pirmais maratons?

Avatar

By Kreilis 27.06.2017 21:35:42

Member · 8 comments

Sveiki,
Jau no bērnības ir paticis braukt ar ričuku, kādu laiku atpakaļ arī esmu iegādājies jaunu /priekš MTB/. Lai gan sports nav svešs, tomēŗ to, kā trenēties priekš MTB nezinu. Ir vēlēšanās paspēkoties ar citiem maratonā(sākumā pusmaratonā), tāpēc gribēju noskaidrot, kā kaut kam tādam trenēties...ko? cik? kur? un cik bieži būtu vēlams braukt. utt. smile

Paldies jau iepriekš!

Avatar

By kandrejevs 27.06.2017 21:55:11

Member+ · 767 comments

sāc ar savas fiziskās sagatotavības novērtēšanu. tālāk jau var saprast, vai ir izturība un jātrenē spēks, vai nav nekā un jāsāk ar pamatiem- sirdi un izturību.

SEBs nav nekas šausmīgi grūts, praktiski jebkurš veselīgs cilvēks viņu nomīs 3-4h laikā.


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019

Avatar

By Kreilis 27.06.2017 22:09:29

Member · 8 comments

Manuprāt, jātrenē izturība. kā to darīt?

Avatar

By Kefīrers 27.06.2017 22:14:47

Member · 211 comments

Ko tieši tu domā ar "maratons" un "pusmaratons"? Un kā jau agstāk minēts, velobraukšanā svarīgākais muskulis nav ciska, bet sirds. Tev var būt pārākās kājas, kas māk ielikt jaudu, bet jaudas sprintam nebūs, ja motors buksēs jau pus distancē.


Aizvēja pavēlnieks

Avatar

By zemmy 27.06.2017 22:31:26

Member · 23 comments

Vienkārši brauc un pats jutīsi, kā tev ies. Galvenais sākumā nepārforsēt sirdi un pārējos muskuļus, tāpēc iesāc mierīgi un ar laiku liec slodzi klāt. Ūdens arī pietiekami jādzer.

Avatar

By 436 27.06.2017 22:52:23

Member · 822 comments

Sākumā galvenais regulāri braukāt. Nav jābrauc daudz un  ātri, bet regulāri. Vēlāk jāsāk palielināt apjoms. Skaties, cik ilgs laiks apmēram nepieciešams, lai pieveiktu sacensību distanci - tad arī treniņos orientējies uz šādu laiku (nevis kilometriem). Tad, kad tiksi līdz tādam līmenim, ka nepieciešamās stundas vari braukt labā tempā, tad varēs pievērsties specifiskiem spēka vingrinājumiem.
Bet šis laikam ir tikai viens no variantiem - un varianti ir dažādi un katram cilvēkam der kaut kas savs.
Galvenais atceries, ka nevajag steigties. Jāsāk ar pamatiem.

Avatar

By MartinsL88 27.06.2017 23:56:01

Member · 100 comments

Kā saka Galvenais ir nemīzt big_smile Es vispār aizbraucu uz Rīgas maratonu 2 nedēļas pēc velo iegādes big_smile Nominu ar smieklīgiem 22km/h vidējo , Pēc maza laika jau gāzu uz Jūrmalas maratonu, kuram sagatavojos cik nu var ar savu svaru, savu tehniku big_smile Un volā nominu par 8km garāku distanci kā Rīgā, bet jau ar 32km/h vidējo ātrumu. Sirds gan pa muti leca ārā finišā, bet pašam liels prieks par sasniegto. Tagad ar nepacietību gaidu nākamo braucienu , nu jau vēl labāk jūtos uz velo. Arī minu ar MTB pie kam 26" ratiem.
Tā kā čalim kuram ir kāda fizisā sagatavotība vispār nevajadzētu raustīties kādu braucienu nobraukt, ja jau to var biroja krēslā pirdējs big_smile Protams ja tikai savu augumu kačā ceļot pa 5x 130kg stieni, tad arī savu pirmo braucienu nomīsi pakaļgalā.


Piedāvāju jebkāda veida Vārtus un automātiku sistēmas. Atlaides foruma biedriem.

Avatar

By NilsS 28.06.2017 07:16:37

Member · 775 comments

Jā Martin,Ušakovs arī maratonu skrēja ļoti apņēmīgi,spītējot visām grūtībām.....

Avatar

By raiter 28.06.2017 09:13:07

Member+ · 3,344 comments

Lai izvairītos no spama par  " ... galvenais nemīzt ... "un "Ušakovs arī maratonu...", lūk galvenie ieteikumi.
1. Regulāri braukt ar riteni. Nu viwmaz 2 x nedēļā, pa 1.h
2. Braucienu ieplānot tiešām vismaz 1 stundu garu. 30 minūtes nav nekāds treniņš, braukāt var, bet tas neko būtisku fiziskai formai nedos. Tātad, pāris reizes nedeļ''a atrast laiku garākam izbraucienam.
3. Ātrumam nav jābūt lielam, pa asfaltu vai grants ceļu ap 20 kmh. pilnīgi pietiks iesākumam.
4. Iesaku nedaudz pabraukt pa takām , smilītm, un uzmīties kādā kalniņā (lai iemācītos sajust intei un braukt pa šķērsļotāku apvidu).
5. Pirms dodies uz maratonu, iesaku vismaz vienu reizi iplānot un izbraukt 2 - 2.5 h, lai pats saprastu kāds ir sagurums pēc stundas vai divām, kur ir spēku robeža.
6. SEB maratoni (tautas distance) ir pa spēkam jebkuram kas uz riteņa vasarā uzkāpis. Rezultāts (laiks rasē) jau atkarīgs no paša veselības, sagatavotības un treniņu daudzuma.
7. PIrmajā sacensībā (vai pat pirmajās) iesaku neskriet (Pēc medaļām big_smile)  un neskatīties uz citiem. Braukt savā komfortā un kaut vai lēnām, bet aizbraukt līdz galam. Spējas braukt ātrāk (un nenomirt, vai kā mēs te sakām "dabūt komu") nāk ar pieredzi un laiku.
8. OBLIGĀTI trasē līdzi pudele vai divas ar dzeramo.
9. Ritenim (tā dārdzībai un izkatam) iesākumā nav nozīmes. Neskaties uz citiem. Un nedomā, ka citi par Tavu riteni padomās sliktu. Galvnais lai tas ir tehniskā kārtībā (jo tas dos pašam komfortu, ja zini ka vari droši nobraukt distanci).

Lai viss izdodas !


Avatar

By Redis 28.06.2017 09:33:25

Member · 61 comments

Pa lielam viss atkarīgs no veselības un fiziskās sagatavotības līmeņa, tālāk jau iet braukšanas tehnika un stratēģija. Kā jau te iepriekš minēja, no sākuma pakāpeniski pieradini savu organismu pie pusmaratona distances.

Sacensībās parasti ir citi tempi un apstākļi tāpēc iesākumā nevajadzētu pārvērtēt savas spējas. Pirmo sezonu vispār iesaku veltīt šī sporta veida izpētei un galvenais finišēt bez tehniskām un ar veselību saistītām problēmām.

Pēc sezonas beigām jau vari padomāt par trenera piesaisti sagatavošanas procesā vai arī pieturēties pie kāda laba treniņu plāna. Un visbeidzot, pirms jaunās sezonas sākuma iesaku arī apmeklēt kādu sporta laboratoriju, lai noskaidrotu savas ķermeņa veselības stāvokli un maksimālas slodzes robežas.

Last edited by Redis (28.06.2017 09:35:52)


-------------
29-584-900

Avatar

By dzhi 28.06.2017 09:46:58

Member · 240 comments

Sacensības ir pietiekami traumatiskas, lai pirmajaa gadaa no taam izvairiitos + otrajaa buutu labi, kad kaads izstaastiitu dazhas nianses kaa piem. ja kaads aizmuguree bljauj - pa kreiso - nepaarkaartoties pa kreisi

Avatar

By Aluminijs 28.06.2017 11:06:36

Member · 220 comments
raiter wrote

Lai izvairītos no spama par  " ... galvenais nemīzt ... "un "Ušakovs arī maratonu...", lūk galvenie ieteikumi.
1. Regulāri braukt ar riteni. Nu viwmaz 2 x nedēļā, pa 1.h
2. Braucienu ieplānot tiešām vismaz 1 stundu garu. 30 minūtes nav nekāds treniņš, braukāt var, bet tas neko būtisku fiziskai formai nedos. Tātad, pāris reizes nedeļ''a atrast laiku garākam izbraucienam.
3. Ātrumam nav jābūt lielam, pa asfaltu vai grants ceļu ap 20 kmh. pilnīgi pietiks iesākumam.
4. Iesaku nedaudz pabraukt pa takām , smilītm, un uzmīties kādā kalniņā (lai iemācītos sajust intei un braukt pa šķērsļotāku apvidu).
5. Pirms dodies uz maratonu, iesaku vismaz vienu reizi iplānot un izbraukt 2 - 2.5 h, lai pats saprastu kāds ir sagurums pēc stundas vai divām, kur ir spēku robeža.
6. SEB maratoni (tautas distance) ir pa spēkam jebkuram kas uz riteņa vasarā uzkāpis. Rezultāts (laiks rasē) jau atkarīgs no paša veselības, sagatavotības un treniņu daudzuma.
7. PIrmajā sacensībā (vai pat pirmajās) iesaku neskriet (Pēc medaļām big_smile)  un neskatīties uz citiem. Braukt savā komfortā un kaut vai lēnām, bet aizbraukt līdz galam. Spējas braukt ātrāk (un nenomirt, vai kā mēs te sakām "dabūt komu") nāk ar pieredzi un laiku.
8. OBLIGĀTI trasē līdzi pudele vai divas ar dzeramo.
9. Ritenim (tā dārdzībai un izkatam) iesākumā nav nozīmes. Neskaties uz citiem. Un nedomā, ka citi par Tavu riteni padomās sliktu. Galvnais lai tas ir tehniskā kārtībā (jo tas dos pašam komfortu, ja zini ka vari droši nobraukt distanci).

Lai viss izdodas !

TE VISS PATEIKTS. SEKOT ŠIM.


Filter

Avatar

By Tantrix 28.06.2017 13:50:29

Member · 527 comments

OK, piemetīšu savus 5 santīmus smile : lai nebūtu jautājumi un atbildes ar pirkstu debesīs, ir jārunā par sevi pēc iespējas konkrētāk : Cik Tev gadu ? Kādus cikliskos izturības sporta veidus esi piekopis ? Cik ilgi  ? Ar velo pirms tam cik bieži , cik ilgi utt esi braucis ?
Un tagad galvenais : nesačakarē savu veselību. Tas ir , nesagatavojot  savu sirdi, cisku , saites un bišku arī  braukšanas tehniku nav prāta darbs uzreiz maukt sacenēs uz pilnu klapi , kamēr melns gar acīm griežas.
Prasīji , kā trenēt izturību : nopērc pulsometru. Un tad sāc braukt ar pulsu 120 - 130 bpm ( otrajā pulsa zonā Z2 ), nezinu tavu sagatavotību , bet ja iesācējs , tad tas varētu arī būt ap 20 km/h pa asfaltu smile  Otrdienās un ceturtdienās : 1-2 h, sestdienās , svētdienās : 2-3 h.
Un tad jau pēc kādiem mēnešiem varēs likt klāt arī intensīvākus 10 - 15 min intervālus.
Palasi šo interneta vietni. Tur ir ok padomi.  Tur ja kas, vari atrast arī treneri smile
http://www.velotrenini.lv/raksti/162-tr … izinasanas

Last edited by Tantrix (28.06.2017 14:10:21)


rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com

Avatar

By Kreilis 28.06.2017 15:02:27

Member · 8 comments

Liels jums visiem paldies par idejām un padomiem, tiešām novērtēju! smile Man ir 23, visu jaunību esmu trenējies basketbolā - tā tīri intensīvi,protams, arī citi sporta veidi nav sveši ,problēmu ar fizisko nav . Gribas izmēģināt kaut ko citu, kā, piemēram, MTB.

Tiešām paldies un tiekas trasē! wink

Last edited by Kreilis (28.06.2017 15:03:11)

Avatar

By Eddy 21.05.2019 21:02:22

Member · 341 comments

Lai neceptu jauno topiku, pacelšu augšā šo.
Šogad nobraucu savu pirmo mūžā velo maratonu (pusmaratona distanci), likās ok, tāpēc uzliku savam priekam mērķi - 1x maratons mēnesī, līdz sezonas beigām.
Esmu daudz dzirdējis par SEB kā "tautai draudzīgo" sēriju, tāpēc maijā, mana izvēle krita uz 26.05 LVM MTB 3. etapu.
Svētdien, aizbraucu uz trases iepazīšanos un tagad esmu šokā. Ja Tome, kā pirmā gonka patika un nenobiedēja, tad šeit ir riktīgs mīz...ns.Līdz ar to, lūdzu pēc jūsu padoma braukšanas tehnikā.
1. Brauciens lejā pa bruģēto serpantīnu - es nejutu, ka kontrolēju riteni, jo cik es nesvertos uz aizmuguri un nespiestu abas bremzes, ritenis turpināja lēni. bet droši iet uz priekšu. Kā pareizi braukt serpantīnus/bremzēt?
2. Braucot pa takām (singletrack?) man visu laiku vismazākie pampaki "meta ārā no sēdekļa", ka nevarēju pedālēt. Skatījos uz priekšā braucošajiem - var redzēt ka kratija, bet turpināja pedālēt sēdošā pozīcijā. Kā pareizi braukt takas?
3. Smilšaini, stāvi nobraucieni, tas pats kas 1. punkts + kā nenoraut uz acīm kad ir pagrieziens?

Atbildot uz jautājumiem, lūdzu ņemt vērā ka jautājumu uzdošanas mērķis ir netraumēt sevi, citus un nobraukt tautas distanci līdz finišam, nevis cīņa par sekundēm un pjedestālu.
Ritenis - 29er, ar hidrauliskām bremzēm.

P.S. Ja man ir tāda reakcija uz exSEB tad VIVUS vispār nav vērts vai viss ir atkarīgs no konkrēta posma? smile Kas būtu iesācējam draudzīgs jūnijā?

Paldies!

Last edited by Eddy (21.05.2019 21:05:00)

Avatar

By snaikers 21.05.2019 21:30:11

Member+ · 282 comments

Jūnijā vari uz Ogri droši, Ikšķiles MTB. LVM un VIVUS atkarīgi no posmiem. Par pārējām tehniskām lietām, labāk lai kāds zinošāks pastāsta.

Avatar

By suugoi 21.05.2019 21:32:37

Member+ · 1,469 comments
Eddy wrote

Kas būtu iesācējam draudzīgs jūnijā?
Paldies!

Ikšķiles MTB velobrauciens

Ja atmiņa neviļ, tad nekādu stipri sarežgītu vietu, trase iet apļos un ir iespēja otrajā aplī braukt gudrāk


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By ksp 21.05.2019 22:42:43

Member · 499 comments

Eddy, neķer kreņķi, nekā pārdabiska nav arī LVM Siguldas posmā. Tikai Tev sanācis izvēlēties laikam pašu smagāko posmu šogad smile
1. Galvenais noteikums stabilitātei nobraucienos - jāstāv kājās ar iespējami zemu smaguma centru, bet atstājot vietu reakcijai uz nelīdzenumiem. Nekas nav sliktāks kā negaidīts pampaks, kas caur sēdekli uzmet gaisā. ABUS PAPĒŽUS LEJĀ, arī ar klipšiem, elkoņi mazliet saliekti un sāņus, gandrīz viss svars caur nedaudz saliektām kājām uz pedāļiem, nevis caur rokām uz stūri, ceļi izvērsti uz āru. Šeit labi izstāstīts (ENG)
Par bremzēm nesapratu, nepietika jaudas?
2. katrs pampaks ir jāredz un jāapstrādā, pārējie noteikti nesēdēja tajā brīdī ar pilnu svaru uz sēdekļa, bet mazliet piepacēlās kājās. Uz saknēm palīdz resnākas riepas ar mazāku spiedienu (bezkameru). Pilna amortizācija arī palīdz big_smile
3. Smiltīs nedrīkst taisīt pagriezienus, uz gurķa ar garantiju. Jābrauc taisni cauri ar svaru uz aizmugurējā rata, meklējot cietākas vietas, kur pagriezties.

Vivus arī nav nekas pārāk traks, nākošie Pļaviņas un Talsi gan tādi pasmagāki (bet ļoti forši!), vari mēģināt Smilteni, kas ir vienkārša un garlaicīga (pusmaratons).
Galvenais, vajag vairāk braukt pa tām vietām, kas sagādā grūtības. Nobrauksi LVM Siguldu un neviens Vivus vairs nešķitīs pārāk smags. Aizbrauc pa nedēļu vēlreiz un atstrādā grūtākās vietas. Ar mērķtiecību viss būs, es savā pirmajā MTB sezonā nobraucu Zilo kalnu XCO bez čikenlainiem, tā ka vajag tik gribēt.

Avatar

By kašķis 21.05.2019 23:41:40

Member · 1,210 comments
Eddy wrote

Ja man ir tāda reakcija uz exSEB tad VIVUS vispār nav vērts vai viss ir atkarīgs no konkrēta posma? smile

Es dažādos lv mtb pasākumos piedalos 10 gadus. Nekāds sportists neesmu, bet trases esmu redzēji daudzas. Pēc iepazīšanās ar LVM Siguldas trasi arī esmu vieglā šokā smile.

Avatar

By kandrejevs 22.05.2019 12:04:02

Member+ · 767 comments

2. patestē ar spiedienu riepās, es braucu ar tubeless un 1.5-1.7 bar, tev droši vien pa augstu, tapēc arī neamartizē vispār.

3. ja gribi pagriezties, palaid vaļā bremzes. bremzējot velo ies tikai taisni un ir grūti kontrolējams.


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019

Avatar

By ksp 22.05.2019 17:10:05

Member · 499 comments

GMBN tieši šodien izlaidis labu video par tēmu.

Avatar

By kaadss 23.05.2019 08:38:58

Member · 413 comments
Avatar

By averza 23.05.2019 11:17:49

Member++ · 5,039 comments

Eddy, vai Tev ir klipšu pedāļi? Izklausās, ka nav smile

Avatar

By ksp 23.05.2019 11:31:35

Member · 499 comments

Incanti, kā Tu to izsecināji? Uzskatu, ka vispirms ir jāiemācās braukt ar platformām (kratekļi, lēcieni, dropi, bunny-hopi), lai neiegūst pārāk daudz sliktu ieradumu. Ar klipšiem XC ir ātrāk, par to šaubu nav, bet tas sākumā galīgi nav galvenais.

Avatar

By Eddy 23.05.2019 11:45:20

Member · 341 comments
averza wrote

Eddy, vai Tev ir klipšu pedāļi? Izklausās, ka nav smile

Jes.
Aizmirsu pierakstit.

Paldies visiem par ieteikumiem!
Gaidu dienu X. smile

Avatar

By averza 23.05.2019 11:51:51

Member++ · 5,039 comments

Ā, forši! Es drusku tiešām nepareizi izlasīju un attiecīgi nepareizi secināju.
Variants nr. 1: daudz braukt pa pēc iespējas tehniskām vietām (lasīt: ne asfalts un ne taisna, gluda grantene). Ja kāda vieta sagādā grūtības, mēģināt tieši to vietu vēl un vēl. Vēlams koptreniņu vai braukt ar kādu kopā, kurš brauc mazliet ātrāk nekā tu, tādējādi piespiedīs tevi braukt ātrāk un, ātrāk braucot, labāk iemācās tehniskās vietas, jo katrs sīkais šķērslis kļūst grūtāks, kad to cenšas izbraukt lielākā ātrumā.
Variants nr. 2: sarunāt ar kādu cilvēku, lai mazliet pamatus pamāca. Tam nav obligāti jābūt sertificētam trenerim vai Velomenam. Tā var paātrināt progresu - ātrāk ir, ka kāds pastāsta un parāda, nekā pašam to pašu saprast pēc 50 (sāpīgiem) mēģinājumiem.

Last edited by averza (23.05.2019 11:53:22)