29er versus 26er

Avatar

By emils 06.05.2013 17:53:21

Member · 4,816 comments

Vai tad nav tā, ka jo tuvāk 90 grādiem, jo stāvāks?

Avatar

By raiter 06.05.2013 20:01:46

Member+ · 3,346 comments
emils wrote

Vai tad nav tā, ka jo tuvāk 90 grādiem, jo stāvāks?

Pareizi. Līdz ar to SPMS bija domājis, ka ja būtu tie +1,5 grādi, tad stūre sanāktu augstāk no zeme + stūrēšana nedaudz asāka laikam.


Avatar

By Vaskis 06.05.2013 21:42:33

Member · 2,612 comments

runā, ka Velomens šodien braucis ar 29" https://twitter.com/Velomens/status/331473134500843520

nez kādas atziņas?!

Avatar

By Ansis 06.05.2013 22:19:30

Member++ · 3,687 comments
raiter wrote

Par šito arī biju aizdomājies, bet te prasās Anša fiziskas aprēķini, par cik tad reāli tās papildus trīs colas uz ratu padara smagāku riteņa pagriešanu (lai pārvarētu žiroskopa spēkus).

Es to varu aprēķināt (tas ļoti atkarīgs no ātruma), bet īsti neredzu tam jēgu. Braucēja spēkam plecos un rokās ir jābūt atliku likām, lai pagrieztu sporta divriteņa stūri. Neviens taču nežēlojas, ka spiests braukt ar 29" lēnāk tāpēc, ka citādi nepietiek spēciņa iegriezt līkumā.
Ja grib rēķināt puslīdz nopietni, jāņem vērā arī parametrs "trail":
http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_dynamics
Šai aprēķini vairāk noderētu pludmales kruīzeram, nosakot MINIMĀLO ātrumu, ar kādu var stabili pabraukt.

Es pievienojos uzskatam, ka Conti Race King riepa 29" pagriezienos slīd, esmu ar tādu braucis. 26" mazāka rādiusa dēļ pagriezienā tā dziļāk iespieža segumā, tāpēc neslīd.
Latvijas braucējiem ir izteikta tendence izvēlēties riepas pēc principa "pagriezienos uzmanīgi, toties taisnēs lidojam", tāpēc cieņā ir riepas bez izteikta sānu protektora. Es vienmēr savā prātā izgaršoju, kā šis arguments skanētu auto tehniskajā apskatē vai CSDD inspektoru priekšā, par ziemas riepām, kurām protektors < 4 mm:)

Avatar

By GUnCIS123 06.05.2013 23:35:01

Member · 98 comments

Pagaidām ar nineri esmu nobraucis divas gonkas- vivus un sportlat, pēc vivus biju sajūsmā, jo kalnus labi ņemt, bet sportlata kaut ka negāja, bija salīdzinoši grūti braukt lezenajos kapumos un pa granteni pret vēju arī bija grūti iegriezt, bet varbūt vienkarsi biju saguris, asajos likumos, kas sportlata bija kādi divi, gan japiedoma vairāk ka ar sixeri, bet iespējams neesmu vēl atradis optimālo stūres garumu.

Avatar

By vitamiins_xc 07.05.2013 10:40:50

Member+ · 2,832 comments
Ansis wrote

Braucēja spēkam plecos un rokās ir jābūt atliku likām, lai pagrieztu sporta divriteņa stūri

Jums, kungi, derētu pamainīt dažreiz arī pozu ejot līkumā. Nekādu problēmu lavierēt.


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By raiter 07.05.2013 10:55:20

Member+ · 3,346 comments
vitamiins_xc wrote
Ansis wrote

Braucēja spēkam plecos un rokās ir jābūt atliku likām, lai pagrieztu sporta divriteņa stūri

Jums, kungi, derētu pamainīt dažreiz arī pozu ejot līkumā. Nekādu problēmu lavierēt.

Nelīdz. Vakar OZK izmēģināju pozas, ātrumus, lokautu, riepas spiedienu, un dažādus riska līmeņus... Riepa slīd ārā. Jāliek pumpainā smile


Avatar

By vitamiins_xc 07.05.2013 11:10:42

Member+ · 2,832 comments

Naivais. Tehniku jātrenē gadiem ilgi.
24h aplī viss bija excellent. Nekur nekas neslīdēja. Vienīgā biete norakstāma uz tumsu.


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By six6 07.05.2013 11:22:18

Member+ · 1,287 comments

Atzīšos, ka man vislabāk patīk 29", esmu braucis ar visiem-26";27.5" un ar 29, pagaidām liekas, ka 29" ir pārāks, tas ir ātrāks, stabilāks meža takās ar saknēm, smiltīs stabilāks, pa līdzenu granteni/asfaltu iet kolosāli, kalnos, lejās perfekti! Necenšos nevienam uzspiest savu viedokli. Tie kas te mēra grādus, leņķus un ko tik vēl ne, tie to arī turpinās darīt, bet es tikmēr patrenēšos. wink

Avatar

By Mape 22.05.2013 13:08:29

Member · 61 comments

Varu dalīties salīdzinājumos. Esmu nobraucis divus sačus ar 29er. Plusi- saknes labi 'ņem', kāpumos vieglāk rāpjas. Bija diskusija par tīšanos takās ap kokiem, man stūre ir 620mm, ne reizi nav sanācis aizķert stūri aiz kāda koka.
Mīnusi? Jāpārdod 26er, bet žēl šķirties.

Avatar

By suominen 22.05.2013 14:14:48

Member · 177 comments

Pusotra sača un kādi 600km treniņos nobraukti ar 29er. Pārliecinoši pārāks pa smiltīm - vieglāk noturēt taisnvirzienu. Dēļ garākās bāzes nav problēmu kāpās pa takām 'tīties'. Arī uzrāvienā nejūtu nekādus trūkumus dēļ lielajiem ratiem. Stāvos nobraucienos laikam tomēr drošāk var braukt. Bet vispār man grūti salīdzināt, jo vecais 26er bija ar krietni īsāku rāmi, cieto dakšu, šaurāku stūri un V-breikiem. Kopumā 26er likās asāks un cietāks, tā teikt "sportiskāks". Komforts atkal 29er krietni augstāks.

Avatar

By Eduards 22.05.2013 16:07:39

Member# · 2,686 comments

Really fast guys with lots of skill and so big budget will go the 26" because it is more light/nimble and they would not declare a benefit of the 29er. The rest of us, mere mortals who are not the cream will gain heaps from using a 29er, and enjoy the ride a whole lot more as well.

Pārtulkojot- jo mazāk braucējam skilla, jo vairāk tiks iegūts ņemot 29er, un arī liksies, ka ir foršāka braukšanas sajūta. Dienas beigās- galvenais ka bija forši, un viss pārējais ir mazāk svarīgi. 29er to nodrošina lielākajai daļai no mums.

Avatar

By ishman 22.05.2013 17:15:43

Member+ · 252 comments

esmu pat loti apmierinats ar 26er 8,3 kg izpildijuma. tuvakaja laika pat nedomaju ko mainiit.


Scott Scale RC & Scott CX Team

Avatar

By six6 22.05.2013 17:53:19

Member+ · 1,287 comments
ishman wrote

esmu pat loti apmierinats ar 26er 8,3 kg izpildijuma. tuvakaja laika pat nedomaju ko mainiit.

NU jā piķi sagrūdis, pārdot pa tādu piķi vairs nevar, jāturpina vien braukt!

Avatar

By Civca 22.05.2013 22:05:42

Member · 32 comments

Man 194/101 un uz 29 kkā labāk gan jūtos, gan izskatās cienīgāk!