un ķēdi.
By Gunārs 30.04.2008 10:51:05
Member · 143 commentsman nobraukti 2000 un vēl nedaudz km tāpēc jautāju!
jau iepriekš tencinu par laipnajām atbildēm!
Reiz raudzīju lietot 500km metodi, ik pēc 500km mainīt ķēdi, bet konstatētju ka 4. zobrats ir jau nolietojies tik stipri, ka jaunā kēde pārlec, savukārt pārējie kasetes zobrati izskatās Ok. Domāju, ka turpmāk mainīšu ķēdi, kaseti un nolietotos priekšējos zobratus ik pēc ~2000km.
By burkanbeins 30.04.2008 11:22:31
Member · 1,082 commentsJanjanovič, 9-ātrumniece taču tikai tāpēc, ka vairs nekur nevar sadabūt nevienu augstāku slēdzi ar 8iem..? jo savādāk man šķiet, ka lielākajai daļai argumentu ražotāju pārejai ir tāds.. mārketinga raksturs..
By Janiss 30.04.2008 14:05:51
Member+ · 578 commentsburkanbein - var dabūt 8-nieku xt piemēram pārslēdzēju?
By bobcom 30.04.2008 14:23:17
Member++ · 1,217 commentsJa Tu domā pārslēdzēju, nevis šifteri, tad piem. šāds XT slēdzis 8sp. kasetei der pilnīgi noteikti.
Caur atsperēm uz asterēm
By burkanbeins 30.04.2008 14:39:57
Member · 1,082 commentsJaniss, drošvien domā uz stūres šifterus - jo spriegotājs jau ātrumu skaitu nenosaka, bet kasete un šifteri (stūres mambaki ) Aizm. pārslēdzēju var likt jebkuru jebkuram zobratu skaitam (nu drošvien ar MAZIEM un man nezināmiem izņēmumiem), tb. jauns xtr derēs kaut uz 7 ātrumu kasetes, if so required, un otrādāk - vecs LX derēs uz 9 ātrumnieces... Bet par Tavu jautājumu - 8-ātrumu šifteri varētu būt pagrūti dabūt. Vēl grūtāk - strādājošu ) man ir piemēram vecs LX 8 pozīciju kombo ar bremzes hēbeli, kāds noteikti teiktu, ka "ideālā kārtībā un mazlietots", bet nuuuuuuuuuuuuuu.... Incanti, kā SRAMU bāzē tas viss izskatās. Arī monolīts devītnieks visam augšas galam?
By Janiss 30.04.2008 14:53:59
Member+ · 578 commentsJaniss tieši domāja pārslēdzēju - ķēdes pārslēdzēju. Tātad vēl viens konklūžns: es atstāju savu stūres šifteri 8-nieku, atstāju 8-nieci kasetu, bet varu uzlikt xt vai xtr ķēdes pārslēdzēju, kas derēs gan 7-niekam, gan 8-niekam, gan 9-niekam. Vai esmu uz pareizās takas? :-D
By burkanbeins 30.04.2008 15:39:41
Member · 1,082 commentsaha, xactly! bija kādreiz tāds TV raidījums - "nešaubies ne mirkli" jebkurš aizm. pārslēdzējs der jebkuram zobratu skaitam, jo reāli tās pozīcijas, kurās tam apstāties savā gaitā "augšup-lejup" iepretim atbilstošajam uzslēgtajam zobratam koordinē un definē šifteri
By Janiss 30.04.2008 15:57:46
Member+ · 578 commentsLaabs - burkanbein, Tev plusiņš ;-) čāpoju pēc xt vai xtr :-)
By Papuass 30.04.2008 16:16:57
Member+ · 2,978 commentsVai ir kāds koeficients, ja ķēde un kasete tiek deldēta pa pilsētas līdzenumiem? T.i. zobi vai izdilst mazāk, ja ir mazāka un vienmērīgāka slodze kā braukājot pa reljefu un ieteicamie servisa intervāli kļūst garāki (neesmu neko ar bīdmēru mērījis, bet kilometrāža tuvojas robežai)?
By airavs 30.04.2008 16:21:39
Member · 1,643 commentstas izklausās perversi- uz stūres Alivio, bet aizmugurē XTR. izklausās tik pat praktiski kā Lada 1300 ar sarkankoka salonu. aizmugurējais slēdzis veic ķēdes spriegošanu un ķēdes pozicinēšanu pretī kādam no kasetes zobratiem pateicoties stūres šifterim, tapēc tā būtu lieta pie kuras vajadzētu pārdomāt, jo pārejot kaut vai uz Deore, atšķrība ir ļoti jūtama.
kā reiz teica Baltais (man šķiet ka to teica viņš)- "..latvijā velo tiek pirkts atkarībā no velo krāsas un aizmugurējā pārslēdzēja.."
By airavs 30.04.2008 16:23:27
Member · 1,643 commentsVai ir kāds koeficients, ja ķēde un kasete tiek deldēta pa pilsētas līdzenumiem? T.i. zobi vai izdilst mazāk, ja ir mazāka un vienmērīgāka slodze kā braukājot pa reljefu un ieteicamie servisa intervāli kļūst garāki (neesmu neko ar bīdmēru mērījis, bet kilometrāža tuvojas robežai)?
vajag pamērīt, faktoru ir pārāk daudz. var braukt mirīgi, var braukt spēcīgi minot, var ķēdi tīrīt, var netīrīt, u.t.t.
iestumies jebkurā velo veikalā un tev bez maksas to ķēdi izmērīs.
By Janiss 30.04.2008 16:46:25
Member+ · 578 commentstas izklausās perversi- uz stūres Alivio, bet aizmugurē XTR. izklausās tik pat praktiski kā Lada 1300 ar sarkankoka salonu. aizmugurējais slēdzis veic ķēdes spriegošanu un ķēdes pozicinēšanu pretī kādam no kasetes zobratiem pateicoties stūres šifterim, tapēc tā būtu lieta pie kuras vajadzētu pārdomāt, jo pārejot kaut vai uz Deore, atšķrība ir ļoti jūtama.
kā reiz teica Baltais (man šķiet ka to teica viņš)- "..latvijā velo tiek pirkts atkarībā no velo krāsas un aizmugurējā pārslēdzēja.."
Arav! Manis izteiktais bija tikai piemērs, lai saprastu, cik kas ir nozīmīgs pārejot uz 9-nieci kaseti, vai vienkārši apgreidojot velo aprīkojumu. Šeit neiet runa par Ladu ar sarkankoka salūnu ;-)
By Ansis 30.04.2008 16:56:24
Member++ · 3,685 commentsJūs visi te droši runājiet, ka aizmugurējais pārslēdzējs vienlīdz labi der 7-8-9-(10) zobratu sistēmai, bet, ja skatās ķēdes spriegotāja skritulīšu piedāvājumu, tiek minēts, cik zobratu sistēmai (un Sram vai Shimano) tas ir domāts. Piem. šeit:
http://www.bike-x-perts.com/en/index.ph … 2016_90015
http://www.chainreactioncycles.com/Cate … goryID=662
Es neesmu interesējies, vai paši zobratiņi (rullīši) arī ir dažāda biezuma, bet ir tāds fakts, ka piem. Tacx universālajam komplektam nāk līdzi dažāda platuma šeibas, kuras liek starp rullīša asi un rāmīti, tādējādi variējot rāmīša platumu.
Man liekas, ka daudzi to neņem vērā, brauc tik. Taču, jo šķērseniskāks ir ķēdes stāvoklis, jo pareizam platumu salāgojumam vajadzētu spēlēt lielāku lomu. Interesanti, ko par to saka lielie praktiķi?...
By burkanbeins 30.04.2008 17:12:21
Member · 1,082 commentsnepiekrist Ansim būtu kā mērena pašnāvība (un moraļņiks pēc tam iestātos).. bet vai Ansis grib teikt, ka plānakai (9 un 10 sp) ķēdei būs šaurāks rullīša vidiņš, līdz ar to lielāka atstarpes starp rullīti un sieniņām? kāda mārrutka pēc ražotājs tādus pigorus lai vārītu?
ar to ķēdes šķērsenisko stāvokli ir mazliet spocīgi - 8 un 7 ātrumniekam var pilnīgi šķērsām braukt, nekrīt nost un nelēkā - par dilšanu nezinu 9 ātrumniekam kombinācija 3 - 1 ir MI, un tas spēj iekaitināt
By Ansis 30.04.2008 18:07:13
Member++ · 3,685 commentsvai Ansis grib teikt, ka plānakai (9 un 10 sp) ķēdei būs šaurāks rullīša vidiņš, līdz ar to lielāka atstarpes starp rullīti un sieniņām?
Es negribu teikt, es nupat samērīju, kas manos detaļu krājumos ir.
Shimano RSX pārslēdzēja rullīši (1998.g. raž., domāta RSX 7 sp grupai) tiešām tai daļā uz kuras gulstas ķēde, ir biezāki nekā XT (2004.g., 9 sp). Šo iegūto skaidrību nojauc Tacx Jockey T4065 (for all Shimano 9s/10s) mērījums - tikpat biezi kā vecie RSX! Taču šiem Tacx maina platumu rāmītim ar attiecīga platuma šeibām.
No tā var izdarīt paviršu secinājumu, ka vienalga, kam un kā pamaina platumu:) Ja būtu laiks un interese paķēpāties, varētu Tacx komplektam pamainīt šeibas un paskatīties, vai tas reāli ietekmē slēgšanās kvalitāti (neberzēšanos).
Man liekas, ka 9 sp komplektam šķērseniskie stāvokļi vairāk beržas gar blakus zobratiem triviālā iemesla dēļ, ka blakus zobrats vnk atrodas tuvāk. Tas attiecas arī uz pr. zobratiem - vecie 7-8 sp kurbuļi veidoja lielāku atstarpi starp pr. zobratiem nekā 9-10 sp. Jaunā sistēma, vienu pakāpi pirms berzties, mēdz riebīgi gurkstēt - tur laikam elementu šaurums spēlē lomu.
By IrenaB 30.04.2008 21:55:22
Member+ · 320 commentsJā, starp citu, vismaz Shimano 7/8 ātrumu sistēmām piedāvā arī atšķirīgus klaņus (nu, atšķiras ne jau paši klaņi, bet zirneklis, kas nosaka attālumu starp zobratiem) nekā 9. Protams, praksē "it kā" Alivio klaņi darbojas kopā ar, piemēram, Deore komponentiem, taču ideālā variantā arī klaņi būtu jāmaina, pārejot no 8 uz 9 (Un, ja vēl priekšā ir Alivio pārslēdzējs, kas paredzēts ar maksimālo 42T zobratu, tad jau arī to...). Es nezinu, kā ir citu brendu klaņiem, bet pieņemu, ka līdzīgi.
By Ansis 01.05.2008 00:00:26
Member++ · 3,685 commentsMan un IrenaiB domas un novērojumi bieži saskan... prieciņš:)
Es kādreiz biju uzlicis Shimano 9 sp zobratu sistēmu uz vecā resnā 7-8 sp klaņa zirnekļa. Nestrādāja normāli! 9 sp ķēde šad tad mēdza iesprūst pārāk platajā pr. zobratu starpā. Es uzzināju par jauno platuma standartu un aiznesu to zirnekli nofrēzēt plānāku, tas tiešām atrisināja problēmu.
Attiecībā uz pr. pārslēdzēju, ar 2 zobratu starpību pilnīgi pietiek, lai pārslēdzēja apakšējās malas izliekuma rādiuss manāmi neatbilstu zobratam. Bet tauta brauc, Alivio 42 tiek kombinēts ar 44, tad vēl 44 pārslēdzējs tiek atstāts, ja 44 zobratu nomaina uz 46 (uz 48 arī?). Es kādreiz salāgoju Alivio 42 zobratu ar 44 pārslēdzēju - ja pārslēdzēju uzskrūvēja pareizā augstumā virs zobrata, tas strādāja bez manāmiem defektiem.
By Krisjanis 19.05.2008 15:11:52
Member · 118 commentsPar ķēdes un kasetes maiņas intervāliem un "taktiku" tā kā būtu skaidrs, bet kā ir ar priekšējiem zobratiem. Cik bieži tos rekumendē mainīt, un cik ilgi var braukt nemainot, kādas sekas no tā?
By tomsdlv 21.05.2008 12:31:29
Member · 273 commentskā ir ar kasetēm, ja es gribu 8 sp vietā uzlikt 9 sp? Vai 9 sp kasete der tai rumbai, kur bija 8 sp kasete, vai tā vieta kur tiek likti zobrati virsū nebūs par īsu?
By Janiss 21.05.2008 12:59:56
Member+ · 578 commentskā ir ar kasetēm, ja es gribu 8 sp vietā uzlikt 9 sp? Vai 9 sp kasete der tai rumbai, kur bija 8 sp kasete, vai tā vieta kur tiek likti zobrati virsū nebūs par īsu?
Interesē šis pats jautājums!
By burkanbeins 21.05.2008 13:13:39
Member · 1,082 commentsņe, nebūs par īsu! līdz nesenam laikam bija pat zināma pārliecība, ka vienīgais, kas nosaka savietojamību 8 un 9 ātrumu starpā, ir zobratu starpa aizmugurē, šifteri uz stūres un ķēdes biezums - bet nu ir nākuši klāt tādi mainīgie kā pārslēdzēja rullīšu biezums un arī priekšējo zobratu zirnekļa konfigurācija (chainline atšķirības)... par to visu skat. augstāk Irēnas un Anša postus.
By Ansis 21.05.2008 15:30:57
Member++ · 3,685 commentsPrecīzāk: chainline ir priekšējo zobratu vidusplaknes attālums no rāmja centrālās plaknes, un tas nemainās pārejai no 8 uz 9. Ja priekšā ir 2 zobrati (Road double standarts), chainline ir 43,5 mm, neatkarīgi no tā, vai aizmugurē uz barabāna liek 8 vai 9 zobratus.
Zirnekļa ķepu platums un priekšējie zobrati - Shimano un Campagnolo ir gājuši dažādus ceļus! Lūk:
8/9 speed and 10 speed rings - Unlike Shimano, Campagnolo did not change their crank set or chain rings when they went from 8 to 9 speed. Thus, all Campy 8 or 9 speed cranks may be used with 8 or 9 speed cassettes and chains.
To convert any Campy 8 or 9 speed two ring crank to 10 speed two ring crank, all you need to do is replace the outer chain ring. Bolts, arms and the inner ring are all the same for 8, 9 or 10 speed.
- no kā mēs varam secināt, ka Campagnolo 10 sp lielajam pr. zobratam zobu rinda ir nobīdīta vairāk uz iekšu nekā 8 un 9 sp.
Ja kāds nezin, Campagnolo šosejas zobratus no Shimano var atšķirt ar to, ka pirmajiem skrūvju caurumu centri atrodas uz 135 mm diametra līnijas, otrajiem uz 130 mm (BCD - bolt circle diameter). Cita pazīme - Shimano lielajam zobratam visiem 5 caurumiem ārpusē ir ieurbts ar lielāku diametru, lai skrūves galvas skaisti iesēstos zobratā, bet Campagnolo standartam vienam caurumam tā nav ieurbts, jo par vienu zirnekļa kāju tiek izmantots pats klanis, un to vienu skrūvi cauri zobratiem skrūvē no otras puses.
By Sturmgevers 02.06.2008 00:24:54
Member · 84 commentsJa kādam var noderēt: kādreiz kad drusku par vēlu nomainat savam ričukam ķēdi un viens vai divi zobrati aizmugurē raujas pāri , bet jaunu kaseti pirkt tā kā žēl - pamēģiniet kādu no SRAM ķēdēm. Šimano ir kaprīzs šajā ziņā, toties SRAM ļaujas uz pajātas kasetes vēl kādu savu ķēdes mūžu noiet bez rinķī raušanas. Tas ir pārbaudīts un darbojas.
Galvenā gudrība izjaucot ričuku ir salikt visas bumbiņas atpakaļ. Parasti tomēr dažas pazūd.
By fubar 02.06.2008 00:42:02
Member · 1,811 commentso, šitais ir labs novērojums, gan jau ka tā ir.
es biju līdz šim ievērojis to, ka Sram pavisam ātri piebraucās, pat ja rauj pāri.
taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222
By Armancs 02.06.2008 09:48:36
Member+ · 176 commentsvai tas nozīmē, ka kādu brīdi pēc jaunas ķēdes uzlikšanas jāpiecieš, ka rauj pāri un pēc tam lietas ieies sliedēs (saprotams, ka ne riktīgi nodilušiem zobratiem)? Un piebraukt nozīmē mīt ilgi un bez īpašas slodzes droši vien?
By fubar 02.06.2008 10:14:50
Member · 1,811 commentsvai tas nozīmē, ka kādu brīdi pēc jaunas ķēdes uzlikšanas jāpiecieš, ka rauj pāri un pēc tam lietas ieies sliedēs (saprotams, ka ne riktīgi nodilušiem zobratiem)? Un piebraukt nozīmē mīt ilgi un bez īpašas slodzes droši vien?
apmēram tā, bet slodzi labāk uzliec maksimālu. principā tavs uzdevums ir maksimāli ātri deldēt ķēdi uz tiem robiem, kur pāri nerauj.
taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222
By airavs 30.04.2008 10:30:16
Member · 1,643 comments