Aprauta monobloka vītne rāmī...

Avatar

By NEspecialists 08.04.2009 21:15:09

Member · 157 comments

Šodien viens talants atnesa rāmi un monobloku, kuru tā kā vajadzētu rāmī ieskrūvēt. Nelaime tā, ka kāds jau to pirms manis nesekmīgi bija centies izdarīt, kā rezultātā abās (!) pusēs rāmim vītne ir aprauta apmēram 5mm no katras puses, tad sākas normālā vītne. "Pa labam" nekādīgi neizdodas monobloku ieskrūvēt taisni - nemitīgi aiziet vecajā vītnē, līdz iekšā  vairs neiet. Kā varētu nedārgi, vēlams mājas apstākļos, situāciju vērst par labu?

Avatar

By Ints 08.04.2009 23:16:01

Member+ · 868 comments

Diez vai mājas apstākļos tur ko var līdzēt.
Var mēģināt Viskaļu ielā,agrāk tur piefrēzēju jaunajam rāmim monobloka sēžas ,atceros ka bija arī vītņgrieži.

Avatar

By cello 08.04.2009 23:18:06

Local.Auth · 4,686 comments

Vītņgieži vēl ir Velobiķeros,pie Arkādija(bet rinda uz 2ned.),smiltenē velobodē un gan jau vēl kaut kur ir...

Avatar

By Ansis 09.04.2009 00:42:37

Member++ · 3,687 comments

Ja asij pretējā pusē uzskrūvē virsū klani, tad aiz klaņa arī nevar noturēt to asi taisni? Man blakus sētā puņķaini pacani šādi noturēja un ieskrūvēja.

Avatar

By NEspecialists 09.04.2009 11:19:50

Member · 157 comments

Stāsts izvērtās visnotaļ bēdīgs. Kad pielietojām Anša metodi, monobloks tiešām aizgāja taisni [paldies par padomu smile]. Cerējām, ka nu aizies, bet atkal monobloka skrūve ierāvās nepareizajā vītnē sad Taču mēs pie tā neapstājāmies, piepūtām vaigus un visiem spēkiem skrūvējām tik tālāk. Rezultātā rāmja vītne noteikti ir bezcerīgi sa**sta, taču otrā pusē jau var uzskrūvēt klani ar zobratiem, ja nav ieskrūvēta otra skrūve. Lieki būtu piebilst, ka arī otrā pusē vītne ir ne labākā stāvoklī. Tagad krājam spēkus, lai ieskrūvētu maksimāli dziļi otru skrūvi, lai klani varētu uzlikt un sa*akarētu rāmja vītni pēc iespējas pilnvērtīgāk big_smile

Avatar

By Eduards 09.04.2009 12:36:12

Member# · 2,686 comments

Nu tad jau tuvojas fundamentālais jautājums- cik dārgs ir/bija tas rāmis?

Avatar

By Ansis 09.04.2009 13:35:15

Member++ · 3,687 comments

Tiešām žēl, ka jums spēks ņēma pārsvaru pār precizitāti, un vītne tika vēl vairāk sa***sta:( Tikko jutāt, ka atkal aiziet šķībi, nedrīkstēja skrūvēt tālāk.

Ja BSA standarta (vai padomju M35) vītne rāmī ir sa**sta pilnībā, bet rāmi gribas glābt, pastāv iespēja iegriezt rāmī Campagnolo izmēra vītni: 36mm x 24 (pazīstams arī kā itāļu = ITA standarts). Es nezinu, vai Latvijā var dabūt Campagnolo monobloku 3 zobratu sistēmai, bet no ārzemju e-veikaliem tā nav problēma. Cita lieta, ka Shimano standarta klanis uz Campagnolo monobloka ass uzsēžas par 2,8 mm dziļāk, jo lai arī ass 4-kantei ir vienāds slīpums (2 grādi), Campagnolo ass gals ir par 0,2 mm spicāks (ceru, ka nekļūdos, rakstot no galvas). Var iznākt, ka Campagnolo ass izduras Shimano klanim cauri līdz galam, un tad nākas meklēt šaibas, kuras ielikt klaņu caurumos no galiem, lai ass gals paliktu dziļāk, un to varētu pievilkt ar skrūvi.
Tā kā, ja esi gatavs izkoriģēt (ar 2,5 mm gredzenu zobratu pusē, ko var dabūt no kāda, kas pircis jaunu BSA Hollowtech-II komplektu) vai paciest nepilnu 3 mm 'chain line' nobīdi un piemeklēt divas šaibas, tad meklē, kurš tev var iegriezt Campagnolo vītni. Vispirms gan apsver, vai tas rāmis ir visas šīs epopejas vērts.

Avatar

By AnyWay 09.04.2009 15:49:25

Member+ · 115 comments

Ja kas, tad Winsporta esmu redzejis vairakus 36mm x 24 (italu standarts?) Shimano Octalink monoblokus 70mm ramja platumam.

Avatar

By NEspecialists 09.04.2009 21:33:09

Member · 157 comments

Kaut kā saķipinājām to padarīšanu kopā. Tiesa, sataisīts viss ir kā ļaunākajā velomehāniķa murgā - nedz pašu monobloku, nedz arī tā skrūvi neizdevās līdz galam ieskrūvēt (ievarot...), šī iemesla pēc saskārāmies ar problēmu, ka klanis ar zobratiem strīķējās monobloka skrūvē, taču to veiksmīgi novēsām uz čerkantes saliekot plāksnītes, izgrieztas no tefteļu bundžas big_smile Lai nu kā, bet tomēr tas veidojums GRIEŽAS:) Cerams, ka monobloka mūžu vēl rāmis noteikti nokalpos... Vienīgi laikam jau laicīgi būs jāiet uz trenažieru zāli, jo monobloku ievarojām iekšā ar nenormālu spēku, turklāt apmuļļājām arī zobiņus, kas monobloka izskrūvēšanu noteikti padarīs par vēl lielāku spēku un NEprāta prasošu pasākumu, par tā ieskrūvēšanu.
Pats rāmis jau nav nekas ne pārāk labs, ne pārāk slikts - Fuji Nevada 1.0 2007. Labākais faktors slēpjas tajā apstāklī, ka es vairs neesmu šī rāmja īpašnieks, tikai līdzzinātājs smile
Paldies par ieteiktajiem problēmas risinājumiem, laikam jau pāriešana uz itāļu standartu būs vienīgais glābiņš, jācer tikai, ka kāds apņemsies un varēs to vītni uztaisīt. Ja tomēr nē, tad, ja izdosies dabūt ārā ievaroto monobloku, pastāv iespēja tādā pašā veidā ievarot citu monobloku big_smile
Bet ja nopietni, tad man ienāca prātā arī tāda doma, tikai nezinu, vai tādas mantiņas dzīvē eksistē - vai varētu monobloka vietā ielikt ko tik primitīvu, kā PSRS laiku velisopēdiem - iesist rāmja monobloka vietā divus konusus un tad tajos ievietot gultņus un kaut kādu asi uz četrkanti?

Avatar

By Ansis 09.04.2009 22:48:59

Member++ · 3,687 comments

> taču to veiksmīgi novēsām uz čerkantes saliekot plāksnītes, izgrieztas no tefteļu bundžas big_smile

Baidos gan, ka tās plāksnītes ir no tik mīksta metāla, ka, kādu laiku ar spēku minot, tās deformēsies, un klanis sāks ļurkāties:) Agrāk, kad stiprie minēji mocījās ar noguruša alumīnija klaņiem uz 4-kanti, tās plāksnītes taisīja no žiletes (domāju, ka Cello to var apstiprināt).

> kā PSRS laiku velisopēdiem - iesist rāmja monobloka vietā divus konusus un tad tajos ievietot gultņus un kaut kādu asi uz četrkanti?

Ne-monobloka asis uz 4-kanti principā ir, lai arī mūsdienās meklējams retums. Tikai noteikti gandrīz visiem puslīdz nopietnajiem vecajiem velosipēdiem (arī PSRS) tās časās nevis iesita, bet ieskrūvēja - tāpat kā monobloku. Vītne bija metriskā ar 35 mm diametru (mazliet lielāks d kā BSA).

Īsi sakot, ja gribi glābt rāmi, nemeklē sliktus (!) 20 gadu vecus tehniskus risinājumus, bet painteresējies, kur Latvijā var iegriezt ITA vītni. AnyWay labi pateica, Latvijā var dabūt Shimano Octalink, un Hollowtech II arī noteikti var.

Avatar

By fubar 09.04.2009 23:41:55

Member · 1,811 comments

ak vai, līkroči gang-bang-o velo sad pie kam bez izdomas, 100% bruteforce!
lasīju ka Krievijā jenots nokoda kaislīgajam zoofilam pusi no p. žēl, ka nabaga rāmim nav iespēju līdzīgi aizstāvēties sad
vareni ietaupījāt, ne?

Last edited by fubar (09.04.2009 23:42:10)


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By blieztunmaukt 10.04.2009 00:25:22

Member+ · 1,548 comments
NEspecialists wrote

taču to veiksmīgi novēsām uz čerkantes saliekot plāksnītes, izgrieztas no tefteļu bundžas.

žilete laba lieta, bet labi der arī aplaužamie nažu asmenīši, tie ir biezāki.
par itāļiem - es arī esmu itāliskos octalinkus manījis winsportā, cita lieta, kas to itāļu vītni nez var iegriezt? man tāds čujs, ka arkādijs gan jau var, viskaļu ielā arī varbūt var, citur nez...

Avatar

By NEspecialists 10.04.2009 14:19:16

Member · 157 comments

Pagaidām, pēc maniem nomītajiem 35 km un kolēģa 50 km, nekādas problēmas neradās, bet vectēva žiletītes maliņā atlikām jau laikus:) Tāpat arī laikus dažam labam būs jāsāk atlikt maliņā kapeiciņas jaunas vītnes iegriešanai...
Tiešām paldies Jums visiem par vērtīgajiem padomiem, tie noteikti dzīvē noderēs! Īpašs paldies arī Fubaram par izteikto kritiku, jo kritika vienmēr ir veselīga. Taisnību sakot, rāmis vakar jau manam kolēģim atriebās, jo viņš apdauzīja abām rokām pirkstus pret rāmi, manas abas kreisās rokas gan vēl pagaidām ir veselas, bet kas zin, varbūt rāmis vēl izspēlēs kādu ļaunu joku... Ironiski jau skan, bet pagaidām tiešām ietaupījām, tiesa, tā noteikti neliksies, kad šis monobloks būs jāmaina big_smile

Avatar

By doonalds 13.04.2009 23:15:45

Member · 351 comments

Es tik nesaprotu kā var apraut vītni monoblokam vispār! Kad es skrūvēju iekšā, vienmēr iet viegli un ar roku mierīgi var ieskrūvēt, vajag tikai pievilkt ar štrumentiem...


trops wrote

Nodiluma mērīšnai atradīsi dažadus viedokļus, no "pēc 750km jāmaina" līdz, liekas kurjera rakstītajam "kad otro reizi bams ar olām pret rāmi".