2018. gada Latvijas riteņbraukšanas sacensību kalendārs šosejā un MTB

Avatar

By LRF 31.01.2018 12:36:21

Member+ · 218 comments

Latvijas Nacionālo 2018. gada riteņbraukšanas kalendāru papildina:
MTB Riteņbraukšanā:
Filter Velokausa MTB individuālais brauciens (5 posmi) - 3. kategorija.
Daugavpils velokross: 12. maijs - 3. kategorija.
Daugavpils novada MTB maratons: 15.09. – 3. kategorija.
Līvānu MTB maratons: 21. jūlijs – 4. kategorija (ar iespējām iegūt augstāku kategoriju)
Velokross Sēlijas Pērle: 26.08 – 4. kategorija (ar iespējām iegūt augstāku kategoriju)
Jēkabpils MTB maratons: 01.09. – 4. kategorija (ar iespējām iegūt augstāku kategoriju)
Kūku MTB maratons: 30.09. – 4. kategorija (ar iespējām iegūt augstāku kategoriju)

Šosejas Riteņbraukšanā:
Vipsport velopļi (18 posmi) – 4. kategorija
Čempionu kauss: 06.07. – 1. kategorija


Kalendāru meklē: http://lrf.lv/index.php/kalendars?optio … &country=0

Avatar

By LRF 31.01.2018 12:55:06

Member+ · 218 comments

Svarīga informācija saistībā ar "Alpha Baltic" rīkotajām sacensībām. Rīkotāji ir precizējuši savas sacensības un viesuši sekojošas korekcijas:
Neatkarības dienas velobrauciens Jūrmalā, Ķekavas šosejas velomaratons un Latvijas Velo svētki Olainē, būs ŠOSEJAS sacensības, kamēr Jūrmalas MTB maratons saglabā savu statusu. Visām sacensībām piešķirta 1. kategorijas maratona (sporta) distancei.

Avatar

By nextglory 31.01.2018 14:07:05

Member · 153 comments
LRF wrote

Svarīga informācija saistībā ar "Alpha Baltic" rīkotajām sacensībām. Rīkotāji ir precizējuši savas sacensības un viesuši sekojošas korekcijas:
Neatkarības dienas velobrauciens Jūrmalā, Ķekavas šosejas velomaratons un Latvijas Velo svētki Olainē, būs ŠOSEJAS sacensības, kamēr Jūrmalas MTB maratons saglabā savu statusu. Visām sacensībām piešķirta 1. kategorijas maratona (sporta) distancei.

Super smile


-Look Alike, Ride Alike-

Avatar

By mrlobber 31.01.2018 14:16:04

Member · 826 comments

Oukei, tagad jau maijs un jūnijs (pieķerot klāt Tartu) šosejai jau sāk izskatīties tikpat aizņemts kā iepriekšējos gados smile

Avatar

By Andersons 31.01.2018 14:38:19

Member+ · 2,638 comments

Nu jau izskatās ļoti ok, tikai žēl, ka Filter fināls un Velokurjeru pasaules čempionāta fināla diena iekrīt vienā dienā.


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By es001 31.01.2018 15:26:10

Member · 10 comments

Par Ķekavu un Olaini prieks, ka tomēr  būs arī Šoseja. Bet nu tagad jācer, ka Ķekava nepaliks vienā dienā ar sebu.

Avatar

By mrlobber 31.01.2018 16:39:22

Member · 826 comments

Vismaz vienu gadu Ķekava bija vienā dienā ar Baldones Vivus, ja nemaldos.

Avatar

By Aimon 31.01.2018 16:41:40

Member · 72 comments
es001 wrote

Par Ķekavu un Olaini prieks, ka tomēr  būs arī Šoseja. Bet nu tagad jācer, ka Ķekava nepaliks vienā dienā ar sebu.

Piekrītu. Tā kā plānoju braukt gan SEB garo gan šosejas, tad būtu labi, ja ieliktu kaut vai 6ienā, kā tas bija pagājušajā gadā, ja nemaldos.

Avatar

By DZ 31.01.2018 17:34:11

Member · 3,501 comments
Andersons wrote

Nu jau izskatās ļoti ok, tikai žēl, ka Filter fināls un Velokurjeru pasaules čempionāta fināla diena iekrīt vienā dienā.

Grandi parasti kopvērtējumu uzvar divus posmus pirms beigām wink


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Dexters 1 01.02.2018 01:30:43

Member · 78 comments

Lūk kāpēc mtbšņiki neskatās uz šoseju! MTBšņiks smejās par žiletniekiem:
https://www.skoften.net/item/priester_o … de_berg_af
big_smile big_smile big_smile

Avatar

By Kukijs 01.02.2018 08:07:28

Member · 367 comments

Vilšanās par Alpha Baltic, bet ok lai jau arī šosejas piekritējiem prieciņš tiek. Jūrmalas MTB cerams tiešām būs, un nebūs takā pērn kad Mārupes MTB pārdeva Japiņam kas no tā visa uztaisīja murgu. Manā skatījumā.


2017,-6372 km! 2018,- 7734,7 km
2019,- 4977 km! 2020,- 3483 km :(
2021,- cerību gads ;)

Avatar

By nextglory 01.02.2018 08:28:58

Member · 153 comments
Dexters 1 wrote

Lūk kāpēc mtbšņiki neskatās uz šoseju! MTBšņiks smejās par žiletniekiem:
https://www.skoften.net/item/priester_o … de_berg_af
big_smile big_smile big_smile

Labi močī ,,paps,, big_smile

Ja nemaldos, tad 2016 gada Kūldīgas SEBā viens tik pat nesūdīgi tautā ar ,,arļonaku,, (ereliukas 8) mina big_smile

Last edited by nextglory (01.02.2018 08:31:28)


-Look Alike, Ride Alike-

Avatar

By LRF 01.02.2018 10:55:56

Member+ · 218 comments

Aplūko pilno Latvijas Nacionālo kalendāru ar piešķirtajām kategorijām ŠEIT: http://lrf.lv/index.php/kalendars?optio … rfcalendar
MTB oficiālo kalendāru papildina:
Vivus.lv MTB maratons (7 posmi)
    HRX maratona distance - 1. kategorija.
Latvijas Valsts Meži pusamaratoa distance - 3. kategorija.

Šobrīd atsākam darbu pie LRF amatieru ranga punktu skalas izstrādes. Ceram to prezentēt nākamās nedēļas laikā LRF mājaslapā.

Avatar

By Noro 02.02.2018 12:20:04

Member · 238 comments
LRF wrote

Aplūko pilno Latvijas Nacionālo kalendāru ar piešķirtajām kategorijām ŠEIT: http://lrf.lv/index.php/kalendars?optio … rfcalendar
MTB oficiālo kalendāru papildina:
Vivus.lv MTB maratons (7 posmi)
    HRX maratona distance - 1. kategorija.
Latvijas Valsts Meži pusamaratoa distance - 3. kategorija.

Šobrīd atsākam darbu pie LRF amatieru ranga punktu skalas izstrādes. Ceram to prezentēt nākamās nedēļas laikā LRF mājaslapā.

Atvainojos, ka nesūtīšu oficiālu e-pastu, bet uzrakstīšu te dažas savas pārdomas par amatieru rangu un punktu skalu.

* Ja jau tās bija komandas, kas protestēja pret trešās kategorijas sošejas maču iekļaušanu rangā, tad jāmeklē ar viņām kompromisu. Pērn 3. kategorijas uzvarētājs saņēma 55 punktus, kas ir tikpat, cik par 8. vietu 2. kategorijā, 15. vietu 1. kategorijā un 27. vietu augstākajā kategorijā. OK, palieliniet soli. Nu kaut vai 3. kategorijas 1. vieta = 1. kategorijas 50. vietu, bet atstājiet 3. kategoriju. Kaut kādas pretenzijas esot bijušas arī organizatoriem? Nu tad minimizējiet prasības viņiem par 3. kategoriju (pa lielam vienīgais ir korekta un precīza laika ņemšana).

* Punktu skalai vajadzētu būt tādai, lai visi iegūst kaut kādus punktus. Tas tomēr ir motivējoši, it īpaši jau amatierim. Protams, tāpat jau liela daļa brauc savam priekam, bet tomēr patīkamāk, ka punktu ailē ir kaut kas lielāks par nulli, turklāt tā veidosies arī savstarpēja ranga cīņa tiem, kas šobrīd paliek aiz punktiem.

* Vispār jau, manuprāt, jēdzieni "rangs" un "kopvērtējums" atšķiras. Tas, kas ir šobrīd, vairāk ir kopvērtējums, jo ieskaitē iet visas (vai gandrīz visas, precīzi nezinu, kā būs) no daudzām sacensībām, kas liek dalībniekiem startēt visās. Rangs būtu, ja, piemēram, izvilktu vidējo no septiņiem labākajiem rezultātiem, kas saniegti visas sezonas laikā 20 startos. Bet ne jau vērtēt 20 no 20. OK, saprotu, ka tas ir rīkotāju interesēs. Tāpat saprotu, ka 3. kategorija atņemta dēļ komandu interesēm. Bet kas ir ieplānots amatieru (arī sēņu ar aliņiem) interesēs?

Avatar

By Čaiņiks 02.02.2018 13:14:58

Member · 2 comments
Noro wrote
LRF wrote

Aplūko pilno Latvijas Nacionālo kalendāru ar piešķirtajām kategorijām ŠEIT: http://lrf.lv/index.php/kalendars?optio … rfcalendar
MTB oficiālo kalendāru papildina:
Vivus.lv MTB maratons (7 posmi)
    HRX maratona distance - 1. kategorija.
Latvijas Valsts Meži pusamaratoa distance - 3. kategorija.

Šobrīd atsākam darbu pie LRF amatieru ranga punktu skalas izstrādes. Ceram to prezentēt nākamās nedēļas laikā LRF mājaslapā.

Atvainojos, ka nesūtīšu oficiālu e-pastu, bet uzrakstīšu te dažas savas pārdomas par amatieru rangu un punktu skalu.

* Ja jau tās bija komandas, kas protestēja pret trešās kategorijas sošejas maču iekļaušanu rangā, tad jāmeklē ar viņām kompromisu. Pērn 3. kategorijas uzvarētājs saņēma 55 punktus, kas ir tikpat, cik par 8. vietu 2. kategorijā, 15. vietu 1. kategorijā un 27. vietu augstākajā kategorijā. OK, palieliniet soli. Nu kaut vai 3. kategorijas 1. vieta = 1. kategorijas 50. vietu, bet atstājiet 3. kategoriju. Kaut kādas pretenzijas esot bijušas arī organizatoriem? Nu tad minimizējiet prasības viņiem par 3. kategoriju (pa lielam vienīgais ir korekta un precīza laika ņemšana).

* Punktu skalai vajadzētu būt tādai, lai visi iegūst kaut kādus punktus. Tas tomēr ir motivējoši, it īpaši jau amatierim. Protams, tāpat jau liela daļa brauc savam priekam, bet tomēr patīkamāk, ka punktu ailē ir kaut kas lielāks par nulli, turklāt tā veidosies arī savstarpēja ranga cīņa tiem, kas šobrīd paliek aiz punktiem.

* Vispār jau, manuprāt, jēdzieni "rangs" un "kopvērtējums" atšķiras. Tas, kas ir šobrīd, vairāk ir kopvērtējums, jo ieskaitē iet visas (vai gandrīz visas, precīzi nezinu, kā būs) no daudzām sacensībām, kas liek dalībniekiem startēt visās. Rangs būtu, ja, piemēram, izvilktu vidējo no septiņiem labākajiem rezultātiem, kas saniegti visas sezonas laikā 20 startos. Bet ne jau vērtēt 20 no 20. OK, saprotu, ka tas ir rīkotāju interesēs. Tāpat saprotu, ka 3. kategorija atņemta dēļ komandu interesēm. Bet kas ir ieplānots amatieru (arī sēņu ar aliņiem) interesēs?

Nevis komandu intereses vai  " komandas protestēja pret trešās kategorijas šosejas maču iekļaušanu rangā", bet gan ieteica ņemt veselo saprātu rokās un beigt  pataisīt  tautas braucienus par sacensībām.
Pasaki, kurā pasaules malā ir redzēts, ka mātes ar bērnu piekabēm, onkuļi ar suņiem grozos, cilvēki ar samaktiem piedalās kategorizētās ranga sacensības????!! Nemaz nerunājot par to, ka šeit vienkopus startē visi iespējamie velo veidi un braucēju grupas. Paldies Dievam ir šāds lēmums, kas ir mazs solis pretī sacensību kategoriju sakārtošanai un tautas braucienu bardaka izbeigšanai. Tautas braucieniem vispār būtu jābūt bez balvām un vietām, tikai ar laika kontroli.
Un nejauc divas dažādas lietas, 3. kategorijas sacensības arī šogad ies rangā.
Licenci nopirki, tātad kaut kādas ambīcijas Tev ir, tad beidz čīkstēt un startē sev atbilstošā līmenī.  Punktu skala ir gana plaša, lai tiktu pie punktiem 2018. gada ranga sacensībās.

2017. gadā šosejas rangā tika skaitīti, ja nemaldos, 17 labākie starti no 24 iespējamiem, gan jau šogad proporcionāli būs tās pats. Tā kā tas ir RANGS.
Un nestāsti, ka Tu esi amatieris ar aliņu rokās ja tiec pie ranga punktiem. Starp citu arī garajās distancēs 50% no braucējiem dzer aliņu, rij čipšus, izbrauc max 4 reizes nedēļā pa 1h30min treniņā un strādā algotu darbu no 8;00-17;00, apvienojot to ar ģimenes dzīvi vai studijām. Dažs, varbūt, ka arī uzpīpē big_smile

Last edited by Čaiņiks (02.02.2018 13:24:04)

Avatar

By novērotājs 02.02.2018 13:42:16

Member+ · 1,908 comments
Čaiņiks wrote

Tautas braucieniem vispār būtu jābūt bez balvām un vietām, tikai ar laika kontroli.

Un ko tu iesaki darīt tiem amatieriem, kuriem nav savas nopietnas komandas, kura garajā distancē spēj nodrošināt pavadošo tehnisko mašīnu? Ir gadījies runāt ar cilvēkiem, kam tehniskas likstas vai grupas kritiena dēļ bijis jāpaliek šosejas malā, noskatoties uz aizejošo peletonu un tehnisko mašīnu kolonnu (kas apkalpojusi vai savākusi savējos), turklāt krietni lielā attālumā no starta/finiša. Tas kaut kā neveicina vēlmi piedalīties nākamreiz.
Turklāt ir ne mazums amatieru (iesācēji, gados ne tik jauni utt.), kam garā distance vienkārši ir par garu. Tad ko - viņiem sacensības nepienākas, tikai veselības brauciens? Daļa no viņiem nākotnē varētu izaugt līdz garajai distancei, ja tā lieta "iegaršotos", bet ar pliku pavizināšanos tas diez vai notiks.

Avatar

By Čaiņiks 02.02.2018 14:07:33

Member · 2 comments
novērotājs wrote
Čaiņiks wrote

Tautas braucieniem vispār būtu jābūt bez balvām un vietām, tikai ar laika kontroli.

Un ko tu iesaki darīt tiem amatieriem, kuriem nav savas nopietnas komandas, kura garajā distancē spēj nodrošināt pavadošo tehnisko mašīnu? Ir gadījies runāt ar cilvēkiem, kam tehniskas likstas vai grupas kritiena dēļ bijis jāpaliek šosejas malā, noskatoties uz aizejošo peletonu un tehnisko mašīnu kolonnu (kas apkalpojusi vai savākusi savējos), turklāt krietni lielā attālumā no starta/finiša. Tas kaut kā neveicina vēlmi piedalīties nākamreiz.
Turklāt ir ne mazums amatieru (iesācēji, gados ne tik jauni utt.), kam garā distance vienkārši ir par garu. Tad ko - viņiem sacensības nepienākas, tikai veselības brauciens? Daļa no viņiem nākotnē varētu izaugt līdz garajai distancei, ja tā lieta "iegaršotos", bet ar pliku pavizināšanos tas diez vai notiks.

Pats esmu braucis vairākus gadus arī bez komandas tehniskā transporta, mierīgi var iztikt( ir bijuši gan kritieni, gan tehniskas problēmas) Vai grūti ir līdzi paņemt kameru un CO2 baloniņu? un pat ja gadās kritiens vai nopietnāka tehniska problēma ir arī ''slotas" mašīna, kas  aizved arī līdz finiša zonai.

"Turklāt ir ne mazums amatieru (iesācēji, gados ne tik jauni utt.), kam garā distance vienkārši ir par garu"   - Biķerniekos notiek veloapļi, šogad pa vēl biežāk un vairāk būs. Katru trešdienas vakaru varēs līdz nelabumam sacensties ar sava stipruma braucējiem, turklāt veloapļos ļoti labi var trenēties tikt līdzi ātrākiem braucējiem.

Avatar

By Girc 02.02.2018 16:41:50

Member · 394 comments

bet gan ieteica ņemt veselo saprātu rokās un beigt  pataisīt  tautas braucienus par sacensībām.
Tautas brauciens noteikti nav sacensības. Bet tikko kā, piemēram, "kritiskās masas" brauciena dalībniekiem pateiks, ka pirmais finišējušais saņems balvā kaut vai aliņu, tā uzreiz sāksies sacensības, vismaz dažu cilvēku starpā.
kurā pasaules malā ir redzēts, ka mātes ar bērnu piekabēm, onkuļi ar suņiem grozos, cilvēki ar samaktiem piedalās kategorizētās ranga sacensības????!! Nemaz nerunājot par to, ka šeit vienkopus startē visi iespējamie velo veidi un braucēju grupas. Paldies Dievam ir šāds lēmums, kas ir mazs solis pretī sacensību kategoriju sakārtošanai un tautas braucienu bardaka izbeigšanai. Tautas braucieniem vispār būtu jābūt bez balvām un vietām, tikai ar laika kontroli.
Tu laikam runā par Vienības brauciena tautas distanci. Tās ir un būs sacensības tik ilgi, kamēr tiks veikta laika kontrole. Arī alusvēderi un vienreiz gadā braucēji dažkārt mēdz sacensties un viņiem ir pie pakaļas, dod kādam ranga punktus vai nedod. Tā kā šīs IR sacensības, manuprāt, lietderīgi būtu tiem braucējiem, kam ir kaut kādi ranga punkti, bet kuri nevar vai negrib braukt garo distanci (kāda starpība kāpēc), ļaut startēt sacensībās, bet PIRMS tiem dalībniekiem, kuriem ranga punktu nav. Un ja jau šīs ir sacensības, tad kāpēc gan nedot viņiem tos ranga punktus? Kāpēc tad ranga punktus ir jādod SEB tautas distances dalībniekiem? Arī tur startē sievietes, bērni un dīvaini onkuļi ar celtnieku ķiverēm galvā.
Ja tavuprāt ranga punkti ir iemesls, lai startētu garajā vai īsajā distancē, tad izstāsti, lūdzu, kāda starpība vai tu esi amatieru ranga 39. vai 52. vietā? Ko tas dzīvē maina?

Avatar

By novērotājs 02.02.2018 20:39:33

Member+ · 1,908 comments
Čaiņiks wrote

Biķerniekos notiek veloapļi, šogad pa vēl biežāk un vairāk būs. Katru trešdienas vakaru varēs līdz nelabumam sacensties ar sava stipruma braucējiem, turklāt veloapļos ļoti labi var trenēties tikt līdzi ātrākiem braucējiem.

Jā, un visi, protams, dzīvo Rīgā un darbdienu vakaros var uz šo pasākumu paspēt... Ka tik ne arī. big_smile

Avatar

By entuziasts 05.02.2018 00:54:40

Member · 39 comments

Beidzot neapšaubāmi pareizs lēmums no LRF,  komandām un sacensību organizatoriem piešķirot "tautas" distancēm 4. kategoriju šosejas braucienos.
Domāju, ka tie amatieri, kuri grib cīnīties par punktiem tam arī gatavojās un ir spējīgi nobraukt 60 - 90 km distanci.  Protams var diskutēt par punktu skalas garumu, lai veicinātu dalībnieku interesi.. Dalījums "tauta" un "sports" pats par sevi ir noiets etaps. Gribēt, lai 30 km garas sacensības sacenšoties ar sportaskolu puikām un mājsaimniecēm tiktu novērtētas rangā, izklausās pēc latviskas čīkstēšanas un tizlošanās.
Tiem amatieriem, kuriem nav komandas iesaku padomāt kāpēc viniem nav komandas. Neitrālas tehniskās palīdzības jautājums no organizatoru puses tiek risināts un tas nav izšķirošais jautājums, lai brauktu garo distanci. Arī īsajā distancē var pārdurt riepu vai, vēl jo vairāk , tikt nogāztam .
Par iespējām sagatavoties un izmēģināt savus spēkus, pirms startēt garās distances, šeit jau iepriekš tika pareizi atzīmēts - Vipsport veloapļi šogad vēl lielākā skaitā, ir burvīga iespēja trenēt gan fizisko sagatavotību, gan braukšanas iemaņas.
Saprotu tos cilvēkus, kuri pāris reizes gadā vai pat retāk uzliek numuru un piedalās Vienības braucienā vai kāda nebūt maratona  īsajā distancē. Ticu, ka viņi grib sacensties. Tikai tam nav nekāda sakara ar amatieru rangu. 
Nerunājot par pārējo pasauli, kur amatieru sacensībām ( Gran Fondo vai Sportive tipa) distances reti kad vispār ir zem 120 km, tepat mūsu kaimiņi EE un LT, tomēr laikam ir atraduši kaut kādu "standartu" šosejas sacensībām, tā lai tas būtu dalībniekiem interesanti. Garās variē starp 90 - 140 km, īsās  50 - 70 km.  ( avots : www.ejl.ee vai www.plentotaure.lt ).

Avatar

By LRF 05.02.2018 10:48:15

Member+ · 218 comments

Latvijas Nacionālo riteņbraukšanas kalendāru 2018. gadā papildina:
MTB riteņbraukšanā:
26.05. - 66NORTH Saldus MTB maratons Apkārt Ciecerniekam. (4. kategorija ar tiesībām iegūt 3. kategoriju).
28.10. - Saldus Velokross. (4. kategorija ar tiesībām iegūt 3. kategoriju).

Avatar

By Noro 05.02.2018 15:22:25

Member · 238 comments
entuziasts wrote

Beidzot neapšaubāmi pareizs lēmums no LRF,  komandām un sacensību organizatoriem piešķirot "tautas" distancēm 4. kategoriju šosejas braucienos.
Domāju, ka tie amatieri, kuri grib cīnīties par punktiem tam arī gatavojās un ir spējīgi nobraukt 60 - 90 km distanci.  Protams var diskutēt par punktu skalas garumu, lai veicinātu dalībnieku interesi.. Dalījums "tauta" un "sports" pats par sevi ir noiets etaps. Gribēt, lai 30 km garas sacensības sacenšoties ar sportaskolu puikām un mājsaimniecēm tiktu novērtētas rangā, izklausās pēc latviskas čīkstēšanas un tizlošanās.
Tiem amatieriem, kuriem nav komandas iesaku padomāt kāpēc viniem nav komandas. Neitrālas tehniskās palīdzības jautājums no organizatoru puses tiek risināts un tas nav izšķirošais jautājums, lai brauktu garo distanci. Arī īsajā distancē var pārdurt riepu vai, vēl jo vairāk , tikt nogāztam .
Par iespējām sagatavoties un izmēģināt savus spēkus, pirms startēt garās distances, šeit jau iepriekš tika pareizi atzīmēts - Vipsport veloapļi šogad vēl lielākā skaitā, ir burvīga iespēja trenēt gan fizisko sagatavotību, gan braukšanas iemaņas.
Saprotu tos cilvēkus, kuri pāris reizes gadā vai pat retāk uzliek numuru un piedalās Vienības braucienā vai kāda nebūt maratona  īsajā distancē. Ticu, ka viņi grib sacensties. Tikai tam nav nekāda sakara ar amatieru rangu. 
Nerunājot par pārējo pasauli, kur amatieru sacensībām ( Gran Fondo vai Sportive tipa) distances reti kad vispār ir zem 120 km, tepat mūsu kaimiņi EE un LT, tomēr laikam ir atraduši kaut kādu "standartu" šosejas sacensībām, tā lai tas būtu dalībniekiem interesanti. Garās variē starp 90 - 140 km, īsās  50 - 70 km.  ( avots : www.ejl.ee vai www.plentotaure.lt ).

Bet lēmums atņemt 3. kategoriju tautas klasei šosejā taču neko nemainīs dalībnieku sastāvā un faktā, ka tāpat pirmie 500-600 būs ambīciju pilni un cīnīsies, piepūtuši vaigus un ar "bordo mūļiem" (vairs neatceros šī lieliskā izteiciena autoru, bet atļaušos citēt smile ). Un tas arī normāli, jo tās ir sacensības. Pat tās namamātes ar groziņiem un bērniņiem lielākoties tomēr mēģina nobraukt pēc iespējas ātrāk, dažas meitenes pieaicina savu gultabiedru, lai tas pavelk viņas un uzstumj kalnā u.tt. Sacensību gars būs jebkurā gadījumā. Tas, ka Vienībās braucienā piedalās 3000 vienkāršu veloentuziastu, taču nemazina apmēram to 1000 braucēju, kuri varētu pretendēt uz "amatiera" statusu, savstarpējo cīņu līmeni. Formulā 1 viens tad jau arī ir dažas komandas, kas cīnās par pjedestālu, bet pārējie ir "tantuki ar groziņiem".

Tajā Lietuvas plentotaure A distance ir kā garā pie mums (šogad pa posmiem (km) - 124 ,138, 112, 118, 122, 102, 90, 96) un C distance kā mūsu tautas (41, 43, 28, 39, 41, 25, 30, 32). Taču viņiem ir arī B distance, kuras distanču garumi šosezon paredzēti: 83, 89, 56, 79, 82, 51, 60, 64. Atceros, ka esmu jau forumā lasījis viedokļus, ka tieši šāds starpposms mums pietrūkst. Jā, trenējies amatieris gan jau nobrauktu arī to 110 km, bet tas viņam būtu jāpaveic vienatnē vai kādā līdzīgu braucēju minigrupiņā. Bet apmēram 75 km distancē dalībnieku līmenis varētu būt līdzīgāks (profi un pusprofi brauc garo) un arī skaits lielāks. Taču, pat esot šāda vidusdistancei, es būtu par to, lai kaut kādi, kaut vai simboliski reitinga punkti tiktu piešķirti arī tautas braucieniem, lai piesaistītu jaunus dalībniekus, kuri potenciāli varētu un gribētu ar laiku pāriet uz augstāku līmeni.

Čaiņiks wrote
Noro wrote
LRF wrote

Aplūko pilno Latvijas Nacionālo kalendāru ar piešķirtajām kategorijām ŠEIT: http://lrf.lv/index.php/kalendars?optio … rfcalendar
MTB oficiālo kalendāru papildina:
Vivus.lv MTB maratons (7 posmi)
    HRX maratona distance - 1. kategorija.
Latvijas Valsts Meži pusamaratoa distance - 3. kategorija.

Šobrīd atsākam darbu pie LRF amatieru ranga punktu skalas izstrādes. Ceram to prezentēt nākamās nedēļas laikā LRF mājaslapā.

Atvainojos, ka nesūtīšu oficiālu e-pastu, bet uzrakstīšu te dažas savas pārdomas par amatieru rangu un punktu skalu.

* Ja jau tās bija komandas, kas protestēja pret trešās kategorijas sošejas maču iekļaušanu rangā, tad jāmeklē ar viņām kompromisu. Pērn 3. kategorijas uzvarētājs saņēma 55 punktus, kas ir tikpat, cik par 8. vietu 2. kategorijā, 15. vietu 1. kategorijā un 27. vietu augstākajā kategorijā. OK, palieliniet soli. Nu kaut vai 3. kategorijas 1. vieta = 1. kategorijas 50. vietu, bet atstājiet 3. kategoriju. Kaut kādas pretenzijas esot bijušas arī organizatoriem? Nu tad minimizējiet prasības viņiem par 3. kategoriju (pa lielam vienīgais ir korekta un precīza laika ņemšana).

* Punktu skalai vajadzētu būt tādai, lai visi iegūst kaut kādus punktus. Tas tomēr ir motivējoši, it īpaši jau amatierim. Protams, tāpat jau liela daļa brauc savam priekam, bet tomēr patīkamāk, ka punktu ailē ir kaut kas lielāks par nulli, turklāt tā veidosies arī savstarpēja ranga cīņa tiem, kas šobrīd paliek aiz punktiem.

* Vispār jau, manuprāt, jēdzieni "rangs" un "kopvērtējums" atšķiras. Tas, kas ir šobrīd, vairāk ir kopvērtējums, jo ieskaitē iet visas (vai gandrīz visas, precīzi nezinu, kā būs) no daudzām sacensībām, kas liek dalībniekiem startēt visās. Rangs būtu, ja, piemēram, izvilktu vidējo no septiņiem labākajiem rezultātiem, kas saniegti visas sezonas laikā 20 startos. Bet ne jau vērtēt 20 no 20. OK, saprotu, ka tas ir rīkotāju interesēs. Tāpat saprotu, ka 3. kategorija atņemta dēļ komandu interesēm. Bet kas ir ieplānots amatieru (arī sēņu ar aliņiem) interesēs?

Nevis komandu intereses vai  " komandas protestēja pret trešās kategorijas šosejas maču iekļaušanu rangā", bet gan ieteica ņemt veselo saprātu rokās un beigt  pataisīt  tautas braucienus par sacensībām.
Pasaki, kurā pasaules malā ir redzēts, ka mātes ar bērnu piekabēm, onkuļi ar suņiem grozos, cilvēki ar samaktiem piedalās kategorizētās ranga sacensības????!! Nemaz nerunājot par to, ka šeit vienkopus startē visi iespējamie velo veidi un braucēju grupas. Paldies Dievam ir šāds lēmums, kas ir mazs solis pretī sacensību kategoriju sakārtošanai un tautas braucienu bardaka izbeigšanai. Tautas braucieniem vispār būtu jābūt bez balvām un vietām, tikai ar laika kontroli.
Un nejauc divas dažādas lietas, 3. kategorijas sacensības arī šogad ies rangā.
Licenci nopirki, tātad kaut kādas ambīcijas Tev ir, tad beidz čīkstēt un startē sev atbilstošā līmenī.  Punktu skala ir gana plaša, lai tiktu pie punktiem 2018. gada ranga sacensībās.

2017. gadā šosejas rangā tika skaitīti, ja nemaldos, 17 labākie starti no 24 iespējamiem, gan jau šogad proporcionāli būs tās pats. Tā kā tas ir RANGS.
Un nestāsti, ka Tu esi amatieris ar aliņu rokās ja tiec pie ranga punktiem. Starp citu arī garajās distancēs 50% no braucējiem dzer aliņu, rij čipšus, izbrauc max 4 reizes nedēļā pa 1h30min treniņā un strādā algotu darbu no 8;00-17;00, apvienojot to ar ģimenes dzīvi vai studijām. Dažs, varbūt, ka arī uzpīpē big_smile

Hm, tās 4x nedēļā un 1h30min man izklausās profesionāļa cienīgs treniņprocess (priekš Latvijas mērogiem). smile Un, kā sapratu no tava teksta, tad otra puse trenējas daudz nopietnāk.

Es nečīkstu, vienkārši norādu, ka, manuprāt, tas, kurp šobrīd ir aizgājis "amatieru rangs", ir pretrunā ar to, kāds bija sākotnējais uzstādījums, un neatbilst "amatieru" principiem. Man nav bijusi licence un diez vai es varētu iebraukt punktos arī 3. kategorijā. Bet es biju gatavs atbalstīt sākotnējo ideju, nopērkot licenci (būtu darījis to jau pērn, bet traumas dēļ nevarēju regulāri braukt), lai gan reāli varbūt nobrauktu tikai kādus 2-3 grupas braucienus un pāris individuālos mačus (respektīvi, vispār nesaspringstot par savu vietu rangā). Taču šobrīd vairs neredzu tam jēgu, jo šis jau ir cits pasākums. Pieļauju, ka es tāds neesmu vienīgais.

Avatar

By Eduards 05.02.2018 18:43:13

Member# · 2,686 comments

Man liekas, ka šobrīd diskusijas problēma ir tāda, ka nav skaidras definīcijas, kas ir amatieris. Pēc ranga nolikuma- amatieri ir visi, kam ir licence, ja vien tā nav elites vai pro tour licence. Tā ir pēc nolikuma, vai ne? Viedokļi dalās, jo daļa par amatieri uzskata visus, kas sportiski sacenšas savā starpā (bet bez groziņiem uz stūres smile

Tas, kas pietrūkst ir kaut kādā veidā sadalīta piekļuve sacensībām, atkarībā no spēku samēra (ranga punktiem). Ārzemēs ir Cat1, Cat2, Cat3. Pat Zwiftā ir A, B, C, D kategorijas. Nokopējiet ar vietējās situācijas uzlabojumiem.  Vismaz padiskutējiet.

Avatar

By 436 05.02.2018 20:10:26

Member · 822 comments

Man garajās šosejas distancēs ne visai patīk tas, ka ar amatieriem mauc kopā džeki ar elites licencēm.
Kā jau visam, tam ir gan + gan -.
Visu gonku diktē Rietumi, Alfa Baltica un leiši, līdzi viņiem vēl tur jaunā sportistu paaudze un daļa stiprāko amatieru.
Tad kāda puse vienkārši brauc līdzi un kaut kāda daļa knapi brauc līdzi big_smile

Tāpēc noderētu kaut kāda kategorizācija, kā Eduards raksta. Tad arī no īsās 30km distances grupas sanāktu pārvilināt lielu daļu braucēju izveidojot vēl vismaz vienu grupu.

Last edited by 436 (05.02.2018 20:18:29)

Avatar

By Janots 05.02.2018 20:10:53

Member · 61 comments
LRF wrote

Latvijas Nacionālo riteņbraukšanas kalendāru 2018. gadā papildina:
MTB riteņbraukšanā:
26.05. - 66NORTH Saldus MTB maratons Apkārt Ciecerniekam. (4. kategorija ar tiesībām iegūt 3. kategoriju).
28.10. - Saldus Velokross. (4. kategorija ar tiesībām iegūt 3. kategoriju).

Ar šī pasākuma organizatoriem vajag nopietni izrunāt par trases marķēšanu un transporta plūsmas bloķēšanu. Aizpagājušajā  gadu kādu minūti pirms līderiem uz ceļa avarēja BMW ar iereibušiem vietējiem un pagājušajā gadā dēļ tā, ka vietā kur parasti ved taciņa bija izrakts novadgrāvis krita daudzi dalībnieki, tai skaitā es, rezultātā zaudējumi vairāku simtu eiro apmērā un sāpošs labais sāns pus gada garumā. Stāstu tieši par braucienu ap ezeru, ar velokrosu viss ir ok!

Last edited by Janots (05.02.2018 20:17:50)

Avatar

By Slowmo 05.02.2018 20:32:37

Member+ · 1,166 comments

Problēma dalīšanā pa kategorijām ir tā, ka jau tagad sportā pat 100 braucējus nevar salasīt. Tie, kas "knapi brauc līdzi" tiks pazemināti kategorijā, kas nozīmē, ka braucēju ātrajā galā paliks vēl mazāk. Vienīgā cerība, ka zemākā kategorijā tad varētu daudz vairāk braucēju būt, jo gan jau kāda čupiņa no "tautas" nāktu klāt.

Avatar

By toms79 05.02.2018 21:23:01

Member · 465 comments
Eduards wrote

Ārzemēs ir Cat1, Cat2, Cat3. Pat Zwiftā ir A, B, C, D kategorijas. Nokopējiet ar vietējās situācijas uzlabojumiem.  Vismaz padiskutējiet.

Vecie baidās kustinātšo lietu, atrod visādus pretargumentus, lai tikai nebūtu jādara... tur dalībnieku pa maz, tur atkal , ka sūdzēsies un tādā garā. reāli ir tā, ka jaut ko ievieš, tad principā visiem ir ok un ja kāds protestē, tad nākamajā gadā ir nelielas izmaiņas un visiem labi. kā jau visur... tikai ne pie Japiņa big_smile , tam vajag 10 gadus lai kaut ko minimāli izdarītu.

Japānas Keirinā ir labas kategorijas.. pirmie 50 tiek pārcelti uz augšu, pēdējie 50 uz leju. katru gadu . Visi sāk no lejas, pēc tam, kad pabeidz keirina skolu. sīkāk detaļās variet paši izlasīt.

Valsts čempionātos vienalga ir Vecuma grupas pēc UCI, nav nekādu kategoriju.