Problēma saregulēt priekšējo pārslēdzēju

Avatar

By Juris D. 29.05.2017 20:25:22

Member · 56 comments

Sveiki, padalieties, lūdzu, ar idejām, kur varētu slēpties vaina? Ir pavisam svaiga 2x10 sistēma, gan klaņi, gan slēdzis, gan šiferi ir Deore, trose no augšas. Neizdodas saregulēt pārnesumus tā, lai ķēde netrītos gar slēdzi. Ja saregulēju tā, ka ķēde netrinas pašā vieglākajā pārnesumā (mazais zobrats priekšā / lielākais aizmugurē) tad smagākajā pārnesumā ķēde izteikti trinas gar slēdzi un otrādi, ja viss OK smagākajā pārnesumā, tad ķēde pamatīgi trinas jau kādos pēdējos 3 vieglākajos pārnesumos (kad priekšā ķēde uz mazā zobrata). Regulēju kā pēc grāmatas – slēdzis paralēli zobratiem; slēdža rāmis kādus 3 mm virs lielā zobrata zobiem; ar nepievienotu trosi saregulēju low limit skrūvi, tad pievienoju trosi, iestiepjot cik nu cieši ar roku var, un tālāk operēju ar troses iestiepumu (barrel adjustment) un high limit skrūvi beigās, lai nemet ķēdi nost, bet bez sekmēm. Mehāniķis ar pieredzi neesmu, taču ir otrs velo ar idejiski tādu pašu 2x10 sistēmu un ar to nekādu problēmu saregulēt. Esmu veiksmīgi arī visas savas vecās 3x10 sistēmas regulējis, troses mainījis, bet šādi nekad nav bijis. Tas, ka kaut kādās galīgi krustām saslēgtās kombinācijās ķēde trinas gar slēdzi, ir pašsaprotami, bet šeit kaut kas nesaprotams.

Avatar

By Kalvis99 29.05.2017 20:53:37

Member · 1,831 comments

Ja, pats slēdzis nav deformēts, tad citrez "chainline" korekcijai liek plānus speiserus uz monobloka vienā vai otrā pusē. Iesaku aizbraukt uz kādu veloservisu, kur pieredzējis mehāniķis, ja ne saregulēs, tad norādīs uz problēmu.


Spārīte->Panther->Rock Machine->Giant->Cannondale F-Si Carbon->Scalpel?

Avatar

By emils 29.05.2017 21:04:10

Member · 4,816 comments

1* Paskaties vai trosi esi izlaidis pareizi.
2* Ne visi priekšējie slēdži slēdz 2x sistēmu ar ieslēgtu 2sp režīmu šifterī, tad atliek regulēt slēdzi uz 3sp režīma, un ar gala atduru skrūvēm bloķēt iespēju uzslēgt uz 3šā pārnesuma, t.i. pārmest ķēdi pāri lielajam zobratam.

Avatar

By Grimbs 29.05.2017 23:35:21

Member · 14 comments

Sveiks
Novēroju līdzīgu problēmu un man gribētos piekrist punktam 2* ko raksta Emils

Stāsts šāds:
Alu rāmis 2x10 sistēma
- Šifteri SLX  SL-M670 (2sp režīmā), priekšējais pārslēdzējs XT FD-M780A, viss strādāja ideāli. Bija noregulēts tā, ka nevienā iespējamā zobratu kombinācijā ķēde gar FD neķērās (pat visnepareizākajās)

Nomainīju uz karbona rāmi, kuram vienīgā iespēja ir direct mount
- Šifteri tie paši SLX  SL-M670 (2sp režīmā), priekšējais pārslēdzējs direct mount XT FD-M786-D, situācija tāda, ka tik ideāli noregulēt vairs nav iespējams

Ir sajūta, ka šiftera gājiens 2 sp režīmā ir pārāk garš, kas noved pie situācijas, ka uz leju tas met pārāk zemu, bet uz augšu notiek overshifting
Daudz ko var pieregulēt ar skrūvēm un trosi, bet tomēr nav tik perfekti

Kādā citā projektā priekš 2x10 sistēmas esmu izmantojis šādu kombināciju:
- Priekšējais pārslēdzējs XT FD-M780A un SRAM X0 3sp šifteris

Šādā kombinācijā slēgšanos var noregulēt labi, ja izmanto vidējo un augšējo stāvokli no SRAM X0 3sp šiftera, bet pastāv iespēja nospiest šifteri 2 reizes, tādā gadījumā trose pārāk atbrīvojās
Nav perfekts risinājums, bet nebija jāpērk jauns šifteris un slēgšanās strādā labi

Attiecībā uz Shimano 2x10 sistēmu nav pārliecības, ka cita līmeņa šifteris var kaut ko uzlabot
Neesmu redzējis arī Shimano shifteri, kas paredzēts tikai 2x10 sistēmai

Avatar

By Ansis 30.05.2017 01:09:43

Member++ · 3,678 comments

Visas šīs problēmas ir teorētiski pamatotas. Cik atceros, viens tehniskās universitātes students par tām uzrakstīja kursa darbu un saņēma augstu atzīmi.
Pārslēdzējs ir ierīce, kas ar paralelograma konstrukciju rotācijas kustību pārvērš bīdes kustībā. Apskatām 3x sistēmu, kurai zobratu attālums no rāmja vidusplaknes vnk dēļ (!) ir 5, 10 un 15 cm. Neskatoties uz to, ka attālumi starp zobratiem ir vienādi (5 cm), trosītes gājiens būs dažāds, jo paralelograma vienas malas rotācija -> bīde nav konstanta; tā ir atkarīga no paralelograma leņķa.
Ja mēs pārejam uz 2x sistēmu, saglabājot ideālo chainline, zobrati būs 7,5 un 12,5 cm attālumā no rāmja vidusplaknes. Tam atbilstošā trosītes gājiena 3x šifterim nav - ir vai nu lielāks, vai mazāks. Var izlīdzēties, ņemot lielāko, un apakšējā stāvoklī izmantot regulēšanas skrūvi kā atduri.
Cits iemesls - vismaz šosejas pr. pārslēdzējiem rāmīša platums nav konstants. Piem. Ultegra 6600, cik esmu regulējis, ja rāmīti uzskrūvē lielā zobrata 53T augstumā, tad tā platākā vieta ārmalā acīmredzami atbilda mazajam zobratam 39T. Īsi sakot, rāmītis pēc formas bija optimizēts standarta kombinācijai 53/39.

Avatar

By Juris D. 31.05.2017 16:29:36

Member · 56 comments

Paldies visiem par komentāriem. Ir viela pārdomām un idejas turpmākai rīcībai!

Avatar

By Valerius 19.06.2017 14:40:21

Member · 343 comments

Tikai ideja - man vienreiz bija kaut kā gadījies pagriezt pārslēdzēja "vāciņu", kas piespiež trosīti, par 90 grādiem, un viss bija galīgi šķērsām.

Avatar

By IAeroI 19.06.2017 14:59:32

Member · 426 comments

Ekhem, atvainojos bet vai aizm. slēdža "gailitis" taisns?
Reizi sanāca čakars ar sistēmas regulēšanu pec tas kārtejas tīrīsanas. Izradījas ka gailītis bija nedaudz iespiests rumbas pūse, tāpēc navereju visu saregulēt. Man to iztaisnoja ar speciālu štrumentu, pēc tam visu sareguleju ka vajag.