High-modulus un "parastais" karbons
Iespējams temats uzpeld cikliski, bet lūkoju pēc padoma pie karbona korifejiem.
Noskatoties šo te:
https://www.youtube.com/watch?v=HLNbNxPTQFY
rodas jautājums, cik daudz patiesības ir pieņēmumā, ka high-modulus ir vienas sezonas darbarīks elites brekšiem, kā arī mārketinga gājiens priekš naudīgiem „man-lūdzu-visu-vislabāko” amatieriem?
Last edited by kalnups (03.02.2017 21:37:14)
By kalnups 18.02.2017 11:26:23
Member · 130 commentsVēl viena kategorizācija, kas vēl drusku vairāk sajauc galvu:
http://www.toraycfa.com/standardmodulus.html
Varbūt kāds karbona adepts padalīsies ar savu skaidrojumu?
By karbon 18.02.2017 12:13:39
Member · 41 commentsMan kā mirstīgajam pietiek ar 2-3 t eiro vērtu velo nekā pirkt super vieglu pa 10 t eiro tikai dēļ tā lai nobrauktu tautas distances. Nedomāju ka šeit kāds provecis sež forumā un pateiks 100% atbildi uz tzvu atbildi visu nosaka maka biezums un vajadzība
By kalnups 18.02.2017 12:22:26
Member · 130 commentsAgrāk te forumā runājās, piemēram, lietotājs zem segvārda LOOK un vismaz agrāk likās tāds drusku zinošs. Daudz daudz spekulāciju, ļoti maz izsvērtu/zināšanās balstītu viedokļu.
By Bevilaqua 18.02.2017 14:05:31
Member · 56 commentsSveiki,
Negribu sevi nosaukt par superspecu, bet izteikšu savu viedokli, jo esmu daudz diskutējis ar industrijas profiem, no kuriem dažus pazīstu personīgi.
1. Hi-mod škiedra ļauj izveidot vieglāku rāmi, ne labāku pēc braukšanas īpašībām. 700-1000 šķiedra jau ir super stingra un trausla velo vajadzībām. Nedomāju, ka izņemot velmi iegūt supervieglu rāmi, tas būtu prioritāte. Svarīgi būtu kas cits, tas ir rāmja kvalitāte. Pārejam pie punkta 2.
2. Karbona skaistums pret citiem materiāliem ir iespēja veidot tā īpašības. Velo rāmja gadījumā vienkāršojot piemēru - vertikāli elastīgs komfortam, bet šķērsvirziena stingrs spēka pārnešanai. Tas tiek panākts ar dažadu šķiedru slāņiem, virzieniem, to daudzumu un t.t. Vēl liela nozīme ir saistvielas (resin) kvalitātei un daudzumam. Secinājums - rāmis kas ir projektēts augstā līmenī brauks labāk, nekā nezināms, bet no "labāka" materiāla.
3. Supersvarīgs ir ražošanas process. Karbona rāmjus un citas detaļas joprojām ražo ar rokām. Šķiedras ieklāšana, saistvielas ieklāšana, izlīdzināšana un t.t. notiek manuāli. Tas arī ir iemesls karbona produktu dārzībai. Īpaši lielražošanas gadījumā rodas defekti. Iekšējas krunkas, gaisa burbulīši, pamaz/padaudz saistvielas un t.t. Tas noved pie tā, ka tajās vietās materiāls novājinās, pat zaudē stingrību un dakšu gadījumā tas kļūst īpaši bīstams.
4. Secinājums. Šīs problēmas piemīt visiem ražotājiem, īpaši lieliem. Laba ziņa ir tā, ka pēdējos gados tehnoloģiju dēļ kvalitāte ir stipri augusi, salīdzinājumā ar 5-7 gadi atpakaļ.
Izvēles pamatā droši vien varētu būt neleiela, bet ļoti cienijama ražotāja viduslīmeņa produkts, t.i. cenas/kvalitates attiecība. Mūsu sarunas ietvaros - augsta līmeņa rāmis, bet no nedaudz lētāka materiāla. Būs nedaudz smagāks, lētāks, bet brauks tā pat.
Ķīnas "no brand" ir loterija, var trapīties OK, var brāķis. Kā arī jāņem vērā, braukšanas īpašības ne tuvu nebūs kā vidusmēra Cannondale vai De Rosa, piemēram.
Veiksmi meklējumos!
By toms79 18.02.2017 23:06:52
Member · 465 commentsTātad, galvenais lai nav burbuļi iekšā, bet to var uzzināt tikai pārzāģējot vai arī ar samērā dārgu ultraskaņas skanerīti... tā?
By Aģents Ilze 19.02.2017 11:11:26
restricted · 765 commentsCarbon - ogleklis (oglekļa šķiedra)
Resin - sveķi (epoksīda kompozīcija vai citi)
By Bevilaqua 19.02.2017 16:02:08
Member · 56 commentsTātad, galvenais lai nav burbuļi iekšā, bet to var uzzināt tikai pārzāģējot vai arī ar samērā dārgu ultraskaņas skanerīti... tā?
Ja, pilnīga taisnība. No ārpuses neko nevar noteikt, diemžēl.
By jurisf 20.02.2017 10:52:36
Member · 946 commentsElites brekšiem viens gads varētu būt tāpēc, ka vienkārši nākamā gadā tiek dots jaunais velo ko reklamēt, arī ar jaunas konfigurācijas rāmi. Vēl varētu būt tas, ka viņi var atļauties neriskēt, un katru gadu mainīt to velo. Ja nebūtu šo abu faktoru, kas to zina, cik ilgi viņi lietotu vienu rāmi.
By toms79 20.02.2017 15:32:09
Member · 465 commentsG.Smukulis kādā intervijā teica, ka tīri subjektīvi esot tāda sajūta, ka jauns ričuks ir krietni cietāks... un tad viņš izvirzīja teoriju, ka iepriekšējais ir "noguris"... pretī tam ir tīri inženieriskas zināšanas, kas saka, ka pa vienu gadu tādu vibrāciju un slodžu apjomu, lai rāmis nogurtu, uzkrāt nav iespējams. Arī piecos gados nav iespējams. Un arī, kā cien. G.S. var izslēgt visas citas komponentes un palit tikai pie rāmja.. varbūt stūre ir nogurusi 3
Pameklējiet intertūbē video, kur čalis analizē rāmjus un ratus un graiza visu, ko viņam iedod.. piem šis: https://www.youtube.com/watch?v=-qsLYlVWkbQ
By kalnups 03.02.2017 18:42:35
Member · 130 comments