Negadījums uz Vidzemes šosejas

Avatar

By Papuass 27.10.2015 14:11:40

Member+ · 2,978 comments

CSDD Lieldienu apsveikums:
CSUlZfkW0AA8JJE.png

Avatar

By NilsS 27.10.2015 14:24:43

Member · 775 comments
Papuass wrote

CSDD Lieldienu apsveikums:
https://pbs.twimg.com/media/CSUlZfkW0AA8JJE.png

Pašlaik tas  izskatās  kā ņirgāšanās

Avatar

By IAeroI 27.10.2015 14:30:20

Member · 427 comments
binary wrote
Dižminis wrote

Diez vai no tā būs kāda jēga. Absolūtais vairākums Latvijas autovadītāji ir idioti, kas uzspļauj satiksmes noteikumiem. Autovadītāju piespiest kaut nedaudz ievērot noteikumus var tikai fotoradari un policisti krūmos.

Vienīgais, ko ar šādu attieksmi var panākt - atbildes frāzi "absolūtais vairākums Latvijas velobraucēju ir idioti, kas uzspļauj satiksmes noteikumiem". Kā vienā, tā otrā viedoklī ir liela daļa patiesības, taču labuma no šādu vispārinātu apvainojumu bārstīšanas nav - tie nekādā veidā neuzlabos situāciju.

Sapper wrote

Negribu nevienu tiesāt, bet tas, ka fūre stāv gandrīz abām joslām pa vidu un trieciena pēdas ir redzamas tās kreisajā pusē, uzvedina uz diezgan nepatīkamām domām.
http://www.tvnet.lv/auto/satiksme/58146 … y_image=13

2acis wrote

Tagad to pašu loģiku piemēro bildēm, kur redzams pavadošais opelis. Cerams, ka pazudīs tās nepatīkamās domas

Smagajam bojāta kreisā puse, pavadošajam - labā… Vai tiešām pavadošais auto ar velobraucējiem brauca pa otro joslu?

----

Runājot par pavadošā auto krāsu, piekrītu viedoklim, ka tam būtu jābūt košākam. Jā, taisnība, šajā gadījumā tas nebūtu novērsis negadījumu, taču šis negadījums nebūt nav vienīgā reize, kad uz ceļa atradusies treniņgrupa ar pavadošo auto. Pa gabalu pamanāms (atpazīstams) pavadošais auto jau laicīgi liktu noprast, ka tas ir nevis vienkārši tūļīgs auto uz ceļa, kuru var "chillojot" apdzīt (tādu pie mums netrūkst), bet kaut kas, kas prasa vairāk uzmanības un rūpīgāku situācijas izvērtēšanu.

Tatad uzstādīts bakuguns Jums neko neizsaka? Galvenais krasa!! Tuvojoties kadam objektam labs auto/šmauto vadītājs jau laicigi veltis tam uzmanību, nevis "čiliņa" spiedis pedali gridā... nevis "nav košas krasas/bakuguns - braucu virsu" loģika...

Avatar

By artursp 27.10.2015 14:58:35

Member · 392 comments
Bomzis wrote

Jā jā ... tieši tā, super! big_smile big_smile Tieši tāds mīts arī tiek kultivēts sabiedrībā! smile Sevišķi man patīk tas punkts par tantiņām ar sunīšiem kuras špacierēs maratonpastaigās starp, piemēram Rīgu un Siguldu smile vai piemēram Siguldas pļēguriem, kuriem kad Siguldas točkā ablava, būs jādodas uz Juglas točku ... Nu jā, jāatzīst ka pa veloceliņu gan vairs nesanāks visādi grupas brauciena treniņi ar pavadošajiem auto ... pavadītājiem nāksies pārsēsties uz kautkādiem elektrocikliem wink

Saprotu, ka dažreiz, kaut ko ieņemot galvā, ir grūti pieņemt citu versiju, bet paskaties pats, kas notiek uz esošajiem celiņiem un tad padomā, kā tur iederas kaut vai 10 puiku grupa, ka mizo uz 30+. Tu tiešām domā, ka, piemēram, pa Rīgas-Jūrmalas celiņu visi pārvietojas tikai no Rīgas uz Jūrmalu un otrādi? Nu nekad nebūs tas celiņš slēgts tunelis starp Rīgu un Siguldu, to noteikti pieslēgtu citām apdzīvotām vietām (Berģi, Langstiņi, Garkalne, Vangaži, Inčukalns, Murjāņi/Gauja utt.), tad attiecīgi arī būtu kā, piemēram, Imantā, kur viss manis minētais ir. Pabrauc pats kādreiz pa tādu celiņu un paskaties pēc tam, piemēram, pulsa rādījumus utt. Labs "treniņš"... Par aizmotora treniņiem vispār nerunājot...
Neesmu pret celiņiem, bet esmu ĻOTI pret paradigmu, ka visiem riteņbraucējiem obligāti pa tiem jābrauc. Un nav viņi nekāda panaceja.

Avatar

By Bomzis 27.10.2015 15:15:55

Local.Auth · 1,215 comments
artursp wrote
Bomzis wrote

Jā jā ... tieši tā, super! big_smile big_smile Tieši tāds mīts arī tiek kultivēts sabiedrībā! smile Sevišķi man patīk tas punkts par tantiņām ar sunīšiem kuras špacierēs maratonpastaigās starp, piemēram Rīgu un Siguldu smile vai piemēram Siguldas pļēguriem, kuriem kad Siguldas točkā ablava, būs jādodas uz Juglas točku ... Nu jā, jāatzīst ka pa veloceliņu gan vairs nesanāks visādi grupas brauciena treniņi ar pavadošajiem auto ... pavadītājiem nāksies pārsēsties uz kautkādiem elektrocikliem wink

Saprotu, ka dažreiz, kaut ko ieņemot galvā, ir grūti pieņemt citu versiju, bet paskaties pats, kas notiek uz esošajiem celiņiem un tad padomā, kā tur iederas kaut vai 10 puiku grupa, ka mizo uz 30+. Tu tiešām domā, ka, piemēram, pa Rīgas-Jūrmalas celiņu visi pārvietojas tikai no Rīgas uz Jūrmalu un otrādi? Nu nekad nebūs tas celiņš slēgts tunelis starp Rīgu un Siguldu, to noteikti pieslēgtu citām apdzīvotām vietām (Berģi, Langstiņi, Garkalne, Vangaži, Inčukalns, Murjāņi/Gauja utt.), tad attiecīgi arī būtu kā, piemēram, Imantā, kur viss manis minētais ir. Pabrauc pats kādreiz pa tādu celiņu un paskaties pēc tam, piemēram, pulsa rādījumus utt. Labs "treniņš"... Par aizmotora treniņiem vispār nerunājot...
Neesmu pret celiņiem, bet esmu ĻOTI pret paradigmu, ka visiem riteņbraucējiem obligāti pa tiem jābrauc. Un nav viņi nekāda panaceja.

Jūrmalas celiņš nav salīdzināms, jo tas principā visā garumā ir caur blīvi apdzīvotām vietām. Par veloceliņiem kas būtu ārpus Rīgas, tomēr domāju ka ļoti blīva cilvēku kustība nebūs, visdrīzāk tikai riteņbraucēji. Ja arī tāds potenciālais celiņš ies caur piemēram Langstiņiem vai Garkalni, tad man liekas ka jocīgi būtu ka vietējie iedzīvotāji sāktu to izmantot piemēram pastaigām ar suņiem smile Domāju ka tādos ciematos ir pietiekami daudz citu jauku vietu tādām nodarbēm.


Nav vieglu trašu ... bet ir par lēnu mīts
/Daniels/

www.livelo-team.lv

Avatar

By kalns_rsi 27.10.2015 15:33:13

Member · 521 comments
NilsS wrote
Papuass wrote

CSDD Lieldienu apsveikums:
https://pbs.twimg.com/media/CSUlZfkW0AA8JJE.png

Pašlaik tas  izskatās  kā ņirgāšanās

Diemžēl tas attēls ļoti labi raksturo ko CSDD domā par velobraucējiem, kas ir ārpus kaut kādam saprāta robežām šajā negadījumā. Un ja CSDD šādi rīkojas, tad tam ir redzemas arī sekas dažu autovadītāju domāšanā.

Avatar

By NilsS 27.10.2015 20:27:30

Member · 775 comments
Bomzis wrote
artursp wrote
Bomzis wrote

Jā jā ... tieši tā, super! big_smile big_smile Tieši tāds mīts arī tiek kultivēts sabiedrībā! smile Sevišķi man patīk tas punkts par tantiņām ar sunīšiem kuras špacierēs maratonpastaigās starp, piemēram Rīgu un Siguldu smile vai piemēram Siguldas pļēguriem, kuriem kad Siguldas točkā ablava, būs jādodas uz Juglas točku ... Nu jā, jāatzīst ka pa veloceliņu gan vairs nesanāks visādi grupas brauciena treniņi ar pavadošajiem auto ... pavadītājiem nāksies pārsēsties uz kautkādiem elektrocikliem wink

Saprotu, ka dažreiz, kaut ko ieņemot galvā, ir grūti pieņemt citu versiju, bet paskaties pats, kas notiek uz esošajiem celiņiem un tad padomā, kā tur iederas kaut vai 10 puiku grupa, ka mizo uz 30+. Tu tiešām domā, ka, piemēram, pa Rīgas-Jūrmalas celiņu visi pārvietojas tikai no Rīgas uz Jūrmalu un otrādi? Nu nekad nebūs tas celiņš slēgts tunelis starp Rīgu un Siguldu, to noteikti pieslēgtu citām apdzīvotām vietām (Berģi, Langstiņi, Garkalne, Vangaži, Inčukalns, Murjāņi/Gauja utt.), tad attiecīgi arī būtu kā, piemēram, Imantā, kur viss manis minētais ir. Pabrauc pats kādreiz pa tādu celiņu un paskaties pēc tam, piemēram, pulsa rādījumus utt. Labs "treniņš"... Par aizmotora treniņiem vispār nerunājot...
Neesmu pret celiņiem, bet esmu ĻOTI pret paradigmu, ka visiem riteņbraucējiem obligāti pa tiem jābrauc. Un nav viņi nekāda panaceja.

Jūrmalas celiņš nav salīdzināms, jo tas principā visā garumā ir caur blīvi apdzīvotām vietām. Par veloceliņiem kas būtu ārpus Rīgas, tomēr domāju ka ļoti blīva cilvēku kustība nebūs, visdrīzāk tikai riteņbraucēji. Ja arī tāds potenciālais celiņš ies caur piemēram Langstiņiem vai Garkalni, tad man liekas ka jocīgi būtu ka vietējie iedzīvotāji sāktu to izmantot piemēram pastaigām ar suņiem smile Domāju ka tādos ciematos ir pietiekami daudz citu jauku vietu tādām nodarbēm.

Diemžēl Tu kļūdies.  Šie ceļi ļoti patīk suņu īpašniekiem, invalīdiem ar ratiņiem, mammām  ar   ratiņiem un skrituļotājiem.   Pavasarī, kad sāku braukt uz darbu, meklējot ideālo  ceļu uz darbu braucu pa tiem.  Tas bija tīrs murgs un tagad es labprātāk  laižu pa Dtiltu//Krasta ielu/Ķengaragu  apsteidzot autobusus un visdrošāk ir aiz kāda traktora aizmotorā

Last edited by NilsS (27.10.2015 20:28:04)

Avatar

By klepzers 27.10.2015 21:45:27

Member · 106 comments

Kas te diskutē par velo celiņiem gar šoseju - tā pati šoseja, Berģu posms. Pat individuāli, zēni ar šosejas velo min pa braucamo daļu, neskatoties uz to, ka tur ir labs, līdzens velo celiņš, abās brauktuves pusēs un tur nav gandrīz nevienas tantiņas ar suni. Tur var vilkt ātri. Savukārt, auto braucamajai daļai ir visādas Juglas nobrauktuves/uzbrauktuves utml., kuras šķērso lieto autovadītāji.
Vēl ir cerība kādam tur ietilpināt grupas braucienu ar pavadošo auto???

Var jau arī sākt diskusiju par to, ka Rīgā lūk veloceliņi nav nodalīti no braucamās daļas. Kā pa nodalītajiem brauks pavadošais auto?

Pavadošās mašīnas krāsa - jo redzamāk, jo labāk. Bet - tiklīdz notiek aizmotora mājupbrauciens un aiz tās mašīnas sasēžas 20 velobraucēji savās pelēkajās formās - to mašīnu tāpat neredz un riteņbraucēji pirmie uzņem triecienu.

Kritiskā masa - nu ja taisa, tad Polijā. Apgalvojums, ka visi autobraucēji ir kretīni, kuri tik vien kā grib kādu nogalināt ir tik pat jautrs kā TopGear reklāma - ieteikums - riteņbraucējiem strādāt smagāk, nopirkt auto, jo ar mašīnu braukt ir daudz drošāk. Jā, šoferi arī ir cilvēki, kuri mēdz būt noguruši, jā arī šoferiem, tā pat kā cēlajiem riteņbraucējiem iezvanās tālruņi, jāapskata navigāciju utml. Jā, ja brauc daudz mašīnu, agri vai vēlu kaut kas notiek, tā ir tīra varbūtības teorija - kā dzīvot netālu no karadarbības zonas un cerēt, ka nekas nenotiks. Ceļu satiksmē izdzīvot pēc būtības ir statistikas jautājums. Krīt arī ķieģeļi un lāstekas uz galvas.

Ja velobraucēju grupa brauc uz 40, auto plūsma - uz 80 - tā ir raustīšanās. Situāciju, kad kāds lielāks par pavadošo auto pēkšņi pazūd no vadītāja redzes loka uz otro joslu un - tur pēkšņi ir grupiņa, kas velkas par 40 lēnāk kā tu - katru sekundi tuvojies viņiem ar vairāk kā 10 metriem. Ja tev tai laikā ir jākontrolē, kas notiek aizmugurē (jo to autobraucējam ir jādara, arī spidometrā jāskatās utml) - laika var nepietikt, lai savāktos. Ātrums - tas ir bīstami.

Fūristi uz ceļa strādā. Atšķirībā no meitenēm, kuras tur pat viņus apkalpo, viņi maksā nodokļus un apgādā mūsu piemājas pārtikas veikaliņus ar proteīniem, želejām un izotoniskajiem dzērieniem. Arī ar velosipēdu detaļām.

Ja katru dienu riteņbraucēju skolas pakļauj šādiem statistiskiem riskiem, tad diemžēl tas ir tikai laika un sakritību jautājums. Mēdz būt gana daudz dzērājšoferu utml. Tieši tā pat krīt lidmašīnas aiz tā, ka daudz lido. Tieši tādēļ ir jāsprādzējas mašīnā sēžot un tieši tādēļ autobūvē krietni lieli līdzekļi tiek iegrūsti drošības uzlabošanā.

Varbūt tomēr ir vērts izvērtēt, kur notiek treniņi un kāds buldozers aiz riteņbraucēju grupas aizsargā bērnus, kuri ir uz šosejas starp mašīnām, bez airbagotas bleķa kastes riņķī. Vienkārši izvērtēt riskus un saprast, kas pret ko iet.

Skarbi, bet arī šī Topgear reklāma https://www.youtube.com/watch?v=wCCWwjb43jw satur milzu patiesību un mazāk aizsargātajiem būs jādomā par sevi.
Sargā pats sevi un Dievs Tevi sargās!

P.S.
Pats braucu ar velo gan pa šoseju, gan pa mežiem, gan pa pilsētu. Pēdējos gados auto ir saprotoši, izņemot Nila Satiksmes trolejbusus.

Last edited by klepzers (27.10.2015 21:46:54)

Avatar

By Sapper 27.10.2015 22:02:39

Member · 68 comments

klepzers, +100500!

Last edited by Sapper (27.10.2015 22:02:54)

Avatar

By averza 27.10.2015 22:25:37

Member++ · 5,039 comments
klepzers wrote

Kas te diskutē par velo celiņiem gar šoseju - tā pati šoseja, Berģu posms. Pat individuāli, zēni ar šosejas velo min pa braucamo daļu, neskatoties uz to, ka tur ir labs, līdzens velo celiņš, abās brauktuves pusēs un tur nav gandrīz nevienas tantiņas ar suni. Tur var vilkt ātri. Savukārt, auto braucamajai daļai ir visādas Juglas nobrauktuves/uzbrauktuves utml., kuras šķērso lieto autovadītāji.

Pastāsti, lūdzu, precīzāk, par kurām uz-no-brauktuvēm runa, vai tiešām tajā posmā ir veloceliņi, vai tiešām abās pusēs, vai tiešām pietiekoši plati un vai gadījumā tur nav jābrauc pa tuneli, kur pagriezienā redzamība ir 3m? Bez zemtekstiem - kā Tu piedāvā tikt no Rīgas līdz apvedceļam un kā - otrā virzienā?

Avatar

By klepzers 27.10.2015 23:23:18

Member · 106 comments

Pastāsti, lūdzu, precīzāk, par kurām uz-no-brauktuvēm runa, vai tiešām tajā posmā ir veloceliņi, vai tiešām abās pusēs, vai tiešām pietiekoši plati un vai gadījumā tur nav jābrauc pa tuneli, kur pagriezienā redzamība ir 3m? Bez zemtekstiem - kā Tu piedāvā tikt no Rīgas līdz apvedceļam un kā - otrā virzienā?

Jā, tur ir veloceliņi! No Juglas nobrauktuves - abās pusēs! Jā, tur ir tuneļi ar mazu redzamību, bet 2gab ļoti īsā posmā. Nu to posmu taču var drusku lēnāk izbraukt, vai ne? Īpaši tad, ja autobraucējiem prasām apstāties pie katra sarkanā!

Nepatīkamais posms (aiz VEF tilta) - pāris vietas, kur jāsatiekas ar gājējiem, kas pieturās gaida sabtransu. Tas ir tieši pie VEF-a un - otrā galā - Juglas Statoil autobusa pietura.

Neliels bezceļu posms - zem Berģu tilta, bet arī tas ir pārvarams, bez lielām grūtībām. Braukt gan turp, gan atpakaļ var pa jebkuru no pusēm, var ērti lietot arī gājēju tiltu pie DEPO (jo aiz DEPO vairs nav veloceliņa, braucot pa kreiso pusi no centra, labajā - ar 2 šķērsotuvēm - pietiekami ērti braucams.

Jā - ir daži sarežģījumi, tomēr maršruts ir ļoti braucams. Diemžēl to izmanto tikai pensionāri un MTB lietotāji. Ja kāds sēž pamperbiksēs, velobraucēja tērpā - tad braukt pa veloceliņiem viņš uzskata par sevis necienīgu rīcību. Pats neskaitāmas reizes esmu tur braucis un - līdz pat Ādažiem un tiem cauri - var izbraukt ar autoceļiem krustojoties tikai pāris reižu, vairāk kā 10km posmā ar nopietniem satiksmes mezgliem.

Nav viss cukurvatē ietīts un tomēr - velobraucēji neizmanto ļoti daudzas ērtas iespējas izvairīties no nepatikšanām. Laiku pa laikam kaut kas notiek. Es nesaku, ka infrastruktūru un attieksmi nav jāuzlabo - to ir jādara, tomēr lieka klaigāšana, ka visi, kas dara citādāk kā es, ir ļaundari un ka viss ir slikti, neko nedos.

Šoreiz tiešām labāk būtu domāt labas domas par cietušo, ziedot asinis un - ja ir konstruktīvi padomi - ar tiem vērsties pie atbildīgajām institūcijām, kamēr dzelzs karsta. Kritiskās masas, gānīšanās portālā un citi rasu naidu kurināšanas rīki šoreiz nederēs.
Ja nepieciešams - kaut vai jāceļ Biķernieku trases alternatīvu velobraucējiem (varbūt pat Siguldas kalnos) vai ar likumu Biķeros jārezervē laiku un subsidētu trases izmantošanu veloskolām.

Avatar

By averza 28.10.2015 01:50:41

Member++ · 5,039 comments

OK, esmu braucis pa tiem celiņiem aiz Juglas. Virzienā prom no Rīgas - kāda jēga? Tur ir tikai nobrauktuve uz apli un pēc tam pievienojas josla no apļa, kur nemēdz būt intensīva plūsma. Tālāk ir 4 joslas, no kurām nultā ir atdalīta ar nepārtrauktu līniju. Kur vēl ērtāk un drošāk, kāda jēga izmantot to celiņu? Virzienā uz Rīgu - pie Statoil celiņš ir sviestains - tur ir līkloči, bīstamas iebrauktuves/izbrauktuves uz gāzi, Statoil un JYSK, pēc tam vispār sākas MTB ar smiltīm un saknēm, respektīvi velobraucējiem tur rādīties nav paredzēts. Un pēc tam braucot lejā no "lielā Berģu kalna" ir vairākas izbrauktuves, kur nevar braukt uz 30+km/h, jo no labās puses var kāds izbraukt un nepaspēsi nobremzēt. Kā arī visu laiku jāskatās uz aizmuguri, ka kāds netaisa labo pagriezienu. Respektīvi, lēnāk un, manuprāt, nedrošāk abos virzienos izmantot tos celiņus. Ja vizinās kopā ar džusi, tad jā.

Avatar

By binary 28.10.2015 06:38:27

Member · 303 comments
IAeroI wrote

Tatad uzstādīts bakuguns Jums neko neizsaka? Galvenais krasa!! Tuvojoties kadam objektam labs auto/šmauto vadītājs jau laicigi veltis tam uzmanību, nevis "čiliņa" spiedis pedali gridā... nevis "nav košas krasas/bakuguns - braucu virsu" loģika...

Kā jau lietotājam Dižminis rakstīju, tādi uzbraucieni situāciju neuzlabos. Labs velobraucējs arī nevālēs čilliņā pa ceļu, nepievēršot uzmanību tam, kas notiek aiz viņa, vēl jo vairāk - ja viņš vālē pa šoseju. Vismaz tad, kad es pa ceļiem pārvietojos ar velo, es nepārtraukti vēroju arī aizmuguri - ar visu to, ka drīzāk esmu "svētdienas velobraucējs".

Labs, pieredzējis auto vadītājs nesēdēs stundām ilgi pie stūres sasprindzis - tāds pastāvīgs saspringums tikai palielina avārijas situāciju iespējamību. Standarta situācijās būs čilliņš, nestandarta - pastiprināta uzmanība. Un šajā kontekstā tā ir tikai un vienīgi pavadošā auto atbildība - "signalizēt" pārējiem satiksmes dalībniekiem pēc iespējas pamanāmākā veidā, ka ap viņu ir nestandarta situācija. Jo skaidrāk tas tiek parādīts, jo labāk.

Bākugunis izsaka to, ka tas ir kaut kāds nestandarta satiksmes dalībnieks, taču nepasaka neko par to, kas tas ir par auto - vai tas ir auto-vientuļnieks, kurš bremzē tāpēc, ka meklē krustojumu, kurā nogriezties, vai arī tas ir auto, kam priekšā ir bars ar velobraucējiem, kurus cauri pavadošajam auto uz divu joslu ceļa gluži vienkārši nevar redzēt.

Bomzis wrote

Jūrmalas celiņš nav salīdzināms, jo tas principā visā garumā ir caur blīvi apdzīvotām vietām. Par veloceliņiem kas būtu ārpus Rīgas, tomēr domāju ka ļoti blīva cilvēku kustība nebūs, visdrīzāk tikai riteņbraucēji. Ja arī tāds potenciālais celiņš ies caur piemēram Langstiņiem vai Garkalni, tad man liekas ka jocīgi būtu ka vietējie iedzīvotāji sāktu to izmantot piemēram pastaigām ar suņiem smile Domāju ka tādos ciematos ir pietiekami daudz citu jauku vietu tādām nodarbēm.

Langstiņi-Garkalne, 8km. Es teiktu, ka diezgan ideāls posms "svētdienas srkējējam". Kādai 3h pastaigai - arī izklausās labi (ar tiem pašiem ratiem; 3h ir +/- tik, cik ilgi ratos guļ bērns, turklāt viņam netraucē automašīnu radītie trokšņi). Pēc rakstītā noprotu, ka trūkst vienīgi seguma, pa kuru skriet - "veloceliņš" kā reiz būtu piemērots. Velobraukšanai kļūstot arvien populārākai, tur noteikti varētu sarasties arī gana daudz velobraucēju, kuru vidējais ātrums ir starp 15 un 20 km/h.

klepzers wrote

Pavadošās mašīnas krāsa - jo redzamāk, jo labāk. Bet - tiklīdz notiek aizmotora mājupbrauciens un aiz tās mašīnas sasēžas 20 velobraucēji savās pelēkajās formās - to mašīnu tāpat neredz un riteņbraucēji pirmie uzņem triecienu.

Drošības nodrošināšana ir komplekss pasākumu kopums, drošību jānodrošina ir gan treniņa sākumā, gan treniņa beigās, un nav teikts, ka abos gadījumos tas jādara vienādi. Nu štrunts ar to, ka to auto "neredzēs" treniņa beigās - ja padarīs redzamāku treniņa sākumā, tas jau būt solis pareizajā virzienā.


do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?

Avatar

By kalns_rsi 28.10.2015 09:23:32

Member · 521 comments

Ceļu satiksmes noteikumos tak ir skaidri rakstīts, jāizvēlas braukšanas apstākļiem drošs un atbilstošs braukšanas ātrums un distance.  Un izpratne par to kas ir drošs un atbilstošs daļai autovadītāju sakrīt ar vispār pieņemto viedokli, ka jāparedz uz ceļa arī lēnāk braucoši/ejoši objekti vai pat stāvoši. Taču ir daļa, kas uzskata, ka iela/šoseja nav koplietojama ar citiem ceļu satiksmes dalībniekiem un pat ja kaut kas tāds parādās uz ceļa, tad priekšējais jau ar bremzēs un samazinās ātrumu (neapstāsies uzreiz tāpēc distanci var ievērot tik tādu kas ir +/- lielāka par reakcijas laiku) [Vismaz pēc medijos pieejams informācijas, šī avārija bija tipisks, šāds gadījums - ātrums un distance]. Domāju, kad sen ir laiks mainīt šādu domāšanu. Neviens neliek saspringt, bet gan mainīties - braucot ar auto es varu kādu nogalināt,man ir jāpiebremzē. Neviss - Nevienam nav jātraucē mana braukšana, viņam ir jāpiebremzē/jāpabrauc malā.   

Tieši tas pats arī attiecas uz daļu velosipēdistu un kājām gājēju. Kad jābūt atbildības sajūtai par to ko dara uz ielas/ceļa.

Tas ko redz no CSDD puses, kad ir plakāts ar velosipēdu, kur velosipēdistam ir jāciena citi un tad viņu cienīs, bet nu praksē tā pat kāds trolejbuss vai mikriņš brutāli spiež pie malas, pat ja brauc kā ziemassvētku eglīte, godīgi ievērojot ceļu satiksmes noteikumus. Tas ko redz no policijas puses ir sodi par krustojuma šķērsošanu pie sarkanās gaismas un ātruma pārsniegšanu, (papildus tam vēl ir regulāras alko  pārbaudes, kas ir ļoti pozitīvi) Bet pat nepārsniedzot ātrumu, taču neievērojot distanci negadījums tā pat notiek. Tā pat diez cik velosipēdisti ir sodīti par agresīvu braukšanu/vazāšanos pretēja virziena ? Ganjau tik pat cik RS šoferi, jeb tuvu nullei. Cik reizes šādiem cilvēkiem ir skaidrots kā būtu jābrauc un cik cilvēkiem ir liegta iespēja vadīt transportlīdzekli neskatoties uz to ka viņi ar savām darbībām apdraud citus? Ganjau ka nulle..

Avatar

By Bomzis 28.10.2015 10:04:07

Local.Auth · 1,215 comments
binary wrote
Bomzis wrote

Jūrmalas celiņš nav salīdzināms, jo tas principā visā garumā ir caur blīvi apdzīvotām vietām. Par veloceliņiem kas būtu ārpus Rīgas, tomēr domāju ka ļoti blīva cilvēku kustība nebūs, visdrīzāk tikai riteņbraucēji. Ja arī tāds potenciālais celiņš ies caur piemēram Langstiņiem vai Garkalni, tad man liekas ka jocīgi būtu ka vietējie iedzīvotāji sāktu to izmantot piemēram pastaigām ar suņiem smile Domāju ka tādos ciematos ir pietiekami daudz citu jauku vietu tādām nodarbēm.

Langstiņi-Garkalne, 8km. Es teiktu, ka diezgan ideāls posms "svētdienas srkējējam". Kādai 3h pastaigai - arī izklausās labi (ar tiem pašiem ratiem; 3h ir +/- tik, cik ilgi ratos guļ bērns, turklāt viņam netraucē automašīnu radītie trokšņi). Pēc rakstītā noprotu, ka trūkst vienīgi seguma, pa kuru skriet - "veloceliņš" kā reiz būtu piemērots. Velobraukšanai kļūstot arvien populārākai, tur noteikti varētu sarasties arī gana daudz velobraucēju, kuru vidējais ātrums ir starp 15 un 20 km/h.

Nu redzi nu ... pats atbildēji uz jautājumu cik ļoti tavā aprakstītajā posmā būtu nepieciešams veloceliņš smile smile


Nav vieglu trašu ... bet ir par lēnu mīts
/Daniels/

www.livelo-team.lv

Avatar

By binary 28.10.2015 10:14:22

Member · 303 comments

Bomzi, tas nav gluži "mans aprakstītais posms", es tik tā - pievienojos diskusijai. Veloceliņi, platas ietves, vienkārši "pastaigu takas" - tas viss ir ļoti labi, to vajag ieviest un attīstīt, tādējādi uzlabojot kopējo sabiedrības apmierinātību, labklājību un veselību. Tas attiecas ne tikai uz Langstiņi-Garkalne posmu, bet uz Latviju kopumā. Taču organizētiem velo treniņiem tas nederēs.


do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?

Avatar

By wheelie 28.10.2015 10:20:20

Member+ · 2,605 comments
sursurs wrote
lea wrote

Nu lūdzu, Valsts policijas feisbūks ziņo:

Viena no sākotnējām izmeklēšanas versijām liecina, ka negadījums galvenokārt noticis divu faktoru dēļ – nav ievērota droša distance un nav ievērots atļautais braukšanas ātrums. Abi šie faktori kravas auto vadītājam nav ļāvuši savlaicīgi reaģēt, kad pirms viņa braucošā kravas automašīna pārkārtojusies un aiz tās pamanīti priekšā braucošie velosipēdisti un to pavadošais transportlīdzeklis.
https://www.facebook.com/Valsts.policij … permPage=1

Neviena riteņbraucēju veste, kaska un bākuguns nepalīdzēs fūres šoferim, kas nesas virs atļautā un lien pakaļā otrai fūrei. Tieši tik elementāri un stulbi.

Tieši tā-tāpat k;a ziemā, kad uz Jelgavenes nonesa to tantiņu.
Pirmais auto (gan tur gan te) pamanīja / paguva noreaģēt, otrais - dirsā līdējs - skrien virsū.. hmm

[youtube]A635fHWU16g[/youtube]


keep rollin'

Avatar

By sursurs 28.10.2015 11:04:51

Member · 905 comments

Tieši tā - tajā video būtu braucis tuvāk tam busiņam, būtu pilnā hodā tajā stāvošajā arī iepiļījis, jo priekšā braucošais ar xvz ko sapņoja un reaģēja jau beidzamajā sekundē.


velo 4ever

Avatar

By klacis 28.10.2015 11:43:14

Member · 75 comments
averza wrote

OK, esmu braucis pa tiem celiņiem aiz Juglas. Virzienā prom no Rīgas - kāda jēga? Tur ir tikai nobrauktuve uz apli un pēc tam pievienojas josla no apļa, kur nemēdz būt intensīva plūsma. Tālāk ir 4 joslas, no kurām nultā ir atdalīta ar nepārtrauktu līniju. Kur vēl ērtāk un drošāk, kāda jēga izmantot to celiņu? Virzienā uz Rīgu - pie Statoil celiņš ir sviestains - tur ir līkloči, bīstamas iebrauktuves/izbrauktuves uz gāzi, Statoil un JYSK, pēc tam vispār sākas MTB ar smiltīm un saknēm, respektīvi velobraucējiem tur rādīties nav paredzēts. Un pēc tam braucot lejā no "lielā Berģu kalna" ir vairākas izbrauktuves, kur nevar braukt uz 30+km/h, jo no labās puses var kāds izbraukt un nepaspēsi nobremzēt. Kā arī visu laiku jāskatās uz aizmuguri, ka kāds netaisa labo pagriezienu. Respektīvi, lēnāk un, manuprāt, nedrošāk abos virzienos izmantot tos celiņus. Ja vizinās kopā ar džusi, tad jā.

Tavam rakstītajam var piekrist, bet daudziem punktiem var arī stingri oponēt.
Pirmkārt, CSN paredz braukšanu pa veloceliņu, ja tāds ir. Un apskatītajā posmā tāds nudien ir praktiski visos 100% no distances (es parasti apjūku ap Berģu kalnu, jo viņš tur kaut kur aizpeld un izmantoju šoseju, tādejādi arī pats neesmu ideāls). Ja mēs, velobraucēji, gribam, lai mūs respektētu aizvien vairāk un vairāk, tad mums minētais noteikums ir jāievēro, cik vien tas ir iespējams. Diemžēl arī situācijās, kur infrastruktūra ir nesakarīga (šajā posmā tā, manuprāt, ir uztaisīta ļoti ok).
Es nevaru saprast, kādi tev varētu būt argumenti par labu tām 2-3 min, ko maksimālajā gadījumā var izspiest ātrāk braucot pa ielu posmā Jugla-Berģi? Tas ir vai nu treniņa sākums vai beigas, kur es parasti pakāpeniski vai nu kāpinu vai samazinu tempu. Ja pietrūkst tie daži intensīvie km, tad var taču pabraukt tālāk otrā galā, vai izmest kādu ekstra cilpiņu! Ne tā?
Kas attiecas uz konkrētiem elementiem, ko pieminēji, nepiekrītu par uzbrauktuvi no "Juglas centra" apļa, jo tur pa galveno ceļu autiņi jau atvelk uz 70+ un no lejas nāk ar 40/50+. Un no lejas nāk čupās, kad pēdējā luksaforā uz Juglas ielas ir zaļais. Un nav runa par dažiem auto. Attiecīgi, es neredzu, kur tajā situācijā organiski ierakstās velobraucējs ar savu niecīgo masu, stipri mazāko ātrumu un nepieciešamību izlīst cauri plūsmai, kas uzbrauc augšā pa uzbrauktuvi. + tur tūliņ ir tilts pāri Juglas kanālam, kur nav papildus mala pirmajai joslai. Tas nozīmē, ka tām mašīnām ir jāsabīdās vēl, lai apbrauktu riteņbraucēju, jo "mums taču gribās, lai mums nebrauc ļoti tuvu!". Nenoliedzami, ka statistiski tur var samērā bieži izsprukt bez lielām problēmām un stresainām situācijām, bet varbūtība izraisīt riebīgu momentu tomēr ir krietni lielāka par 0.
Visbeidzot, apsveicu tavu vēlmi lidot Rīgas virzienā pa to celiņu ar 30+. Man arī tāda ir un es tur tā arī braucu. Taču to darot, es paturu prātā, ka es sevi un tikai sevi tā apdraudu. Pirms visiem šiem celiņiem es cenšos izvērtēt situāciju, vai kāds brauc. Ja neesmu drošs - bremzēju. Šis pat varētu būt mans moto, braucot publiskajā satiksmē gan iekš, gan ārpus pilsētas gan uz ceļiem, gan trotuāriem. Un nudien nejūtos tādēļ mazāk trenējies vai kaut ko nokavējis...

Avatar

By averza 28.10.2015 11:52:47

Member++ · 5,039 comments

OK, visam piekrītu smile Acīmredzot neesmu tur braucis intensīvas satiksmes laikā, bet tikai brīvdienās, tāpēc viss bija labi. Bet tomēr - posmā no Statoil/Depo līdz Kalna virsotnei taču nav celiņu nevienā no pusēm? Vai tomēr ir?

Avatar

By janisz 28.10.2015 12:54:08

Member+ · 391 comments
averza wrote

OK, visam piekrītu smile Acīmredzot neesmu tur braucis intensīvas satiksmes laikā, bet tikai brīvdienās, tāpēc viss bija labi. Bet tomēr - posmā no Statoil/Depo līdz Kalna virsotnei taču nav celiņu nevienā no pusēm? Vai tomēr ir?

Tīrs velo celiņš nav, bet pēc shēmas jābrauc gar Depo un mazo ielu, kur dzīvojamās zonas zīme.

Avatar

By gasha 28.10.2015 14:57:53

Member · 312 comments

Tā kā esmu gan velobraucējs, gan dažreiz autobraucējs, šis mazliet liek aizdomāties ne tikai par distanci, bet arī par itkā sīkiem ātruma pārkāpumiem un bremzēšanas ceļu. 50km/h vietā 62km/h brauc daudzi. Reakcijas laiks un bremzēšanas ceļš... Nesen redzēju vienu pavecāku Timrota raidījumu par to tēmu. Brrr...

Avatar

By andziņš 28.10.2015 14:57:55

Member · 52 comments

klacis, cik atceros CSN punkts par veloceliņa izmantošanu nav attiecināms uz organizētiem braucieniem ar pavadošo auto. Un nav Latvijā neviena autoceļa, kur būtu broši braukt ar 110-140 km/h. Pleskavas šosejai nav īsti neviena dublējoša mazāka ceļa, tātad tur vienmēr jārēķinās ar gājējiem, velosipēdiem, meža zvēriem utt.

Autovadītāju domāšana, ka viņi ir samaksājuši par ceļu un var pārsniegt ātrumu vai braukt neuzmanīgi ir jāmaina. Transporta nodeva tiek novirzīta CSDD  uzturēšanai un gaisa piesārņojuma kontrolei, un akcīzes nodokļa maksājumi labi ja nosedz 30% no ceļu uzturēšanas izmaksām.

Un galveno punktu, ka maksimālais atļautais braukšanas ātrums ir rekomendējošs un jākoriģē atkarība no situācijas uz ceļa, laikam tikai Zivtiņs zin.

P.S. Man pašam ir auto, divi pat. Tā kā neesmu tikai ar velo slimību saslimis zaļais.

Last edited by andziņš (28.10.2015 14:58:29)

Avatar

By Juris D. 28.10.2015 15:43:07

Member · 56 comments
klacis wrote

Pirmkārt, CSN paredz braukšanu pa veloceliņu, ja tāds ir. Un apskatītajā posmā tāds nudien ir praktiski visos 100% no distances (es parasti apjūku ap Berģu kalnu, jo viņš tur kaut kur aizpeld un izmantoju šoseju, tādejādi arī pats neesmu ideāls). Ja mēs, velobraucēji, gribam, lai mūs respektētu aizvien vairāk un vairāk, tad mums minētais noteikums ir jāievēro, cik vien tas ir iespējams. Diemžēl arī situācijās, kur infrastruktūra ir nesakarīga

Šo man gribētos pasvītrot un vispārināt uz CSN ievērošanu kopumā. Tāpat arī gribētos domāt/cerēt, ka tie, kas rosās šajā forumā, kopumā varētu būt uzskatāmi par pozitīviem piemēriem šajā aspektā, bet diemžēl ir ļoooooti daudz tādu velobraucēju, kas ir klaji negatīvi piemēri un kā likums visvairāk to ir ikdienas pilsētas velobraucēju vidū. Viņi diemžēl diskreditē to daļu, kas brauc "ar galvu" un noteikumus cenšas ievērot. Vienlaicīgi šī velobraucēju daļa ir arī tā, ar kuras "varoņdarbiem" visbiežāk saskaras gan gājēji, gan tie paši nīstie autobraucēji un tas tad iespējams arī lielā mērā veido Latvijas velobraucēja negatīvo tēlu. Manuprāt, risinājumam ir 3 komponentes - savstarpēja cieņa un tolerance visu satiksmes dalībnieku starpā; jēdzīga infrastruktūra un CSN respektēšana.

Avatar

By gasha 28.10.2015 15:46:41

Member · 312 comments

Ja ta pavisam pec likuma, tad velocelins skaitas tads, kur gajeji neiet. Kolektivais (gajejs | velo) neskaitas velocelins, un tados gadijumos formali likums atlauj braukt pa brauktuvi. Vismaz kadreiz ta bija. Nezinu vai kas ir mainijies. Pashvaldibas taisa kolektivos celinjus tapec ka ta var atsist eiropas naudu, kas ir domāti "veloceliņiem".

Avatar

By Ivars27 28.10.2015 16:35:19

Member · 368 comments

Veloceliņa 'Berģu Statoil - Baltezers' atzars Siguldas virzienā beidzas šeit: https://www.google.lv/maps/@57.0117898, … 312!8i6656

Vienkārši beidzas un viss!!! Kad stāsies spēkā jaunie csn, lūgšu csdd skaidrojumu, kā uz Siguldu braucošam velosipēdistam, kas, atbilstoši jaunajiem noteikumiem, būs pie Berģu Depo sācis izmantot šo veloceliņu, pareizi un droši turpināt ceļu uz Siguldu.

Avatar

By toms79 28.10.2015 16:58:12

Member · 465 comments

Varbūt liksies smieklīgi, bet Satiksmes noteikumos tāds vārds kā "veloceliņš" nav. Arī šobrīd nav pienākums braukt pa Gājēju-velosipēdu ceļu. Tā, ka braucot pēc noteikumiem no Teikas līdz Brīvdabas muzejam sanāk ka var braukt arī pa brauktuvi dažos posmos. Un tā arī sportisti bieži vien dara - brauc līdz vietai kur beidzas velosipēdu ceļš, talak pa brauktuvi, jo kopā ar gājējiem uz 35km/h nav nekāds gudrais darbs.