šosejas velo aprīkojums

Avatar

By neputns 24.01.2017 18:53:46

Member · 789 comments

Lēnā garā sāku domāt par šosejas velo iegādi! Ja ne šogad tad nākamgad. Kā ir ar aprīkojumu, vai tiešām šosejai tik ļoti tas ir svarīgi? Jo reāli jau nav nepieciešamība tik agresīvi un tik bieži pārslēgties kā mtb. Par rāmi skaidrs, par ratiem skaidrs, ka vajag vieglus un labus! Laikam visizdevīgāk skatīties uz Shimano(man pietiktu ar 105 grupu), piemēram Campagnolo Rezerves daļas dārgas un LV praktiski nekā nav. Par Sram zināšanu nav šosejniekiem. Par riepām aptuveni skaidrs 35 eur viena riepa un būs labas.(kļūdīties nevar)

Vai 900 eur budžets varētu būt pietiekams? un vai augumam 1.96cm ir viegli atrast kaut ko. Protams uz jaunu neskatos, jo pa šo naudu nekas lādzīgs nesanāk!

Avatar

By vasis8 24.01.2017 21:34:30

Member · 5,770 comments

Man šķeit ka treniņiem un tautas mačiem 105 grupa ir pilnīgi pietiekama. Par riepām  - droši vien ka labāk treniņiem ņemt kaut ko biezāku un smagāku nevis ultravieglu, jo mums bedres milijons, stikli un visādas riepu kordas tāpat.


vasis8@inbox.lv
VISS PIEDĀVĀJUMS:  https://mtb.xc.lv/search.php?action=sho … er_id=2705
P.S. Protu apieties ar Omnivas aparātiem

Avatar

By DZ 24.01.2017 21:40:34

Member · 3,501 comments

Ja interesē, ir gan divi rāmji piemēroti Tavam augumam, gan divas Ultegras(6600SL un 6700) ko salikt virsū.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By hrkama 25.01.2017 09:20:11

Member · 114 comments
vasis8 wrote

Man šķeit ka treniņiem un tautas mačiem 105 grupa ir pilnīgi pietiekama. Par riepām  - droši vien ka labāk treniņiem ņemt kaut ko biezāku un smagāku nevis ultravieglu, jo mums bedres milijons, stikli un visādas riepu kordas tāpat.

+1

Pats sāku braukt ar šosejnieku tieši par tādu budžetu iegādājos alu rāmi ar 105 grupu, iedeāli, neko vairāk treniņiem un tautas mačiem nevajag

Last edited by hrkama (25.01.2017 09:21:41)

Avatar

By neputns 25.01.2017 13:21:17

Member · 789 comments

vai alumīnijs pret karbonu būs stipra atšķirība?

Avatar

By Papuass 25.01.2017 14:12:19

Member+ · 2,974 comments

Braukšanai virs 2h karbons būs jūtami patīkamāks — slāpē ceļa vibrācijas. Ja domā par sacensībām, tad stingrības dēļ paātrinājums būs labāks. Arī Siguldas kalnā kādi 500 grami mazāk būs jāved. Atšķirība noteikti ir pamanāma.

Avatar

By kandrejevs 25.01.2017 20:08:55

Member+ · 765 comments

kur tos mazlietotos var nopirkt?
interesē karbons, 58cm rāmis (L), 105 11s grupa, bet labāk ultegra. ļoti vēlams aero un vismaz 2015. gada modelis. budžets jo mazāk, jo labāk, stiepjams līdz 2000. pagaidām reālākais variants izskatās jauns canyon vai no ķīnas karbona rāmja būvēt pašam. galīgi nekur neredzu piedāvājumus, vai nu kosmosu prasa vai 10 gadi vecs "mazlietots".

Last edited by kandrejevs (25.01.2017 20:39:15)


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019

Avatar

By DZ 25.01.2017 20:57:47

Member · 3,501 comments

Varu piedāvāt jaunu Dema karbonu ar 6800 11sp Ultegru 2k budžetā, varu arī piedāvāt tiešām labu un mazlietotu karbonu ar 6700 10sp Ultegru 1k budžetā un labu karbonu ar 6600SL Ultegru par 750Eur.
Es ieteiktu palikt pie 10sp, bet ko gan es varu strīdēties ar lielajiem speciālistiem, kuri šosejas velo tikai bildēs redzējuši.

Last edited by DZ (25.01.2017 20:59:43)


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Gerids 25.01.2017 21:12:55

Member · 831 comments
Papuass wrote

Braukšanai virs 2h karbons būs jūtami patīkamāks — slāpē ceļa vibrācijas. Ja domā par sacensībām, tad stingrības dēļ paātrinājums būs labāks. Arī Siguldas kalnā kādi 500 grami mazāk būs jāved. Atšķirība noteikti ir pamanāma.

Kā tev šķiet kuras detaļas varētu sniegt vislielāko komforta pieaugumu pret cenu, varbūt pietiktu karbonizētu ar stuti un stūri?

Avatar

By 436 25.01.2017 21:25:04

Member · 822 comments

Riepas

Avatar

By Gerids 25.01.2017 21:40:01

Member · 831 comments
436 wrote

Riepas

Kā to saprast?

Avatar

By DZ 25.01.2017 21:48:10

Member · 3,501 comments
436 wrote

Riepas

Nē, kameras.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Baltais 25.01.2017 21:54:49

Local.Auth · 5,425 comments
kandrejevs wrote

kur tos mazlietotos var nopirkt?
interesē karbons, 58cm rāmis (L), 105 11s grupa, bet labāk ultegra. ļoti vēlams aero un vismaz 2015. gada modelis. budžets jo mazāk, jo labāk, stiepjams līdz 2000. pagaidām reālākais variants izskatās jauns canyon vai no ķīnas karbona rāmja būvēt pašam. galīgi nekur neredzu piedāvājumus, vai nu kosmosu prasa vai 10 gadi vecs "mazlietots".

pārāk tālu nav jāmeklē!

https://www.xnet.lv/ktm-revelator-elite … ipeds.html par 2000€ jauns! Der?

https://veloprofs.lv/shop/velosipedi/ro … l?Itemid=0 Jauns, ar mūža garantiju rāmim


Es nepārdodu, es palīdzu nopirkt!

Avatar

By 436 25.01.2017 22:05:33

Member · 822 comments

Mans ieteikums ir mazāk lauzt galvu par kaut kādu mistisku komfortu. Viss tas komforts slēpjas kaut kur galvā, un pēdējā laikā par to vien runā. Vajag vairāk braukt un tad tas komforts pats atnāks.
Uz laba, gluda ceļa ir vienalga ar ko braukt, viss ripos gludi. Uz slikta, bedraina, ielāpaina ceļa arī ir vienalga ar ko braukt. Lielākais, kas tur kaut ko glābs būs paša raksturs, ērti šorti un platākas riepas, nevis karbons, alumīnijs vai tērauds.

Last edited by 436 (25.01.2017 22:07:36)

Avatar

By Buks 25.01.2017 22:46:00

Member+ · 696 comments

Mans ieteikums ir neklausīt tos, kas neko nejūt. Šķirba uz ripošanu drīzāk būs rāmja tehnoloģijās un ģeometrijā nevis izmantotajā materiālā (šajā cenā). No abiem materiāliem var uztaisīt sūdīgus rāmjus. Katrā ziņā, ja neko nesaproti - ņem kas patīk. Būs pieredze, tad jau jautājumu nebūs. Par detaļām gan vairāk vai mazāk ir skaidrs, bet rāmis tas jau ir ļoti individuāli.


Bērnībā puikas mērīja krāniņus ar lineālu, bet pieaugot - ar hronometru.

Avatar

By gasha 26.01.2017 00:20:59

Member · 312 comments

+1
Visu nosaka "blīvīte", paši zināt starp kurām detaļām.
Varu padalīties ar savu šosejas neilgo pieredzi (nu jau pirms 4 gadiem iepirku BMC Aluminija maucamo)
Braucu ar 23mm tam pašām riepām. Arī pa granti un dubļiem ir sanācis. Vienu reizi tikai riepu pārsitu.
Rāmis max 25mm njem. Ja tagad pirktu, njemtu platāku rāmi lai biezāku gumiju var uzmaukt. Rati R500. Normāli.
Ja tagad pirktu rāmi, arī njemtu Alu. Nebūtu bail apskādēt. Arī piekrāsot vieglāk ja nu kas. BMC rāmis ideāli stingrs, ģeometrija un konstrukcija. Nepatīk mīkstā karbona dakša. Gribas stingrāku. Rāmi jāpērk smuku, tā lai patīk smile

Vienīgā apkope kas ir bijusi, ja neskaita kameras maiņu, ir ritošās daļas izjaukšana  un mazgāšana. Bremzes pat neesmu mainījis. Braukt vajag, nevis bremzēt.
10 ātrumi ir ok. 11sp būtu vienkārši dārgākas detaļas. Ja pietiekami bieži eļļo un mazgā ķēdi, tad ar to pietiek. Salīdzinot ar MTB daudz mazāk darba.

Svars, nu ap 10kg. Tam nav nozīmes. Garos gabalos braucot ūdens un pārtika sver pietiekami daudz uz tā fona.

Galvenais par blīvīti atcerēties. Ar šosejnieku var iespējams pabraukt ātrāk. Bet ne vienmēr vairāk. Man ar dzelzs MTB un džinsu šortiem ir vairāk kilometri sabraukti sad

Avatar

By DZ 26.01.2017 12:16:02

Member · 3,501 comments

Gasha, mani māc ļoti lielas šaubas, vai braucot ar lētu šosejas velo, kuram pat nav paspēts izlietot bremžu klučus var veidoties vērā ņemama pieredze. Domāju, ka daudzi ir sēdējuši vilcienos, lidmašīnās, bet tāpēc visi nav mašīnisti un piloti. Daudziem nav lemts par tādiem kļūt, tā pat kā daudziem nav lemts spriest par to, kas labs un kas slikts, ka nav bijis ar ko salīdzināt.
Redzi, Tu ņemtu resnas riepas, bet es gadā savulaik braucu 30kKm, no kuriem 20k ar 21mm(pēc ražotāja datiem 20mm) līmējamām riepām. Ja svaram nav nozīmes, tad grūti saprast, vai vispār esi braucis ar velo. Garos braucienos pārtiku ņem tūristi, un tūristi brauc ar tūrisma velo, nevis šosejniekiem.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By lūsis 26.01.2017 12:27:33

Member · 231 comments

Uz sajūtām ir iespējams sajust starpību starp 8,3 kg alumīnija šosejas velo (ar karbona stuti,dakšu un relatīvi viegliem ratiem) pret 7,8 kg karbona šosejnieku? Varbūt kādam ir tieši tāda pieredze uz "savas ādas".  Neskaitot Siguldniekā braukšanu. Vai tomēr laba rāmja ģeometrija spēlēs lielāku lomu?

Avatar

By DZ 26.01.2017 12:32:41

Member · 3,501 comments

Jā, ir iespēja sajust.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By AndrisG 26.01.2017 20:58:19

Member · 667 comments
lūsis wrote

Neskaitot Siguldniekā braukšanu.

Tu runā par 500g starpību un izslēdz vienīgo LV vērā ņemamo pauguru. Logic??
Ar 8 kg tačkām min krietni ātrāk nekā ar 6,8 kg kalnā braucamajiem velo, to taču tu zini pats.
Jā, vieglāks velo ir atsaucīgāks uz jebkādu spēka pielikšanu, it īpaši ja brauc kalnā. Ar karbonu var labāk panākt cietību vietās, kur to vajag, neklabinot zobus un kaulainās riteņbraucēju rociņas pa nelīdzenumiem braucot, kā tas ir ar vienkāršākiem un vecākiem alu rāmjiem. Viss, mazāk spriedelējiet, vairāk brauciet un ejiet patupties ar stieni uz pleciem!  big_smile

Last edited by AndrisG (26.01.2017 21:00:24)

Avatar

By DZ 26.01.2017 22:34:31

Member · 3,501 comments

Kušš, es cenšos savākt 7kg tačku manam augumam. Tas ir krietni grūtāk, nekā 5Kg šosejas velo.

Last edited by DZ (26.01.2017 22:35:10)


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Kykc 26.01.2017 23:43:57

Member · 79 comments

Izvēloties velosipēda aprīkojumu jāvadās vienīgi no budžeta, jo visi viņi pārslēgs ātrumus, bet teikt ka 105 ir minimums u.t.t. ir stūlbi.
Veidojas priekštats ka  ir kāds minimāls ex pro, vai pro vanabi velopaka ( 105 grupa)) kura dod iespēju nenokrist citu riteņbraucēju acīs))
Galvenāis  grupas izvēlē ir apzināties ka rīt ja kautkas saluzīs, tad parīt tu jau aizvietosi detaļu un tālāk mīsi pedāļus.

Last edited by Kykc (26.01.2017 23:44:30)

Avatar

By lūsis 27.01.2017 09:31:39

Member · 231 comments
AndrisG wrote
lūsis wrote

Neskaitot Siguldniekā braukšanu.

Tu runā par 500g starpību un izslēdz vienīgo LV vērā ņemamo pauguru. Logic??
Ar 8 kg tačkām min krietni ātrāk nekā ar 6,8 kg kalnā braucamajiem velo, to taču tu zini pats.
Jā, vieglāks velo ir atsaucīgāks uz jebkādu spēka pielikšanu, it īpaši ja brauc kalnā. Ar karbonu var labāk panākt cietību vietās, kur to vajag, neklabinot zobus un kaulainās riteņbraucēju rociņas pa nelīdzenumiem braucot, kā tas ir ar vienkāršākiem un vecākiem alu rāmjiem. Viss, mazāk spriedelējiet, vairāk brauciet un ejiet patupties ar stieni uz pleciem!  big_smile

  smile Siguldnieku izslédzu, jo noprotu, ka tanì braucot var sajust starpìbu. smile Intereséja Latvijas lìdzenumi vairăk. smile Bet jā, cisku upgreidot vajag, ne spriedelét. smile

Avatar

By toms79 27.01.2017 09:49:08

Member · 465 comments

Jā, pielietojums un remonta izmaksas ir svarīgas. Cenas atšķirās 10s vai 11s grupām. Jāpadomā, cik gribēsi tērēt par ķēdēm un kasetēm.. attiecīgi visas cenas var salīdzināt. Es personīgi, laužamo velo, kas ir krossam uz ziemai izvēlos 10 ātrumu, bet šosejnieku turu labākā sniegumā, jo tas tik dikti necieš...


Avatar

By NilsS 27.01.2017 20:17:53

Member · 775 comments
neputns wrote

Lēnā garā sāku domāt par šosejas velo iegādi! Ja ne šogad tad nākamgad. Kā ir ar aprīkojumu, vai tiešām šosejai tik ļoti tas ir svarīgi? Jo reāli jau nav nepieciešamība tik agresīvi un tik bieži pārslēgties kā mtb. Par rāmi skaidrs, par ratiem skaidrs, ka vajag vieglus un labus! Laikam visizdevīgāk skatīties uz Shimano(man pietiktu ar 105 grupu), piemēram Campagnolo Rezerves daļas dārgas un LV praktiski nekā nav. Par Sram zināšanu nav šosejniekiem. Par riepām aptuveni skaidrs 35 eur viena riepa un būs labas.(kļūdīties nevar)

Vai 900 eur budžets varētu būt pietiekams? un vai augumam 1.96cm ir viegli atrast kaut ko. Protams uz jaunu neskatos, jo pa šo naudu nekas lādzīgs nesanāk!


Aprīkojums  nav svarīgs  šosejai, tas ir svarīgs Tev -  galīgi  nav skaidrs tas, cik prasīgs  braucējs esi.  Līdz ar to nav skaidrs, vai meklē  apstiprinājumu tam, ka klaris ir ļoti ok, jeb  gribi uzzināt, ka bez ultegras neripo smile
Jo principā braukt  var ar visu, te viens  ieminējās, ka  bijušajam  profam  vajag  kādu tur-ne-būt-setu,  blēņas,  tie ļaudis  mierīgi  vizinās ar dajebko un nestreso smile  jo galvenais jau ir kaifs, ko noķer un nevis dzelži.
Kas  tieši  skaidrs ir par rāmi, ja nav  noslēpums ?  Man netapa  skaidrs, karbons  vai  alu,  izskanēja doma, ka alu praktiskāks, kam galīgi nepiekrītu -  alu  ar  bukti  vairs  NAV  remontējams, vismaz  labā gala 7000šo  alu  rāmi  nesametināsi  šķūnī uztip top,  pārāk  plāns, toties  karbonu ar mazu  defektu LOOK salīmēs un brauksi tālāk.
Es no sava  pirmā alu  rāmja jau šķīros, nākamais  bija  karbona  un  apgreids  bija jūtams, tieši  braukšanas īpašībās, nevis svarā.
Nav  skaidrs tēmē uz endurance  jeb  kārtīgu  sporta dampi,  pirmais  būs  saudzīgāks  pret Tevi smile
Tāpat  rati  būtiski  mainīs  izjūtu, nav tā, ka atšķirsies  tikai svars un paātrinājums,  stigrāki  rati  ar plakanajiem  spieķiem  mēdz būt ellīgi  cieti nepieradušai  staklei.
Nu un gumijas, gumijas!!! Lateksa kameras +  labā gala  riepas ir   vnk satriecošs apgreids, ja to  paveic  krietnu laiku pabraucot  ar lētām  drāšu  gumijām. 
Riepu resnums ļoti jūtami ietekmēs gan komfortu, gan ripošanu, tāpat kameras! Ja mērķis pavizināties, tad papēti, vai rāmī lien 28mm,  ar tādu  pie mazāka  spiediena var  izbraukt  gandrīz  visur,  23 mm mīkstākā grantenē raksies nost.
Pie mums šimai  pieder 90%  šosejas  tirgus,  tad nu domā pats.
Ieteiktu meklēt  lietotu un tagad, nesezonā,  pa minēto ciparu  jābūt  ultegrai, vai minimums  105 un  arī  carb  rāmim.
Ieteiktu  laiciņu  pabraukt ar tādu, kāds ir un tad tik apgreidot.
Uz Tavu augumu gan piedāvājums tāds īsāks,  nu ieliec  sludekli  tepat arī, kaut kas jau nu atradīsies  (  vai tik DZ nebija lielais rāmis )
Vēl  variants - nopērc  lētāko, daudzmaz pieklājīgo alu  drapaku  (  300-500  eiro  sanāks )   nobrauc pilnu sezonu un tad  jau būs  pašam savas domas!

Last edited by NilsS (27.01.2017 20:27:52)

Avatar

By DZ 27.01.2017 20:40:08

Member · 3,501 comments

Runājot par grupām - jaunā 10sp Tiagra ir diezgan laba par to cenu. Bet detaļu kvalitāte ir stiepjams jēdziens, ja skatās uz lēto Claris aizmugurējo slēdzi, tas ir gana kvalitatīvs un tādus es lieku un iesaku daudziem, arī mtb, jo ir ievērojami stingrāks, vieglāks un precīzāks nekā cenā vienādā acera un ja nav lielā kasete, tad ideāls slēdzis. Claris ručkas gan ir baigā miskaste.
Ja tēmas autors cilvēks jautā forumā tādus jautājumus, tad ar 105/Rival pilnīgi pietiks.
Ja kāds ar putām uz lūpām ir par 11 grupu, tad varu pateikt, ka es sev šosejā aizmugurē ņemu nost lielo zirnekli un braucu ar 1x8sp, jo man nav nepieciešams vadāt līdzi lielos zobratus. Un gonku šosejniekam lietoju 2008. gada Campagnolo Record 10sp grupu un joprojām neesmu atradis labāku grupu par šo. Jaunākai Campai neērtas ručkas un papildus svars, Dura-Ace man nepatīk un ir smags, Sram Red man nepatīk doubletap.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By kandrejevs 27.01.2017 20:55:12

Member+ · 765 comments
Kykc wrote

Izvēloties velosipēda aprīkojumu jāvadās vienīgi no budžeta, jo visi viņi pārslēgs ātrumus, bet teikt ka 105 ir minimums u.t.t. ir stūlbi.
Veidojas priekštats ka  ir kāds minimāls ex pro, vai pro vanabi velopaka ( 105 grupa)) kura dod iespēju nenokrist citu riteņbraucēju acīs))
Galvenāis  grupas izvēlē ir apzināties ka rīt ja kautkas saluzīs, tad parīt tu jau aizvietosi detaļu un tālāk mīsi pedāļus.

es pagāšgad nopirku palētu xc hardtail, mana pieredze- kasete un ķēde bija jāmaina pēc nepilniem 1000km, sāka raut uz riņķi, uz sezonas beigām pakaļā lūza spieķi ar ātrumu 1-2 spieķi treniņā un es sveru 65-67kg, brīvrumba ar bija tāda, ka mainot spieķus vajadzēja samainīt. SR suntour atsperu dakša- ar regulāru pārjaukšanu un solidola smērēšanu tāpat jau ir metama, brauciena sākumā ir ļoti mīksta, pēc kāda laika sabloķējas un nenāk vaļā līdz nākamajam braucienam. es domāju, ka līdzīga pieredze noteikti pārceļas uz šosejas aprīkojumu un cik esmu pētijis, 105 ir zemākā grupa, kas paredzēta braukšanai nevis izbraucieniem.


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019