29er versus 26er

Avatar

By emils 17.01.2012 11:40:16

Member · 4,816 comments
vitamiins_xc wrote

Ja labi grib, var dabūt 1400gr ratus priekš 29er, kas gan jau ka vieglāk nekā lielākai daļai SEB-istiem. Ja liek cieto dakšu, tad vispār nav par ko uztraukties.

Vai tad 1400g ir labi jāgrib? big_smile
Man liekas, ja labi grib, var 1100g wink
un ja ripo ar Leftiju tad pat 1kg var dabūt.

Avatar

By aspms* 17.01.2012 11:53:23

Member · 2,079 comments

tam leftijam vēl pieskaiti iznesuma veidojumu un IS pāreju tongue

Last edited by aspms* (17.01.2012 12:00:07)


www.bikebay.lv
karbona remonts un krāsojuma atjaunošana;
dakšu & amortizatoru remonts un apkopes.

Avatar

By Laimigais 17.01.2012 12:01:54

Local.Shop · 3,167 comments
despecs wrote

PS Cena un svara attiecība pārsvarā ir tāpēc, lai par to runātu, vairums tāpat sākumā skatās cenu un tad, ja aizdomājas, tad uzmet aci svaram!

Par to jau ir runa.
Ja man par 1k piedāvā 12-13kg 29eru, tad šķiet loģiski papētīt cik kg 26eru var dabūt par to pašu 1k. wink

Bet par lieliem cilvēkiem ar lieliem riteņiem jārunā citā kontekstā un ar citiem faktiem.

Šeit vienīgi vēlos atzīmēt, ka par 1k var dabūt smagu s... wink


Pievilcīgas cenas velosipēdiem
Zvani, raksti, prasi

26 ... 689 ... 689

Avatar

By vitamiins_xc 17.01.2012 12:43:37

Member+ · 2,832 comments

Ne jau svarā ir laime smile


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By Eduards 17.01.2012 13:29:31

Member# · 2,686 comments

... bet svarā var atrast laimi, ja tās nav citur smile

Avatar

By jurissuits 17.01.2012 21:42:18

Member · 346 comments
KKTK wrote

Parādi kādas riepas stāv uz 28" un kādas uz 26", tas daļu sajūtu izskaidros wink

Manas domas par 29" - smagi un dārgi. Pēc 3 gadiem paskatīsies kā būs.

Riepas līdzīgas, tiesa gan, uz 26nieka platākas.

Avatar

By despecs 17.01.2012 23:28:44

Member · 1,745 comments
Laimigais wrote

par 1k var dabūt smagu s... wink

prasās tā, lai katram svara vērotājam arī parakstā ir ierakstīts "svara vērotājs", un atkristu lieki jautājumi, precizēšanas un dzīvotu mēs zaļāk, taupot servera diska vietu un enerģiju.


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By vitamiins_xc 18.01.2012 11:43:16

Member+ · 2,832 comments

Ja problēma ir lielos smagos ratos, ko grūti iegriezt, tad tiešām ir vērts ieguldīt naudiņu ratos un no lētā gala s* var uztaisīt konfekti par nelielu piemaksu, jo lētiem modeļiem KIT rati ir pasmagi, cik pētīju.


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By KarlisB 18.01.2012 11:46:06

Member+ · 911 comments

Biki matemātika un fizika:
26er ratu svars ~1500g. Nobrauktais attālums ar vienu apgriezieu ~ (559+50+50)*3.14=2069mm
29er ratu svars ~1650g. Nobrauktais attālums ar vienu apgriezienu ~(622+50+50)*3.14 = 2267mm, kar ir par ~9.5% lielāks.
Lai aprēķinātu paātrinājumā patērēto enerģiju nepieciešams ņemt rotācijas masu (pieņēmu ka svara atšķirība 26vs29 ir tikai riepā un aplocē), reiz leņķiskais pāātrinājums. Lai nobrauktu vienādu ceļa gabalu 29er ratam nepieciešams par ~9.5% mazāks leņķiskais paārinājums, jo ar vienu apgriezienu tas nobrauc par 9.5% garāku ceļa gabalu, līdz ar to 29er rats ar 9.5% lielāku masu būs tikpat dinamisks kā 26er collu rats.

1650/1500-1*100%=10%

Varu pieņemt, ka šie rati būs vienlīdz dinamiski un taisna ceļa.

Last edited by KarlisB (18.01.2012 11:47:12)


FS 29er

Avatar

By Laimigais 18.01.2012 11:46:18

Local.Shop · 3,167 comments

Lēta gala 29eriem parasti nāk virsū X9 vai vēl trakāk M525 sad


Pievilcīgas cenas velosipēdiem
Zvani, raksti, prasi

26 ... 689 ... 689

Avatar

By Laimigais 18.01.2012 11:56:44

Local.Shop · 3,167 comments

Cik bieži 100km distancē tiek darbināts stop-go režīms ?
Kāda jauda jāpatērē, lai attiecīgo reižu skaitu iegrieztu dubļaunu 29eru un 26eru ?
Kādu ietekmi tas atstāj uz spēka resursiem ?

Interesanti !


Pievilcīgas cenas velosipēdiem
Zvani, raksti, prasi

26 ... 689 ... 689

Avatar

By aspms* 18.01.2012 12:02:43

Member · 2,079 comments

Patiesībā arī uz top modeļiem 29er ar xx/xtr aprīkojumu stock rati nav nekas mega- SUPam un Scott'am sķiet bija dt 350 rumbas un 470g aploces ar pasmagiem spieķiem, uz Orbea crossmax 29 arī nav nekas viegls- 1.75kg sad

Last edited by aspms* (18.01.2012 12:30:52)


www.bikebay.lv
karbona remonts un krāsojuma atjaunošana;
dakšu & amortizatoru remonts un apkopes.

Avatar

By vitamiins_xc 18.01.2012 12:53:59

Member+ · 2,832 comments
Laimigais wrote

Cik bieži 100km distancē tiek darbināts stop-go režīms ?

Tas viss ir sīkums. Jo daudz kas atkarīgs no trases seguma, skaidrs, ka 29er kalnā pa saknēm ies kā tanks pāri (teorētiski vismaz). Un ja tie būs viegli rati...  pavasarī notestēs reālā dzīvē.


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By Ansis 18.01.2012 15:36:45

Member++ · 3,687 comments
KarlisB wrote

Lai aprēķinātu paātrinājumā patērēto enerģiju nepieciešams ņemt rotācijas masu (pieņēmu ka svara atšķirība 26vs29 ir tikai riepā un aplocē), reiz leņķiskais pāātrinājums.

Nepārbaudīju, vai tā iznāk pareizi, bet Tu neklasiski rēķini. Rotācijas kustībā masu vajag pārvērst inerces momentā I, katru masas elementu sareizinot ar rotācijas rādiusa kvadrātu. Tālāk, leņķisko ātrumu apzīmē ar omega, un ieguldītā enerģija ir I*omega^2/2.
Lieta tāda, ka velo ratiem rotācijas kustībā ieguldītā enerģija nepārsniedz ne 10% no translācijas kustībā ieguldītās m*v^2/2. Ja kāds netic, lai piemeklē skaitļus un izrēķina. To var nojaust arī no eksperimenta. Aizāķejot vienu pirkstu aiz spieķa, dakšā ieskrūvētu stāvošu ratu var iegriezt visai strauji. Ja pie tā rata ir velodators, paskatieties, līdz 15...20 km/h sanāks. Tagad pamēģiniet ar to pašu vienu pirkstu aizgrūst vienu pašu ratu translācijas (virzes) kustībā kā tādu kērlinga akmeni. Pa ledu, pa auklu v.tml. uz 15...20 km/h ne tuvu neuzgrūdīsiet - ja neliksiet lietā elkoni un plecu.

Avatar

By raiter 18.01.2012 17:00:38

Member+ · 3,346 comments

Fiziķu smalkais izklāstījums liecina, ka topiks atgriežas pie sava sākuma:  29"  galvenais ieguvums ir spēja pārripot pāri bedrēm, taču tas zaudē svarā, manevrētspējās, vēja pretestībā. Līdz ar to fakts - 29" vs 26" ir gaumes lieta.


Avatar

By vitamiins_xc 18.01.2012 17:07:12

Member+ · 2,832 comments

Svars +/- vienāds, vēja pretestība mežā ir nonsense (SEBu plikā grantenes sprintošana neskaitās), manevrēšana = skillu neesamība...
Priekš SEB toč nav jēgas diskutēt.


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By daugstinsh 18.01.2012 18:54:53

Member · 495 comments
Laimigais wrote

Lēta gala 29eriem parasti nāk virsū X9 vai vēl trakāk M525 sad

Uzliki mani uz [pauzes], kāda atšķirība X9 no XT!! Nopirku X9 un kāds saka - ka šī lieta nepārāk!
Kur ir joks vaitehniskā lieta X9 no XT!

Piedod un saprast mani! smile


Viens sauc par slimību, citi par diagnozi!!!
Man diagnoze!

Avatar

By daugstinsh 18.01.2012 20:08:27

Member · 495 comments
Laimigais wrote

Atšķirībā no Shimano XT, Sram X9 ir slēgtie gultņi.

Tas, ka M525 nav XT laikam skaidrs ? smile

Par to M525 skaidrs! smile Jautājums: slēgtie gultņi vai "neslēgtie gultņi" - kādi kuram + un -
P.s. linki nestrādā! Par velo-tehniku jauniņais esmu! M
P.s. 1. man liekas, ka slēgtie ir labāki, vienīgi slēgtos nevar izjaut un sataisīt! smile atkal nezinu


Viens sauc par slimību, citi par diagnozi!!!
Man diagnoze!

Avatar

By A Vanags 18.01.2012 20:33:55

Local.Auth · 2,110 comments

Te daudzi ir kaa slimi uzseedushies uz taa, ka rumbaas ir jaabuut sleegtajiem gultnjiem..
Bet lielaakaa dalja no sleegto gultnju rumbu faniem, pat neiedomaajaas, ka lielai daljai no taada veida rumbaam tirkshkjii tikuntaa ir lodiishu gultniishi, kas ir ljoti juutiigi uz mitruma iedarbiibu. Un ak liels ir paarsteigums, peec divu meeneshu aktiivas lietoshanas, ka rumbai tirkshkjis ir beigts.. jo iekshaa viss ir smuki ieruusinaats utt. big_smile
Starpcitu, M525tajaam rumbaam nav nevainas. Vinjas ir tikpat labas un izturiigas kaa leetais Novatec variants ar mashiingultnjiem, tik atshkjiriibaa no Novatec, ripo labaak!


Šmerlis

Avatar

By KarlisB 18.01.2012 22:47:46

Member+ · 911 comments
Ansis wrote
KarlisB wrote

Lai aprēķinātu paātrinājumā patērēto enerģiju nepieciešams ņemt rotācijas masu (pieņēmu ka svara atšķirība 26vs29 ir tikai riepā un aplocē), reiz leņķiskais pāātrinājums.

Nepārbaudīju, vai tā iznāk pareizi, bet Tu neklasiski rēķini. Rotācijas kustībā masu vajag pārvērst inerces momentā I, katru masas elementu sareizinot ar rotācijas rādiusa kvadrātu. Tālāk, leņķisko ātrumu apzīmē ar omega, un ieguldītā enerģija ir I*omega^2/2.
Lieta tāda, ka velo ratiem rotācijas kustībā ieguldītā enerģija nepārsniedz ne 10% no translācijas kustībā ieguldītās m*v^2/2. Ja kāds netic, lai piemeklē skaitļus un izrēķina. To var nojaust arī no eksperimenta. Aizāķejot vienu pirkstu aiz spieķa, dakšā ieskrūvētu stāvošu ratu var iegriezt visai strauji. Ja pie tā rata ir velodators, paskatieties, līdz 15...20 km/h sanāks. Tagad pamēģiniet ar to pašu vienu pirkstu aizgrūst vienu pašu ratu translācijas (virzes) kustībā kā tādu kērlinga akmeni. Pa ledu, pa auklu v.tml. uz 15...20 km/h ne tuvu neuzgrūdīsiet - ja neliksiet lietā elkoni un plecu.

Man ir arī ļoti precīzs aprēķins Excel tabulā, bet to garo penteri te atreferēt neuskatīju par lietderīgu. Pastāstīju pašu galveno ideju.


FS 29er

Avatar

By Laimigais 18.01.2012 23:04:36

Local.Shop · 3,167 comments

KarliB - lūdzu tavu versiju par šo:

Cik bieži 100km distancē tiek darbināts stop-go režīms ?
Kāda jauda jāpatērē, lai attiecīgo reižu skaitu iegrieztu dubļaunu 29eru un 26eru ?
Kādu ietekmi tas atstāj uz spēka resursiem ?


Pievilcīgas cenas velosipēdiem
Zvani, raksti, prasi

26 ... 689 ... 689

Avatar

By MKI 19.01.2012 00:11:28

Member+ · 357 comments

Sausa runa!
Vajag testus!
Par matemātiku svarīgākas ir braucēja ( tavas ) sajūtas uz katru velo.

Avatar

By KarlisB 19.01.2012 19:49:56

Member+ · 911 comments
Laimigais wrote

KarliB - lūdzu tavu versiju par šo:

Cik bieži 100km distancē tiek darbināts stop-go režīms ?
Kāda jauda jāpatērē, lai attiecīgo reižu skaitu iegrieztu dubļaunu 29eru un 26eru ?
Kādu ietekmi tas atstāj uz spēka resursiem ?

Hanna100:
Praksē ar 29er braucu tur kur vairums 26er stūmās un it sevišķi dubļos, jo caurgājamība mīkstos segumos un smagos apstākļos ir ievērojami labāka. Spēkus dubļos ietaupīju nevis pazaudēju
Pret kalnu arī var uzbraukt augstāk.


Protams subjektīvs viedoklis smile

Last edited by KarlisB (19.01.2012 19:51:24)


FS 29er

Avatar

By raiter 20.01.2012 00:01:50

Member+ · 3,346 comments
MKI wrote

Sausa runa!
Vajag testus!
Par matemātiku svarīgākas ir braucēja ( tavas ) sajūtas uz katru velo.

Pareiza doma. Nākošajā sezonā jādara tā: 1 aplis ar 26", otrais aplis ar 29".... "D


Avatar

By makaroni 20.01.2012 00:53:34

Member · 921 comments

Ja nerunā par svaru, kā ir ar cenas starpību pret komplektāciju, tai skaitā dažādu detaļu pieejamību, vai augstāku cenu no ārzemēm?
Saprotu, ka daļa uz cenu īpaši neskatās, bet jebkuram būs noteikti kādi tēriņu griesti un vai tādā griezumā, ieguvums attaisno cenas starpību?

Takā tādu zvēru atļauties nevaru un pulkstenis ir viens naktī, atļaušos sausi pafilozofēt...
Nesaprotu, kā sanāk sekojošajos apgalvojumos: Kā priekšrocības 29", min lielāku kontakta laukumu un mazāku rites pretestību, dēļ reljefa "nogludināšanas".
Ja nogludinot reljefu 29" nosacīti pārbrauc pāri bedrei, pieskaroties divos punktos, bet 26 šādu bedri izbrauc pilnībā, kurš no apgalvojumiem ir nepareizs? Var uzskatīt, ka katrs no viņiem ir patiess, savā situācijā, bet tad jautājumu var pārformulēt - kura situācija MTB braukšanai ir vēlamāka: biežāka, pilna saskarsme ar reljefu, vai liels kontakt-laukums gludos gabalos?

Last edited by makaroni (20.01.2012 00:54:32)

Avatar

By KKTK 20.01.2012 02:55:42

Member+ · 2,298 comments

Es ticu ir, ka saķere riepām būs lielāka un tas biežāk noderēs. Katrā tiešām stāvā kalnā braucot, kad ir jādozē spēks, lai nespolētu, noderētu tās dažas pumpiņas klāt. Un cik minieni jāveic, lai tiktu kalnā? Tie būs vismaz 100x vairāk kā tās perfektās 26" bedres.

Avatar

By vitamiins_xc 20.01.2012 05:32:23

Member+ · 2,832 comments

makaroni, nu vispār jau neviens pāri tādai bedrei nebrauc, bet pārlec vismaz ar priekšējo vai apbrauc. To pašu dara arī ar 26". Tās ir elementārs "triks". 29" gadījumā pat būs "jācilā" priekša mazāk.


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™