Jauna bezķēdes transmisija

Avatar

By Ansis 21.11.2019 16:22:25

Member++ · 3,410 comments

Skaists risinājums:
https://www.youtube.com/watch?v=h5golPd-MRg
Vai Laimīgais tādus jau nepiedāvā, iznestus pa Canyon ķēķa durvīm?
Jaudas pārneses laukums gan drastiski atšķiras no parastā. Ķēde apņem ap 2/3 - 1/2 no zobrata, bet šai sistēmai tikai daži skritulīši ir sazobē, teiksim 1/10-1/20 no aizmugurējā zobrata apkārtmēra. Kasetei un skrituļiem jābūt no ļoti cieta materiāla (par kaseti to arī stāsta).

Avatar

By Aģents Ilze 21.11.2019 18:48:49

Member+ · 567 comments

Malējās zobu rindas spiedīs ārā (lauzienā uz iekšu) un tieksies pārlekt pa zobiem. Ja tas atrastos slēgtā, stingrā korpusa kārbā, kā diferenciāļi, varbūt arī strādātu. Bet vēl arī jāņem vērā, ka leņķiskajās kardānu sazobēs pazūd palieli lietderības procenti. Domāju, ka neieiesies šādā izpildījumā un paliks eksotikas plauktos kopā ar visiem trosīšu pārnesumiem.

Avatar

By jaja 21.11.2019 19:53:08

Member+ · 1,199 comments

Lēni pārslēdz ātrumus. Sacensību tehnikā to nelietos. Tātad paliks tik eksotiskajiem dīvaiņiem. Pie tam tas ir vēl tālu līdz produkcijas stāvoklim.


Te kaut kas būs, kaut kad.

Avatar

By Vaskis 21.11.2019 20:46:29

Member · 2,585 comments

Ja sistēma ir ar izteiktām aerodinamiskām priekšrocībām un spēj būt ar maziem jaudas zudumiem, tad varbūt TT, Ironman virzienā var izrullēt.
Citādi, protams, patīkami redzēt, ka ir kādas nosacītas "inovācijas".

Avatar

By KasparsS 21.11.2019 21:30:50

Member+ · 2,112 comments

Galvenais neaizmirst fizikas likumus, ka pie ātruma 45kmh, vai 55 kmh gaisa pretestība ar ko jācīnās braucējam ir tik milzīga, ka tas aerodinamikas uzlabojums ir tik nenozīmīgs, prakstiski nekāds. Tas pats attiecas uz berzes uzlabojumiem.
Neviens braucējs no tā nepaliks ātrāks.
Protams, saliekot kopā velo, apģērbu, ķiveri, noskūtas kājas, utt., kaut ko dos, bet arī ļoti mazu procentu.

Āģenta komentārs par lauzienu uz iekšu ir ticams, bet atrisināms. Pirmkārt atkarīgs no materiāla, kas tika minēts pašā video. Plus, ko pats iedomājos, ka ārējie zobi var būt ar offsetu. Vai viss zobu bloks var būt konusveidīgs nevis plakans, kas neļaus spiesties uz iekšu.

Labs sākums lai daudz ko uzlabotu un nākotnē braukt ar ko tādu.


Avatar

By jurisf 22.11.2019 09:05:11

Member · 823 comments

Šis risinājums, šķiet jau vismaz gadu ir "jauns".
Relatīvi pasmags jau arī sanāk, šķiet, ja salīdzina ar ķēdi.
Tad jau uz šo vairāk jāskatās
https://www.youtube.com/watch?v=ZV09bl1Gg_g

Ja šāds "kantori" pieķēries, tad visi jau ar ko tādu brauksim smile

Avatar

By Helmars 22.11.2019 09:35:15

Member+ · 196 comments

Šeit šis ir CeramicSpeed produkts ir sīkāk apskatīts:

Avatar

By Ansis 22.11.2019 09:36:21

Member++ · 3,410 comments
jurisf wrote

Relatīvi pasmags jau arī sanāk, šķiet, ja salīdzina ar ķēdi.

Neliekas, ka esi sekojis līdzi stāstījumam.
3:28 : būs par 15-20% vieglāka kā klasiskā transmisija ar ķēdi un RD.

Helmara saitē tas runātājs ir varens demagogs. Pirmajā daļā viņš apgalvo, ka konstrukcija nekam neder, jo vēl nav izmēģināta un atstrādāta slēgšanās reālas slodzes apstākļos (ja spriedums jau gatavs, varbūt nemaz nav vērts to uzsākt?). Otrajā daļā seko aplams "pierādījums": ja konstruktori apgalvo, ka 300 W braucēja jaudai uz velo ieguvums ir 9 W (3%), no kuriem braucēja ķermenis pārvar gaisa pretestību 150 W apmērā, bet pats velo tikai 70 W apmērā, tad iznāk, ka velo ieguldījums ir 3% no 70 W, t.i. apmēram 2 W. Pēc šādas loģikas iznāk, ka braucējs, pārsēžoties no parasta velo uz šo, iegūst spēju samazināt sava ķermeņa gaisa pretestību par 3%, un pie tam tas brīnums tiek atņemts jaunā velo nopelniem:)
Es ilgu laiku strādāju inovatīvo ideju vērtēšanas komisijā, tur regulāri nāk priekšā šāda veida kļūdaini novērtējumi.

Avatar

By subgrade 22.11.2019 10:36:10

Member · 35 comments
jurisf wrote

Tad jau uz šo vairāk jāskatās
https://www.youtube.com/watch?v=ZV09bl1Gg_g

Ja šāds "kantori" pieķēries, tad visi jau ar ko tādu brauksim smile

Neko nevar zināt.
Pirmkārt, Shimano nekādi nav šo komentējuši; visa šī jezga cēlusies no tā, ka tas Bike Radar čalis ir uzgājis minēto patentu - kā pats ir minējis, ir prasījis Shimano komentāru, bet klusums.
Otrkārt, patentēt var daudz ko, lai konkurenti izstrādes stadijā neapsteidz, bet tas nenozīmē, ka tas viss tiek galu galā atzīts par labu esam un nonāk ražošanā. Piemēram, tas pats Shimano jau kaut kad ap 1997. gadu ir patentējis 14 ātrumu kaseti/brīvrumbu - kaut kā neredzu to nekur.
Treškārt, konkrētais patents vairāk koncentrējas uz slīdošo elementu un pretberzes materiāliem, kas būtu kritiski šādas pārnesumkārbas izstrādei, ne tik daudz uz konceptu kā tādu (kas principā nav sevišķi jauns).

Avatar

By ptsns 22.11.2019 10:57:38

Member · 1,017 comments
Avatar

By raiter 22.11.2019 14:26:09

Member+ · 3,259 comments

Šis izgudrojums tiešām ir vismaz gadu vecs. Pie tam toreiz arī norādīja, ka pašlaik nav izdomāts veids, kā bīdīt kargānu lai pārslēgtu ātrumus. Man šķiet forumā jau bija diskusija par šo (bet varbūt arī soc tīklos) un tur kāds fiziķis arī izvirzīja šaubas par kardāna (ja tas būs no karbona) izturību pret vērpi.
Mani vairāk baida dubļi un smiltis, kas saies tajos mazajos skritulīšos...


Avatar

By Aģents Ilze 22.11.2019 17:39:43

Member+ · 567 comments

Latvijas laikā jau bija lettinņu ražoti felleri ar kardāniem, jaunums ir tikai gaņģene un ceramicspeed lodītes gultņos pa piecīti gabalā!

Avatar

By piparujanka 23.11.2019 11:43:59

New Member · 27 comments

Visiem sen ir skaidrs ka ķēdes sistēma ir novecojusi . Šis protams nav ideāls risinājums bet uz to iet un ar laiku es ceru būs jaunas versijas

Avatar

By Aģents Ilze 23.11.2019 12:37:47

Member+ · 567 comments

Ja visi būtu pieraduši tikai pie kardāniem un ķēdes nebūtu redzējuši, tad ķēdes transmisiju kāds varētu pasniegt kā augstas uzticamības advancētu kosmisku bezzudumu paralelo virknes spēka pārneses mehānismu! ?

Avatar

By wowser 23.11.2019 15:34:09

Member · 11 comments
raiter wrote

un tur kāds fiziķis arī izvirzīja šaubas par kardāna (ja tas būs no karbona) izturību pret vērpi.

F1 formulām ir karbona piedziņas vārpsta. Karbonam ar vērpi viss kārtībā.

Avatar

By raiter 25.11.2019 09:12:52

Member+ · 3,259 comments
wowser wrote
raiter wrote

un tur kāds fiziķis arī izvirzīja šaubas par kardāna (ja tas būs no karbona) izturību pret vērpi.

F1 formulām ir karbona piedziņas vārpsta. Karbonam ar vērpi viss kārtībā.

Ā, ok, nezināju tās fizikas detaļas...
Tad jāgaida, kad šitās tehnikas izgudrotāji beidzot izdomās mehānismu, kā pārslēgt ātrumus... Jo šobrīd demo modelis ir tikai single speed.. smile


Avatar

By vasis8 25.11.2019 10:00:41

Member · 5,505 comments

Ir vīri gājuši arī uz prieksu un ir jau arī uz MTB noprezentēts, kā arī uz TT ar visādiem aero sargiem utt. Tāpat ja atmiņa neviļ, tad izsādē vīri visas uzpariktes grozīja, slēgajāja pa ātrumiem un tieca ka dubļi neesot problēma:
IMG-20190907-160956.sized.jpg?1574669023
IMG-20190907-160844.sized.jpg?1574669110
IMG-20190907-161127.sized.jpg?1574669122
IMG-20190907-160833.sized.jpg?1574669137

Last edited by vasis8 (25.11.2019 10:05:28)


Ride for fun
vasis8@inbox.lv
P.S.
Protu apieties ar Omnivas aparātiem

Avatar

By jurisf 25.11.2019 10:06:01

Member · 823 comments

Var jau palasīt vēl šo https://www.ceramicspeed.com/en/driven/faq/ , it ka jau ir kaut kas slēdzams arī. bet tad vēl izdomāt, lai var pāslēgties zem slodzes, tas varētu būt vēl smagāk, vai gandrīz neiespējami bez sarežģītiem risinājumiem. Un tad jau svars vairs nebūs tik labs.
Skatos, ka priekš fullīša ir teleskopiska ass, tur arī risks kaut kādus putekļus saraut ar laiku. Un visus tos mazos gultnīšus apkopt? Pašlaik neizskatās, ka tie ir slēgtie. Gan jau, ka būs.

Avatar

By Papuass 25.11.2019 10:29:26

Member+ · 2,719 comments

Nez cik no komentētājiem ir inženiera, bet cik humanitārā izglītība? smile

Avatar

By raiter 25.11.2019 16:18:18

Member+ · 3,259 comments
Papuass wrote

Nez cik no komentētājiem ir inženiera, bet cik humanitārā izglītība? smile

Nu man humanitāra, lai Tev pŗats mierīgs.  Bet ar visu humanitāro izglītību, un tehnisko dzīves pieredzi, ir  novērtos ka inženieri un tehniķi  un IT-speci  uz papīra rāda vienu, bet dzīvē viss izrādas citādi.
Tā arī šeit -  teorijā viss kaisti, bet kad 4h h brauc MTB maratonu pa Beskidu dubļiem, tad dzīve ievieš savas korekcijas..