Korpuss ap SPD pedāli

Avatar

By Ansis 13.08.2019 00:50:14

Member++ · 3,678 comments

Visi zin, ka pastāv SPD klipšu pedāļi ar korpusu tam apkārt. Vai korpuss ir domāts tikai tam, lai varētu braukt arī ar atpūtas bezkontakta kurpēm, vai arī palīdz ātrāk ieklipsēties ar klipša kurpi ar gludu zoli? Tādā nozīmē, ka vieglāk pedāli sagriezt plakaniski, un korpuss neļauj tik viegli aizslīdēt kurpei prom no klipša, ja nav izdevies ieklipsēties uzreiz.

xpedo-xmf3cc-pedal_15~2.jpg

Avatar

By Devil_Inside 13.08.2019 09:26:47

Member · 436 comments

IMHO, lai nodrošinātu lielāku kontaktvirsmu un mazāku slodzi pēdai. Ieklipsēties arī palīdz.
Vismaz mani M530 noteikti nav braucami ar parastiem apaviem, jo klipša mehānisms ir mazliet virs korpusa platformas.

Avatar

By Tomazz 13.08.2019 09:50:47

Member · 310 comments

Man šķiet, ka tā papildus virsma vismaz daļēji domāta, lai pēdām un kājām būtu vieglāk, braucot kājās, īpaši singletrack, treilos, jo platāka bāze, uz kuras balstīties.
Piekrītu, ka parastiem apaviem pārsvarā neder, jo izvirzīts.

Avatar

By PTZ 13.08.2019 09:55:59

Member · 454 comments

Ir tādi tūrisma varianti, kur vienā pusē ir SPD, bet otrā pusē gluži kā parasts pedālis - tas tāds nomas / tūrisma risinājums


Pain is inevitable. Suffering is optional.

Avatar

By ksp 13.08.2019 10:34:21

Member · 499 comments

Kā jau te minēja, rāmītis ir papildus bāze, uz kuras balstīties. Klipšu apavi ir pamatā divu veidu - zoles ar cietām lielām pumpām/radzēm priekš XC vai arī kurpes un zābaki ar relatīvi mīkstu gumijas zoli priekš nobraucienu disciplīnām vai tūrisma. Tai bildē augstāk ir pedālis drīzāk priekš pēdējiem (ir naglas priekš gumijas), bet M530 un pārējie līdzīgie slidenie vairāk paredzēti XC kurpēm. Braucu ar M530 un tādu lielu atšķirību ieklipsēšanās ātrumā un vieglumā ar karbona XC kurpēm neesmu sajutis pret M520, bet neesmu arī īpaši testējis.

Metāla rāmis Gravity braukšanā ir svarīgs, jo kurpju materiāli tādas slodzes neizturētu, klipsis izietu cauri. Starp citu, viena no DH līderēm nesen ahilu sarāva uz tizli uzbūvēta WC trases dropa, bāzieni tur pamatīgi ;/ Tur vēl ir ārkārtīgi svarīgi, lai kāja turās uz pedāļa arī bez ieklipsēšanās.

Avatar

By Ansis 13.08.2019 10:51:05

Member++ · 3,678 comments

Paldies par atbildēm, taču neatradu tieši to, ko vēlos noskaidrot.
Konkrētajā gadījumā apavi ir ar cietu zoli ar mazu protektoriņu tikai papēdī un purngalā, viss vidus pliks (zolē skrūvju caurumi gan šosejai, gan SPD). Problēma tāda, ka pusaudžu sacensībās parasto Xpedo pedāli ir grūti ieklipsēt. Tad tas sagriežas vertikāli, tad ar zoles klipsi trāpa garām, un visa kurpe ar gludo zoles vidusdaļu noslīd nost. Vai rāmis apkārt atrisinātu šīs problēmas?

Avatar

By ksp 13.08.2019 10:57:55

Member · 499 comments

Kā jau rakstīju, lielu atšķirību neesmu sajutis ar rāmi, bet varu aizdot M530 uz dažām dienām pamēģināt.

Avatar

By Eduards 13.08.2019 13:35:06

Member# · 2,686 comments

Personīgi man lielā platforma ir lietderīga tad, kad pēc kājas izņemšanas (tipiski, 180 grādu pagrieziens, vai cx skrējiens) vajag pirmos 3-4 spēcīgus minienus tikt atpakaļ ātrumā, neiedziļinoties trāpīju kāju klipsī vai nē. Ja jā, ideāli, ja ne, tad 3-4 pedāļu apgriezieni, un tad ieklipsējos.