Veloceliņi Latvijā

Avatar

By six6 14.06.2014 11:25:10

Member+ · 1,287 comments
oskars wrote
micuks wrote

Lūdzu neaizmirstiet, ka no automašīnām, valstu budžetos ieplūst ļoti lielas naudas summas. Akcīzes nodokļi, tāpat nodoklis no auto pārdošanas, kurš dažās valstīs ir gandrīz otra auto cenas līmenī, transporta nodevas. Ja visi izkāptu no auto, tad nāktos meklēt risinājumus kā šīs summas kompensēt. Apliksim velosipēdus ar nodokļiem? Tā ka viss nav tik vienkārši.

Tev nešķiet, ka tā nauda nekur nepazudīs? Cilvēki tērēs citur vairāk. Varbūt pat LV ražotiem produktiem nevis ārvalstīs ražotiem auto.

jā, cilvēki tērēs vairāk citur!!!(fantasti)

Avatar

By buzic 65 14.06.2014 16:35:12

Member · 1,159 comments
six6 wrote

Cik no Jums ir ari auto?

braucu gan ar velo, gan ar auto.

Avatar

By micuks 14.06.2014 18:43:02

Member · 140 comments

Pilsētas centrā foršs risinājums būtu ja no platās ietves, kādu daļu noārdītu. Ielas braucamo daļu uz noņemtās ietves daļas rēķina paplašinātu un tur ierīkotu velo joslu. Pa lielam būtu visiem daudz maz jābūt apmierinātiem. Velosipēdisti nestreso gājējus, šoferiem arī brauktuve nav īpaši samazināta. Vienīgi pie mums tas būs kosmiski dārgi big_smile

Last edited by micuks (14.06.2014 18:45:04)

Avatar

By buzic 65 14.06.2014 20:02:05

Member · 1,159 comments
micuks wrote

Pilsētas centrā foršs risinājums būtu ja no platās ietves, kādu daļu noārdītu. Ielas braucamo daļu uz noņemtās ietves daļas rēķina paplašinātu un tur ierīkotu velo joslu. Pa lielam būtu visiem daudz maz jābūt apmierinātiem. Velosipēdisti nestreso gājējus, šoferiem arī brauktuve nav īpaši samazināta. Vienīgi pie mums tas būs kosmiski dārgi big_smile

Doma jau baigi labā, bet...
1. tas ir padārgs pasākums
2. un,ko darīt ar kokiem? (piem. Valdemāra ielā)

Avatar

By olegfaizov 14.06.2014 20:34:23

Member · 400 comments

Neuzskatu ka doma samazināt ir laba, lai tas ietves paliek tādas ka ir. Kāda ir viena no idejām velojoslu projektā... attīstīt pilsētvidi, lai ēku pirmie stāvi būtu aktīvāk izmantoti un šauras ietves diez vai tam būs par labu. Labāk jau tur kokus stādīt... arī dārgs process, bet vismaz pilsēta būtu skaistāka un svaigāka.

Avatar

By averza 14.06.2014 21:20:49

Member++ · 5,039 comments

Starp citu, Vanšu tiltam pietiktu nodauzīt bezjēdzīgo apmali un še tev velojosla gatava, pat līnijas nav jaunas jāzīmē. Jā, pašaura, varētu braukt tikai vienā rindā, bet tomēr.
https://www.google.lv/maps/@56.951613,2 … C2eiyg!2e0

Avatar

By sursurs 14.06.2014 23:49:41

Member · 905 comments
averza wrote

Starp citu, Vanšu tiltam pietiktu nodauzīt bezjēdzīgo apmali un še tev velojosla gatava, pat līnijas nav jaunas jāzīmē. Jā, pašaura, varētu braukt tikai vienā rindā, bet tomēr.
https://www.google.lv/maps/@56.951613,2 … C2eiyg!2e0

Nu, ja velojoslai labajā pusē nav auto stāvvietu (un attiecīgi potenciāli atvērtu auto durvju), neko diži platāku to joslu arī nevajag. Galu galā pa velojoslu ar nav jāvizinās xvzcik rindās. Pēc CSN tāpat, ja uz velojoslas ir šķērslis, velo nebūtu uz tās jākūko, gaidot, kad tas pazudīs, bet tādās vietās tomēr drīkstētu braukt pa brauktuvi. Tāpēc arī apbraukt lēnākos velo, kas pa to joslu ripinās, imho varētu pa brauktuvi, iepriekš bik pagrozot galvu un nočekojot, auto situāciju aizmugurē..


velo 4ever

Avatar

By averza 15.06.2014 00:04:11

Member++ · 5,039 comments

Varētu tāpat kā auto gadījumā - nepārtraukto drīkst pieignorēt, ja apdzenamais velkas ar <30km/h smile

Avatar

By buzic 65 15.06.2014 00:36:44

Member · 1,159 comments

uz vantinieka autojoslas ir tādā platumā,  ka blakus var divi kombaini braukt. šaurība ir uzbraukšanas posms centra pusē.

Avatar

By micuks 15.06.2014 00:50:46

Member · 140 comments
olegfaizov wrote

Neuzskatu ka doma samazināt ir laba, lai tas ietves paliek tādas ka ir. Kāda ir viena no idejām velojoslu projektā... attīstīt pilsētvidi, lai ēku pirmie stāvi būtu aktīvāk izmantoti un šauras ietves diez vai tam būs par labu. Labāk jau tur kokus stādīt... arī dārgs process, bet vismaz pilsēta būtu skaistāka un svaigāka.

Nevajag uzreiz 2m ņemt nost no ietves. Ir jau mums 3+m ietves, no tām kādus 70cm paņemt, 30cm no brauktuves un 1m velo josla ir gatava. Braukšanai 1 rindā, vienā virzienā ir ok. Tā katrā ielas pusē būtu pa velo joslai, katra braukšana savā virzienā. Šī ir tik tāda ideja vietām kur to var realizēt. Ja vieta ļaujas tad kokus var mēģināt pārstādīt. Ir tehnoloģijas kā pārstāda pat 100 gadīgus kokus. Vispār velo celiņu ierīkošana būs nākotnes lielais naudas "apgūšanas" projekts, kad būs beigušās idejas, ko lai vēl tādu grandiozu Rīgā lai uzbūvē, tā lai būtu ļoti daudz naudas notērēts big_smile

Avatar

By olegfaizov 15.06.2014 12:06:20

Member · 400 comments
micuks wrote

Nevajag uzreiz 2m ņemt nost no ietves. Ir jau mums 3+m ietves, no tām kādus 70cm paņemt, 30cm no brauktuves un 1m velo josla ir gatava. Braukšanai 1 rindā, vienā virzienā ir ok. Tā katrā ielas pusē būtu pa velo joslai, katra braukšana savā virzienā. Šī ir tik tāda ideja vietām kur to var realizēt. Ja vieta ļaujas tad kokus var mēģināt pārstādīt. Ir tehnoloģijas kā pārstāda pat 100 gadīgus kokus. Vispār velo celiņu ierīkošana būs nākotnes lielais naudas "apgūšanas" projekts, kad būs beigušās idejas, ko lai vēl tādu grandiozu Rīgā lai uzbūvē, tā lai būtu ļoti daudz naudas notērēts big_smile

Nu labi, pārliecināji smile bet labāk tad 50 uz 50. Cerams ka pēc tam neizdomās, ka vajag vēl vienu tiltu big_smile

Avatar

By Zete 15.06.2014 12:25:40

Member · 116 comments
olegfaizov wrote

Nu labi, pārliecināji smile bet labāk tad 50 uz 50. Cerams ka pēc tam neizdomās, ka vajag vēl vienu tiltu big_smile


Vēl viens tilts uz ziemeļiem no Vanšu tilta jau sen ir plānā.. un patiesībā nemaz tik dranķīgi nebūtu, ja blakus dzelzceļa tiltam, kur vecie Dzelzs tilta balsti, pa jaunu uzbūvētu tiltu.

Avatar

By olegfaizov 15.06.2014 12:57:47

Member · 400 comments

Jā, dzirdēju par Ziemeļu tiltu un koridoru, jāpalasa par to vairāk.

Un uz kurieni tad viņš vedis (tilts blakus dz.tiltam)? Pie tam kā realizēt savienojumu ar 13. janvāra ielu? Un tilts blakus tiltam (īpašī dz.tiltam) arī no drošības puses nav laba ideja.

Avatar

By six6 15.06.2014 13:03:57

Member+ · 1,287 comments
olegfaizov wrote

Jā, dzirdēju par Ziemeļu tiltu un koridoru, jāpalasa par to vairāk.

Un uz kurieni tad viņš vedis (tilts blakus dz.tiltam)? Pie tam kā realizēt savienojumu ar 13. janvāra ielu? Un tilts blakus tiltam (īpašī dz.tiltam) arī no drošības puses nav laba ideja.

ceļu, tiltu būvnieks ar diplomiem un pieredzi?

Last edited by six6 (15.06.2014 13:04:54)

Avatar

By olegfaizov 15.06.2014 13:37:31

Member · 400 comments

Nē, es nodarbojos ar ēku projektēšanu. Vai tad lai izteikt savu viedokli un domas jābūt diplomam un pieredzei?

Avatar

By buzic 65 15.06.2014 14:09:09

Member · 1,159 comments
olegfaizov wrote

Jā, dzirdēju par Ziemeļu tiltu un koridoru, jāpalasa par to vairāk.

Un uz kurieni tad viņš vedis (tilts blakus dz.tiltam)? Pie tam kā realizēt savienojumu ar 13. janvāra ielu? Un tilts blakus tiltam (īpašī dz.tiltam) arī no drošības puses nav laba ideja.


nu Tu dod! Projektē ēkas, bet neko neesi dzirdējis par Ziemeļu tiltu.. Ne jau dzelzceļa tiltam blakus, bet savienojums Vecmilgrāvis-Bolderāja,  lai pilnveidotu ostu loģistiku un pilsētas centru atslogotu no smagā autotransporta.

Avatar

By olegfaizov 15.06.2014 14:15:42

Member · 400 comments

Laikam te būs neliela nesaprašana. Es taču uzrakstīju, ka zinu par Ziemeļu koridora projektu un kam tas ir domāts. Bet par to tiltu blakus dz.tiltam bija atbilde uz šito -

Zete wrote

un patiesībā nemaz tik dranķīgi nebūtu, ja blakus dzelzceļa tiltam, kur vecie Dzelzs tilta balsti, pa jaunu uzbūvētu tiltu.

Last edited by olegfaizov (15.06.2014 14:32:05)

Avatar

By buzic 65 15.06.2014 14:36:07

Member · 1,159 comments
olegfaizov wrote

Laikam te būs neliela nesaprašana. Es taču uzrakstīju par to, ka zinu par Ziemeļu koridora projektu un kam tas ir domāts. Bet par to tiltu blakus dz.tiltam bija atbilde uz šito -

Zete wrote

un patiesībā nemaz tik dranķīgi nebūtu, ja blakus dzelzceļa tiltam, kur vecie Dzelzs tilta balsti, pa jaunu uzbūvētu tiltu.


ups. biju neuzmanīgs. atvainojos!
jā ir bijusi arī tā, mazliet utopiskā, ideja par tiltu blakus dzelzceļa tiltam. ja korekti atrisinātu pieslēgumu 13.jav ielai (tas taču nav jādara vienā līmenī),tad sajūtu līmenī man šī doma šķiet laba.

Avatar

By olegfaizov 15.06.2014 14:45:48

Member · 400 comments

Nekas wink Maybe, bet to diez vai realizēs, jo tas var bojāt skatu uz Dz.tiltu.

Avatar

By buzic 65 15.06.2014 15:08:59

Member · 1,159 comments

arī es projektēju ēkas smile un ar nožēlu jāsaka, ka mēs protam būvēt dārgus tiltus, bet nepievēršam uzmanību to estētiskajām un dizaina kvalitātēm kā to dara citur pasaulē.. piekrītu, ka nebūtu prātīgi blakus dz.tiltam uzbliezt neglītu monstru.

Avatar

By wrongway 15.06.2014 15:44:47

Member+ · 1,697 comments
buzic 65 wrote
olegfaizov wrote

Jā, dzirdēju par Ziemeļu tiltu un koridoru, jāpalasa par to vairāk.

Un uz kurieni tad viņš vedis (tilts blakus dz.tiltam)? Pie tam kā realizēt savienojumu ar 13. janvāra ielu? Un tilts blakus tiltam (īpašī dz.tiltam) arī no drošības puses nav laba ideja.


nu Tu dod! Projektē ēkas, bet neko neesi dzirdējis par Ziemeļu tiltu.. Ne jau dzelzceļa tiltam blakus, bet savienojums Vecmilgrāvis-Bolderāja,  lai pilnveidotu ostu loģistiku un pilsētas centru atslogotu no smagā autotransporta.


Buzic, kur pilsētas centrā smagais transports veido sastrēgumus?
Nekur!
Sastrēgumus veido privātais transports, un šo problēmu Ziemeļu šķērsojums nekādi nerisinās.
Paredzētā šķērsojuma un pievedceļu trase reāli griež pa dzīvu pilsētas miesu.
Tas ir nekas vairāk, kā biznesa projekts pietuvinātām personām.

Ir modelēta satiksmes plūsma ar Ziemeļu šķērsojumu - diemžēl, centrā nekas no tā nemainās, ja netiek ieviesti ierobežojumi iebraukšanai.

Par lielo autoīpašnieku pienesumu ekonomikai!

Ekspluatācijas nodoklis un akcīzes nodoklis kopā ir ~300 miljoniem LVL gadā.
Cik maksā viens km šosejas? wink
Tāpat autotransports rada lielas ārējās izmaksas - Drēzdenes Tehniskā universitāte par 2008 gadu bija LV sarēķinājusi ap 900 miljoniem EUR.
To visu sedz arī tie, kuri auto nelieto.
Autovadītāji parasti bļauj - dabū darbu, nopērc auto, esi kārtīgs pilsonis kapitālistiskā sistēmā.
Tikai paši aizmirst, ka ir subsidētākā sabiedrības grupa.

Vēl parēķiniet, ka gadā mēs tērējam ~miljardu litru degvielas.
To LV neražo, viss, kas neaiziet nodokļos aizet ārā no LV ekonomikas.
Tas pats ir ar rezerves daļām un riepām.

wink

Last edited by wrongway (15.06.2014 15:50:15)


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By wrongway 15.06.2014 15:54:54

Member+ · 1,697 comments
micuks wrote

Lūdzu neaizmirstiet, ka no automašīnām, valstu budžetos ieplūst ļoti lielas naudas summas. Akcīzes nodokļi, tāpat nodoklis no auto pārdošanas, kurš dažās valstīs ir gandrīz otra auto cenas līmenī, transporta nodevas. Ja visi izkāptu no auto, tad nāktos meklēt risinājumus kā šīs summas kompensēt. Apliksim velosipēdus ar nodokļiem? Tā ka viss nav tik vienkārši.

Tev jāizlasa par autotransporta radītajām ārējām izmaksām, un jāsaskaita cik tad LV kopā nodokļos ieņem no auto īpašniekiem.
Nekādas "ļoti lielas" summas neienāk, savukārt lielas aiziet!


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By micuks 15.06.2014 18:47:45

Member · 140 comments

Wrongway, velosipēdisti jau arī gandrīz visu notērēto naudu aizsūta uz ārzemēm. Tie daži ērenpreisi ko šeit saliek ir sīkums naudas izteiksmē. Diemžēl labajos 90tajos šeit visas tehnikas ražotnes tika apzināti likvidētas, tā ka jāpieņem vien ir fakti tādi kādi ir. Tuvāko dažu desmitgažu laikā šeit nekas kardināli nemainīsies.

Avatar

By buzic 65 15.06.2014 22:56:20

Member · 1,159 comments

wrongway! parādi, kur es teicu, ka smagais transports veido sastrēgumus!?
bet par to, ka fūrēm nav jābūt Rīgas centrā es nešaubos un nekādi cipari un statistika mani  nepārliecinās par pretējo! smile ja modelēšana rāda tik negatīvu ainu, tad jāturpina strādāt pie ziemeļu koridora plānošanas.

p.s. mazliet ironijas - "ir meli, ir lieli meli un ir statistika.." tas, pasmaidot par Tevis bieži piesauktajiem cipariem un pētījumiem. Tu taču nenoliegsi, ka pārliecinoši lielākā daļa pētījumu tāpat ir "biznesa" projekti smile kā runā, arī globālā sasilšana ir biznesa projekts smile

Avatar

By Bigfish 15.06.2014 23:39:03

Member · 524 comments
wrongway wrote

..

Par lielo autoīpašnieku pienesumu ekonomikai!

Ekspluatācijas nodoklis un akcīzes nodoklis kopā ir ~300 miljoniem LVL gadā.
...

Vēl parēķiniet, ka gadā mēs tērējam ~miljardu litru degvielas.
To LV neražo, viss, kas neaiziet nodokļos aizet ārā no LV ekonomikas.
Tas pats ir ar rezerves daļām un riepām.

wink

Un atkal kaut kas nav kārtībā ar cipariem. Neesmu ekonomikas ekperts utt, bet ja pārdod aptuveni miljardu litru degvielas, tad akcīzē vien tiek samaksāts vairāk par 300 miljoniem.

Meli, lieli meli un statistika.....

Avatar

By sursurs 16.06.2014 08:22:43

Member · 905 comments
Bigfish wrote

Un atkal kaut kas nav kārtībā ar cipariem. Neesmu ekonomikas ekperts utt, bet ja pārdod aptuveni miljardu litru degvielas, tad akcīzē vien tiek samaksāts vairāk par 300 miljoniem.

Think wider!
Pameklē, KO nozīmē akcīze - akcīze nozīmē naudu, kas tiek iekasēta par kaitīgu produktu tirdzniecību. Pēcāk valsts cīnās ar šo kaitīgo produktu radītajām sekām, tai skaitā izmantojot arī to akcīzes nodokļu naudu (un iespējams pieliekot vēl savu klāt). Kaitīgās sekas parādās: vide - ekoloģija, veselības aprūpe. Un makroekonomiski svarīgāk ir nevis nodokļos saņemtā nauda, bet kopējā valsts importa/eksporta bilance.
Nerunājot par ūberdārgajiem velo, ar kuriem brauc tikai ļoti neliela daļa visu ikdienas velobraucēju. Izvēloties velo kā pārvietošanās līdzekli un netērējot naudu, auto iegādei, uzturēšanai, degvielai, cilvēkam tomēr paliek vairāk naudas pāri, kuru tērēt tepat uz vietas, un kas neaiziet uz ārzemēm. Un tērējot uz vietas - tāpat cilvēks pērk preces/pakalpojumus (par kuriem tiek maksāts PVN). Sanāk rezultātā tā nauda tāpat nonāk valsts budžetā kā nodokļi, bet pērkot, piemēram, kādus vietējos pakalpojumus un tādā veidā ceļot varbūt kādu vietējo labklājības līmeni, nevis maksājot ārvalstu degvielas koncernu īpašniekiem.

Tādā veidā var turpināt. Protams, cilvēks arī LV var izvēlēties ārzemju preces un pakalpojumus, bet tur vismaz lielākoties ir konkurence arī no vietējiem, atšķirībā no degvielas, kur ir pillnīgi skaidrs, ka tā prece nekad nevar būt vietējā un visa nauda izņemot nodokli rezultātā aizies uz ārzemēm..


velo 4ever

Avatar

By wrongway 16.06.2014 11:36:35

Member+ · 1,697 comments
Bigfish wrote
wrongway wrote

..

Par lielo autoīpašnieku pienesumu ekonomikai!

Ekspluatācijas nodoklis un akcīzes nodoklis kopā ir ~300 miljoniem LVL gadā.
...

Vēl parēķiniet, ka gadā mēs tērējam ~miljardu litru degvielas.
To LV neražo, viss, kas neaiziet nodokļos aizet ārā no LV ekonomikas.
Tas pats ir ar rezerves daļām un riepām.

wink

Un atkal kaut kas nav kārtībā ar cipariem. Neesmu ekonomikas ekperts utt, bet ja pārdod aptuveni miljardu litru degvielas, tad akcīzē vien tiek samaksāts vairāk par 300 miljoniem.

Meli, lieli meli un statistika.....

Tu neesi ne tikai eksperts, bet pat attiecīgos datus nespēj sameklēt.

https://www.vid.gov.lv/dokumenti/noderi … opa%29.pdf

Akcīzes nodoklis Naftas produktiem
274 168,5

Transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis
50 569,9

Kopā
324738,8


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!