Vadītāju kauna kakts

Avatar

By averza 16.03.2016 10:52:27

Member++ · 5,039 comments

Apvedceļa un citu "noslogotu šoseju" apburtais loks: velosipēdisti pamēģina tur braukt. Daļa saprot, ka pārāk bīstami un vairs tur nebrauc. Autovadītāji redz, ka velo ir maz un sāk braukt ātrāk/bīstamāk. No palikušajiem velosipēdistiem atkal daļa pārstāj tur braukt. Autovadītāji redz, ka velo ir palicis vēl mazāk un tā pēc pāris gadiem ar velo tur brauc, kā Kaspars saka, tikai aiz furām.

Avatar

By 436 16.03.2016 11:00:30

Member · 822 comments

Tiem, kam ir iekšas braukt aiz fūrēm, ir iekšas braukt arī tāpat.

Avatar

By vējš matos 16.03.2016 11:14:19

Member · 203 comments

Man te pa pavasari tādi novērojumi, ka apdzinējus var sarindot pēc kretīnisma pakāpes šādi:
antitops -
- baļķinieki ar LV numuriem;
- vieglās a/m ar LV numuriem+netīras (no dziļajiem laukiem?)
- autobusi;
- fūres ar LV numuriem.
- biezie vāģi ar LV numuriem.

korekto apdzinēju tops:
- fūres ar ārzemju numuriem;
- vidusmēra vieglie,kopti auto;
- baļķinieki ar LT numuriem.
- ārpus konkurences - auto ar veloturētājiem:))

Katram sava pieredze,bet man izskatās šādi.

Avatar

By buzic 65 16.03.2016 12:34:28

Member · 1,159 comments
DZ wrote

Ar 180Km/h brauc?

Reizēm ātrāk

Avatar

By buzic 65 16.03.2016 12:36:25

Member · 1,159 comments
KasparsS wrote
buzic 65 wrote

(velobraucēju tur praktiski nav) !

Tikai aiz furām.


Es biju domājis dalījumu - riteņbraucēji/velobraucēji. Tūristu uz šīs šosejas praktiski nav, līdz ar to arī attieksme pret atrašanos kopējā satiksmē ir pat ļoti adekvāta.

Avatar

By NilsS 16.03.2016 17:06:08

Member · 775 comments

Pēteri,  tavas  domas  ir  ļoti  interesantas,   lai  neteiktu  vairāk.
Tavuprāt  ar  šosejnieku  jādodas vizināties  sebā,   retu  reizi  varbūt drīkst   to  darīt   pa   vispretīgāk  salāpītajiem  nomales  ceļiem,   kur  brauc  tikai  traktori.
Ja  es  vēlos  braukt  uz  darbu  ar  riteni,   tad  nekā  -   varen  blīvā  satiksmē  to  nedrīkst,   jo Pēteriem kāja pielipusi  gāzes  pedālim.   Nez  kāpēc   man braucot  autiņā  velosipēdisti  netraucē?

Avatar

By peteris 16.03.2016 19:48:02

Member · 520 comments
NilsS wrote

Pēteri,  tavas  domas  ir  ļoti  interesantas,   lai  neteiktu  vairāk.
Tavuprāt  ar  šosejnieku  jādodas vizināties  sebā,   retu  reizi  varbūt drīkst   to  darīt   pa   vispretīgāk  salāpītajiem  nomales  ceļiem,   kur  brauc  tikai  traktori.
Ja  es  vēlos  braukt  uz  darbu  ar  riteni,   tad  nekā  -   varen  blīvā  satiksmē  to  nedrīkst,   jo Pēteriem kāja pielipusi  gāzes  pedālim.   Nez  kāpēc   man braucot  autiņā  velosipēdisti  netraucē?

Pilsētā ir mazāka ātrumu starpība, tāpēc arī braukšana ir drošāka.
Es te vairāk runāju par paša velosipēdista drošību, nevis par traucēšanu vai kājas pielipšanu pie pedāļa.

Jau esmu raksījis - īslaicīgu mītni Bolderājā neizvēlējos tikai un vienīgi velosipēdiem nepiemērota ceļa dēļ. Jā, tur drīkst braukt, bet galīgi neuzskatu to par prātīgu rīcību.
Varen blīvā satiksmē ar lielu ātrumu starpību drīksti braukt, bet vai Tev to vajag? Sevi nav žēl?

Avatar

By NilsS 16.03.2016 19:58:27

Member · 775 comments

Paies  kāds  laiks  un ļaudis  ar izbrīnu  lasīs par mežonīgi trulajiem  agrāko gadu paradumiem

Avatar

By averza 16.03.2016 20:39:08

Member++ · 5,039 comments

Par ko tieši Tu runā? Pirms gadiem 3 ar velo varēja tīri labi braukt pilsētā kā mazai mašīnītei. Tagad ar katru mēnesi paliek arvien nožēlojamāk. Arī noteikumi tiek modificēti, arvien ierobežojot ar velo atļautos manevrus. (Nu labi, atļāva braukt pa gājēju pārejām, bet tāpat jau visi brauca, un nebija arī konkrēta punkta, kas to aizliegtu.) Pat mācību auto apsteidz velo ar mazāk kā metra intervālu, lai gan vietas manevram ir pietiekoši. Es personīgi neredzu gaismu tuneļa galā.

Avatar

By lūsis 16.03.2016 21:34:29

Member · 231 comments

Man atkal pēdējā laikā riebjas situācijas, ka uz šosejas šauras (piem. Carnikavas)  vieglais dzen vieglo un brauc velominim (man) tieši virsū.Ja es nenolecu uz grants seguma īslaicīgi , tad sanāk , ka gar plecu  man panesas auto uz 100 km stundā pretējā virzienā ar dažu desmitu centimetru rezervi. Diezgan bailīgi. To, ka tas ir normāli man neviens neiestāstīs kā arī tiesības un auto man ir 14 gadus.

Avatar

By buzic 65 16.03.2016 21:45:48

Member · 1,159 comments
lūsis wrote

Man atkal pēdējā laikā riebjas situācijas, ka uz šosejas šauras (piem. Carnikavas)  vieglais dzen vieglo un brauc velominim (man) tieši virsū.Ja es nenolecu uz grants seguma īslaicīgi , tad sanāk , ka gar plecu  man panesas auto uz 100 km stundā pretējā virzienā ar dažu desmitu centimetru rezervi. Diezgan bailīgi. To, ka tas ir normāli man neviens neiestāstīs kā arī tiesības un auto man ir 14 gadus.

Iemesls ir tas, ka liela daļa benzīngalvu uz velo nav sēdējuši, bet smadzeņu kroku nepietiekamība neļauj izprast savu, maigi izsakoties, debilo rīcību.
Nu un, protams, ir kretīni, kuri to dara apzināti.

Avatar

By Huligāns 16.03.2016 21:48:50

Member · 963 comments

Nav mums kultūras un cieņa uz ceļiem, ne no auto, ne no velo puses un it īpaši no moto
Tad spriežam, kāpēc tā notiekās un kas jādara


arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/

Avatar

By Mihails 16.03.2016 22:15:46

Member · 341 comments
Huligāns wrote

Nav mums kultūras un cieņa uz ceļiem, ne no auto, ne no velo puses un it īpaši no moto
Tad spriežam, kāpēc tā notiekās un kas jādara

Padomājiet, kāpēc Igaunijā vien 50 bojāgājušie gadā uz 1 miljonu iedzīvotāju, bet Latvijā - 94? Kādas ir atšķirības starp mūsu valstīm?

Avatar

By kaska 16.03.2016 22:28:53

Member · 886 comments

Ehh.. laikam jau agrāk zāle bij zaļāka... bet arī man šķiet, ka pirms 5+ gadiem pa Rīgas ielām bija patīkamāk pārvietoties. Tagad ar visu to traci ap velojoslu ieviešanu, CSN izmainīšanu, tauta ir sakacināta un pie visām savām nelaimēm vaino ikvienu, ko redz uz velosipēda.

Tomēr nav gluži tā, ka tagad viss būtu baigi slikti.  Man reti kāds "brauc virsū" vai tml. Iespējams tas tāpēc, ka esmu viens no tiem "klauniem", kas tērpjas tik nepievilcīgajos elektrozaļajos/dzeltenajos toņos (un man nav kauns tongue) kā arī netaupu gramus uz pāris lukturīšiem krēslā vai tumsā.

Jautājums Lūsim un pārējiem, kurus autovadītāji uz šosejas "neņem par pilnu". Kāds ir jūsu vizuālais tēls - tb, cik pamanāmi esat?  Kā jums liekas cik m attālumā autovadītājs jūs pamana? Piemēram, mums te ir viena  diezgan zināma komanda, kuras komandas forma ir krāsās, kuras nu galīgi neizceļas uz rudens,ziemas dabas toņiem. Kā autovadītājs, es viņus pamanu salīdzinoši vēlu. Uz šosejas, kur ātrums ir ~100+ km/h pretī braucošu šīs konkrētās komandas dalībnieku es, iespējams, pamanītu tikai, kad būtu jau blakus apdzenamajam transportlīdzeklim.

Jā, man ar acīm viss ir kārtībā un cieņa pret velobraucējiem arī man ir, tāpēc... Cienījamie velodievi, iztiksim bez personīgiem uzbraucieniem, ok? smile


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By Huligāns 16.03.2016 22:30:01

Member · 963 comments

Man nav jādomā, jo es nebraucu pēc statistikas
Varbūt mazliet pašiem jāaizdomājas par savu dzīvību, labāk braukt tur, kur mazāk auto, varbūt tur, kur vispār neviena nav, varbūt tur, kur daudz auto
cilvēks dažreiz nepadomā par savam spējām, ne tikai braukšanā, bet arī fiziskā formā, katrs sīkums var dzīvību prasīt.
Braucot garām velosipēdists velosipēdistam var notikt negadījums - miljons variantu, bet jādomā uz priekšu, kas var notikt un ko darīt, lai nenotiek TAS


arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/

Avatar

By Mihails 16.03.2016 22:40:35

Member · 341 comments
kaska wrote

Jautājums Lūsim un pārējiem, kurus autovadītāji uz šosejas "neņem par pilnu". Kāds ir jūsu vizuālais tēls - tb, cik pamanāmi esat?  Kā jums liekas cik m attālumā autovadītājs jūs pamana?

Pilsētā gaišā dienas laikā brauc līdzīgi. Laikam arī nepamana?

Avatar

By kaska 16.03.2016 22:41:48

Member · 886 comments

p.s. Šodien bija viena no retajām reizēm, kad man gandrīz "brauca virsū" - Kaut kāds golfs griezās no Krasta ielas iekšā Makdonaldā un tikai pēdējā brīdī apstājās (laikam saprata, ka es nestāšos ;D). Es, savukārt, braukdams pa ietvi, nestājos ne jau spīta pēc, bet gan tāpēc, ka neredzēju viņa ieslēgto labo virziena rādītāju, kas bija noslēpies kaut kur viņa ķīnīzeru xenona staros.


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By kaska 16.03.2016 22:46:05

Member · 886 comments
Mihails wrote

Pilsētā gaišā dienas laikā brauc līdzīgi. Laikam arī nepamana?

Īsti nesapratu jautājumu. Lai nu kā, arī pilsētā man reti* kāds brauc virsū vai citādi apbižo.

*Protams, RS minibusi un GaļasBuss (Galss Buss) ir ārpus konkurences. Tos es šajā apgalvojumā neņemu vērā smile


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By NilsS 16.03.2016 22:54:56

Member · 775 comments
lūsis wrote

Man atkal pēdējā laikā riebjas situācijas, ka uz šosejas šauras (piem. Carnikavas)  vieglais dzen vieglo un brauc velominim (man) tieši virsū.Ja es nenolecu uz grants seguma īslaicīgi , tad sanāk , ka gar plecu  man panesas auto uz 100 km stundā pretējā virzienā ar dažu desmitu centimetru rezervi. Diezgan bailīgi. To, ka tas ir normāli man neviens neiestāstīs kā arī tiesības un auto man ir 14 gadus.

Tā  ir klasika,   uz Tīnūži - Koknese  tā  dara  fūres.  Braucot  ar  ritenīti  ļoti  aizraujoši   vērot,   kā  apmēram 80 tonnas tērauda  nāk  virsū  aizņemot 90%  asfalta.
Un  mani  neredzēt  ir  jāmāk  -   elektrozaļa  jaka  un  kaska.

Avatar

By 436 16.03.2016 23:00:25

Member · 822 comments
Huligāns wrote

Varbūt mazliet pašiem jāaizdomājas par savu dzīvību, labāk braukt tur, kur mazāk auto

Ir tādi varianti, kur alternatīvu ceļu nemaz nav.

Avatar

By buzic 65 16.03.2016 23:12:11

Member · 1,159 comments

Braucot ar velo, ir vērts atcerēties vēl vienu lietu. Uz tā paša Tīnūži-Koknese vasaras otrajā pusē pievakarē, braucot Rīgas virzienā, saule ir zemu un ir vietas, kur neredz neko - elektrozaļo jaku tai skaitā. Nu nebūtu prātīgi šajā laikā kačāt tiesības joslas vidū.

Avatar

By NilsS 16.03.2016 23:42:54

Member · 775 comments

tak  atslābsti,   neviens  tur  tā  nedara

Avatar

By androns1983 16.03.2016 23:57:21

Member · 418 comments

nu jei bogu ... ar velo minu gadus 15vismaz ... gan pa Rīgu gan pa šoseju.
nu nekas dramatiski nav mainījies ... pēdējos 8 gadus minu aktīvāk pa brauktuvēm, ne trotuāriem .. nu neesmu es īpaši novērojis kaut kādu speciālu virsū braukšanu. Nu ir bijis, ka met ar fakuci un kliedz kaut ko pa logu, lai vācos uz trotuāru .. bet ... ne ģimene bez kropļiem, tā teikt.

Tiesa gan, es kaut kādas nesaprašanās uz ielas neuztveru kā personīgus draudus un ka autovadītājs  cenšas nogalināt tieši mani. Nu izbrauca priekšā, nepamanīja. sabremzējāmies, samainījāmies ... nu akls losis viņš .. that's it ...

par redzamību ... neekonomēju gramus ne uz atstarotājiem, ne uz lampiņām ...

palasot šo forumu šķiet, ka esmu vienīgais, kam tā īsti nav konfliktu uz ielām ...


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By averza 17.03.2016 01:05:13

Member++ · 5,039 comments
kaska wrote

Es, savukārt, braukdams pa ietvi

Tas ir tas klasiskais gadījums, kad braukšana pa ietvi ir bīstamāka nekā pa brauktuvi, līdz cik tur reizēm (11.9) smile

andron, mums arī neviens virsū nebrauc - visi taču dzīvi, mirušie jau nesvīst (forumā neraksta). 30cm nobraukt - tā jau nav virsū braukšana, viss kārtībā. Pavākties uz nomales, kad pretī apdzen - no problemo, sevišķi ar šosejnieku. Es pēdējā laikā esmu iemanījies braukt pa pilsētu tā, lai nebūtu vispār nekādu problēmu. Bet tas ir tāpēc, ka protu no tām problēmvietām izvairīties vai izvēlēties nekaitīgāko variantu. Ideālajā gadījumā gribētu braukt tikai pa brauktuvi pilsētā (izņemot sastrēgumu laikā u.tml.) - "vehicular cycling". Bet, lai nebūtu katru dienu forumā jāraksta, ka atkal gandrīz uzbrauca virsū, nākas braukt citādi.

Tie, kas raksta, ka nav nekādu problēmu pārvietoties ar velo pa pilsētu (Rīgu). Ak, ja jūs zinātu, ko par braukšanu pilsētā ar velo domā, piemēram, dāmas - un ne jau svētdiennieces, bet Latvijas top dāmas MTB/šosejas disciplīnās.

Last edited by averza (17.03.2016 01:07:55)

Avatar

By NilsS 17.03.2016 07:40:00

Member · 775 comments

Andron -   cik  km  gadā  nobrauc?

Avatar

By androns1983 17.03.2016 08:12:12

Member · 418 comments

salīdzinoši maz ... jo braucu tikai tur kur man vajag - darīšanas, izklaides. bet nebraucu nekādus tur treniņus utt.

apmēram 4000 - 5000 ar velo
un ap 30 000 ar auto.

Zinu, ka, jo vairāk km, jo vairāk notikumi uz ceļiem, bet paanalizējot arī ar auto veiktos kilometrus arī varu teikt, ka nav bijuši ievērojami konflikti ar velosipēdistiem ...


pēdējā epizode, kur šķiet #nightrideriga velorasts 5dienas naktī minās pa mūkusalas apļa iekšējo joslu pretējā virzienā :doh: (bet tas jau liekam velosipēdistu kauna kaktā, ne autovadītāju)

Last edited by androns1983 (17.03.2016 08:12:48)


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By kaska 17.03.2016 10:22:54

Member · 886 comments
averza wrote
kaska wrote

Es, savukārt, braukdams pa ietvi

Tas ir tas klasiskais gadījums, kad braukšana pa ietvi ir bīstamāka nekā pa brauktuvi, līdz cik tur reizēm (11.9) smile

Probably.   Šeit ietve bija vienīgais variants, jo braucu satiksmei pret spalvu. Liekas, ka tieši šī iebrauktuve maķītī un blakus 'izbrauktuve' no Statoil ir krasta ielas melnākie punkti tiem kas brauc pa  "promenādes veloceliņu ---> pretējā virziena Toyota centra pseido-iebrauktuvi ----> ietvi līdz Dienvidu tiltam". Nepilnu mēnesi atpakaļ redzēju, ka bija sadūrušies divi nelaimīgie - auto, kas izbrauca no Statoil un velosipēdists, kas brauca pa ietvi virzienā no Dienvidu tilta uz Centru. Tā kā tur ir vienvirziena brauktuve, tad daži autovadītāji, laikam, uzskata, ka pa labi nav jāskatās.

Last edited by kaska (17.03.2016 10:45:00)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!