Atšķirība starp merida speeder un crossway urban

Avatar

By suugoi 31.05.2016 13:34:11

Member+ · 1,469 comments
Bzh wrote

Bet man bija ļoti līdzīgs jautājums tieši par šiem pašiem 3 velo. Plus vēl ceturtā izvēle un joprojām nezinu, ko es gribu-
http://www.fans.lv/veikals/razotajs/cub … blue-2016/ smile

Arī paredzēts ir 90% braukšanai uz darbu + brīvdienās izbraukt ap 100-150km līkumu pa jebkāda veida ceļu segumu (pārsvarā asfalts vai grants segums. Meži un taciņas ļoti minimāli, taču var gadīties un smiltīs stumšu smile)
Šobrīd braucu ar 5 gadus vecu 28" Kross-u (liekas, ka evado, precīzu marku neatceros/neinteresē), taču ir sajūta, ka kuru katru brīdi tas izjuks (un ļoti prasās lielāku rāmi - mans augums - 200cm) smile

Silti iesaku pameklēt ko tādu (CX tipa, vai gravel bike), ar šauro stūri, pats paņēmu šogad to Fuji modeli kas linkā un ir super, bez problēmām iet pa visādiem ceļiem un mežiem (ar pilsētas riepām!) un transportam ir vienkārši ideāli, esmu 100% apmierināts, un 60cm ar 195cm augumu ir ļoti ok - https://www.evanscycles.com/fuji-tread- … e-EV249109

mtb tipa kā tas Cube ņemtu tikai ja plānotu arī braukt grūtākās gonkās kā Vivus (sebus un citas plakanākas gonkas droši arī ar to CX brauktu, vien niknākām riepām) un tas būtu tikai vienīgais velosipēds saimniecībā, bet ar 90% darba un brīdienu līkumiem, tikai CX.


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By sursurs 27.11.2019 08:16:56

Member · 905 comments

Atradu diskusiju, paceļu. Šobrīd bija praktiski identiska izvēle.. Izbraucu ar abiem un sapratu, ka laikam tomēr Speederis, jo Crossway šķiet tāds smagnējāks, stūre platāka (zinu, var apzāģēt bet tāpat), šķiet, ka iesprūdīšu starp auto.
Gan nevaru saprast kuru no šiem: https://www.gandrs.lv/fitnesa-velosiped … :size:2124 speeder modeļiem (citi neder, vajag L rāmi).
Man patiesībā bija tieši apsvērums par 8sp, jo tur gana daudz arī lētā gala piedāvājumu, plus vecis ritenis, ko plānots atstāt par zieminikeu, ir 3x7, plus vēl bērna velo potenciāli vēlāk kkāda 1x7 vai tml sistēma. tur, cik noprotu vismaz ir savstarpēji savietojamas detaļas. Un gramus ikurāt neskaitot, var pirkt arī lētā gala daļas.
Bet izlasīju šito visu augšā un sabijos. Kā tad faktiski ir pa šo laiku - tiešām tās 8sp sistēmas ir pavisam iznīkušas? esmu pēdējos 3 gadus baigi atgājusi nost no velo labošanas (jo vnk braucu 3x mazak un nav tik bieži nekas jāmaina), attiecīgi palaidusi garām kko.

No linkā minētajiem, uzrunāja vēl tas velo zem 10kg ar 1x11sp sistēmu (nu ar domu, ka tad var nečakarēties ar prieksējo pārslēdzēju, bet čakarēties ar 11sp ķēdi (lasi, mainīt, pirkt pie vajadzības). BET baigi prasās vismaz 48T priekšā. 48-11 esošajam 26collniekam brīzām šķiet par īsu, lai komfortabli mītos. Uz 44-46T max priekšu tpc neesmu gatava nomest. Bet, vai 3x9 sistēmai būs pieejami klaņi ar 48T? Vai teiksim šai: https://www.gandrs.lv/fitnesa-velosiped … size:2124/ sistēmai ar 11T varēs fiziski nomainīt priekšu uz 48T vai arī tur ieslēgsies vississlikti aizmugurē ar pārslēdzēja kājiņas garumu, ķēdes garumu pie noteiktiem pārnesumiem?


velo 4ever

Avatar

By Bigfish 27.11.2019 08:56:22

Member · 524 comments
sursurs wrote

No linkā minētajiem, uzrunāja vēl tas velo zem 10kg ar 1x11sp sistēmu (nu ar domu, ka tad var nečakarēties ar prieksējo pārslēdzēju, bet čakarēties ar 11sp ķēdi (lasi, mainīt, pirkt pie vajadzības). BET baigi prasās vismaz 48T priekšā. 48-11 esošajam 26collniekam brīzām šķiet par īsu, lai komfortabli mītos. Uz 44-46T max priekšu tpc neesmu gatava nomest. Bet, vai 3x9 sistēmai būs pieejami klaņi ar 48T? Vai teiksim šai: https://www.gandrs.lv/fitnesa-velosiped … size:2124/ sistēmai ar 11T varēs fiziski nomainīt priekšu uz 48T vai arī tur ieslēgsies vississlikti aizmugurē ar pārslēdzēja kājiņas garumu, ķēdes garumu pie noteiktiem pārnesumiem?

1x sistēmām spriegotāja kājas garumu nosaka tikai kasete, nevis priekšējā zobrata lielums. Vienīgais aspekts, kas var uzpeldēt, lai nevarētu uzlikt 48T ir tāds, ka iespējams rāmis par tuvu zobratam, bet ja tas nav mtb velo, tad visticam;āk, ka var.

Bet visu cieņu, ja 48x11 šķiet par īsu. Pagājušajā gadā uz hibrīda fitnesa velo 1x10 sistēmai izmantoju 42T priekšā priekš ikdienas pārvietošanās. Šosejas velo 50x11 kombināciju praktiski neizmantoju, tādēļ uz nākamo gadu būs kasete ar 12t mazāko zobratu.
Šogad izmantoju 11sp sistēmu, un nekādu baigo čakaru ar 11sp ķēdēm neesmu novērojis. Kalpo tik pat, ja ne pat ilgāk par 10sp un 9sp ķēdēm. Tiesa izmantoju SRAM un KMC ķēdes no dārgā gala.

Last edited by Bigfish (27.11.2019 08:59:54)

Avatar

By subgrade 27.11.2019 10:47:58

Member · 160 comments
sursurs wrote

Bet, vai 3x9 sistēmai būs pieejami klaņi ar 48T?

Jā, trekking versiju klaņu komplekti un zobrati nav nekāds retums, līdz pat XT līmenim. Vietējās bodēs varbūt švakāk ar to izvēli, bet šis tas ir. Kas attiecas uz pārslēdzēju, skaidrs, ka garo kāju vajag, un jāskatās pēc wrap kapacitātes; bet 3x9 versijā ar 28T mazo zobratu priekšā nav vajadzības pēc 42T aizmugurē (t.i. 48-11 nav problēma, 48-42 varētu būt).

Man jau gan ar liekas ka Latvijas plakanajā reljefā 48-11 ir vairāk nekā pietiekami.

Last edited by subgrade (27.11.2019 10:50:16)

Avatar

By Eduards 27.11.2019 14:32:56

Member# · 2,686 comments

Ar 48-11 tev ātrums ir 35 kmh, ja kadence ir 65 apgriezieni. Atļāvos pieņemt, ka 35 kmh pilsētā varētu būt tas ātrums kad paliek par īsu. Ar 90 apgriezieniem ātrums ir 50 kmh. Tas var būt par īsu tikai vienu reizi gadā, Vienības braucienā pa vējam. Tev jāpierod griezt pedāļus ātrāk, zem mazākas slodzes. Tas ir enerģētiski ekonomiskāk un arī vieglāk.

http://gear-calculator.com/?GR=DERS&KB= … H&DV=speed

Avatar

By gasha 27.11.2019 17:03:28

Member · 311 comments

Kamēr ceļgali ir jauni un viss liekas labi, tikmēr var mīt ar zemu kadenci 42-11, vēl arī garos 175mm klaņus.
Es jau pirms 15 gadiem pārgāju uz augstu kadenci, kad mani draugi apgaismoja fizikas un medicīnas likumos.

Nupat jauno velo saskrūvēju ar 165mm klaņiem, kas pēc auguma itkā daudz par īsu, Bet praksē man ļoti patīk, ceru ka locītavu resurss vēl pietiks kādiem 20-30 gadiem smile

Avatar

By sursurs 27.11.2019 19:04:19

Member · 905 comments
gasha wrote

Kamēr ceļgali ir jauni un viss liekas labi, tikmēr var mīt ar zemu kadenci 42-11, vēl arī garos 175mm klaņus.
Es jau pirms 15 gadiem pārgāju uz augstu kadenci, kad mani draugi apgaismoja fizikas un medicīnas likumos.

Nupat jauno velo saskrūvēju ar 165mm klaņiem, kas pēc auguma itkā daudz par īsu, Bet praksē man ļoti patīk, ceru ka locītavu resurss vēl pietiks kādiem 20-30 gadiem smile

smile Man tieši pretēji - ir pamatīgi notraumēti ceļi un mana pieredze tīšanā (tajās reizēs, kad esmu kļūdījusies aprēķinos un zobrati/kēde nodiluši līdz pāri lekšanai pirms pienācis pavasaris) liecina par to, ka pēc 15km tīšanas man ceļi ir norakstāmi uz vismaz nedēļu. Kamēr mierīgi kardanējot ar 60-65apgriezieniem varu nobraukt arī 200+km vienā piegājienā vai 55+km katru dienu, un ceļiem nav nekādu iebildumu smile


velo 4ever

Avatar

By sursurs 27.11.2019 19:23:37

Member · 905 comments
subgrade wrote
sursurs wrote

Bet, vai 3x9 sistēmai būs pieejami klaņi ar 48T?

Jā, trekking versiju klaņu komplekti un zobrati nav nekāds retums, līdz pat XT līmenim. Vietējās bodēs varbūt švakāk ar to izvēli, bet šis tas ir. Kas attiecas uz pārslēdzēju, skaidrs, ka garo kāju vajag, un jāskatās pēc wrap kapacitātes; bet 3x9 versijā ar 28T mazo zobratu priekšā nav vajadzības pēc 42T aizmugurē (t.i. 48-11 nav problēma, 48-42 varētu būt).

Man jau gan ar liekas ka Latvijas plakanajā reljefā 48-11 ir vairāk nekā pietiekami.

tnx.
es tur drusku haotiski sarakstīju. tas skaidrs, kaar 3 ātrumu sistēmu aizmugurē 42 nevajag.


velo 4ever

Avatar

By sursurs 27.11.2019 19:26:38

Member · 905 comments
Eduards wrote

Ar 48-11 tev ātrums ir 35 kmh, ja kadence ir 65 apgriezieni. Atļāvos pieņemt, ka 35 kmh pilsētā varētu būt tas ātrums kad paliek par īsu. Ar 90 apgriezieniem ātrums ir 50 kmh. Tas var būt par īsu tikai vienu reizi gadā, Vienības braucienā pa vējam. Tev jāpierod griezt pedāļus ātrāk, zem mazākas slodzes. Tas ir enerģētiski ekonomiskāk un arī vieglāk.

http://gear-calculator.com/?GR=DERS&KB= … H&DV=speed

Precīzi. Ir reizes, kad gribas pabraukt normāli kā cilvēkam pa Krasteni uz 40-50 nemēģinot līst visādos aizmotoros un nosisties, bet tā kā man komforta kadence ir tie 65, max 70, tad nu "noīsināt" priekšu uz kaut ko mazāku par 48T es tiešām neesmu gatava.


velo 4ever

Avatar

By subgrade 27.11.2019 20:52:52

Member · 160 comments

Jāņem vērā, ka apskatītajiem hibrīdiem ir 28 collu rati, attiecīgi pārnesumi sanāk nedaudz garāki, nekā ar 26 collīgiem.

Avatar

By sursurs 29.11.2019 07:46:32

Member · 905 comments
subgrade wrote

Jāņem vērā, ka apskatītajiem hibrīdiem ir 28 collu rati, attiecīgi pārnesumi sanāk nedaudz garāki, nekā ar 26 collīgiem.

Jā, tā ir, cik zobu atšķirība priekšā/aizmugurē tā varētu būt? Man tik labi neiet ar visām kadences kalkulācijām big_smile


velo 4ever

Avatar

By Valerius 29.11.2019 09:39:27

Member · 343 comments
sursurs wrote
subgrade wrote

Jāņem vērā, ka apskatītajiem hibrīdiem ir 28 collu rati, attiecīgi pārnesumi sanāk nedaudz garāki, nekā ar 26 collīgiem.

Jā, tā ir, cik zobu atšķirība priekšā/aizmugurē tā varētu būt? Man tik labi neiet ar visām kadences kalkulācijām big_smile

https://www.bikecalc.com/speed_at_cadence

Avatar

By subgrade 29.11.2019 09:49:38

Member · 160 comments
sursurs wrote
subgrade wrote

Jāņem vērā, ka apskatītajiem hibrīdiem ir 28 collu rati, attiecīgi pārnesumi sanāk nedaudz garāki, nekā ar 26 collīgiem.

Jā, tā ir, cik zobu atšķirība priekšā/aizmugurē tā varētu būt? Man tik labi neiet ar visām kadences kalkulācijām big_smile

Atkarībā no riepu izmēra, bet ar 26"/54mm un 28"/35mm nepilns viens zobs aizmugures mazajā galā sanāk. Tas iepriekš iepostētais pārnesumu kalkulators ir ļoti ērts, ar to var spēlēties ilgi un dikti.
http://gear-calculator.com/?GR=DERS&KB= … H&DV=speed

Last edited by subgrade (29.11.2019 09:51:33)