Rāmja platums
Sveiki!
Vācu kopā šosejas velo uz HVZ rāmja.
Visumā patīkams pasākums, bet atdūros pret dumju problēmu -
Nopirktais aizmugurējais rats kopā ar kaseti nelien iekšā rāmī.
Rāmi nāktos paplest par apm 1,5 cm, kas ir diezgan daudz.
Ar spēku iebāzt var, bet cik droši ar tādu būtu braukt?
Vrbūt kādam ir pieredze?
Skaidrības labad jāpiemin nepatīkamais fakts, ka rāmis diemžēl ir alumīnija.
Paldies par atsaucību!
By 436 31.05.2016 16:14:10
Member · 822 commentsCik tavam rāmim ir platums?
Last edited by 436 (31.05.2016 16:15:42)
By Ansis 31.05.2016 16:59:18
Member++ · 3,685 commentsIr 20 gadu pieredze!:)
HVZ platums 120 mm, mūsdienu QR šosejas rumbas 130 mm, MTB 135 mm.
Braukt ar atplestu vaļā, strikti ņemot, nedrīkst. Tas tāpēc, ka atplestam rāmim ķepas vairs nebūs paralēli, un ekscentrs (vai jebkādas ass paplāksnes) piespiedīsies tikai pie ķepu priekšējām maliņām iekšpusē, pie aizmugurējām maliņām ārpusē. Stipri uzminot, šādi nostiprinātam ratam ir tendence pagriezies šķībi.
Savā laikā šī problēma tika risināta tā, ka atrada mūsdienu rumbas, kurām attiecīgi 10 vai 15 mm summā pa abām pusēm varēja novirpot nost no konusiem vai šnibļiem. Ar ņemšanu nost no labās puses vajag skatīties, lai ķēde uz mazākā zobrata vēl ietu, neberžoties gar rāmi.
By andziņš 31.05.2016 17:27:58
Member · 52 commentsHVZ alumīnija rāmis? Tiešām?
Tērauda rāmi var "iztiept" un noregulēt ķepu simetriju.
https://youtu.be/YdibmxBuMy0
https://youtu.be/dUPAKqS3dt8
https://youtu.be/StUTN4Bb2zI
Par pašu HZV šis čalītis tīri OK stāsta:
By dizpark 31.05.2016 17:40:48
Member · 908 commentsMan liekas, ar HVZ šajā gadījumā netiek domāta Harkovas rūpnīca :_0 :_)
By ImantsNG 31.05.2016 18:23:37
Member · 12 commentsTiek tiek domāta Harkovas rūpnīca.
Rāmis ir Tūrista, tērauda rāmji jau pa lielam no normālajiem velosipēdiem bija tikai Start Shosse...
Visiem tūrista paveidiem, sputņikam un tamlīdzīgi, ja ļoti smagi nekļūdos, ir alumīnija rāmis.
Rāmim starp spārniem, kā jau augstāk minēts, ir 120 mm.
Rumba ar visiem tiem distanceriem utt ir apm 130mm. Pamērīju.
Ar ass stiprināšanu manuprāt varētu izdomāt.
Mani vairāk ustrauc vai tas nospriegotais rāmis zem slodzes neizdomā salūzt vai caurulītes atvienoties no tām plāksnītēm, kur stiprinās bremzes un visa cita figņa.
By andziņš 31.05.2016 20:21:18
Member · 52 commentsTūristam bija tērauda rāmis, tātad to drīkst stiept (Al rāmjus nedrīkst). Angļu valodu tači māki? Noskaties manis ieliktos pirmos 3 video un izdari secinājumus vai tas ir tā vērts. Nekam no slodzes salūzt nevajadzēu, ja procesu veic pakāpeniski.
Tu jau protams esi informēts, ka stūŗes blodiņas un to gultņi šim brīnumam ir nestandarta izmēra? Centra ass vītnei solis arī ir cits.
Veiksmi projektā.
By AndrisG 31.05.2016 23:00:11
Member · 667 commentstas tak sputņiks - salodēts polša iespaidā no kanalizācijas rorēm. liec iekšā ratu, pievelc ekscentru sirsnīgāk un dragā laimīgs. nedomā ne par kādiem tur attālumiem utt, viņi jau no sākta gala visi bija šķībi. ar izņēmumu pirmajos 10 gados. cik atceros, pēc 80tajiem, visi saka ka kvalitāte kļuva drūmi švakāka masveida harkoviešiem (startiņi, čempioni utt, nerunājot par tūristiem un sputņikiem).
By cello 01.06.2016 00:11:11
Local.Auth · 4,686 commentsAlumīnija Sputnik!!!
Kāda zāle jāpīpē...?
By HH 01.06.2016 00:13:11
Member · 199 commentsUzreiz pateikshu, var plest var neplest mosh nostrada un bus okay, bet skaties aktal no otras puses... kas spele loterija dazkart ari uzvara taja. Gribi zinat vai slodze iztures taisi eskpertizi un zinasi... bet letak bus nopirkt citu rami vai rumbu
By ImantsNG 01.06.2016 00:13:53
Member · 12 commentsPaldies - par to stiepšnu zināju, tik biju nez kur izrāvis, ka tas rāmis ir Al.
Nu ta jau mēģinās
By kalns_rsi 01.06.2016 08:18:00
Member · 521 commentsPārus gadus atpakaļ braucu ar Startiņa rāmi un Shimano R500 ratiem tajā, tad pastiept patiesībā nācās mazliet vairāk un uz ass labajā pusē (kur kasete) nācās likt papildus uzgriezni, jo ķēde skārās klāt rāmim. Kā jau Ansis iepriekš rakstīja, rats dažreiz mēdza sašķiebties, ka arī tas pats ar ekscentrs locījās.
Vienīgais, bet ļoti subjektīvi vērtējams, ieguvums bija, ka rāmis šķita "stingrāks". Bet citādi noņemšanas liela, citi stutes dieametri, iznesuma diametri, gultņi ar monobloku problēmas utt. Domāju, ka prātīgāk ir pārdesmit eiro noziedot kaut smagam, mūsdienīgam, šosejas rāmim.
Last edited by kalns_rsi (01.06.2016 08:23:01)
By ImantsNG 02.06.2016 09:20:37
Member · 12 commentsMan neliels stŗoms par šito:
http://velosipedinfo.ru/velosiped-turist
" Затем появилась модель 153- 421, которая потерпела неудачу. Это проявлялось в низком качестве материалов. Так, например, рама, втулки, вынос и задний переключатель стали изготавливать из АЛЮМИНИЯ. В целом, модель признали бракованной. Выпускалась эта серия до 1987 года.
"
To modeļa numuru var kaut kā izzīst no sērijas numura?
Mans ir 84г030471 - secinu, ka 84. gads!
By dizpark 02.06.2016 11:48:35
Member · 908 commentsTu par to, vai tavs rāmis gadījumā nav no alumīnija? To viegli pārbaudīt ar magnēta palīdzību.
http://www.sheldonbrown.com/frame-spacing.html
If in doubt, try the magnet test: if a magnet won't stick to it, don't try to re-space it!
By ImantsNG 02.06.2016 18:46:44
Member · 12 commentsBļin!
Tagad gan jūtos kā dornis, ka magnēts prātā neienāca
By ImantsNG 02.06.2016 21:10:24
Member · 12 commentsVēl viens padumjš jautājums - ja kādam ir bijusi darīšana...
Kā tur ir ar tiem monoblokiem.
Standarti pašam monobloka cilindram, attiecīgi arī rāmja cilindram, kurā tas skrūvējas ir 68 un 73 mm.
Visi tūristos it kā liekot 68 mm.
Bet vispār saka, ka tas izmērs atbilstot rāmja cilindra platumam.
Pamērīju - precīzi 7 cm!
Kā būt???
By ImantsNG 05.06.2016 00:36:34
Member · 12 commentsBija labs komentārs - pazuda
By Ansis 05.06.2016 09:07:20
Member++ · 3,685 commentsJa lieto monobloku, kuram vītne ir pāri visam kreisās puses gredzenam, nebūs nekādu problēmu: tas gredzens par 2 mm dziļāk ieskrūvēsies iekšā rāmī.
Labais klanis ies 2/2=1 mm tālāk nost no rāmja, bet tā tiešām ir sīka vienība.
By ginca23 05.06.2016 19:10:52
Member+ · 3,154 commentsIr ari shimano monobloki ar platumu 70.
Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)
By ImantsNG 31.05.2016 15:24:51
Member · 12 comments