Tehnikas pienesums

Avatar

By kašķis 18.09.2015 14:15:32

Member · 1,210 comments
LOOK wrote

Tāpat darbojas formula {vecāka modeļa XTR būs labāks par jaunāku XT}

Vai tiešām 1992.gadā ražots xtr joprojām ir labāks par 2015.gadā ražotu XT?

Avatar

By dizpark 18.09.2015 14:32:22

Member · 908 comments
vējš matos wrote

Palasot sapratu,ka jāpaliek pie mana alu-lite par 600 naudiņām,bet vairāk jāmin. Tikai vēl tāds jautājums - vai ir jēga mēģināt pārtaisīt no 8sp un piemēram 10sp? Varbūt sākumā uz 9sp? To var un vajag darīt?

No visiem iespējamiem uzlabojumiem šie nebūtu mana prioritāte. Kura gada Superior XC829 tad tas ir, ja viņam ir 3x8 ātrumi? Ja tas būtu mans ričuks, un būtu vēlme kaut ko uzlabot, nemainot uzreiz visu ričuku, es rīkotos šādi  (es gan precīzi nezinu tavējā riteņa specifikāciju).
Es sāktu ar ratiem, klaņiem (pārejot no ļodzīgā kvadrāta uz ārējiem centra gultņiem), un dakšu. Lai šie upgreidi būtu ilgtspējīgi, ar domu, ka varbūt tomēr kādreiz nomainīsi rāmi rāmi, tad ratus vajadzētu tādus, kuriem rumbām ir adapteri , lai var pāriet uz citiem ass standartiem (gan priekšā, gan pakaļā). Klasisks variants ir tepat forumā šād un tad piedāvātie stans Arch EX vai līdzīga līmeņa rati ar novatec 3in1 rumbām.  Jo tavam supčikam visur ir parastie QR, bet tagad nopietniem rāmjiem un dakšām ir citi, štengrāki standarti.

Par dakšu gan ir mazliet atklāts jautājums - ja tavējam rāmi ir parastā stabule 1 1/8, tad baigi ieguldīties dakšas upgreidā it kā nebūtu jēdzīgi tieši ieguldījuma ilgtspējas ziņā, visiem krutajiem rāmjiem ir tapered. Ja nu vienīgi kāds piedāvā tiešām pa lēto - ar domu, ka pēc tam apmēram par tikpat naudām tiksi vaļā. Lai gan ir arī tādi adapteri,kas ļauj parasto tainsās stabules dakšu ieliktu tapered paredzētā rāmī.

Pārslēdzēju kloķus un ātrumu pārslēdzējus es mainīt tad, kad šitos izļurkātu, nodeldētu un salauztu.

Avatar

By dizpark 18.09.2015 14:35:11

Member · 908 comments
kašķis wrote
LOOK wrote

Tāpat darbojas formula {vecāka modeļa XTR būs labāks par jaunāku XT}

Vai tiešām 1992.gadā ražots xtr joprojām ir labāks par 2015.gadā ražotu XT?

Nu, par šo jautājumu mums forumā ir viens liels speciālists, kam niks sākas ar s :-)

Last edited by dizpark (18.09.2015 14:46:54)

Avatar

By vējš matos 18.09.2015 15:00:05

Member · 203 comments
dizpark wrote
vējš matos wrote

Palasot sapratu,ka jāpaliek pie mana alu-lite par 600 naudiņām,bet vairāk jāmin. Tikai vēl tāds jautājums - vai ir jēga mēģināt pārtaisīt no 8sp un piemēram 10sp? Varbūt sākumā uz 9sp? To var un vajag darīt?

No visiem iespējamiem uzlabojumiem šie nebūtu mana prioritāte. Kura gada Superior XC829 tad tas ir, ja viņam ir 3x8 ātrumi? ...

...........
Man ir CUBE kaut kāds šāds:
RāmisAlu Lite 6061
Rāmja izmērs17'', 19'', 21'', 23''
DakšaSR Suntour RL lockout
Aizmugurējais pārslēdzējshimano Acera RD-M390
Priekšējais pārslēdzējsShimano Altus
Pārslēdzēju rokturisShimano Altus
BremzesShimano BR-M39 hydr. discbrake(160/160mm)
Centra ass, klaņiShimano Acera FC-M361 42x32x22T, 170mm
Zobratu kasete8 ātrumi
AplocesRFR ZX24 29er
RumbasShimano HB-RM35
RiepasSchwalbe Smart Sam 2.1(nomainītas uz citām)
Svars13,90 kg
...........
Gandrīz gribētos padomu,kā viņam uzlabot vispārējo stāvokli visefektīvāk.

Last edited by vējš matos (18.09.2015 15:01:12)

Avatar

By dizpark 18.09.2015 15:26:48

Member · 908 comments
vējš matos wrote
dizpark wrote
vējš matos wrote

Palasot sapratu,ka jāpaliek pie mana alu-lite par 600 naudiņām,bet vairāk jāmin. Tikai vēl tāds jautājums - vai ir jēga mēģināt pārtaisīt no 8sp un piemēram 10sp? Varbūt sākumā uz 9sp? To var un vajag darīt?

No visiem iespējamiem uzlabojumiem šie nebūtu mana prioritāte. Kura gada Superior XC829 tad tas ir, ja viņam ir 3x8 ātrumi? ...

...........
Man ir CUBE kaut kāds šāds:
RāmisAlu Lite 6061
Rāmja izmērs17'', 19'', 21'', 23''
DakšaSR Suntour RL lockout
Aizmugurējais pārslēdzējshimano Acera RD-M390
Priekšējais pārslēdzējsShimano Altus
Pārslēdzēju rokturisShimano Altus
BremzesShimano BR-M39 hydr. discbrake(160/160mm)
Centra ass, klaņiShimano Acera FC-M361 42x32x22T, 170mm
Zobratu kasete8 ātrumi
AplocesRFR ZX24 29er
RumbasShimano HB-RM35
RiepasSchwalbe Smart Sam 2.1(nomainītas uz citām)
Svars13,90 kg
...........
Gandrīz gribētos padomu,kā viņam uzlabot vispārējo stāvokli visefektīvāk.

Ui, nepaskatījos, domāju,ka raksta oriģinālā posta autors, domāju,ka grib upgreidot savu supčiku. Pa lielam mans "padoms" par upgreidu paliek tāds pats. Bet tas viss protams, atkarīgs no tā, ko ar to ričuku grib darīt. es kaut ko šādu upgreidotu, tikai ja tiek braukts vismaz kaut kādos tautas mačos vai sava prieka pa maču trasītēm.  u. tml.. Ja pa veloceliņu vai tāpat vien pabraukāt, tad nezin gan, vai ir vērts tur ķerties klāt. Bet vispār šis ritenis ir visīstākais entry-level, ja sāk upgreidoties, tad no sākotnējā ričuka tur beigās nepaliks nekā. Un BTW manis pieminētie rati maksās vairāk nekā viss tavējais esošais ritenis kopā. Ja ir nopietnāki velo plāni, tad labāk prkt uzreiz veselu nopietnāku riteni. No otras puses, tautas mačos brauc gan ar šādiem, gan vēl vienkāršākiem un vecākiem ričukiem.

Avatar

By jt 18.09.2015 15:28:44

Member+ · 1,194 comments

vējš matos - atstāt kā zieminieku/treniņvelo visefektīvāk smile un ja ir nauda, tad sacensībām nopirkt normālu kapli, tas pats uz tēmas autoru
no ZAZ, VAZ neuztaisīsi

Last edited by jt (18.09.2015 15:30:31)

Avatar

By vējš matos 18.09.2015 15:39:29

Member · 203 comments
jt wrote

vējš matos - atstāt kā zieminieku/treniņvelo visefektīvāk smile un ja ir nauda, tad sacensībām nopirkt normālu kapli, tas pats uz tēmas autoru
no ZAZ, VAZ neuztaisīsi

Īstenībā mans jautājums to arī nozīmēja - vai ir vērts pa daļām celt uz augšu.Tagad saprotu,ka man atbild - nav gan vērts. Jākrāj pāris tūkstoši...

p.s.piedalos arī mačos kaut kādos.

Last edited by vējš matos (18.09.2015 15:40:16)

Avatar

By neputns 18.09.2015 16:13:15

Member · 789 comments
vējš matos wrote
jt wrote

vējš matos - atstāt kā zieminieku/treniņvelo visefektīvāk smile un ja ir nauda, tad sacensībām nopirkt normālu kapli, tas pats uz tēmas autoru
no ZAZ, VAZ neuztaisīsi

Īstenībā mans jautājums to arī nozīmēja - vai ir vērts pa daļām celt uz augšu.Tagad saprotu,ka man atbild - nav gan vērts. Jākrāj pāris tūkstoši...

p.s.piedalos arī mačos kaut kādos.

pietiks ar 1000eur,ja ir pazīšanās sporta vidē tad dabūsi labu labo

Avatar

By kalns_rsi 18.09.2015 16:30:50

Member · 521 comments
vējš matos wrote
jt wrote

vējš matos - atstāt kā zieminieku/treniņvelo visefektīvāk smile un ja ir nauda, tad sacensībām nopirkt normālu kapli, tas pats uz tēmas autoru
no ZAZ, VAZ neuztaisīsi

Īstenībā mans jautājums to arī nozīmēja - vai ir vērts pa daļām celt uz augšu.Tagad saprotu,ka man atbild - nav gan vērts. Jākrāj pāris tūkstoši...

p.s.piedalos arī mačos kaut kādos.


Nav jau tik traki, protams, ja var atļauties tad noteikti izdevīgāk un prātīgāk ir uzreiz visu. Bet var arī pa daļā, tur gan tas viss ir 2x sarežģītāk, tāpēc ka jādomā, kā izmainīsies visa pārēja komplektācija. Sākumā ar bija vidējs alu rāmis ~1620g un gaisa dakša ~1370g pārējais viss bija super smags un zemas klases, pie tam V-bremzes. Tāpēc velo svars bija 12,26kg. Pirmā bija dakša, jo esošā bija super veca bez lokouta, bez tam sen jau visi vairums brauca ar cietajām. Ietaupījums bija ~600g Tad arī te pat forumā atradu vidēji smagus ratus un uz atlaidēm piepirku klāt bez drāts riepas + mazliet vieglākas kameras. Tur gandrīz 1 kg pazuda.  Un tad pa viena arī te pat forumā pārdod sadaļā samainīju, stūri, iznesumu, stuti, beņķi, pārslēdzējus, šifterus dabūju no čoma. Klaņus ar visiem zobratiem ar pasūtīju e-bodē, te caur xc.lv tiek organizēti regulāri sūtījumi. Protams, ir arī kļūda, jo ieķēru man par ļoti pieņemamu cenu V-bremžu ratus, ko principā nevajadzēja darīt, tā pat tagad priekšā lieku db ratu, tad arī attiecīgi nebūtu bijis papildus jāmeklē aizvēsturiskās paralēlās V bremzes. Bet nu kopumā pārrēķinot 1,5 gadu laikā iegrūsti ~500 EUR, vienkāršāk un mazāk čakarīgi noteiktu būtu bijis uzreiz nopirkt ko sakarīgāku, bet nu man šādas brīvas naudas nebija un skrūvējot jau ar rodas prieks. Tagad vismaz ir ekscel tabula ar visām lietām, cik kas ko sver un maksā.

Avatar

By hencisk 18.09.2015 17:05:15

Member · 133 comments

Paldies visiem!
Mans rezumē iepriekšējam ir, ka ieguvums kopēji ir simbolisks. Kaut kā biju iedomājies, ka tas ir kas mērāmāks, jeb 15-20%, kā minimums, jo izmaksas gan iegādē, gan uzturēšanā x3-x4. Kopumā izskatās, ka vērtīgāk būtu šo naudu investēt treniņu iespējās, etc., kā dzelzī. Un līdz ar šo nesaprotu šo masu iespringšanu uz gramiem, jeb par tēmu: cik sver šīs zeķes smile
Gan nesaku, ka tāpat neizdarīšu šo kļūdu, bet būšu noteikti iecietīgāks uz sava super deala gaidīšanu smile

Avatar

By Janchiks 18.09.2015 17:07:08

Member · 70 comments

Es labāk pa pēdējo vietu sebā nobraucu ar sev patīkamu velo nekā nomoku ar "škoļņiku". Ja rocība atļauj, tad jābrauc ar tādu, kādu nav žēl pirkt:) Jebkuram vislabākais ričuks būs tas, kādu var atļauties...

Avatar

By Eduards 18.09.2015 17:08:43

Member# · 2,686 comments

Visjēdzīgākais salīdzinājums būtu, ja kāds no karbona pārietu uz vecāku alumīniju smile Tikai kur tu tādu muļķi dabūsi smile  Jāņem vērā, ka parasti katru nākamo gadu fiziskā forma ir augstāka, un tas daļēji palielina jaunāka un labāka velo ieguvumus sacensību rezultātos.

Avatar

By edgarsbaltins 18.09.2015 17:26:52

Member · 310 comments

vēl starp citu maza reklāma - ir iznācis žurnāls MTB rokasgrāmata latviešu valodā. Ir vērts izlasīt, ir arī viedoklis par Tavu jautājumu, gan salīdzinoši testi , gan mega dārga tehnika

Avatar

By hencisk 18.09.2015 18:27:32

Member · 133 comments

Šo žurnālu esmu iegādājis un kopumā patīk. Lai gan tie vispārējie jauna riteņa ieteikumi ir tādi sev, jeb grūti bija iztirzāt kaut kripatu kā vērtīga. Un testētie riteņi arī no biezā gala ne 29-nieki, jeb ar amortizētu pakaļu. Kam to šajā xc valstī vajag? Kā arī tie novērtējumi tādi vispārīgi, jeb ja nebūtu klāt cena, izlasot aprakstu, nebūtu baigā viedokļa, kurš kopumā labāks, kurš sliktāks. Visiem tika atrasti kādi plusi un kādi mīnusi smile

Last edited by hencisk (18.09.2015 18:29:30)

Avatar

By ginca23 18.09.2015 20:37:21

Member+ · 3,154 comments

Man gan ir cits viedokiis. Manuprāt uz velo var iegūt vismaz 10-15% no rezultāta. Pats šogad reāli izbraucu uz sava velo rēķina, kur varu turēt vairāk vai mazāk līdzi stiprākajiem. Šogad treniņu nebija un nebūs, jo traumas dēļ sezonu jābeidz priekšlaicīgi.


Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)

Avatar

By ccxr 18.09.2015 21:40:47

Member · 152 comments

10-15% uz velo ieguut var, tikai ja tas ir galvaa smile)

Ja taa buutu buutu n-tie testi kas to pieraadiitu ar powermetriem, jo tas buutu super selling point razhotaajiem !

Avatar

By LOOK 18.09.2015 21:43:15

Member# · 2,702 comments
kašķis wrote
LOOK wrote

Tāpat darbojas formula {vecāka modeļa XTR būs labāks par jaunāku XT}

Vai tiešām 1992.gadā ražots xtr joprojām ir labāks par 2015.gadā ražotu XT?

Domāti bija modeļi ar pāris gadu starpību, nevis antikvariāts.

p.s. pievienojos "ginca23" iepriekš rakstītajam.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By egils13 18.09.2015 21:49:15

Member+ · 1,204 comments

Ar labu velo ir prieks braukt un pārājais ir otršķirīgi. ir pārāk daudz apstākļu, kas ietekmē rezultātu, lai varētu objektīvi spriest, dārgāks/vieglāks ritenis dod pienesumu amatierim vai nedod. ja jau vieglie velo nedotu pienesumu, profi tā nedzītos pēc svara (Nino WC gonkās pat jaudas mērītāju neliek, lai taupītu svaru).
es šogad pārgāju uz 29-er fullīti, kas ir par 1,5kg smagāks nekā mans iepriekšējais 29-er HT. salīdzinot ar pagājušo gadu, es esmu kļūvis ātrāk smile bet laikam jau arī forma nedaudz labāka. par to svara ietekmi cits labāks salīdzinājums. Gruža XC gonkās es ar savu smagāku riteni esmu priekšā dažiem braucējiem ar vieglajiem velo, kas man maratonos regulāri ved pa 4-7 minūtēm. sanāk paradokss - XC gonkā, kur vienā aplī kāpumu ir vairāk nekā dažā labā Latvijas maratonā un velo svaram būtu liela nozīme, es ar smagāku velo esmu konkurētspējīgāks, nekā plakanajās maratona gonkās. Tāpat arī Beskidi - šogad Latvijas maratona gonkās HE Rego ar savu supervieglo Scale RC man vienmēr ir bijis priekšā, bet kalnainajos Beskidos es viņam vedu 10-20 minūtes katrā posmā.
mans secinājums no tā - katram braucējam ir viņam piemērotas trases un piemērots braukšanas stils un attiecīgi, arī piemērots velo. es esmu slikts nobraucienos, tāpēc man FS kompensē manu neprasmi. mana kāja ir piemērota kalnā braukšanai, tāpēc varu atļauties vest lieku kilogramu uz velo. bet mana kāja galīgi nav piemērota līdzenumu jaudas noturēšanai, tāpēc man ar jebkuru velo ir problēmas ar atsēdēšanu uz grantenes. un visu apkopojot - man vienkārši sagādā braukšana ar FS un mani pilnīgi nekrata, vai es līderim zaudēju 20 vai 15 minūtes smile

Avatar

By 321 18.09.2015 23:07:57

Member · 6,351 comments
kašķis wrote
LOOK wrote

Tāpat darbojas formula {vecāka modeļa XTR būs labāks par jaunāku XT}

Vai tiešām 1992.gadā ražots xtr joprojām ir labāks par 2015.gadā ražotu XT?

Uz jautājumu kāds atbildēs?

Avatar

By kašķis 19.09.2015 04:13:52

Member · 1,210 comments
adix wrote
kašķis wrote
adix wrote

te ir tas, ko teicu par to velniņu, ja izdomāji, ka velo nav jāmaina, tad tomēr kaut ko uzlabot gribās, nav miera smile
Manuprāt šie ir tieši visnelietderīgākie uzlabojumi no 8 uz 9 vai 10 speed. Tie prasa lielu ķēpu, naudu, bet nekādi neietekmē velo svaru vai rites pretestību vai piemēram to kā strādās tava dakša... utt utt smile

Parasti jau par šādiem uzlabojumiem domā tad, kad esošā sistēma (ķēde, kasete, slēdzis) ir nokalpojusi un jāpērk jauna. Tad arī iezogas doma – var būt uzreiz pirkt nākamo līmeni. Esmu parīs velo apgreidojis no 8s uz 9s un viennozīmīgi brukt ir labāk, bet vai izmaksas bija tā vērtas, protams, ir grūti novērtēt un katram liksies savādāk.

Nav jau nekad tā, ka uzreiz noklājas, ķēde, kasete, stūres pārslēdzēji, aizmugurējais pārslēdzējs, klanis ar visiem zobratiem. Ja tā ir, nu tad es teiktu, ka velo netiek kopts nu nemaz vai tas ir zieminieks vai pēc piena braucamais. Sacensību zirgu jau tā kā prasītos nedaudz regulārāk kopt, lai viss vienlaicīgi nenomirst.

Tie kas brauc ar 3x8 diez vai nodarbojas ar ķēžu rotēšanu un līdz ar to, mainot ķēdi gandrīz 100% ka būs jāmaina arī kasete. Klaņus var atstāt no 3x8, strādā bez problēmām. Lietotu deore līmeņa (diez vai 3x8 gadījumu tur būs kas labāks) 9s komplektu ( 2 slēdži + labais šifteris) te forumā var „nomedīt” 50 eur robežās.

Avatar

By Jaanis_M 19.09.2015 11:48:28

Member · 35 comments

Bet kā ir ar rāmja ģeometriju ričukiem pa 500-600 eur?Tā ir vairāk paredzēta sportam vai pēc piena braukt.Reiz,ļoti senā pagātnē izlēmu braukt sepu,sajēgas no riteņiem bija nulle.ZZK nopirku tās pašas firmas riteni pa 250 latiem un gāzu sebu bez problēmām.Pēc pāris gadu pārtraukuma atsāku braukt atkalsebu,klāt pieķerot MySport.Un MySport trasēs sapratu,ka nevaru uzbraukt nevienā stāvākā kāpumā.No Čoma nopirku SUPu un tajā brīdī sapratu ka man vairs priekša neiet pa gaisu stāvos kāpumos un no kalna lejā ar ir daudz patīkamāk braukt.Un tie abi ir alu 26nieki,tikai laikam atšķirīgam pielietojumam paredzēti.
Mana doma,vai nesanāk tā,ka nepareizais rāmis tiek apkarināts ar XT un ZTR?

Un es uzskatu ka ja ne galīgs čuguna radiators,tad labāks vellapēds ir labāk galvai:)

Avatar

By arvils 19.09.2015 12:46:59

Member · 285 comments
Jaanis_M wrote

Bet kā ir ar rāmja ģeometriju ričukiem pa 500-600 eur?Tā ir vairāk paredzēta sportam vai pēc piena braukt.Reiz,ļoti senā pagātnē izlēmu braukt sepu,sajēgas no riteņiem bija nulle.ZZK nopirku tās pašas firmas riteni pa 250 latiem un gāzu sebu bez problēmām.Pēc pāris gadu pārtraukuma atsāku braukt atkalsebu,klāt pieķerot MySport.Un MySport trasēs sapratu,ka nevaru uzbraukt nevienā stāvākā kāpumā.No Čoma nopirku SUPu un tajā brīdī sapratu ka man vairs priekša neiet pa gaisu stāvos kāpumos un no kalna lejā ar ir daudz patīkamāk braukt.Un tie abi ir alu 26nieki,tikai laikam atšķirīgam pielietojumam paredzēti.
Mana doma,vai nesanāk tā,ka nepareizais rāmis tiek apkarināts ar XT un ZTR?

Un es uzskatu ka ja ne galīgs čuguna radiators,tad labāks vellapēds ir labāk galvai:)

Katrai firmai sava ģeometrija. Atrodi tādu kāda patīk un kad pērc nākamo braucamo, mēģini piemeklēt tādu pašu. Man sanāca, vienkārši pārmēriju dažus no galvenajiem rāmja izmēriem. Katrai firmai arī tas rāmja izmērs atšķiras, sanāca pāriet no 21" uz 19" (augums ap 185). Katrā ziņā pilnīgi noignorējot rāmja parametrus, var sanākt nopirkt rāmi, kuram ģeometrija būs tāda kā pilsētas riteņiem - sanāks braukt ar gandrīz taisnu / vertikālu muguru big_smile Ar iznesumu šo problēmu var nedaudz pielabot. Starp citu esmu novērojis, ka neviens vien tā brauc arī ar šosejas riteņiem... laikam patīk ķert vēju, vai arī kājās jauda par daudz. Nesaprotu cilvēkus...
Īsumā - tizlu ģeometriu neglābs ne XT, ne XTR, ne Dura Ace. Bet, lai brauktu ar agresīvāku uzsēdi,  vajadzēs pamatīgi piestrādāt pie lokanības, pretējā gadījumā sāpes būs visos galos.


VELO+
Ⓥ - Powered by plants

Avatar

By LOOK 20.09.2015 10:54:38

Member# · 2,702 comments
Daniels wrote

Šis ir labs.
http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=7300

Ansis diezgan skaidri ir aprakstījis svara ietekmi uz rezultātu. Tie kas nedaudz iedziļinās tēmā, saprot ka Latvijas apstākļos galvenais fokuss ir jāvirza uz rotējošās masas samazināšanu.
Vēl jo vairāk tagad tas ir saasinājies ar 29" ratu izmēru attiecībā pret 26", par ko Ansis rakstīja tālajā 2009.

p.s. cietās dakšas lieto cilvēki tikai ar paviršām fizikas zināšanām....


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By arvils 20.09.2015 12:40:50

Member · 285 comments
LOOK wrote
Daniels wrote

Šis ir labs.
http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=7300

Ansis diezgan skaidri ir aprakstījis svara ietekmi uz rezultātu. Tie kas nedaudz iedziļinās tēmā, saprot ka Latvijas apstākļos galvenais fokuss ir jāvirza uz rotējošās masas samazināšanu.
Vēl jo vairāk tagad tas ir saasinājies ar 29" ratu izmēru attiecībā pret 26", par ko Ansis rakstīja tālajā 2009.

p.s. cietās dakšas lieto cilvēki tikai ar paviršām fizikas zināšanām....

Alu cietā dakša ar 26" ratiem pilnīgi noteikti neder, ja braukšana notiek pa mežu, saknēm, par xco vispār var aizmirst - pārbaudīts. Tiem, kas brauc ar 29" un ar mīkstajām dakšām ilgstoši līdzi nav iespējams turēt (runāju par sava līmeņa braucējiem). Braucot pa asfaltu vai līdzeniem grants ceļiem, atšķirība manuprāt nav, vismaz es neesmu piefiksējis nevienu gadījumu. Bet ja paskatās kā D. Sorokins mauc ar 29" un cieto karbona pa XCO trasēm, tad tāda kombinācija, + pareizs spiediens riepās, laikam kaut kā vismaz sader.


VELO+
Ⓥ - Powered by plants

Avatar

By kalns_rsi 20.09.2015 12:50:34

Member · 521 comments
LOOK wrote
Daniels wrote

Šis ir labs.
http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=7300

Ansis diezgan skaidri ir aprakstījis svara ietekmi uz rezultātu. Tie kas nedaudz iedziļinās tēmā, saprot ka Latvijas apstākļos galvenais fokuss ir jāvirza uz rotējošās masas samazināšanu.
Vēl jo vairāk tagad tas ir saasinājies ar 29" ratu izmēru attiecībā pret 26", par ko Ansis rakstīja tālajā 2009.

p.s. cietās dakšas lieto cilvēki tikai ar paviršām fizikas zināšanām....

Tajā pašā rakstā arī minēts, kas notiek ja 9,3 kg smagajam velosipēdam samazina svaru par 50g NErotejošās masas. Ieguvums protams, nav tik būtisks kā piemēram - 50g no riepas svara, bet kopumā raugoties ieguvums ir.  Katrā ziņā nebūtu tik pārsteidzīgs ar apgalvojumu, ka cieto dakšu lieto cilvēki tikai ar paviršām fizikas zināšanām.

Avatar

By Inars 20.09.2015 14:45:30

Member+ · 1,303 comments

1. Noteikti var piekrist, ka grupā uz grants vai šosejas pienesums būs pavisam minimāls.
2. Smiltīs, takās ar !!!  un stāvos uzbraucienos pienesums būs līdz 20%. Sacensībās objektīvi to uzreiz nevar sajust, ja atrodies tādā grupā, kur to ietekmē pārējie. 5km tehniskā aplī sanāks neliels pielikums, toties 10x 5km apļi jau būs jūtams pielikums. Elementāri tikai uz ietaupītā spēka rēķina vien, ko patērēsi caurbraucot, uzbraucot, nobraucot.
A. Iesācējam pa lielam tiešām jāizaug meistarībai, lai sajustu top tehnikas priekšrocības.
B. Ļoti lieli meistari varbūt nobrauktu ar minimālu starpību? Pats gan šaubos un piekrītu Eduardam - alu 26" jābūt 6-8 gadus vecam ar kādiem vēl daudzi vago seb trases pret šodienas 29" karbons.