Niķojas ātrumi aizmugurē

Avatar

By Valerius 01.08.2017 16:11:08

Member · 343 comments

Sveiciens!
Vispirms jāsaka, ka šoreiz vaina it kā nav trosītēs, tās ir mainītas nesen un apvalkos pašlaik kustas labi. Tātad problēma tāda, ka slinki slēdzas ātrumi aizmugurē 9 ātrumu sistēmai. Dažreiz, bet ne vienmēr, ķēde pārmetas uz attiecīgo zobratu tikai kādus 3-4 pedāļu apgriezienus pēc pārslēgšanās, gan slēdzoties uz augšu, gan uz leju, līdz ar to ar indeksēšanu neko daudz nevar glābt. Citreiz randomā no pareizā zobrata pati pamēģina uzkāpt uz lielāka ar nepatīkamu krakšķi, bet ne līdz galam, tikai tā kā aizķeras ar dažiem posmiem un nostājas atpakaļ vietā. Daudz izteiktāk problēma jūtama, braucot pa mežu; pilsētā un pa līdzenu vietu, slēdzoties pilnīgi bez mīšanās, mazāk.
Pārslēdzējs Alivio RD-M430, šifteris Deore SL-M590, kasete HG50, jauna ķēde HG93, gailītis taisns. B skrūve izskrūvēta laukā gandrīz līdz galam.
Vienīgais, kas ir aizdomīgi, ir tas, ka aizmugures pārslēdzējam ir brīvkustība sāniski, pie augšējā rullīša sanāk kādi 3 mm, pie apakšējā kādi 10 mm. Nav pie rokas cita pārslēdzēja, ar ko salīdzināt, vai tas ir normāli. Vai varētu būt vaina tajā, vai vienkārši Alivio ir tāds līmenis, ka zem slodzes ni-ni nedrīkst slēgties?

Avatar

By Bigfish 01.08.2017 18:00:28

Member · 524 comments

Visticamāk problēma ir brīvkustībā, ko apraktīji. Alivio nav augstais gals, bet to var saregulēt, ka slēdzas smuki. Ja liela brīvkustība tikai rullīšos, tad var mēģināt samainīt rullīšus pret jauniem.

Avatar

By Valerius 01.08.2017 20:37:02

Member · 343 comments
Bigfish wrote

Visticamāk problēma ir brīvkustībā, ko apraktīji. Alivio nav augstais gals, bet to var saregulēt, ka slēdzas smuki. Ja liela brīvkustība tikai rullīšos, tad var mēģināt samainīt rullīšus pret jauniem.

Nedaudz neskaidri aprakstīju. Kustība pašos rullīšos nav pārāk daudz. Kustas viss pārslēdzējs, un kājas apakšā sanāk kādi 7 mm uz katru pusi.
Kustība ir redzama šeit https://files.fm/down.php?i=hmm22266&n= … 200214.mp4
Tas ir pieņemami?

Avatar

By gasha 01.08.2017 22:51:11

Member · 311 comments

Kustība ir iespējama, un apakšā tas nav tik kritiski, kamēr spieķos netrāpa.
Acer pārslēdzējam cik atceros bija salocīta tā detaļa kas ir pa vidu (ar atsperi).
Tā ir izlocīta no 1.5mm aptuveni metāla, un ļipas, caur kurām iet asītes, mazliet var saliekties uz iekšu. "U" burtam gali saiet kopā vairāk. Izlabot pagrūti, bet iespējams.
Paskaties vai ķēde nav par garu, varbūt spriegojums par mazu?

Rullīšu izdilums vairāk var traucēt. Imho apakšējais rullis bija ar metāls-plastmasa ass savienojumu, un augsejais ar metals-metals. Ja netisam sajauc vietam, tad izdilusais plastmasas rullis var locities par daudz.

Avatar

By Inars 02.08.2017 00:55:57

Member+ · 1,303 comments

Alivio normāls, mierīgi var sebus braukt.
Pārslēdzējam kā tādam ir dafiga eņģes jeb kustīgie savienojumi + 2 atsperes. Viss ir jāsatīra un jāsasmērē lai strādā perfekti. Brīvkustību tāpat var atrast, kur tā rodas. Bez gailīša, parasti kāja varbūt liekta, pašam nemaz nezinot, un tas ir normāli.

Avatar

By Valerius 05.05.2019 17:08:28

Member · 343 comments

Paceļu vecu tēmu, jo nav izdevies pilnībā atrisināt situāciju, tikai sadzīvot smile
Vai zemāk bildē redzamais aizmugurējā pārslēdzēja trosītes ceļš ir pieļaujams, vai arī varētu ietekmēt slēgšanās kvalitāti? Ja pareizi atceros, tā bija oriģināli. Jautājums rodas tāpēc, ka samainot trošu puses vietām, apvalkam sanāk asāks leņķis pie šifteriem, kas arī gan jau nav labi.
thumb_show.php?i=y6tvwfg6&view
Pakāpeniski ir nomainīts viss no trosītēm un apvalkiem līdz šifterim un parslēdzējam, bet joprojām ir grūtības ar noindeksēšanu, it īpaši starp 5. un 6. zobratu (9 ātrumu kasetei) parslēgšanās joprojām slinka.

Avatar

By Robzer0 05.05.2019 17:19:03

Member · 267 comments

gailītis salocīts, visdrīzāk.


Avatar

By Ansis 06.05.2019 10:06:16

Member++ · 3,678 comments

Ir pieļaujams.
Noliec divriteni augšpēdus, izskrūvē ārā aizmugurējo ratu un paskaties, vai, ātrumus slēdzot uz mazāku zobratu, pārslēdzējs vienmēr ātri un asi nokrīt uz vajadzīgo vietu, lai palēni aizpeld? Atkarībā no tā vajag meklēt vainu.

Avatar

By jaja 06.05.2019 10:17:18

New Member · 1,271 comments

Tiešām nevar aiziet pie kāda stabila Meha? vai patīk čakarēties!
Bildē apvalka leņķis ir Ok. Ja bez rata, ātrumi pārlec uzreiz, tad iesaku padomāt par pārslēdzēja atsperes spēku. Lai izslēgtu apvalka faktoru, testam var jaunā apvalkā bez iestiprināšanas rāmī sastelēt un ja rezultāts nemainās, tad sāc krāt naudu jaunam pārslēdzējam.


Te kaut kas būs, kaut kad.

Avatar

By KasparsS 06.05.2019 10:21:36

Member+ · 2,280 comments

Pie vainas varētu būt aptītā trose ap sēdekļa stuti.


Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs

Avatar

By Inars 06.05.2019 19:16:00

Member+ · 1,303 comments

Šitais ir bleķis. Apakšējā lociņa bildi ieliec.
Varbūt tiek nedaudz līdzēts, ka ieliek trosi kreisajā stiprinājumā.
Tā slinkā slēgšanās var sākties, ja gailīts nolocīts par 1-2 grādiem. 5 min darba to noteikt

Avatar

By 321 06.05.2019 20:55:02

Member · 6,350 comments

Vienīgais, kas ir aizdomīgi, ir tas, ka aizmugures pārslēdzējam ir brīvkustība sāniski, pie augšējā rullīša sanāk kādi 3 mm, pie apakšējā kādi 10 mm.

Man ari sadi ir 2 velo, sledzas normali

Avatar

By Valerius 07.05.2019 14:03:30

Member · 343 comments
jaja wrote

Tiešām nevar aiziet pie kāda stabila Meha? vai patīk čakarēties!
Bildē apvalka leņķis ir Ok. Ja bez rata, ātrumi pārlec uzreiz, tad iesaku padomāt par pārslēdzēja atsperes spēku. Lai izslēgtu apvalka faktoru, testam var jaunā apvalkā bez iestiprināšanas rāmī sastelēt un ja rezultāts nemainās, tad sāc krāt naudu jaunam pārslēdzējam.

Tur jau tā lieta, ka patīk pačakarēties.
Paldies par atbildēm! Ķēdes garums bija pareizs, gailītis arī it kā taisns. Lai nu kā, ar jaunām trosītēm, laižot tāpat kā bildē, un citu pārslēdzēju tagad strādā kā pulkstenis. Redzēs, kā būs tālāk.

Avatar

By subgrade 07.05.2019 15:49:11

Member · 160 comments

Brīvkustība pārslēdzējā ietekmēs slēgšanās ātrumu - tas slinkums no tā var būt; bet no tā nevajadzētu viņam gribēt pašam no sevis kaut kur slēgties. Pats nesen ar līdzīgu problēmu saskāros, un, kā izskatās, vainīgs bija gailītis; tas bija taisns vertikālā plaknē, bet nedaudz savērpts ap vertikālo asi, tā ka no aizmugures izskatās taisns, bet no augšas/apakšas skatoties, nav paralēli zobratiem. Tādā variantā problēma bija praktiski nejūtama uz mazākajiem kasetes zobratiem, bet ap kasetes vidu sāka parādīties ghost-shifting.