klaņi un to garumi!

Avatar

By Papuass 16.04.2018 17:03:00

Member+ · 2,602 comments

Paldies par konspektu smile

Avatar

By kašķis 16.04.2018 21:02:50

Member · 1,086 comments
čukča wrote
Papuass wrote

Lasāmviela: https://cyclingtips.com/2017/09/crank-l … power-fit/

Tiem, ka slinkums lasīt:

1) klaņu garums maksimālo jaudu neietekmē (intervālā no 160-200mm)
2) klaņu garums braukšanas efektivitāti/lietderības koeficientu neietekmē (intervālā no 160-200mm)
3) klaņiem jābūt kautkur starp 160mm un 200mm
4) klaņu garums atkarīgs no katra indivīda biomehānikas
5) tieši cik gariem jābūt klaņiem, to neviens nevar precīzi pateikt. to nosaka eksperimentējot

Un ko klaņu garums ietekmē?

Avatar

By čukča 16.04.2018 21:16:09

Member+ · 443 comments
kašķis wrote
čukča wrote
Papuass wrote

Lasāmviela: https://cyclingtips.com/2017/09/crank-l … power-fit/

Tiem, ka slinkums lasīt:

1) klaņu garums maksimālo jaudu neietekmē (intervālā no 160-200mm)
2) klaņu garums braukšanas efektivitāti/lietderības koeficientu neietekmē (intervālā no 160-200mm)
3) klaņiem jābūt kautkur starp 160mm un 200mm
4) klaņu garums atkarīgs no katra indivīda biomehānikas
5) tieši cik gariem jābūt klaņiem, to neviens nevar precīzi pateikt. to nosaka eksperimentējot

Un ko klaņu garums ietekmē?

Klaņu garms ietekmē:
1) cik ērti mīties uz velo
2) cik agresīvā/airodinamiskā pozīcijā vari mīties
3) cik ātri piedzenas kājas un mugura
4) cik ātri atjaunojies pēc sacensībām vai pēc intensīviem treniņiem

Avatar

By Tantrix 16.04.2018 21:36:55

Member · 513 comments

es ar saviem 175 cm augumu un 81 cm inseam no 175 mm klaņiem ( bija jau uz lietota velosipēda  ) pārgāju uz 170 mm klaņiem. Un man tas tīri subjektīvi likās ļoti ok. Man ir operēts kreisais celis un agrāk arī sāpēja muguras apakšdaļa. Kad nomainīju klaņus , pie tās pašas uzsēdes mugura bija mierā un celis arī bija pateicīgs. Ņemtu pat 167,5 mm klaņus , bet tādu shimano 105 sērijai nav. Vispār tendence tagad esot uz īsākiem klaņiem , jo kā jau te minēja - 1. cilvēkiem NEčūskām smile var atļauties zemāku uzsēdi , nesāp muguras apakšdaļa kā ar gariem klaņiem. Tas savukārt samazina vēja pretestību. 2. taupa ceļus , jo samazinas maksimāli saliektas kājas leņķis pedalēšanas augstākajā punktā, , pie kuras jāpieliek slodze. ( tāpat kā seklāki pietupieni pret dziļiem pietupieniem ,  lai saudzētu ceļus ) . Ok, tas laikam neattiecas uz lokanajiem džekiem un kuriem ar ceļiem viss ok.  Protams, neesmu speciālists , bet man tīri pēc savas mazās un necilās pieredzes īsāki klaņi palīdzēja. Par jaudu nezinu teikt, subjektīvi liekas, ka ar īsākiem vieglāk saglabāt jaudu un apaļāk pedalēt, jo samazinas maximālā flexija ( ceļa saliekšanās )  pedalēšanas augšējā posmā plkst 12.00