Ļoti slikti strādā bremzes (šosejas ritenim)

Avatar

By jankab 14.06.2008 19:01:45

Member · 177 comments

Ļoti slikti strādā bremzes (šosejas ritenim), pat spiežot no visa spēka nav iespējams nobloķēt riteņus. Riteņu aploki ir šādi http://www.remerx-rims.com/en/rims-for- … rmy-xr-15/
Domāju, ka nomainot bremžu klučus būs okey, bet diemžēl nekādu uzlabojumu. (nopirku pašus labākos kādi veikalā bija (~5-6 Ls))
Vēl mazgāju tos aplokus ar spirtu, bet arī nepalīdzēja.

Varbūt kāds zina kas varētu būt par lietu un ko vēl varētu darīt?

Avatar

By onkulis 14.06.2008 20:43:05

Member · 432 comments

pateiesībā mani arī tas interesē kapēc v-breiki velo ar 28" ritņiem  bremzes ir krietni švakākas nekā tādi pat v-breiki uz MTB 26" ratiem. ja baikam nospiežot bremzi nav problēmu pilnībā nobloķēt ratu, tad velosipēdam ar 28" ratiem var spiest cik jaudas, bet rati nobloķēties pat netaisās sad  par cik braucu ar abiem velosipēdiem, tad atškirība ir viegli salīdzināma. Arī esmu šosejniekam gan tīrījis klucus, gan aploces - bez rezultātiem

Avatar

By Delfins 14.06.2008 21:21:59

Member+ · 3,575 comments

muļķības. aizmugurējam ir ļoti viegli noboķēt riteni. Es tā pat astotnieku dabūju.
Prieksējo nobloķēt ir visgrūtāk (rata diametrs lielāks nekā 26", attiecīgi inereces un pretestības spēku leņķis mazāks). Un turklāt tas nav vēlams - jo vai nu lidosi pāri stūrei, vai sagriezīs stūri un tik un tā lidosi pāri stūrei. Vēl kas, ja bloķē aizmugurējo, tad vienmēr pakaļu velk uz vienu sānu.

Es vispār izvairos no tādām situācijam. Patīk `mīkstā` bremzēšana. Bet dažreiz paķer adrenalīna deva, kad apstājies 2cm attālumā no fūras smile

Last edited by Delfins (14.06.2008 21:25:21)

Avatar

By onkulis 14.06.2008 21:52:03

Member · 432 comments
Delfins wrote

muļķības. aizmugurējam ir ļoti viegli noboķēt riteni. Es tā pat astotnieku dabūju.

.. stāsta kā ir, bet Tu - muļķības... 
..skaidrs ka kaut kas nav riktīgi, jo it kā tak abiem veļļukiem būtu līdzīgi jabremzējas, bet nu neņem niparko tā 28-nieka bremzes salīdzinajuma ar otro sad(( 
..vai varetu būt ka dēļ tās rievotās,  sānu malas  atšķirības sažādām aplocēm un līdz ar to tik radikāli atšķirīgs saķeres koeficients?

Avatar

By Briedis666 14.06.2008 22:06:01

Member · 78 comments

Es īsti nezinu, bet varētu būt tā ka bremžu troses neslīd pa apvalkiem...


Galvenais nav rezultāts,
Galvenais ir process!

Avatar

By jankab 14.06.2008 22:50:15

Member · 177 comments

Troses diez vai pie vaines, jo es tiešam mēģinu spiest no visa spēka, pat bail ka trose nepārtrūkst smile

Man tomēr liekas, ka pie vainas ir aploki vai pašas bremzes, jo man arī ir MTB, kurš bremzē ideāli, šovakar  samainīju bremžu klučus ar viņu un rezultāts tāds pats, šosejnieks nebremzē.
Pats padomju laikos 8 gadus trenējos riteņbraukšanā un ar šosejas riteņiem braucu visu laiku. Cik atceros, tad tādas probzas nekad nebija, izņemot ja uz aploka bija tikusi eļļa vai ledus, bet to parasti novērsa nomazgajot ar kādu šķaidītāju un viss bija ok.

Avatar

By bonuss 14.06.2008 23:48:13

Member+ · 148 comments

a tās bremzes pie aploces tev vienmērīgi piespiežas?

Avatar

By Briedis666 14.06.2008 23:52:45

Member · 78 comments

Ja ir laiks čakarēties nomaini teflona trosīti smile Es atceros, ka bija vienreiz tāds gadijums, ka pie bremžu sliktās bremzēšanas bija tieši vainīgas trosītes... Es palieku pie sava viedokļa (pie vainas ir trosītes)


Galvenais nav rezultāts,
Galvenais ir process!

Avatar

By jankab 15.06.2008 12:38:30

Member · 177 comments

Ja bremzes piespiežas vienlaicīgi un stingri, bet slīd.

Es atcerējos, ka kādreiz mazgaju aploces un klčus ar acetonu, nevis spirtu (ķimijā galīgi neesmu stiprs, bet iepējams ka spirts nespēj ižsķidīnāt kaut kādas eļļas). Shodien nopikru acetonu, nomazgāju un var teikt rezultāts ir tuvu vēlamajam, priekšējās bremzes ok, aizmugurējās daudz labāk. Nu vēl paklausišu Brieža padomam un nomainīšu to teflona trosi pakaļējām brmezēm, vdrug palīdz wink

Avatar

By Ansis 15.06.2008 21:49:52

Member++ · 3,685 comments

To, cik stipri ņem bremzes (vienādi stipri velkot trosīti) vispirmām kārtām nosaka spēku plecu samērs: t.i., attālums no rotācijas asītes līdz vietai, kur bremzes sviru velk iefiksētā trosīte, pret attālumu no asītes līdz bremžu klucim. Šosejniekam šī attiecība ir mazāka kā MTB V-tipa bremzēm.
Pēc mūsdienu standartiem normālam šosejnieka aplokam vajag tās koncentriskās vadziņas, lai tas labi bremzētos.
Ja kas, es arī bremzēju vēl padomju laikos gan Start-Šosse trubiņas, gan Sputnik bortēto aploku. Tie materiāli labi bremzējās tikai sausā un pietiekami siltā laikā. Taisnība, ka ar tām padomju melnajām bremžu gumijām karstā vasaras dienā varēja tā "nolikt uz mēmo", ka tie plakanie alumīnija bremžu pakavi pat ievērpās.