monobloks
Vai monoblokam ir jāgriežas vienmērīgi un gludi (tā es biju iedomājies)?
Pirms gada darbnīcā nomainīja monobloku (bija noskrējis ~5000km)- sākumā domāju, ka pietiks ar pievilkšanu, taču meistars teica, ka tur esot bijis baigais štrunts, tapēc nomainījis uz labāku. Šogad vajadzēja noņemt klaņus, pamanīju, ka monobloka asi griežot ar pirkstiem tā griežas ļoti nevienmērīgi, ķerdamies - ar klaņiem gan to pamanīt nevar.
1. Jautājums- vai monobloks ir jāmaina, vai tas ir vēl braucams bet tāpat drīz nobruks (šis būs nobraucis tikai ~4000 km) ? Monobloks kārtridžu tipa, izskatās pēc UN54 vai UN52. Vai var būt, ka tie jāmaina tik bieži?
2.Vēl bija tāds sīkums, ka izskrūvējot no rāmja apakšas skrūvi (ar to pieskrūvē plastmasu- trosīšu fiksēšanai) no rāmja iztecēja ūdens- vai tas var ietekmēt monobloku- vai arī monoblokam jābūt hermētiskam? Ir dzirdēts, ka rāmjiem ,monobloka rajonā, izurbj blakus vēl vienu caurumu, lai sakrājies ūdens iztek no rāmja - ieteicama procedūra?
By wattanens 26.01.2009 22:36:00
Member · 793 commentsEs sev nomainīju jau pēc 3000.
Gandra veikalā man nodemonstrēja lētā gala monoblokus-tie ķerās jau jauni būdami.
Teica apmēram šitā ''vot tas pa piecīti baigais mēsls,bet vo tas pa septiņi ,tas gan ir super!''
Lieki teikt ,ka nenoticēju,bet citas izvēles uz sitienu nebija un nu jau iet kautkur ceturtais tauzends.
Jā, un ar slapumu man ar tas pats kreņķis.
3/4
By ritenbraucejs 26.01.2009 22:44:35
Member+ · 819 commentsTu to ūdeni tā arī turi rāmī?
By wattanens 26.01.2009 22:51:19
Member · 793 commentsNekas cits jau man neatliek ,jo citādāk katreiz skrūvēt bloku laukā -baigais čakars,
bet caurumu urbt ar nevar-hromētais bleķa rāmis-pie šitā sālsūdeņa daudzuma
ta būs lupatās ātrāk nēkā pavasaris pienāks.
3/4
By cx 26.01.2009 23:30:44
Member+ · 329 commentsNekas cits jau man neatliek ,jo citādāk katreiz skrūvēt bloku laukā -baigais čakars,
bet caurumu urbt ar nevar-hromētais bleķa rāmis-pie šitā sālsūdeņa daudzuma
ta būs lupatās ātrāk nēkā pavasaris pienāks.
ar to caurumu, kas redzams izņemot sēdekļa stuti ārā nepietiek? Apgāz riteni otrādi un izlej to ūdeni.
By Ansis 27.01.2009 01:04:03
Member++ · 3,683 commentsar to caurumu, kas redzams izņemot sēdekļa stuti ārā nepietiek? Apgāz riteni otrādi un izlej to ūdeni.
Principā pareizs padoms, bet vajag mācēt riteni apgāzt otrādi, lai iespēju robežās viss ūdens izlītu ārā pa to cauruli, un vēlams necik neaizlītu pa diagonālo cauruli uz stūres gultņiem.
Kas attiecas uz monobloka nojāšanu - praksē ir pierādījies, ka pašas detaļas kvalitāte spēlē tikai pusi lomas. Otru pusi spēlē braucējs - proti, ir tādi braucēji, kuriem viss nojājas un lūst, ir tādi, kuriem viss nolietojas ļoti lēni. Pirms integrēto BB ieviešanas man baikam ir bijis Shimano LX klases monobloks, šosejniekam Ultegras (katrs ap 16-20 Ls cenā), es nobraucu daudzas sezonas, un man nekas tur nenojājās... par lētākiem gan neko nevaru pateikt.
Iesaku pirkt šādas klases BB, jo bez kvalitātes drošības tie ir arī ievērojami vieglāki kā lētie, kas priecē katra sportiskā tipa braucēja sirdi.
By ritenbraucejs 27.01.2009 09:04:59
Member+ · 819 commentsKas attiecas uz monobloka nojāšanu - praksē ir pierādījies, ka pašas detaļas kvalitāte spēlē tikai pusi lomas. Otru pusi spēlē braucējs - proti, ir tādi braucēji, kuriem viss nojājas un lūst, ir tādi, kuriem viss nolietojas ļoti lēni. .
Wow. Apgaismo lūdzu, kā ir jādrāž monobloks. lai pie tā nojāšanas būtu vainīgs...braucējs?
Pirms integrēto BB ieviešanas man baikam ir bijis Shimano LX klases monobloks, šosejniekam Ultegras (katrs ap 16-20 Ls cenā), es nobraucu daudzas sezonas, un man nekas tur nenojājās... par lētākiem gan neko nevaru pateikt.
Iesaku pirkt šādas klases BB, jo bez kvalitātes drošības tie ir arī ievērojami vieglāki kā lētie, kas priecē katra sportiskā tipa braucēja sirdi.
Soras grupai Ultegras monobloks- hmm jāpadomā.
By kurjers 27.01.2009 09:31:30
Local.Auth · 1,399 commentsWow. Apgaismo lūdzu, kā ir jādrāž monobloks. lai pie tā nojāšanas būtu vainīgs...braucējs?
Karčers, pirmām kartam lielais ienaidnieks ūdens zem spiediena!
[url=]www.avekurjers.lv[/url]
By lielais 27.01.2009 10:16:58
Local.Auth · 105 commentsmonobloki luuzt un luuziis!!!
Arii lx, xt BB. Gultnji vinjiem tagad juuk nost daudz aatraak kaa pirmajiem kas paraadiijaas. Ir bijushi taadi xt monobloki, kas pat liidz 2000km neizvelk. Protams, pie vainas dublji un uudens raamii+ iknedeeljas dusha ar Karcher.
By ritenbraucejs 27.01.2009 10:44:41
Member+ · 819 commentsKarčers, pirmām kartam lielais ienaidnieks ūdens zem spiediena!
nē nē, karčeru nav redzējis kā savas ausis.
By Ansis 27.01.2009 12:50:47
Member++ · 3,683 commentsWow. Apgaismo lūdzu, kā ir jādrāž monobloks. lai pie tā nojāšanas būtu vainīgs...braucējs?
Klasiskā zinātne uz to atbildi nedod:)
Bet tā tas ir - brauc visi pa vienādām trasītēm apm. vienādi ātri, vienam nekas nebojājas, otram jau pēc pussezonas aplokos iemetušies neizvelkami astotnieki, rumbās brīvgājiens, monobloks krakšķ...
By ritenbraucejs 27.01.2009 13:06:10
Member+ · 819 commentsvarbūt tomēr kāds zin atbildi uz jautājumu pēc būtības- vai tāds monobloks ir jāmaina vai nav?
By FOX 27.01.2009 13:08:39
Member+ · 5,297 commentsja tas ir treniņu ritenis (vai tiek lietots braukšanai pa sāļiem) un nav luftes, tad var mīt tālāk.
TREK Supercaliber
By raiter 27.01.2009 18:16:03
Member+ · 3,346 commentsja tas ir treniņu ritenis (vai tiek lietots braukšanai pa sāļiem) un nav luftes, tad var mīt tālāk.
Man arī škiet ka brauc tik līdz galam. Ja Tu zini, ka tas monobloks kaut ko čakarējas 9tobiš ir riska detaļa), tad vienkārši pa laikam pārbaudi vai nepaliek sliktāk... Bet tā manuprāt vienkārši brauc, kamēr griežas:)
By IrenaB 28.01.2009 16:04:39
Member+ · 320 commentsEs varbūt momentā nemainītu, bet nopirktu un turētu rezervē jaunu.
Par ūdeni. Tā ir vieta, kur, diemžēl, ūdens ir bieži. Caurumu rāmim urbt nevajag (galu galā, paši rāmju ražotāji taču to neuzskata par vajadzīgu), taču, montējot monobloku, nevajag žēlot smērvielu - gan rāmim tai vietā, kur krājas ūdens (ar domu, lai ūdens nestāv uz plika metāla), gan arī paša monobloka korpusam. Vismaz reizi sezonā izjaukt, labi izslaucīt un izžāvēt, un atkal labi sasmērēt - ar to jau pietiks.
By ritenbraucejs 28.01.2009 16:18:53
Member+ · 819 commentsEs varbūt momentā nemainītu, bet nopirktu un turētu rezervē jaunu.
Par ūdeni. Tā ir vieta, kur, diemžēl, ūdens ir bieži. Caurumu rāmim urbt nevajag (galu galā, paši rāmju ražotāji taču to neuzskata par vajadzīgu), taču, montējot monobloku, nevajag žēlot smērvielu - gan rāmim tai vietā, kur krājas ūdens (ar domu, lai ūdens nestāv uz plika metāla), gan arī paša monobloka korpusam. Vismaz reizi sezonā izjaukt, labi izslaucīt un izžāvēt, un atkal labi sasmērēt - ar to jau pietiks.
tā arī darīšu (nopirkšu monobloku, kad nobruks nomainīšu. Bet caurumu gan laikam izurbšu. Domāju, ka rāmju ražotāji par to īpaši neaizomājas (nez kēpēc). Skatos, ka nebūšu jaunu ameriku atklājis http://www.bikeradar.com/gear/article/w … bike-19872 . Būs mierīgāka sirds- nebūs jādomā, vai monobloks mirkst ūdenī vai nē
By KasparsZ 28.01.2009 19:12:24
Member · 473 commentsNu nevajag ākstīties, vai nu zināsi labāk par ražotāju kur jābūt caurumiem, ar iepriekšējo riteni nobraucu 3 gadus, monobloks nekrakšķēja un bija labā kondīcijā, tā ka.
chủ nghĩa phát xít
By gasha 28.01.2009 19:20:55
Member · 312 commentsMonobloku maini tad kad tas jau luftejas, vai sakjeras taa ka nevar vairs izkustinat.
Citadi tie iet diezgan ilgi. Ja nenokauj
Mazliet statistikas:
velo man ir jau 7 gadi (nu jau driz 8)
nupat pirms pusgada tika iznemts otrais (2) monobloks un uzlikti arejie gultni.
videji monobloks iet 3.5 gadi
un negribas apgalvot ka esmu svetienas braucejs - videji 4000-5000km gada, ieskaitot ari visas ziemas.
ar pedejo monobloku nobraucu kadus 15000km.
domaju apkope ir pie vainas.
es velo neturu garaza, bet dzivokli. udens rami nekrajas jo tam ir iespeja iztvaikot.
karcheru lietojis esmu 2x, bet gultnju tuvuma to nelaidu.
iepriekshejo monobloku ta ari nokavu, ka velo iemercu dikji nomazgat.
sacensibas ari braucu samera reti, un tikai piedzivojumu sachos.
tomer sacensibas, kur tiek ar speku mits kalna, slodze ir lielaka uz gultniem.
ja tomer gribas retak tos mainit, tad varetu noderet tas ieteikums laiku pa laikam izjaukt un izzhavet un sasmeret.
By ritenbraucejs 28.01.2009 19:28:02
Member+ · 819 commentsNu nevajag ākstīties, vai nu zināsi labāk par ražotāju kur jābūt caurumiem.
Sanāk ka zināšu (tā kā neviens nemin argumentu kapēc nevajadzētu urbt). Pagoogloju- izrādās ārzemēs cilvēki ir drosmīgāki- diezgan daudzi izmanto tieši šādu ūdens izvadīšanas metodi un iesaka citiem. Pamēģināsim.
Last edited by ritenbraucejs (28.01.2009 20:02:11)
By lielais 28.01.2009 20:00:45
Local.Auth · 105 commentsja raamim vairs nav garantijas tad urb, ja ir tad varbuut labaak pagaidi!
nezinu tik vai tas baigi ko dos. varbuut labaak ik pa laikam iznjem stuti un apgaaz richuku otraadi.
By ritenbraucejs 28.01.2009 20:04:51
Member+ · 819 commentsja raamim vairs nav garantijas tad urb, ja ir tad varbuut labaak pagaidi!
nezinu tik vai tas baigi ko dos. varbuut labaak ik pa laikam iznjem stuti un apgaaz richuku otraadi.
Garantija sen garām. Domāju ka dos gan- citos forumos ir pozitīvas atsauksmes.
P.S. Laikam esmu slinks pēc dabas (par stuti) .
By KKTK 28.01.2009 20:13:19
Member+ · 2,298 commentsWow. Apgaismo lūdzu, kā ir jādrāž monobloks. lai pie tā nojāšanas būtu vainīgs...braucējs?
Karčers, pirmām kartam lielais ienaidnieks ūdens zem spiediena!
Mans viens paziņa prieka pēc piestaigāja uz zāli kačāties un vēl viņam ļoti patika ar velo taisīt ātrus paātrinājumus normāli kardānējot. Ik gadu mainīja monoboku.
Tātad var nokaut, ja ir bifeļa spēks un slikti ieradumi
Par caurumu rāmī... Varbūt nedari kā mūsu politiķi - cīnās ar sekām nevis ar cēloņiem. Ne tikai pēc maniem novērojumiem - ūdens rāmīt tiek vainu slīcinot dīķī, vai caur sēdekļa trubas to iegriezumu augšpusē. Nu tad lūk paņem plastilīnu vulgaris un pēc tam, kad sēdekļa truba ir nofiksēta, aizķepē to caurumu ciet.
By ritenbraucejs 28.01.2009 20:27:22
Member+ · 819 commentsPar caurumu rāmī... Varbūt nedari kā mūsu politiķi - cīnās ar sekām nevis ar cēloņiem. Ne tikai pēc maniem novērojumiem - ūdens rāmīt tiek vainu slīcinot dīķī, vai caur sēdekļa trubas to iegriezumu augšpusē. Nu tad lūk paņem plastilīnu vulgaris un pēc tam, kad sēdekļa truba ir nofiksēta, aizķepē to caurumu ciet.
Piedod, bet tevis ieteiktais risinājums kaut kā neliekas ne asprātīgs ne elegants . Man kaut kā neloiels caurums neredzemā vietā liekas pieņemamāks risinājum. Bez tam, pieņemu ka tavi novērojumi nav pilnīgi un ūdens rāmī nāks ne tikai caur stuti, tas tur sāks uzkrāties arī kondensāta veidā.
Nesaprotu, kas visiem ir pret to caurumu. Patiesībā, dažiem rāmjiem tie nāk no dzimšanas (kādreiz esot nākuši daudziem).
By KKTK 28.01.2009 20:32:41
Member+ · 2,298 commentsNesaprotu, kas visiem ir pret to caurumu. Patiesībā, dažiem rāmjiem tie nāk no dzimšanas (kādreiz esot nākuši daudziem).
Tas gan, visiem tiem kam priekšējā zobrata trose bija no apakšas un pie rāmja turējās ar tādu pieskrūvētu plastmasiņu.
Nu urb to caurumu, rāmja izturībai jau laikam neskādēs.
By NEspecialists 28.01.2009 21:46:53
Member · 157 commentsBūšu viens no tiem retajiem šajā topikā, kurš cauruma urbšanu rāmī atbalsta. Pie tam nevis tāpēc, ka man tā tīri teorētiski šķiet loģiskāk, ka ūdenim rāmja lejasdaļā ir kur notecēt, bet gan tādēļ, ka manam Fuji Nevada rāmim jau no rūpnicas tik daudz apspriestais caurums jau ir ieurbts. Šis velo man ir kalpojis jau divus gadus un noskrējis 8000 km un es par tādu monobloku neliekos ne zinis, jo viņš griežas kā jauns, protams, ir maza luftīte izveidojusies, bet to var norakstīt uz normālu nodilumu. Nesaku, ka caurums tieši visu izšķir manam velo, daudz ko dod arī rūpīgā kopšana un uzglabāšana, bet par skādi viņš arī nav nācis
By Krigers 29.01.2009 09:40:08
Member+ · 465 commentsArī atbalstu urbšanu, ja jau rāmī iekrājas tik ievērojams daudzums ūdens.
1kārt, rāmja izturību tam nav jāiespaido.
2kārt, cien. ritenbraucejs pieminētie monobloki ir slēgtie, tātad patiesībā ne ūdens rāmī, ne mitrums, kas varētu tikt iekšā-ārā pa jaunizurbto caurumu no ārpuses, nekur tālāk netiks.
Protams, IrēnasB minētā bagātīgā iesmērēšana arī paliek spēkā.
Ja ļoti iepatīkas urbt, varu aizdot 40mm kroņurbi - tāds risinājuns ļaus ne tikai izvairīties no mitruma rāmī, bet varbūt pat veikt monobloka apkopi bez demontāžas. Veiksmi!
By Eduards 29.01.2009 10:17:37
Member# · 2,686 commentsFakts ir tāds, ka pēc brauciena lietū vienmēr var kaut ko no rāmja izliet. Pastumiet uz pakaļējā rata, pa mazajiem caurumiņiem rāmī pie aizmugurējā rata vajadzētu redzēt.
By ritenbraucejs 26.01.2009 22:10:19
Member+ · 819 comments