks,vieglak kapt kalnos, taupa energiju.....gribeju pakjautat kur ir tas BET... ka vinji nav ieguvushi savu popularitati un  kakatram otrajam ritenim nav  tadi !!!

Avatar

By toms79 28.10.2013 07:51:07

Member · 465 comments

Paskaties uz ProTour individuālā brauciena priekšgalu, tur ir gandrīz katram otrajam smile Dažādiem braucējiem tas ovālums ir dažāds un citreiz nav pamanāms, kā arī konkrētie sponsori neražo ovālus zobratus, tad tiek ņemti no citiem un maskēti... Bet ikdienā, kādēļ nav? Laikam jau nav ekonomiskā pamatojuma


Avatar

By rausis 28.10.2013 09:45:22

Member · 62 comments

Sveiki,  ja gribi pameiģināt ovālo zobratu vari ar mani sazinaties iedošu pamēiģināt varēsi pats novērtēt kā ir braukt ar ovaliem zobratiem

Avatar

By Papuass 28.10.2013 11:14:34

Member+ · 2,978 comments

Ovālie zobrati nav universāli, ir sliktāka slēgšanās. Daudz tiek izmantoti ITT profu līmenī. Viginsam ar tādu braucot, gadījās nomest ķēdi.

Pats, protams, braucis neesmu, tāpēc varbūt viedoklim nozīme ir mazāka, iesaku izmantot rauša piedāvājumu.

Avatar

By mrlobber 28.10.2013 11:27:45

Member · 826 comments

Sāksim jau ar to, ka ovālie zobrati ir dažādi.

Rotor Q
Rotor QXL ("ovālāki" nekā pirmie)
Doval
Osymmetric (vispār izskatās freaky smile )
...

Personiski esmu lietojis pirmos. Ja godīgi, kājas būtībā nejūt atšķirību, izņemot pedalēšanu ar zemu kadenci, kājās stāvot (kas Latvijā, ņemot vērā kalnu neesamību, ir visai maz aktuāli).

No diskusijām internetā (izlem pats, cik tādām var ticēt), esmu novērojis, ka diezgan viennozīmīgi tiek atzīts, ka Rotor Q rings ir "par maz ovāli", lai reāli dotu kādas priekšrocības. Par Osymmetric ir krietni vien pozitīvāks viedoklis. Tomēr arī tas faktiski vienmēr aprobežojas ar TT disciplīnu un ļoti reti manīts kāds, kas regulāri tos izmanto šosejas grupu braucienos (tajā skaitā arī pro rindās patiesībā).

Un vēl jāņem vērā, ka, ja izmanto jaudas mērītāju, tad visi jaudas mērītāji klaņos, kas kadenci nosaka ar magnēta palīdzību (SRM, Quarq, Rotor) ar ovālajiem zobratiem rādīs lielāku jaudu. Vienīgais izņēmums - P2Max, kas kadenci nosaka pēc iebūvētā akselerometra.

Avatar

By vitamiins_xc 28.10.2013 11:52:27

Member+ · 2,832 comments

fiziku neapmānīsi, ovālais tik samazina slodzi dead-spot pārvarēšanai.


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By Andersons 28.10.2013 15:01:13

Member+ · 2,638 comments

Nu man arī ir savs viedoklis par ovāliem zobratiem, visupirms Osymmetric nav ovāls bet twin cam dizains un darbojas diezgan atšķirīgi: Esu braucis ar Rotor Q rings un Osymmetric zobratiem. Es teiktu ka drīzāk nevis palielina jaudu bet izlīdzina jaudas līkni uz aizmugurējo ratu, ar apaļiem zobratiem būs jaudas līkne ar izteiktiem pīķiem katrā pedāļu uzminiena horizontālā stāvoklī unuz tā saukto dead spot, klaņi vertikāli būs izteiktaska jaudas bedre. Osymmetric atļauj pedāļiem ievērojami ātrāk iziet cauri tā sauktai ne jaudas zonai un ilgāk atrasties jaudas zonā. Rotor Q rings arī nav slikts variants bet tas efekts būs krietni mazāk izjūtams ne kas ar Osymetric. Vienīgi uzstādot Osymmetric zobratus ar priekšējo astrumu noregulēšanu ir daudz lielāka ķēpa ne kā ar apaļiem zobratiem. Par cik jau ir šie zobrati izmēģināti dzīvē, ja kādreiz euronaudas būs pietiekoši, visticamāk pirkšu Osymmetric zobratus jo ar Osymetric TT patiesībā ir feini vālēt.


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By vitamiins_xc 28.10.2013 15:13:07

Member+ · 2,832 comments

TT un kalnā braukšanā (vienmērīga liela slodze) jau tikai der, jo sprintojot būs pretējs efekts. Tāpēc arī grupas gonkā neliek.


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By MonvidsPalens 28.10.2013 15:34:00

Member+ · 706 comments

pats personīgi neesmu lietojis līdz ar to nav viedokļa, bet ja interesē ir publikācijas par tēmu:

sliktais dakteris Ferrari ir veicis testus un tos aprakstījis http://www.53x12.com/do/show?page=article&id=127
pats Osymetric zobratu ieviesējs runā par tiem http://cyclingtips.com.au/2012/09/osyme … r-miracle/

vēl viens interesants raksts par tēmu http://www.cyclingweekly.co.uk/news/lat … -work.html

P.S. šosezon no pro peletona praktiski izzuduši. grūti pateikt vai tas sponsoru pirksts, vai kas cits.


Avatar

By Andersons 28.10.2013 19:10:51

Member+ · 2,638 comments

Tagad sakarā ar darbiem un cīnīšanos par eksistenci nav sanācis īsti pasekot līdzi bet cik atceros tas pats Wiggins vālē ar Osymetric zobratiem visas gonkas.


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By rausis 28.10.2013 22:29:46

Member · 62 comments

kapēs man neviens neko nejautā es jau 7 gadus diendienā braukāju ar ovalajiem zobratiem varu daudz pastāstīt par to kā ir braukt, ja kads izdomā pameiģināt ovālo zobratu es ieteiktu  sakumā nobraukt 2000 km un pa to laiku nebraukt ar apaļaiem zobratiem un tad spriest kas ir labāk.

Avatar

By MonvidsPalens 29.10.2013 00:16:16

Member+ · 706 comments
Andersons wrote

Tagad sakarā ar darbiem un cīnīšanos par eksistenci nav sanācis īsti pasekot līdzi bet cik atceros tas pats Wiggins vālē ar Osymetric zobratiem visas gonkas.

vālēja 2012, bet šogad ir atpakaļ uz apaļajiem. Tāpat Porte un Froome. varbūt tas saistīts, ka starpsezonā no SKY komandas tika izmests (US Postal lieta) Osymetric zobratu fans un treneris Bobijs Juličs. Varbūt tāpēc, ka Shimano ļoti grib redzēt viņus lietojam savu Dura-Ace.


Avatar

By MonvidsPalens 29.10.2013 00:27:04

Member+ · 706 comments
rausis wrote

kapēs man neviens neko nejautā es jau 7 gadus diendienā braukāju ar ovalajiem zobratiem varu daudz pastāstīt par to kā ir braukt, ja kads izdomā pameiģināt ovālo zobratu es ieteiktu  sakumā nobraukt 2000 km un pa to laiku nebraukt ar apaļaiem zobratiem un tad spriest kas ir labāk.

Pēc 2000km jau ir pieraduma efekts, kas liek zaudēt daļu objektivitātes, lai spriestu kas ir labāk. konkrēti uzdevumi un testi var tikai sniegt objektīvus rezultātus. tā citādi tā ir katra individuālā gaume, simpātijas un pieņēmumi. Katrā gadījumā forši, ka ir kāds kurš lieto produktu un kurš ir gatavs dalīties ar savu pieredzi.


Avatar

By DZ 30.10.2013 20:15:15

Member · 3,501 comments

Ar ovāliem zobratiem braukt ir jāmāk un no tiem priekšrocības būs galvenokārt liela auguma cilvēkiem. Tāpat ir atkarīgs no leņķa, kādā tas uzstādīts un kādā braucējs sēž uz krēsla. Braukt pareizi ar ovālu zobratu ir ļoti sarežģīti, taču tikpat sarežģīti ir spriest par lietām, kuras labākajā gadījumā ir tv redzētas wink


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By rausis 30.10.2013 21:34:17

Member · 62 comments

Ar ovalajiem ir tā ka ja no apaļā pareij uz ovālo tev rezultas sakumā pasliktināsies bet kad nobrauksi tos 2000 km tad būs labāks nekā ar apaļo bija pirms tam.vel nedrīkst treniņā brukt ar apaļo un gonkā ar ovalo būs tikai sliktāk  tapēc man uz visiem riteņiem ir ovalie

Avatar

By KKTK 31.10.2013 10:40:15

Member+ · 2,298 comments

Nu, kurš no vietējo velo ģeometrijas mērītāju kantoriem pirmais iemācīsies pareizi pieregulēt arī ovālo zobratu?

Avatar

By Slowmo 31.10.2013 11:11:22

Member+ · 1,166 comments

Kā var noregulēt zobratu? Ģeometriju taču tas neietekmē.

Avatar

By wattanens 31.10.2013 12:27:08

Member · 793 comments
DZ wrote

Ar ovāliem zobratiem braukt ir jāmāk un no tiem priekšrocības būs galvenokārt liela auguma cilvēkiem.

Kāpēc? Cik zinu, Rausis nemaz nav baigi lielais, bet gāž kā vells :-D


3/4

Avatar

By rausis 31.10.2013 20:09:06

Member · 62 comments

paldies par komplimentu

Avatar

By DZ 01.11.2013 12:27:39

Member · 3,501 comments
Slowmo wrote

Kā var noregulēt zobratu? Ģeometriju taču tas neietekmē.

http://www.echelon-cycles.co.uk/images/ … ring_m.jpg


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By kašķis 01.11.2013 13:28:34

Member · 1,210 comments

Vai nav tā ka ovālie varētu kļūt populārāki sasitībā ar 1xn sistēmu attīstību? Atkrīt čakars ar priekšejo slēgšanos?

Last edited by kašķis (01.11.2013 13:28:52)

Avatar

By Laimigais 01.11.2013 23:01:55

Local.Shop · 3,167 comments

Ko tur daudz spriedelēt ?

Pasūti, pieskrūvē un gāzi grīdā.

12ZsDFv.jpg

Īsumā - stāvā kalnā iet labāk nekā ar apaļo. Uz grantenes - nekādas izmaiņas netiek novērotas.


Pievilcīgas cenas velosipēdiem
Zvani, raksti, prasi

26 ... 689 ... 689

Avatar

By shim65 02.11.2013 07:28:53

Member · 288 comments

Kādas firmas ražojums? Ķēdi nost nemet?


Still riding #26er/#Front Derailleur/#Alu

Avatar

By Laimigais 03.11.2013 17:03:20

Local.Shop · 3,167 comments

DOVAL chainrings

No chain-suck.
No chain-drop.


Pievilcīgas cenas velosipēdiem
Zvani, raksti, prasi

26 ... 689 ... 689

Avatar

By kašķis 10.11.2013 20:33:21

Member · 1,210 comments

Ko tas ocp adapteris tiem doval zoratiem dod?

Avatar

By Corratec 10.11.2013 22:04:40

Member · 911 comments

Nācās  vienu reizi pagriezt   Osymetric zobratu , ko tur kautrēties , forša lieta , it sevišķi ja iet runa par iTT gonku .

Avatar

By vitamiins_xc 11.11.2013 09:27:47

Member+ · 2,832 comments
kašķis wrote

Ko tas ocp adapteris tiem doval zoratiem dod?

parāda, kāds leņķis/konfigurācija ir uzlikta.


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™