Raksts: Kā grami pārvēršas sekundēs un metros

Avatar

By Grey 12.04.2009 15:34:34

Member# · 1,664 comments
Avatar

By čukča 12.04.2009 16:57:30

Member+ · 543 comments

Ja raksta autors un citi cīsiņi vairāk laika veltītu treniņiem nevis matemātisku modeļu radīšanai (kas arī ir treniņš, tikai savādāks), ieguvums rezultātos būtu daudz lielāks.
Negribu apšaubīt autora matemātikas zināšanas, tomēr pārāk daudz faktoru netiek ņemti vērā un pārāk daudz aproksimāciju, lai ņemtu šo nopietni. Šobrīd ir pieejami un plaši tiek pielietoti jaudas mērītāji - raksta autors varētu salīdzināt viena un tā paša braucēja rezultātus pie vienādas vidējās jaudas, vienā braucienā vadājot divas fļagas ar ūdeni un otrā braucot bez dzeramā. Būtu interesanti uzzināt cik labi aprēķini korelē ar reālo pasauli.
Katrs izklaidējas un tērē savus līdzekļus kā māk (man jau arī patīk spīdīgas lietiņas), bet šī vieglo velosipēdu un detaļu mānija ir izcils marketinga triks.

Avatar

By FOX 12.04.2009 17:05:15

Member+ · 5,275 comments

Labais, galvenais, ka viss tik saprotami uzrakstits! smile


TREK Supercaliber

Avatar

By Skotu amerikānis 12.04.2009 17:18:29

Member+ · 661 comments

Bravo, Ansi!

Avatar

By Ansis 12.04.2009 18:18:43

Member++ · 3,464 comments
čukča wrote

raksta autors varētu salīdzināt viena un tā paša braucēja rezultātus pie vienādas vidējās jaudas, vienā braucienā vadājot divas fļagas ar ūdeni un otrā braucot bez dzeramā. Būtu interesanti uzzināt cik labi aprēķini korelē ar reālo pasauli.

Varbūt raksta autors ar to ir sācis, tikai pēc tam pārvērtis mērījumus no reālās pasaules matemātikā un pārliecinājies, ka tā matemātika strādā...

Avatar

By čukča 12.04.2009 18:33:23

Member+ · 543 comments

Atvaino, bet rūpīgi to sacerējumu neizlasīju. Kaut kas par pulsu tur bija, bet tas jau nu galīgi nav objektīvs intensitātes rādītājs - piem. šodien ārā siltāks un man pie tās pašas intensitātes pulss par 10 sitieniem augstāks.

Avatar

By Grey 12.04.2009 18:39:13

Member# · 1,664 comments

Ja neesi izlasījis, kāpēc diskutē? Ja nezini kas ir autors, kāpēc apgalvo, ka viņš nepietiekami trenējas?

Avatar

By Ansis 12.04.2009 19:27:06

Member++ · 3,464 comments
čukča wrote

Ja raksta autors un citi cīsiņi vairāk laika veltītu treniņiem...

Ja kas, par šādu attieksmi pret citu personu šai forumā var "uzlikt boni"... it sevišķi, ja tā ir ne tikai aizvainojoša, bet arī nepatiesa.
Cīsiņam - t.i. raksta autoram pavisam drīz būs pilni 40 gadi, un viņš skrien maratonu PSRS II sporta klases līmenī.
Par izpalikušiem panākumiem Lielajā Sportā tajā laikā, kad es Eiropas augstskolās studēju fiziku, vainīgs nejūtos.

Avatar

By eBiker 12.04.2009 19:44:27

Member · 937 comments

nu tas bija tiešām nopietni, ķivere nost tavā priekšā!
ja kautko vairāk sajēgtu no skaitļiem un matemātikas/fizikas mani tas noteikti piedurtu vēl vairāk, bet bija interesanti apskatīt manis interesējošos paragrāfus, galvenais, ka es tagad ZINU ka tomēr bija vērts iegrūst to elles naudu stiklšķiedrā big_smile


Radisson Blu Cycling Team

Avatar

By Edzjuss 12.04.2009 20:35:58

Member · 309 comments

Ansi, noņemu cepuri Tavā priekšā un dziļi paklanos, tik saistoši un saprotami uzrakstīt matemātiski sarežģītas lietas, interesanti lasīt un arī rezultāts ir saprotams:))

Avatar

By čukča 12.04.2009 21:35:43

Member+ · 543 comments

Beidziet cepties! Realitāte ir tāda, ka kaudze naudas izgrūsta par karbona fetišu nevienu nepadara ievērojami ātrāku. Ieguvums ir minimāls salīdzinājumā ar to ko var panākt advancējot velo pārvaldīšanas tehniku, vairāk un/vai pareizāk trenējoties vai pat nometot tos pašus kilogramus no "riepas"(es nedomāju, ka raksta autoram ir vairāk jātrenējas vai jānomet svars - piemēri ir vispārināti uz 'vidējo' minēju). Lai nomestu tos pašus 3kg no velo svara laikam vismaz 1000Ls vajadzīgi - price/performance attiecība gaužām vāja.

Advancētai tehnikai ir nozīme tikai tad, kad viss pārējais ir nostrādāts perfekti. Cik tad Latvijā ir profesionālu MTB braucēju? Bet XTR un karbona cīsiņu gan netrūkst.

Iespējams, ka karbona un citām ultra vieglajām detaļām tomēr piemīt placebo psiholoģiskais efekts, kas tiešām padara braucēju ātrāku. Diemžēl efekts nav ilgstošs un parasti drīz ir vajadzīgi jauni apgreidi, lai labāk ripotu.

P.S.

Par "cīsiņu" atvainojos! Raksta autoru nepazīstu un nevēlos ne viņu ne kādu citu aizskart.

Avatar

By Indulis 12.04.2009 23:09:04

Member · 130 comments

bravo. darbs ieguldits ne pa jokam.

sim petijumam logiski jaseko nakosajam, kurs izanalizetu vai rumpji, kas smagaki par 60-65kg spej dot lielaku (cik lielaku?) jaudu, neka mazakie sugas brali, vai ari smagajiem jaliek sludinajums par velo pardosanu un japieversas boksam, sumo vai tamlidzigi.

Avatar

By Andersons 12.04.2009 23:14:33

Member+ · 2,587 comments

Smagākiem rumpjim parasti W/kg rādītājs ir nedaudz vājāks bet absolūtie W ir tipiski vairāk, līdz ar to smagākie parasti ir stiprāki līdzenumos un solo distancēs, bet vieglākiem ir vieglāk uzrāpties l'Alpe d'Heuz, kaut gan ne vienmēr, bet pamatā tas darbojas kā rādītājs.

Last edited by Andersons (12.04.2009 23:14:48)


Team Velokurjers
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By x-f 12.04.2009 23:29:46

Member+ · 401 comments

EPIC!

Un tik un tā – ne-ti-cu. smile
Man ir tie paši jautājumi / komentāri, kas jau dažiem iepriekšējiem – kāds ieguvums būtu braukt bez ūdens svara, kāda ir saistība braucēja svaram ar izmantotās tehnikas svaru.
Turklāt netiek ņemta vērā braukšanas pieredze, fiziskā sagatavotība, kam tomēr ir ievērojamāka nozīme. (Entrijs – iesācējs.)
Vēl arī psiholoģiskais moments – ko dod sēdēšana uz karbona ar XTR un kāds ir vēlamais sacensību rezultāts. smile
Iespējamās kļūdas robežas tomēr ir pārāk ievērojamas, lai es spētu noticēt pāris kilogramiem, nemaz nerunājot par 50 gramiem.

Pētījumu izlasīju ar sajūsmu. Paldies, Ansi!


People.lv Racing Team

Avatar

By onkulis 12.04.2009 23:55:41

Member · 432 comments

Spēcīgs pētījums! Katrs izvēlas kas viņam pa kabatai - viens vinnē uz svaru, otrs uz savu meistarību, bet trešais uz abiem smile

Avatar

By Ansis 13.04.2009 00:23:57

Member++ · 3,464 comments

Paldies par izrādīto interesi un atzinīgiem vārdiem par rakstu!
Tas raksts ir 3 gadu darba rezultāts. Varbūt daži vēl atceras, ka apmēram pirms 3 gadiem es pāris reizes forumā ierakstīju, ka kaut kad es to sarēķināšu - neskatoties uz to, ka tas ir velnišķīgi sarežģīti.

Vislabāk man patīk Andersona komentārs - savas specifikas zinātājs, un ieraksta savu apgalvojumu! (Kas man liekas ļoti pareizs.) Starp citu, ja rēķina šoseju, tur ir citi uzsvari nekā MTB. Šosejai mana raksta graf. 2 būtu jāturpina līdz kādiem 80-90 km/h (ātrākie nobraucieni). Entrija un Vīnija līknes, kas sāk atšķirties sākot no reālā ātruma 30 km/h, pie tādiem ātrumiem atšķiras ļoti daudz. Tāpēc smagāks braucējs solo nobraucienā, pārvarot gaisa pretestību, brauks lejā krietni ātrāk. Arī taisnē ies ātrāk, uzturot 40-50 km/h.

x-f: šo rezultātu uztvere lielā mērā ir atkarīga no tā, kā tos pasniedz. Par tiem 50 gramiem. Aplis tiek veikts 15 minūtēs. Izdali 0,8 s ar 15 min, iznāk 0,000888... Ja tev pateiktu, ka ieguvums ir trīs nulles aiz komata un tikai tad parādās cipars - arī neticētu?

Avatar

By barbala 13.04.2009 10:27:46

Member+ · 69 comments

Ļoti gaumīgs un saistošs pētījums, turklāt, uzrakstīts arī tā, ka  tie, kas skoloti sociālajās zinātnēs, lasot spēj nepalikt galīgā kaunā. smile   Vai, izmantojot tās formulas, nevar uzradīt kādu mazu  .exe vai flash applikāciju, toolīti, rīciņu, ar kuru citi  entriji, vīniji un vanabiji  varētu niekoties un paškalkulēt: ievadot savus un sava rumaka, trases perimetrus, attiecīgi redzot atšķirības pašmasā un velosvarā?  būtu varensmalka  pievienotā vērtība vai nu veloforumam vai naskākajiem tirgotājiem, utt.


Jo vairāk snieg [TIDLĪBUMS], jo vairāk tiek  [TILDĪBUMS]  šeit prie–ka!

Avatar

By Ansis 13.04.2009 11:54:22

Member++ · 3,464 comments

> Vai, izmantojot tās formulas, nevar uzradīt kādu mazu  .exe vai flash applikāciju

Tehniski var. Bet es negribu to darīt, jo tādā gadījumā vienmēr parādīsies neapmierinātie, kas sāks celt neslavu - nauda par karbonu izgrūsta, bet ieguvums liekas mazāks, nekā pēc programmas vajadzētu iznākt.

Visiem tiem, kuri šaubās, vai tiešām nometot 50 g, var ievinnēt 5,5 m aplī, man ienāca prātā alternatīvs pierādījums. Par cik gandrīz visa Riekstukalna trase sastāv no paātrinājumiem un kāpumiem, un zinot, ka gan kinētiskās, gan potenciālās enerģijas formulā masa ietilpst pirmajā pakāpē (mv^2/2 un mgh), novērtējumu var iegūt pēc "muļķu metodes", t.i., attiecināt šos nieka 50 g pret pilno masu: 50/80000=0,000625. Atceramies, ka 0,8s/15min=0,000888. Tātad muļķu novērtējums nosedz jau 2/3...3/4 no rakstā izrēķinātā pārsvara. Atlikušo 1/3...1/4 dabū klāt no šiem diviem faktoriem:
1. Entrija pastāvīgais vilcējjaudas deficīts 4 W apmērā. Jo stāvāks un garāks kāpums, jo vairāk tas izpaužas. Tie, kuri paši brauc mačos, zin, ka pietiek tikai mazliet padoties vājumam, lai konkurents, minoties kalnā, būtu jau par 1 m vairāk priekšā.  Tie, kuri ir skatījušies profus pa TV, droši vien būs redzējuši - ja kāds atlūst, braucot stāvā kalnā, tad viņš sāk atpalikt ļoti strauji - neskatoties uz to, ka braukšanas ātrumi ir mazi!
2. Ņemtajos 75 fragmentos braucēja attīstītā vilcējjauda variē visai plašas robežās. Tas nozīmē, ka mans risinājums ņem vērā "intelektuālo" braukšanas stilu - kur vairāk vajag jaudu, tur braucējs arī vairāk to iegulda. Jebkāda prasmīgas braukšanas efekta ņemšana vērā sver svaru kausus par labu vieglākiem dzelžiem, jo uzlabojas attiecība "operatora masa"/"dzelžu masa".

Es aizstāvu uzskatu, ka "1" + "2" piedzen muļķu novērtējumu no 0,0625% uz 0,0888% manis izvirzītās 25% kļūdas robežās.

Fizikā un matemātikā blēdīšanās nenotiek. Kā redziet, šaubu gadījumā es sniedzu citādu novērtējumu, ar kuru iespējami tuvu nonāk pie maniem izrēķinātajiem skaitļiem.

Avatar

By Andersons 13.04.2009 12:07:00

Member+ · 2,587 comments

Barbala, kāpēc gan mēģini izgudrot velosipēdu no jauna ja tāda lieta jau pastāv, šķiet vairāk no šosejas tēmas bet gana labs lai paspēlētos ar watiem, pašakilogramiem, velokilogramiem un pat riepām ieej http://bikecalculator.com


Čukča savus rezultātus studijā! Jeb arī Tu pats esi "c....."

Last edited by Andersons (13.04.2009 12:39:30)


Team Velokurjers
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By Kalvis 13.04.2009 13:06:36

Member+ · 156 comments

Darbs tiešām pamatīgs, tiesa lasot pirmās 10 lpp. galīgi biju sapinies formulās un to apzīmējumos. Tā teikt galīgs ķīselis galvā bija!

Bet rezultāts viegli saprotams!


There is no growth in the comfort zone;
And there is no comfort in the growth zone

Avatar

By onkulis 13.04.2009 15:02:08

Member · 432 comments

par tiem 50 g nedaudz sasmējos - riktīgi nospļaujies pāris reizes un sekundes rokā. Ja vē tā ilgāk pačurā, tad ieguvums jau vēl 2x lielāks smile

Avatar

By barbala 13.04.2009 15:57:04

Member+ · 69 comments

paldies, Anderson par linku!


Jo vairāk snieg [TIDLĪBUMS], jo vairāk tiek  [TILDĪBUMS]  šeit prie–ka!

Avatar

By onkulis 13.04.2009 16:04:43

Member · 432 comments

ar gramiem aptuveni skaidrs, bet kādēļ pie augstākas temperatūras ir vajadzīga mazāka jauda - to gan nesaprotu. kaut vai pēc pieminētā linka http://bikecalculator.com/veloMetric.html

Avatar

By NEspecialists 13.04.2009 17:58:13

Member · 157 comments
onkulis wrote

ar gramiem aptuveni skaidrs, bet kādēļ pie augstākas temperatūras ir vajadzīga mazāka jauda - to gan nesaprotu. kaut vai pēc pieminētā linka http://bikecalculator.com/veloMetric.html

Atļaušos izteikt tikai subjektīvu minējumu, kas pirmais ienāca prātā. Manuprāt, siltākā laikā gaisa pretestība ir mazāka, jo silts gaiss ir vieglāks (mana ideja balstīta uz principa, kā darbojas gaisa baloni). Bet, manuprāt, pats galvenais ir tas, ka smērvielas rumbās, monoblokā utt. kļūst šķidrākas, arī pašas rumbas nedaudz paplešas, līdz ar to rites pretestībai vajadzētu būt mazākai...
Lūdzu palabojiet, ja mani uzskati ir aplami.

Last edited by NEspecialists (13.04.2009 17:58:55)

Avatar

By egils13 13.04.2009 18:16:37

Member+ · 1,187 comments

nez, es vairāk sliecos uz to, ka aukstā laikā ķermenim vajag papildus enerģiju, lai sasildītos...

Avatar

By Delfins 13.04.2009 18:51:26

Member+ · 3,580 comments
onkulis wrote

par tiem 50 g nedaudz sasmējos - riktīgi nospļaujies pāris reizes un sekundes rokā. Ja vē tā ilgāk pačurā, tad ieguvums jau vēl 2x lielāks smile

nu nesaki viss.. pamēģini pabraukt ar vieglākiem ratiem, sapratīsi, man +/- vienādi ričuki svarā, bet ar 240s rumbām un 4.2d aplokiem tas lido kā šosejnieks (pret Fulcrum RM3). Pavisam cita lidmašīna smile  varbūt 50g arī liekās smieklīgi, bet uz garo distanci tā tas patiešām ir (protams ja eksperiments notiek pie vienādiem apstākļiem un pieliktiem spēkiem un tādu pašu traektoriju).

Bet tas ir un paliek tikai teorija smile
Bet ja teorija darbojās arī dzīvē - tad tas ir vēl foršāk smile

Avatar

By čukča 13.04.2009 20:36:39

Member+ · 543 comments

nu nesaki viss.. pamēģini pabraukt ar vieglākiem ratiem, sapratīsi, man +/- vienādi ričuki svarā, bet ar 240s rumbām un 4.2d aplokiem tas lido kā šosejnieks (pret Fulcrum RM3). Pavisam cita lidmašīna smile  varbūt 50g arī liekās smieklīgi, bet uz garo distanci tā tas patiešām ir (protams ja eksperiments notiek pie vienādiem apstākļiem un pieliktiem spēkiem un tādu pašu traektoriju).

Ansis mani palabos, ja es samelojos, bet 50g vai pat 150g starpība ratu svarā nedos daudz lielāku laika/ātruma ieguvumu kā šī paša svara starpība "kārtīgi pačurājot". It sevišķi tas attiecas uz rumbām, jo inerces moments tām ir niecīgs. Ratu inerces momenta nozīme arī ir stipri pārspīlēta - jebkuru pat smagāku ratu var kārtīgi iegriezt ar vienu pirkstu, nepieliekot baigo jaudu. Price/Performance ziņā daudz izdevīgāk ir iegādāties vieglas kameras un riepas, jo tām ir lielākais diametrs un attiecīgi lielāks iegūldijums inerces momenta vērtībā.


Ne velti šosejas iTT/TTT un treka sacensībās izmanto disku ratus aizmugurē un ratus ar ļoti platām aplocēm priekšā, kas ir airodinamiski, bet ievērojami smagāki pat par ļoti lētiem alumīnija ratiem.