Palīdziet sakonfigurēt aizm. spriegotāju un ķēdes garumu
Ir XT sets - priekš/aizmugures zobrati, XTR ķēde, xtr 9sp pārsledzēji
Ir tā, ka nevar dabūt uz XT kasetes pēdējo zobratu, XTR spriegotājs pat bez trosītes tur neaizniedzās... tā jābūt? tad man viens zobrats paliek lieks un vispār nekad netiks izmantots
cik jābūt maks. leņķim, kad ir uz max aizm. zobrata? Aizsūtu bildi lai skaidrāka situācija
PS: esmu iesācējs un vēlos iemācīties pareizi salāgot
Last edited by Delfins (02.04.2009 12:39:23)
By r_s 02.04.2009 11:05:55
Member+ · 1,534 commentshttp://cycle.shimano-eu.com/media/techd … 655487.pdf
skaties sadaļu SIS adjustment, ir tādas H L skrūves, kas ierobežo slēdzēja gājienu.
By Delfins 02.04.2009 11:45:52
Member+ · 3,575 commentsAtskrūvēju uz max. abus galus, bet ir ta, ka trosites regulejumu nevar dabut tadu, ka normali parsledzas gan lielajiem, gan maziem zobratiem.
cik tad jabut garai kedei? ta ka manuali - uzlikta uz lieliem zobratiem + 2 posmi ?
By Ints 02.04.2009 12:16:58
Member+ · 868 commentsKas tas tāds XTR 10sp pārslēdzējs ???
Kādi šifteri stāv virsū,vadoties pēc Shimano manuāļa visam jābūt OK. Vēl problēma var būt trosēs,parbaudi vai visur brīvi iet cauri ?
By Delfins 02.04.2009 12:39:12
Member+ · 3,575 commentsSORRY, - xtr 9sp šifters
By burkanbeins 02.04.2009 12:43:18
Member · 1,082 commentsteorētiski tā nav iespējams, ka tad, kad kasete un spriegotājs pareizi uzlikti, spriegotājs nesniedzas līdz kādam (apakšējām vai augšējam) zobratam. Meklē vainu kaut kur. Pašlaik nevaru iedomāties, kas var būt par vainu.
Aaa, fūu - skaidrs, sapratu - trosītes regulējumu nevar dabūt. Ok. Nu tas ir vienkārši.
1) Uzliec ķēdi tā, kā tai jāiet (pēc bildes viņa jau stāv) un ar pirkstu uzbīdi spriegotāju līdz augšai. Priekšā vari atstāt uz vidējā zobrata. Uzmin pedāļus, ar pirkstu (trosīte šobrīd atskrūvēta/atlaista), tā lai ķēde ideāli grieztos pa augšējo (lielāko) zobratu. Nedrīkst būt nekāda skaņa, šņirkstēšana, lēkāšana. Ķēdei jāgriežas ideāli. Ar pirkstu turi spriegotāju, un šādā stāvoklī uz augšējā zobrata viņu nofiksē ar L skrūvi uz spriegotāja. Tagad jābūt tā, ka, lai cik tu ar pirkstu spiestu spriegotāju uz augšu, tas paliks nemainīgi perfektajā ķēdes rotācijas pozīcijā. Pievelkot L skrūvīti un turot spriegotāju "augšā" turpini mīt pedāļus, lai tūlīt manītu jebkādas izmaiņas (pasauc kādu palīgā, ja gadienā neesi aprīkojies ar 3 rokām).
2) To pašu ar nepievilktu trosīti izdari ar mazāko zobratu apakšā - pievelc H skrūvi tā, lai, palaižot spriegotāju pilnīgi vaļā, tas perfekti vadītu ķēdi pa mazāko zobratu (šis viss ir ar nereverso spriegotāju, kāds tev arī ir)
http://garynuke.homestead.com/derailleur.html
Tagad ir noregulēts spriegotāja gājiens uz augšu un uz leju, šeit vairs nekādas korekcijas nebūs vajadzīgas - varbūt minimāli, kādu pusapgriezienu H vai L skrūvei, bet principā nē.
3) priekšā uzslēdz slēdzi uz 1 zobratu, pašu lielāko, trosīte pilnībā līdz galam ievilkta pārslēdzējā. noregulē pie pārslēdzēja trosītes iznākšanas vietas esošo trosītes regulācijas griežamo apmēram uz vidu.
4) paņem plaķenes un pie spriegotāja izvelc cik vien vari trosīti laukā (priekšā pārslēdzējs stāv uz 1., lēnāko ātrumu) un pievelc trosīti pie spriegotāja šādā, nospriegotā un novilktā stāvoklī. Ar pirkstiem arī var, bet nespēsi tik stipri novilkt - būs jānoņemās ar trosītes regulāciju pie pārslēdzēja. Labāk izmanto plaķenes un novelc trosīti līdz tā ir kā stīga.
5) uzmin pedāļus - ķēdei teorētiski vajadzētu ideāli griezties uz augšējā zobrata, pārslēdzējs pirmajā (lēnākajā) pozīcijā. Ja negriežas ideāli, varbūt neesi ideāli stingri novilcis trosi, tad, minot pedāļus pie pārslēdzēja esošo trosītes regulācijas skrūvi paskrūvē pret pulksteņrādītāja virzieinā, vēl mazliet nospriegojot trosīti un "pavelkot" spriegotāju čuķ augstāk uz augšējā zobrata paša vidus.
6) pa vienam ātrumam klikšķini uz leju, vajadzētu ideāli slēgties. Ja neslēdzas, mēģini pa pus vai 1/4 apgriezienam variēt ar pie pārslēdzēja esošo trosītes regulācijas grozāmo.
7) Oala!
8) ŠIS TOPIKS IR TIKAI UN VIENĪGI PIE PILNĪGIEM IESĀCĒJIEM
By burkanbeins 02.04.2009 12:53:43
Member · 1,082 commentsP.s. uz aci izskatās, ka ķēde nebūs tā, kas traucēs pārslēgties
By Delfins 02.04.2009 12:58:12
Member+ · 3,575 commentspaldies par izsmeļošo atbildi.
žēl ka nav statīvs, grūti to visu ar 2 rokām tādā veidā
By r_s 02.04.2009 13:42:50
Member+ · 1,534 commentsžēl ka nav statīvs, grūti to visu ar 2 rokām tādā veidā
apgriez velo ar sēdekli uz leju!
By Eduards 02.04.2009 14:19:35
Member# · 2,686 commentsRitenim esot otrādi arī slēgšanās nav par 100% kā esot pareizā pozīcijā. Ja statīva nav, riteni aiz sēdekļa var pakarināt kaut kur.
By burkanbeins 02.04.2009 14:48:16
Member · 1,082 commentsnu, uz ragiem apmest labi - ar statīvu vēl labāk. Protams, ja to dari otrādāk, pēc velo nolikšanas atpakaļ uz ķepām izmauksi pāris likumus un jutīsi, kas un kā, un pieregulēsi pie stūres pārslēdzēja troses nospriegojuma grozāmo, ja būs vajadzīgs. Ļoti svarīgi, lai trosīte un apvalki būtu jauni, un lai trosīte slīdētu ideāli - to vari nočekot pirms troses pievilkšanas. Ar vienu roku to vāji velc laukā no apvalka pašā galā, kur klāt karināsies spriegotājs, ar otru roku slēdzelē priekšā pie stūres, troses kustībai jābūt gludai, līdzenai un vieglai.
P.s. tikai nevajag visu sarežģīt - ja nav statīvs un trešās (un ceturtās) rokas, met uz ragiem un regulējies! Protams, pie sienas pieslietam ričukam ātrumus nenoregulēsi!
Last edited by burkanbeins (02.04.2009 14:58:32)
By Delfins 02.04.2009 16:33:01
Member+ · 3,575 commentsizlaidu pārs līkumus, pa piketu un tā - ir tā, ka šat tad pārlec, šat tad ok... bet tomēr pašas lielāko/mazāko zobratu neizdevās normāli dabūt.... bet cik sapratu tagad braukājot - tie nemaz nebūs arī vajadzīgi - žēl ka liekais svars.
By burkanbeins 02.04.2009 17:19:36
Member · 1,082 commentsprincipā nav skaidrs, kur problēma.... un bez trosītes spriegotājs tiek līdz apakšējam un augšējam zobratam? Tas viss izklausās pārāk ne-ejoši, lai būtu pēc mana romāna taisīts
By r_s 02.04.2009 17:58:13
Member+ · 1,534 commentsprincipā visam jābūt skaidram no tā manuāļa, kas šimano lapā. burkanbeins pat pacentās izskaidrot to latviski.
redzu, ka tev ir superior rāmis, ja ņēmi veloprofā, tad aizmin tur un paprasi, lai palīdz pieregulēt
By WEF.spk 03.04.2009 10:39:10
Member · 131 commentsEiteiktu-1 reizei ,aizbraukt uz šmerlīti -nokonsultēties pie Arkādija-citādi var beigties-ar slēdža aptīšanu riņķī.
Gan jau kalniņus ņemot būs noderīgi visi minētie zobratiņi......
By onkulis 03.04.2009 10:55:03
Member · 432 commentsizlaidu pārs līkumus, pa piketu un tā - ir tā, ka šat tad pārlec, šat tad ok... bet tomēr pašas lielāko/mazāko zobratu neizdevās normāli dabūt.... bet cik sapratu tagad braukājot - tie nemaz nebūs arī vajadzīgi - žēl ka liekais svars.
tīri aiz ziņkāres (varbūt kādreiz noderēs) - kas bija par vainu ka pārslēdžejs sākumā nesniedzās līdz tam vienam zobratam?
By Delfins 03.04.2009 11:05:24
Member+ · 3,575 commentslīdz pašam mazākajam jau arī tagad nesniedzās. Hi-skrūve līdz galam "vaļā" un pat ar roku nevar tā salocīt, lai spriegotāja zobratiņš būtu iepretīm pēdējam kasetes zobratam. vismaz tā kā ir parādīts bildē man nesanāk.
līdz lielajam it kā ir, bet ir tā, ka ķēde skrāpējās gar priekšējo pārslēdzēja "ķepu". to biš tur es varēšu tikai izmantot 22-32 pārnesumu (kad ķēdes leņķis ir pieņemams, t.i. "pieļauto ātrumu" kombinācijā). Bet 22 priekšējo es vēl nekad neesmu izmantojis. pa pilsētu viņš ir pilnīgi lieks. pagaidām.
principā, ja vidus zobrati ir - esmu laimīgs, bet... katrā saimniecībā visam jābūt savā vietā.
Last edited by Delfins (03.04.2009 11:06:56)
By burkanbeins 03.04.2009 11:10:35
Member · 1,082 commentskaut kas interesants... ja nokļūsti līdz kādam meham, padod pēc tam ziņu.. šeit minēt laikam nereāli. Visiem ričukiem, ko esmu licis, spriegotājs ar abām skrūvēm "vaļā" sniedzas krietni pāri gan augšējam, gan apakšējam zobratam... Kaut kas tur nav īsti...
By r_s 03.04.2009 11:32:37
Member+ · 1,534 commentsja nevelk līdz zobiem kā bildē, tad uz servisu un tepat atpakaļ atbildi. interesanta problēma.
By Delfins 03.04.2009 11:46:03
Member+ · 3,575 commentsvispirms pamēģināšu saīsināt ķēdi un paspēlēties, bet tas nebūs drīz, jo plauksta ir "čupā"
By burkanbeins 03.04.2009 12:00:18
Member · 1,082 commentsķēdi neīsini! to var paspēt vienmēr! TAS NOTEIKTI nav iemesls, kāpēc spriegotājs nevelk līdz abiem galiem!
mmmmm labāk kādam nopietnam meham parādi - un obligāti rešeņiju v stuģiju!
Last edited by burkanbeins (03.04.2009 12:02:19)
By Ints 03.04.2009 12:36:50
Member+ · 868 commentsJoka pēc pamēģini ielikt citu ratu ar citu kaseti,un paskaties kāda tad ir situācija.
By Slipsy 05.04.2009 00:22:53
Member · 10 commentsNevaretu but ta, ka tam spriegotaajam nav nemaz tik liels gaajiens?
aaam.... nejēga! :D Gribu čakarēties un mācīties :)
By robs 13.04.2009 14:47:28
Member · 24 commentsPārbaudi aizm. pārslēdzēja ķepiņu (gailīti). Varbūt ķepiņa ir nedaudz nolocījusies uz iekšpusi un tādēļ pārslēdzējs vairs nestāv savā vietā.
By niknais 13.04.2009 17:11:49
Member · 130 commentsKad atlaiž trosīti - respektīvi no pakaļējā slēdža noņem, bet pārslēdzēju griežot pedāļus bīda ar roku var dabūt pa visiem zobratiem?
Ja var tad problēma skaidra.
Pēc tās bildes ķēde izskatās ka ir mazdrusciņ par garu.
Last edited by niknais (13.04.2009 17:12:41)
By Mr.Derailleur 13.04.2009 23:19:12
Member+ · 363 commentsEs arī paskatījos kristāla bumbā
=Pārbaudi vai tev nav šosejas rumba (īsāka ass), kā rezultātā ieliekot ratu rāmis pieliecas un gailītis nav vairs paralēli rāmja centram horizontāli, jeb perpendikulāri rumbas asij, kā rezultātā pārslēdzēja gājiens ir nepietiekams. Pieliecot pārslēdzi tuvu pie spieķiem vajadzētu redzēt šķībumu.
=Pārbaudi vai kasete ir pievilkta un nestaigā.
=Parbaudi vai pārslēdža mehānismā nav iesprūdis kāds svešķermenis.
=Maz ticams, bet var paspēlēties ar skrūvi, kas pa kreisi uz augšu no piestiprināšanas skrūves, tikai iegaumē sākotnējo pozīciju, jo parasti ražotāja ietatījums ir OK
veiksmi
01001101 01100001 01110010 01110100 01101001 01101110 01110011
By Mr.Derailleur 18.04.2009 19:50:33
Member+ · 363 commentsAtrisināji savu sāpi?
01001101 01100001 01110010 01110100 01101001 01101110 01110011
By Delfins 02.04.2009 11:01:12
Member+ · 3,575 comments