Šosejas rati uz 120kg braucēju.

Avatar

By 436 30.10.2018 20:07:01

Member · 822 comments
čukča wrote
436 wrote

Bet ja nopietni, tad Čukčas piedāvātie rati šosejniekam tiešām neder.

Nu pats braucējs jau sākumā ielicis linku uz DT ratiem ar thru-axle, disku bremžu stiprinājumiem un aplocēm bez bremzēšanas joslas. Varētu vienīgi piesieties, ka manis piedāvātajiem ratiem ir 25mm aploces iekšējais platums. Ja MakeMeGoAway būtu atbildējis, ka rati neder, jo pārāk platas aploces, tad jau neviens viņam vairs nepiesietos. Bet arguments, ka rati pārāk smagi, ir diezgan smieklīgs.

Nerunājot par aploka platumu, gribēju piekasīties arī par aizmugurējās rumbas platumu, bet ar tām diska bremzēm jau laikam ir savādāk. Pardon!

Avatar

By čukča 30.10.2018 20:36:08

Member+ · 607 comments
suugoi wrote
čukča wrote

Bet arguments, ka rati pārāk smagi, ir diezgan smieklīgs.

Kapēc smieklīgi? Cilvēks meklē ratus ar X parametriem. Svars ir konkrēts parametrs. Tevis piedāvātie ir par pus kilo smagāki, kas ir ļoti būtiska atšķirība velo daļu kontekstā.

Smieklīgi ir piedāvāt pašam nomest svaru, ko varētu ieteikt kādā topikā ar padomiem par veselību, nevis topikā par ratu izvēli.

Atļaušos apgalvot, ka 120kg braucējam prātot par ratu svaru ir absurdi. Esmu daudz braucis gan ar 1500g, gan ar 2200g ratiem un arī ar 1800g ratiem. Ņemot vērā Latvijas reljefu, jeb precīzāk tā trūkumu, atšķirība starp 1500g un 2200g ratiem uz šosejas ir triviāla. 1500g rati mazliet ātrāk/vieglāk paātrinās, bet kad ir uzņemts 35kmh vai 40kmh ātrums, tad atšķirība starp 1500g un 2200g ratiem vairs nav jūtama. Es stipri šaubos, vai MakeMeGoAway brauks kritērijus, kur 2km aplī 4 vai 5 reizes izejot no pagrieziena jāpaātrinās no 30 līdz 50kmh. Patiesībā, ir situācijas, kad 2200g rati uzvedās pat labāk nekā 1500g rati. Piemēram, 2200g ratu lielais inerces moments palīdz pārvarēt nelielus paugurus vai ceļa nelīdzenumus.

Uz 120kg fona šīs atšķirības ir vispār smieklīgas. Vienīgi jāņem vērā, ja 1500g ratiem izlūzīs spieķis, tad 120kg braucējam būs jāiet uz vilcienu vai jāsauc taksis, jo diezvai riepa izsprauksies caur rāmi.

Last edited by čukča (30.10.2018 20:43:48)

Avatar

By suugoi 30.10.2018 21:12:12

Member+ · 1,469 comments

Absurdi ir savas vajadzības projecēt uz citiem. Dalīties ar pieredzi, kā pēdējais komentārs, ļoti jauki, bet izsmejoši teikt "Da kam tev to vajag? LOL jāsmejas" ir, manuprāt, muļķīgi un tiešām ir lieks spams apspriežot konkrētu jautājumu (vajag X, priekš Y). Diskusija protams ir brīva, un var rakstīt ko vēlies...

Varbūt MMGA ir weight weenie un skaita gramus, kas tāds hobijs vien ir, jeb lielais pašsvars liedz darīt arī to? Varbūt vienkārši gribās? Teiksim arī es no 14kg alumīnija, tagad braucu ar 9kg karbonu un kaifoju, ne būt ne no tā ka ātrāks esmu palicis. Ne visām izvēlēm ir jābūt racionāli pamatotām, lai cilvēks pats izlemj ko viņam vajag.

Kādēļ vispāŗ rakstu? Nu apskaties diskusiju, līdz Tavam otrajam un 436 postiem, bija sakarīgi piedāvājumi un spriedelējumi no pārējiem, tad sākās pilnīgs offtopics. Tolku?


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By MakeMeGoAway 31.10.2018 08:07:39

Member · 365 comments
čukča wrote
436 wrote

Bet ja nopietni, tad Čukčas piedāvātie rati šosejniekam tiešām neder.

Nu pats braucējs jau sākumā ielicis linku uz DT ratiem ar thru-axle, disku bremžu stiprinājumiem un aplocēm bez bremzēšanas joslas.

Kas šobrīd ir standarts road bike ar endurance ģeometriju.