Kā grami pārvēršas sekundēs un metros

12.04.2009 14:22 / Tehnika
Autors: Ansis

Gandrīz katrs, kurš domā par saviem startiem MTB sacensībās, domā par sava kaujas zirga svaru. Zināms, jo vairāk naudiņas izdosi, jo to var dabūt vieglāku. Par cik naudu mēdz skaitīt, tiek skaitīti arī grami. Tas viss tiek darīts tikai viena jautājuma dēļ, uz kuru katrs kaislīgs MTB braucējs gribētu zināt atbildi: cik daudz es ievinnētu sacensību trasē, ja nomestu no sava divriteņa tik un tik gramus?

Šis jautājums ir iemantojis neatbildamā statusu. Solis virzienā uz atbildi ir attiecīgi interneta resursi, kuros var apskatīt vai pat ar saviem ievadītiem parametriem uzkonstruēt dažādus grafikus. Tas viss dod fragmentāru priekšstatu par riteņbraucēja dinamiku, bet atbilde uz šo jautājumu kopumā tomēr paliek nesasniegta. Kāpēc tas tā ir?

Latvija nevar lepoties ar īpaši kalnainu reljefu, tomēr riteņbraukšanas sacensības kalnu divriteņu sportā (MTB) jau pašlaik ir ļoti iecienītas un turpina attīstīties. Lai arī tehniski sarežģītu MTB trašu Latvijā nav daudz, un dalībnieku skaits tādās sacensībās nav mērāms daudzos simtos, patiesie šī sporta veida cienītāji MTB sacensībām pieiet ar lielu nopietnību. Braucēji ar dažādu fizisko sagatavotību velta daudz laika treniņiem un neskopojas ar naudu labākam ekipējumam, lai trasē mērotos spēkiem ar saviem labi zināmajiem sāncenšiem... protams, ar domu tos pārspēt!

Tāpēc gribot negribot nākas domāt par visātrāko divriteni Latvijas MTB trasēs. Velodaļu izvēle pēc ražotāja, ērtuma un izskata ir katra paša ziņā, taču visas detaļas vieno viens kopīgs parametrs – svars. Dominējošais uzskats par divriteņa svaru, ko ir nostiprinājusi prakse un pamata fizikas likumu zināšanas, ir skaidrs un tiešs: jo vieglāks, jo labāk!

Tomēr, sākot no šīs vietas, visātrākā MTB divriteņa filozofija sāk buksēt. Ir braucēji, kas apjauš, ka smagāks divritenis pārvarēs kaut kādu šķērsli ar mazāku ātruma zudumu, jo tam ir lielāka uzkrātā kinētiskā enerģija. No otras puses, šis faktors šķiet nenozīmīgs salīdzinājumā ar daudziem straujiem paātrinājumiem un braukšanu kāpumos. Kopumā šis jautājums noved pie nepieciešamības pēc matemātiska novērtējuma, cik lielu lomu kādās braukšanas epizodēs spēlē divriteņa svars.

Pievienotais dokuments: Ansis_Mezulis_-_Grami_Sekundes_Metri.pdf
Diskusija: http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=7300
Atslēgvārdi:

Komentāru nav.

Jābūt autorizētam, lai rakstītu komentārus


XC.lv atbalsta Jaunākais veloveikalos
↑ MTB un šosejas riteņbraukšanas blogs

XC.lv

xc.lv ir neatkarīgs, nekomerciāls un uz informāciju orientēts vortāls.

mūsu mērķis ir nodrošināt efektīvu un strukturētu informācijas apmaiņu riteņbraucēju un slēpotāju vidū.

Kontaktinformācija

XC.lv Biedrība
e-mail: info@xc.lv
→  http://www.xc.lv
→  http://www.mountainbike.lv
→  http://www.ritenbrauksana.lv

Autortiesības

visa xc.lv atrodamā informācija un materiāli ir publicēti aiz dalībnieku brīvas gribas un bez autora atļaujas tos pārveidot, reproducēt vai pārpublicēt ir aizliegts.

Copyright © 2004-2019 xc.lv



Riteņbraukšana vienmēr ir piedzīvojums.