Apex vs 105
Varbūt kādam ir bijus iespēja salīdzināt un var padalīties?
By runcis_zabakos 25.10.2018 08:21:39
Member · 417 commentsMan ir šosejniekam 105 grupa un cyclocross Apex, personīgi man labāk patīk 105, jo vienkārši labāk slēdzās.
By čukča 25.10.2018 08:36:49
Member+ · 607 comments105 >>>apex
105 5800 slēdzas ideāli, bonuss vēl tāds, ka ļoti viegli nomainīt trosīti pat neaiztiekot apvalkus. 105 bremzes vizuāli nesmukas, bet funkcionāli perfektas. Vispār 105 grupai manā uztverē ļoti laba price/performance attiecība. 105 5800 ir daudz daudz labāka grupa par 6700 Ultegru. Tagad jau ir iznākusi vēl jaunākas paaudzes 105 grupa, tā, drošivien, ir vēl labāka.
Man vienam ričukam bija Sram Rival 2x11. Manuprāt Sram doubletap ir kaka. Piedevām, tās gumijas, kas uz Sram ručkām diezgan glumas, ļurkājās un ātri plīst.
By suugoi 25.10.2018 08:43:54
Member+ · 1,469 commentsMan liekas pat īsti korekti nav salīdzināt, jo pat tīri hierarhiski APEX ir entry level SRAM piedāvājums šosejā, turpretīm zem 105 kas ir tāds solīds vidusceļš iet vēl Tiagra, Claris, Sora. Attiecīgi 105 jābūt vieglākam un labākam. Bet nu tas tā, teorijā.
Ā, un apexam ir 1x variants, kas ņem plato kaseti priekš CX.
1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯
By čukča 25.10.2018 08:55:38
Member+ · 607 commentsMan liekas pat īsti korekti nav salīdzināt, jo pat tīri hierarhiski APEX ir entry level SRAM piedāvājums šosejā, turpretīm zem 105 kas ir tāds solīds vidusceļš iet vēl Tiagra, Claris, Sora. Attiecīgi 105 jābūt vieglākam un labākam. Bet nu tas tā, teorijā.
Ā, un apexam ir 1x variants, kas ņem plato kaseti priekš CX.
Man liekas ka jaunākās paaudzes 105/ultegra ņem pretī 11-36 vai pat 11-40 kaseti.
By AndrisG 25.10.2018 09:11:11
Member · 667 commentson other topic, arī 6800 ss slēdzis ņem 32 kaseti. R7000 vispār svilpodams.
Last edited by AndrisG (25.10.2018 09:11:42)
By Bigfish 25.10.2018 09:17:47
Member · 524 comments105 >>>apex
105 5800 slēdzas ideāli, bonuss vēl tāds, ka ļoti viegli nomainīt trosīti pat neaiztiekot apvalkus. 105 bremzes vizuāli nesmukas, bet funkcionāli perfektas. Vispār 105 grupai manā uztverē ļoti laba price/performance attiecība. 105 5800 ir daudz daudz labāka grupa par 6700 Ultegru. Tagad jau ir iznākusi vēl jaunākas paaudzes 105 grupa, tā, drošivien, ir vēl labāka.
Man vienam ričukam bija Sram Rival 2x11. Manuprāt Sram doubletap ir kaka. Piedevām, tās gumijas, kas uz Sram ručkām diezgan glumas, ļurkājās un ātri plīst.
Zinu, ka aiziet mazliet netēma, bet varu padalīties ar savu viedokli. Es pārgāju no Ultegra 6700 uz Sram Force 1x11. Pirms tam Ultegru lietoju 1x10 variantā. Jāsaka, ka esmu sajūsmā par Sram doubletap. Pieradu ļoti ātri un man patīk, cik ātri un perfekti viss slēdzas. Redzēs kā būs ar izturību. Par gumijām varu daļēji piekrist. Piedevām Ir grūti uztīt lentu ar "astotnieku" ap slēdžiem, lai mainītu lentas tīšanas virzienu augšējai stūres daļai, un lenta netraucētu tiem gumijas stiprinājuma izvirzījumiem.
By suugoi 25.10.2018 10:31:26
Member+ · 1,469 commentsMan liekas ka jaunākās paaudzes 105/ultegra ņem pretī 11-36 vai pat 11-40 kaseti.
Te vairāk runa ir par sajūga esamību, kas Shimano šķiet tikai jaunā Ultegra RX(?) modelī ir parādījies.
1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯
By Han55 26.10.2018 06:01:49
Member · 163 commentsPilnīgi pretēji. Man ir 2x11sp Ultegra un Apex 1 (1x11sp) ar 11-42 priekš cyclocross. Esmu pilnīgā sajūsmā par Apex 1 un Sram pārslēdzēju darbību. Priekš savas vietas hierarhijā Apex 1 slēdzas ideāli.
Tad vēl ir cena - tepat forumā esmu dabūjis visas dilstošās detaļas par aptuveni 1/2, citām lietām arī lielākas atlaides, kad salīdzina ar Bike-Discount un līdzīgiem. Nav tā, ka Sram nevar pie mums dabūt.
Parasto Apex bez 1 gan neesmu mēģinājis.
By MakeMeGoAway 26.10.2018 10:41:58
Member · 368 commentsĻoti atvainojos, biju domājis tieši par Apex 1 un attiecīgi Apex 1 vs 105 hidrauliskās grupas.
Es principā jautāju tādēļ, ka skatos uz Focus Paralane ričukiem, kurus vēl var caur veloatlaidēm uzspēt priekšpasūtījumā paņemt.
https://www.focus-bikes.com/int/95614-p … -9-gc.html
https://www.focus-bikes.com/int/95674-paralane-6-9.html
6.9, kas ir ar 105to grupu sanāk mazliet lētāks, bet funktirēju cik un vai Apex varētu būt labs priekš road bike ar to 1-by sistēmu.
Last edited by MakeMeGoAway (26.10.2018 10:44:31)
By Han55 26.10.2018 11:06:15
Member · 163 commentsRoad baikam droši vien jāizvēlas priekšā kāds 44t zobrats, tad šosejai varētu pietikt ar 11-42 aizmugurē. Man ir priekšā 40t, labam minējam uz lielceļa būs par knapu. Kāpšanu kalnā 11-42 nodrošina bez problēmām.
Vienīgi nianse, ka aizmugures zobratu klucis Sram PG 1130 11-42 ir visai smags. Citus saderīgos modeļus neesmu pētījis. Zinu, ka Sunrace ir drusku lētāks un vieglāks variants. Sunrace gan laikam 1 vai 2 lielākie zobrati ir alumīnija.
By ccxr 26.10.2018 20:20:34
Member · 152 commentsRoadbike tikai 2x! 105 grupa ir ļoti laba. 1x un/vai hidrauliskās bremzēm nav vietas uz šosejas.
By MakeMeGoAway 26.10.2018 20:30:13
Member · 368 commentsRoadbike tikai 2x! 105 grupa ir ļoti laba. 1x un/vai hidrauliskās bremzēm nav vietas uz šosejas.
Kādi iebildumi pret hidrauliku?
By ccxr 26.10.2018 21:59:54
Member · 152 commentsRoadbike tikai 2x! 105 grupa ir ļoti laba. 1x un/vai hidrauliskās bremzēm nav vietas uz šosejas.
Kādi iebildumi pret hidrauliku?
kāda būtu tās nepieciešamība? bezjēdzīgs mārketings, kas sarežģī ratu stiprinājumus un maiņas un neatrisa nevienu pastāvošu problēmu, bet sadārdzina velo industriju.
By AndrisG 26.10.2018 23:18:58
Member · 667 commentsRoadbike tikai 2x! 105 grupa ir ļoti laba. 1x un/vai hidrauliskās bremzēm nav vietas uz šosejas.
Kādi iebildumi pret hidrauliku?
kāda būtu tās nepieciešamība? bezjēdzīgs mārketings, kas sarežģī ratu stiprinājumus un maiņas un neatrisa nevienu pastāvošu problēmu, bet sadārdzina velo industriju.
Runā visdrīzāk kāds, kas ar hidro diskiem uz šosejas velo nav braucis. Focusa rat sistēma ir ātrāka ratu nomaiņā kā ierastais qr. Pietam, ja vēl 2 cx/allroad riteņi uz diskiem, manuprāt tikai loģiski arī šosejniekam diski. Pietam bremzēšana vienmēr ir paredzama un neprasa piepūles + nav jādeldē aploces/nav jāpārmaksā par super premium brendu R&D un tehnoloģijām ratos.
Slovākijā/ungārijā ir kas 70% sacīkšu šosejā sekmīgi brauc ar 1x sram setapu elitē. Tam gan vajag 3 kasetes, 3 zobratus, izpratni par tehniku un trasi. Pie mums to varētu realizēt vēl vieglāk.
By MakeMeGoAway 26.10.2018 23:42:02
Member · 368 commentsNu es uz savu svaru (pie 115kg) tā pat skatos uz axle, nevis qr, tādēļ man stiprinājumiem tas mazs pīpis. Cena ar būs augšā.
Braking power es redzu ieguvumu pie mūsu laikapstākļiem un savas masas.
Pie kam!
Endurance bike vairs nav tīri asfalsts.
By 436 27.10.2018 00:07:41
Member · 822 commentsVasaras ratiem aplokus sausā laikā var deldēt līdz apnikumam. Ātrāk tiks nopirkti jauni rati jaunas mantiņas pēc, nevis nodilušu bremžu joslu dēļ. Savukārt par ziemas ratiem pilnīgs poh.
Ja ar aploku bremzēm var bez problēmām nobloķēt ratu, tad kāds bremzēšanas efektivitātes ieguvums vēl ir vajadzīgs?
By MakeMeGoAway 27.10.2018 01:14:47
Member · 368 commentsOk, un kad uzlīst lietus un gadās caru kādu peļķi izbraukt?
Es vispār nepaceltu tematu, jo skaidrs, ka caliper brakes ieguvums ir svars un hydraulic ieguvums ir stopping power, bet ja reiz sākām...
By 436 27.10.2018 01:39:07
Member · 822 commentsNu ja uzlīst lietus, tad riepām saķere ar asfaltu samazinās un rats bloķējas vēl vieglāk
Ar kādiem ātrumiem ir jābrauc, lai par to būtu jārunā.
Lielākā daļa velosipēdistu gadā sakrāj 5-10k km, kopš oktobra sākuma uzsēžas uz zwift un uz šosejas nerādās līdz aprīļa vidum. Slapjā laikā ārā ari nelien.
Kur te ir tas diska bremžu ieguvums?
Tikmēr sūrie braucēji mierīgi brauc ar aploku bremzēm cauru slapju ziemu, un 23-25mm riepas nesagādā nekādas komforta problēmas arī uz pagalam nolāpītiem, bedrainiem un ar rupjām šķembām noklātiem ceļiem.
Sekojam trendiem, un pērkam visu ko vajag un nevajag, bling bling.
Offtofiks ir aizgājis.
By 436 27.10.2018 01:52:21
Member · 822 commentspēdējie 8-9 komenti ir jāizdzēš
By suugoi 27.10.2018 10:01:21
Member+ · 1,469 commentsŅem hidrauliku un neskaties atpakaļ
Nezinu kas te par šosejas pūristiem, bet ar 1x (un īpaši 10 zobu aizmugurē) diezgan mierīgi varētu noturēties vietējo amatier (Jūrmalas, Rīgas, Ķekavas, Olaines) plakangonku pirmajās grupās, ja to vari izdarīt ar 50/34. Ja negrasies braukt pasaules līmeņa peletonos, tad nekas traks nebūs ripināt uz 1x un mazāks vecis no tā nepaliksi.
Es personīgi pat nezinu ko pats ņemtu no šiem abiem variantiem, ja fokuss gonkot, tad varbūt Shimanu dēļ kompaktākiem ātrumiem, bet ja vairāk tā kā gravelis, treniņiem un bezceļiem tad SRAM, jo kopumā braukājoties mazo zobratu neizmantoju.
Vairāk gan par šo jautājumu uztrauktos vai tie stock ratu komplekti izturēs svaru, Novatecam vispār oi, oi, spieķu skaits dikti mazs.
Ja pareiz saprotu, tad Novateku rekomendē līdz 90kg, bet Shimu līdz 100kg, un ja 105 variants sanāk lētāks, ņemtu to, iespējams izturīgāki rati un ietaupīta nauda nākotnes ratu maiņai
Last edited by suugoi (27.10.2018 10:11:07)
1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯
By MakeMeGoAway 27.10.2018 12:34:04
Member · 368 commentsAr iepriekšpārdošanas atlaidēm tur ar 105. grupu un Shimano ratiem sanāk 40€ lētāk.
Uz 1.5k tā nav liela summa.
Par ratiem arī aizdomājos, ka vajadzēs mainīt un tur savi 300€ stabili aizies.
Lielākā daļa velosipēdistu gadā sakrāj 5-10k km, kopš oktobra sākuma uzsēžas uz zwift un uz šosejas nerādās līdz aprīļa vidum. Slapjā laikā ārā ari nelien.
Kur te ir tas diska bremžu ieguvums?
Respektīvi, lielākā daļa ārā nelien slapjā laikā, tādēļ man slapjā laikā nebūs ieguvums no hidraulikas. Es pareizi sapratu?
Last edited by MakeMeGoAway (27.10.2018 13:21:24)
By 436 27.10.2018 13:58:29
Member · 822 commentsLielākā daļa velosipēdistu gadā sakrāj 5-10k km, kopš oktobra sākuma uzsēžas uz zwift un uz šosejas nerādās līdz aprīļa vidum. Slapjā laikā ārā ari nelien.
Kur te ir tas diska bremžu ieguvums?Respektīvi, lielākā daļa ārā nelien slapjā laikā, tādēļ man slapjā laikā nebūs ieguvums no hidraulikas. Es pareizi sapratu?
Ieguvums gan jau būs, bet cik liela ir iespēja, ka smiltis nesalīdīs starp disku un klučiem, un nesāksies kaitinošā strīķēšanās?
Last edited by 436 (27.10.2018 13:59:02)
By MakeMeGoAway 27.10.2018 14:08:31
Member · 368 commentsNu tad skaidrs vismaz, kur bēda. Tev vienkārši nepatīk disku bremzes.
By 436 27.10.2018 14:23:32
Member · 822 commentsMan it kā nav nekādu iebildumu pret disku bremzēm. Vienkārši, kad sākas šitās runas ''aploki vs. diski'', tad ir tada sajūta, ka aploku bremzes vispār vairs nebremzē, no kalna droši nobraukt vairs nav iespējams, un aploki maināmi jau pēc 3 mēnešiem.
By Bzh 27.10.2018 22:56:01
Member · 67 commentsMan, kā reiz, ir Focus Paralane ar Apex1 un.. nobruka gan priekšējā, gan aizmugurējā rumba. Patiesības labad gan jāpiemin, ka tās nekopu vispār. Iespējams, pagājušā gada decembrī tika iekšā sniegs ar sāli un siltumā saēda
Nepatīk slēgšanās uz leju - reizēm slēdzas vienu, reizēm divus ātrumus un nekādi nespēju saprast, kā ir pareizi jāslēdz, lai slēgtos tā kā es gribu
Esmu braucis arī pa grants ceļiem, bet prieka maz. Ķemeri-Kalnciems arī bez prieka, lai gan braukt var Un pagriezienos jāiztiek bez pedāļu mīšanas, jo pedāļi ir salīdzinoši zemi - strīķējas gar zemi
Un max riepas ir 35mm. Un tad bez dubļubleķiem, kas šādā laikā ir stipri noderīgi
By MakeMeGoAway 28.10.2018 00:50:13
Member · 368 commentsRumbas ir ar grupu nesaistītas. Jau skatos ratus maiņai.
Slēgšanās - preference, skatīšos. Vācu atsauksmes.
Par clearance - skatos, virs 32mm tā pat jēgu neredzu endurance.
By MakeMeGoAway 24.10.2018 23:01:06
Member · 368 comments