Apex vs 105

Avatar

By MakeMeGoAway 24.10.2018 23:01:06

Member · 368 comments

Varbūt kādam ir bijus iespēja salīdzināt un var padalīties?

Avatar

By runcis_zabakos 25.10.2018 08:21:39

Member · 417 comments

Man ir šosejniekam 105 grupa un cyclocross Apex, personīgi man labāk patīk 105, jo vienkārši labāk slēdzās.

Avatar

By čukča 25.10.2018 08:36:49

Member+ · 607 comments

105 >>>apex

105 5800 slēdzas ideāli, bonuss vēl tāds, ka ļoti viegli nomainīt trosīti pat neaiztiekot apvalkus. 105 bremzes vizuāli nesmukas, bet funkcionāli perfektas. Vispār 105 grupai manā uztverē ļoti laba price/performance attiecība. 105 5800 ir daudz daudz labāka grupa par 6700 Ultegru. Tagad jau ir iznākusi vēl jaunākas paaudzes 105 grupa, tā, drošivien, ir vēl labāka.

Man vienam ričukam bija Sram Rival 2x11. Manuprāt Sram doubletap ir kaka. Piedevām, tās gumijas, kas uz Sram ručkām diezgan glumas, ļurkājās un ātri plīst.

Avatar

By suugoi 25.10.2018 08:43:54

Member+ · 1,469 comments

Man liekas pat īsti korekti nav salīdzināt, jo pat tīri hierarhiski APEX ir entry level SRAM piedāvājums šosejā, turpretīm zem 105 kas ir tāds solīds vidusceļš iet vēl Tiagra, Claris, Sora. Attiecīgi 105 jābūt vieglākam un labākam. Bet nu tas tā, teorijā.

Ā, un apexam ir 1x variants, kas ņem plato kaseti priekš CX.


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By čukča 25.10.2018 08:55:38

Member+ · 607 comments
suugoi wrote

Man liekas pat īsti korekti nav salīdzināt, jo pat tīri hierarhiski APEX ir entry level SRAM piedāvājums šosejā, turpretīm zem 105 kas ir tāds solīds vidusceļš iet vēl Tiagra, Claris, Sora. Attiecīgi 105 jābūt vieglākam un labākam. Bet nu tas tā, teorijā.

Ā, un apexam ir 1x variants, kas ņem plato kaseti priekš CX.

Man liekas ka jaunākās paaudzes 105/ultegra ņem pretī 11-36 vai pat 11-40 kaseti.

Avatar

By AndrisG 25.10.2018 09:11:11

Member · 667 comments

on other topic, arī 6800 ss slēdzis ņem 32 kaseti. R7000 vispār svilpodams.  smile

Last edited by AndrisG (25.10.2018 09:11:42)

Avatar

By Bigfish 25.10.2018 09:17:47

Member · 524 comments
čukča wrote

105 >>>apex

105 5800 slēdzas ideāli, bonuss vēl tāds, ka ļoti viegli nomainīt trosīti pat neaiztiekot apvalkus. 105 bremzes vizuāli nesmukas, bet funkcionāli perfektas. Vispār 105 grupai manā uztverē ļoti laba price/performance attiecība. 105 5800 ir daudz daudz labāka grupa par 6700 Ultegru. Tagad jau ir iznākusi vēl jaunākas paaudzes 105 grupa, tā, drošivien, ir vēl labāka.

Man vienam ričukam bija Sram Rival 2x11. Manuprāt Sram doubletap ir kaka. Piedevām, tās gumijas, kas uz Sram ručkām diezgan glumas, ļurkājās un ātri plīst.

Zinu, ka aiziet mazliet netēma, bet varu padalīties ar savu viedokli.  Es pārgāju no Ultegra 6700 uz Sram Force 1x11.  Pirms tam Ultegru lietoju 1x10 variantā.  Jāsaka, ka esmu sajūsmā par Sram doubletap. Pieradu ļoti ātri un man patīk, cik ātri un perfekti viss slēdzas. Redzēs kā būs ar izturību. Par gumijām varu daļēji piekrist. Piedevām Ir grūti uztīt lentu ar "astotnieku" ap slēdžiem, lai mainītu lentas tīšanas virzienu augšējai stūres daļai, un lenta netraucētu tiem gumijas stiprinājuma izvirzījumiem.

Avatar

By suugoi 25.10.2018 10:31:26

Member+ · 1,469 comments
čukča wrote

Man liekas ka jaunākās paaudzes 105/ultegra ņem pretī 11-36 vai pat 11-40 kaseti.

Te vairāk runa ir par sajūga esamību, kas Shimano šķiet tikai jaunā Ultegra RX(?) modelī ir parādījies.


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By Han55 26.10.2018 06:01:49

Member · 163 comments

Pilnīgi pretēji. Man ir 2x11sp Ultegra un Apex 1 (1x11sp) ar 11-42 priekš cyclocross. Esmu pilnīgā sajūsmā par Apex 1 un Sram pārslēdzēju darbību. Priekš savas vietas hierarhijā Apex 1 slēdzas ideāli.

Tad vēl ir cena - tepat forumā esmu dabūjis visas dilstošās detaļas par aptuveni 1/2, citām lietām arī lielākas atlaides, kad salīdzina ar Bike-Discount un līdzīgiem. Nav tā, ka Sram nevar pie mums dabūt.

Parasto Apex bez 1 gan neesmu mēģinājis.

Avatar

By MakeMeGoAway 26.10.2018 10:41:58

Member · 368 comments

Ļoti atvainojos, biju domājis tieši par Apex 1 un attiecīgi Apex 1 vs 105 hidrauliskās grupas.

Es principā jautāju tādēļ, ka skatos uz Focus Paralane ričukiem, kurus vēl var caur veloatlaidēm uzspēt priekšpasūtījumā paņemt.

https://www.focus-bikes.com/int/95614-p … -9-gc.html
https://www.focus-bikes.com/int/95674-paralane-6-9.html

6.9, kas ir ar 105to grupu sanāk mazliet lētāks, bet funktirēju cik un vai Apex varētu būt labs priekš road bike ar to 1-by sistēmu.

Last edited by MakeMeGoAway (26.10.2018 10:44:31)

Avatar

By Han55 26.10.2018 11:06:15

Member · 163 comments

Road baikam droši vien jāizvēlas priekšā kāds 44t zobrats, tad šosejai varētu pietikt ar 11-42 aizmugurē. Man ir priekšā 40t, labam minējam uz lielceļa būs par knapu. Kāpšanu kalnā 11-42 nodrošina bez problēmām.

Vienīgi nianse, ka aizmugures zobratu klucis Sram PG 1130 11-42 ir visai smags. Citus saderīgos modeļus neesmu pētījis. Zinu, ka Sunrace ir drusku lētāks un vieglāks variants. Sunrace gan laikam 1 vai 2 lielākie zobrati ir alumīnija.

Avatar

By ccxr 26.10.2018 20:20:34

Member · 152 comments

Roadbike tikai 2x! 105 grupa ir ļoti laba. 1x un/vai hidrauliskās bremzēm nav vietas uz šosejas.

Avatar

By MakeMeGoAway 26.10.2018 20:30:13

Member · 368 comments
ccxr wrote

Roadbike tikai 2x! 105 grupa ir ļoti laba. 1x un/vai hidrauliskās bremzēm nav vietas uz šosejas.

Kādi iebildumi pret hidrauliku?

Avatar

By ccxr 26.10.2018 21:59:54

Member · 152 comments
MakeMeGoAway wrote
ccxr wrote

Roadbike tikai 2x! 105 grupa ir ļoti laba. 1x un/vai hidrauliskās bremzēm nav vietas uz šosejas.

Kādi iebildumi pret hidrauliku?

kāda būtu tās nepieciešamība? bezjēdzīgs mārketings, kas sarežģī ratu stiprinājumus un maiņas un neatrisa nevienu pastāvošu problēmu, bet sadārdzina velo industriju.

Avatar

By AndrisG 26.10.2018 23:18:58

Member · 667 comments
ccxr wrote
MakeMeGoAway wrote
ccxr wrote

Roadbike tikai 2x! 105 grupa ir ļoti laba. 1x un/vai hidrauliskās bremzēm nav vietas uz šosejas.

Kādi iebildumi pret hidrauliku?

kāda būtu tās nepieciešamība? bezjēdzīgs mārketings, kas sarežģī ratu stiprinājumus un maiņas un neatrisa nevienu pastāvošu problēmu, bet sadārdzina velo industriju.

Runā visdrīzāk kāds, kas ar hidro diskiem uz šosejas velo nav braucis. smile Focusa rat sistēma ir ātrāka ratu nomaiņā kā ierastais qr. Pietam, ja vēl 2 cx/allroad riteņi uz diskiem, manuprāt tikai loģiski arī šosejniekam diski. Pietam bremzēšana vienmēr ir paredzama un neprasa piepūles + nav jādeldē aploces/nav jāpārmaksā par super premium brendu R&D un tehnoloģijām ratos.

Slovākijā/ungārijā ir kas 70% sacīkšu šosejā sekmīgi brauc ar 1x sram setapu elitē. Tam gan vajag 3 kasetes, 3 zobratus, izpratni par tehniku un trasi. Pie mums to varētu realizēt vēl vieglāk.

Avatar

By MakeMeGoAway 26.10.2018 23:42:02

Member · 368 comments

Nu es uz savu svaru (pie 115kg) tā pat skatos uz axle, nevis qr, tādēļ man stiprinājumiem tas mazs pīpis. Cena ar būs augšā.

Braking power es redzu ieguvumu pie mūsu laikapstākļiem un savas masas.

Pie kam!

Endurance bike vairs nav tīri asfalsts.

Avatar

By 436 27.10.2018 00:07:41

Member · 822 comments

Vasaras ratiem aplokus sausā laikā var deldēt līdz apnikumam. Ātrāk tiks nopirkti jauni rati jaunas mantiņas pēc, nevis nodilušu bremžu joslu dēļ. Savukārt par ziemas ratiem pilnīgs poh.
Ja ar aploku bremzēm var bez problēmām nobloķēt ratu, tad kāds bremzēšanas efektivitātes ieguvums vēl ir vajadzīgs?

Avatar

By MakeMeGoAway 27.10.2018 01:14:47

Member · 368 comments

Ok, un kad uzlīst lietus un gadās caru kādu peļķi izbraukt?


Es vispār nepaceltu tematu, jo skaidrs, ka caliper brakes ieguvums ir svars un hydraulic ieguvums ir stopping power, bet ja reiz sākām...

Avatar

By 436 27.10.2018 01:39:07

Member · 822 comments

Nu ja uzlīst lietus, tad riepām saķere ar asfaltu samazinās un rats bloķējas vēl vieglāk big_smile
Ar kādiem ātrumiem ir jābrauc, lai par to būtu jārunā.
Lielākā daļa velosipēdistu gadā sakrāj 5-10k km, kopš oktobra sākuma uzsēžas uz zwift un uz šosejas nerādās līdz aprīļa vidum. Slapjā laikā ārā ari nelien.
Kur te ir tas diska bremžu ieguvums?
Tikmēr sūrie braucēji mierīgi brauc ar aploku bremzēm cauru slapju ziemu, un 23-25mm riepas nesagādā nekādas komforta problēmas arī uz pagalam nolāpītiem, bedrainiem un ar rupjām šķembām noklātiem ceļiem.
Sekojam trendiem, un pērkam visu ko vajag un nevajag, bling bling.

Offtofiks ir aizgājis.

Avatar

By 436 27.10.2018 01:52:21

Member · 822 comments

pēdējie 8-9 komenti ir jāizdzēš

Avatar

By suugoi 27.10.2018 10:01:21

Member+ · 1,469 comments

Ņem hidrauliku un neskaties atpakaļ smile

Nezinu kas te par šosejas pūristiem, bet ar 1x (un īpaši 10 zobu aizmugurē) diezgan mierīgi varētu noturēties vietējo amatier (Jūrmalas, Rīgas, Ķekavas, Olaines) plakangonku pirmajās grupās, ja to vari izdarīt ar 50/34. Ja negrasies braukt pasaules līmeņa peletonos, tad nekas traks nebūs ripināt uz 1x un mazāks vecis no tā nepaliksi.

Es personīgi pat nezinu ko pats ņemtu no šiem abiem variantiem, ja fokuss gonkot, tad varbūt Shimanu dēļ kompaktākiem ātrumiem, bet ja vairāk tā kā gravelis, treniņiem un bezceļiem tad SRAM, jo kopumā braukājoties mazo zobratu neizmantoju.

Vairāk gan par šo jautājumu uztrauktos vai tie stock ratu komplekti izturēs svaru, Novatecam vispār oi, oi, spieķu skaits dikti mazs.

Ja pareiz saprotu, tad Novateku rekomendē līdz 90kg, bet Shimu līdz 100kg, un ja 105 variants sanāk lētāks, ņemtu to, iespējams izturīgāki rati un ietaupīta nauda nākotnes ratu maiņai smile

Last edited by suugoi (27.10.2018 10:11:07)


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By MakeMeGoAway 27.10.2018 12:34:04

Member · 368 comments

Ar iepriekšpārdošanas atlaidēm tur ar 105. grupu un Shimano ratiem sanāk 40€ lētāk.
Uz 1.5k tā nav liela summa.

Par ratiem arī aizdomājos, ka vajadzēs mainīt un tur savi 300€ stabili aizies.


436 wrote

Lielākā daļa velosipēdistu gadā sakrāj 5-10k km, kopš oktobra sākuma uzsēžas uz zwift un uz šosejas nerādās līdz aprīļa vidum. Slapjā laikā ārā ari nelien.
Kur te ir tas diska bremžu ieguvums?

Respektīvi, lielākā daļa ārā nelien slapjā laikā, tādēļ man slapjā laikā nebūs ieguvums no hidraulikas. Es pareizi sapratu?

Last edited by MakeMeGoAway (27.10.2018 13:21:24)

Avatar

By 436 27.10.2018 13:58:29

Member · 822 comments
MakeMeGoAway wrote
436 wrote

Lielākā daļa velosipēdistu gadā sakrāj 5-10k km, kopš oktobra sākuma uzsēžas uz zwift un uz šosejas nerādās līdz aprīļa vidum. Slapjā laikā ārā ari nelien.
Kur te ir tas diska bremžu ieguvums?

Respektīvi, lielākā daļa ārā nelien slapjā laikā, tādēļ man slapjā laikā nebūs ieguvums no hidraulikas. Es pareizi sapratu?

Ieguvums gan jau būs, bet cik liela ir iespēja, ka smiltis nesalīdīs starp disku un klučiem, un nesāksies kaitinošā strīķēšanās?

Last edited by 436 (27.10.2018 13:59:02)

Avatar

By MakeMeGoAway 27.10.2018 14:08:31

Member · 368 comments

Nu tad skaidrs vismaz, kur bēda. Tev vienkārši nepatīk disku bremzes. smile

Avatar

By 436 27.10.2018 14:23:32

Member · 822 comments

Man it kā nav nekādu iebildumu pret disku bremzēm. Vienkārši, kad sākas šitās runas ''aploki vs. diski'', tad ir tada sajūta, ka aploku bremzes vispār vairs nebremzē, no kalna droši nobraukt vairs nav iespējams, un aploki maināmi jau pēc 3 mēnešiem.

Avatar

By Bzh 27.10.2018 22:56:01

Member · 67 comments

Man, kā reiz, ir Focus Paralane ar Apex1 un.. nobruka gan priekšējā, gan aizmugurējā rumba. Patiesības labad gan jāpiemin, ka tās nekopu vispār. Iespējams, pagājušā gada decembrī tika iekšā sniegs ar sāli un siltumā saēda smile
Nepatīk slēgšanās uz leju - reizēm slēdzas vienu, reizēm divus ātrumus un nekādi nespēju saprast, kā ir pareizi jāslēdz, lai slēgtos tā kā es gribu smile
Esmu braucis arī pa grants ceļiem, bet prieka maz. Ķemeri-Kalnciems arī bez prieka, lai gan braukt var smile Un pagriezienos jāiztiek bez pedāļu mīšanas, jo pedāļi ir salīdzinoši zemi - strīķējas gar zemi smile
Un max riepas ir 35mm. Un tad bez dubļubleķiem, kas šādā laikā ir stipri noderīgi smile

Avatar

By MakeMeGoAway 28.10.2018 00:50:13

Member · 368 comments

Rumbas ir ar grupu nesaistītas. Jau skatos ratus maiņai.

Slēgšanās - preference, skatīšos. Vācu atsauksmes.

Par clearance - skatos, virs 32mm tā pat jēgu neredzu endurance.