1) kāda fiziski ir starpība starp kaseti par 10Ls un pieņemsim XTR kaseti par 80Ls, ja neskaita svaru un patīkamo apziņu ka tev ir uz pakaļriteņa ir kautkas ļoti dārgs?
2) un kad ir jāmaina tie zobrati, ir kāds universāls līdzeklis kā noteikt nolietojumu, vai ik pa tik un tik km ir obligāti jāmaina, kā ķēdei teiksim? man nobraukti 2000 un vēl nedaudz km tāpēc jautāju!
jau iepriekš tencinu par laipnajām atbildēm!
By Janiss 13.04.2008 20:42:23
Member+ · 578 commentsNju daljeji jau tu pats ari atbildeji uz jautajumu kada atskiriba. Svars ir viens, metala izturigums ir otrs, tatad nolietojums iestasies pec vairaak km ka letajam kasetem. 2000km uz kaseti varetu arii buut par daudz (nezinu gan cik laba tev kasete un keede). Katraa zina domaju,ja liksi tagad jaunu keedi, visticamaak buus jaliek arii jauna kasete. Tadai Acera klases kasetei ir aptuvenais nobraukums - 2 kjeede pa 1500 km.
By big.brother 13.04.2008 21:35:21
Guestun tad - vai tiesam tie papildus ieguldities 50 vai 60 lati uz zobratiem proporcionali atbildis slegsanas vieglumam/precizitatei, t.i. vai iegulditais naudas daudzums tiesam atbildis rezultatam?
p.s. man tie 20-30 grami uz vienu detalu neko dzive nemainis
By av 13.04.2008 21:39:23
Member+ · 405 commentsPērc deore - būs vidusceļš.
By 19 13.04.2008 21:58:08
Local.Auth · 630 commentsNu par XTR nezinu neesmu braucis, bet starpība nav tikai svarā bet patiešām slēgšanā un izturībā. Tas visticamāk ir redzams ja tu slēdzies pret kalnu jo lētās kasetes jeb tās kurām ir metāla sastāvs ir "mīkstāks" var saliekties (zobus protams) kas rezultātā ietekmēs tavu ātrumu slēgšanu turpmākā braukšanas gaitā. Jo ātrāk dilst zobi jo lielākas iespējas tev būs nepārslēgt ātrumu. Kā jau teicu vislabāk to parasti var just pie slodzes un citiem apstākļiem kā piemēram dubļi.
Es visas kasetes mainu pie 2000-2500km jo tā vai savādāk pie šiem cipariem parādās kādas problēmas vai traucējumi slēgšanā. Jebkurā gadījumā ne normāli braucot pa sezonu vajag nomainīt pie 2 vai pat 3 kasetēm, kas ir atkarīgs dabiski no tā cik tu daudz brauc un kādos apstākļos.
Bet atceries ka ja uz Alvio slēdzi uzliksi XTR kaseti un vēl kēdi pa 5ls tad nekas labs galu beigās nesanāks. Un, kas šķiet vēl ir būtiski ka kasete tomēr ir jāsaskaņo ar ķēdi, kas tad tev arī varētu nodrošināt tiešām labāku slēgšanos.
"I do the thinking, you do the suffering" /TREŅER/
https://twitter.com/JanisMusins
https://www.facebook.com/musins
https://www.train2win.cc
By Atis 13.04.2008 22:05:23
Member+ · 1,591 commentsTas jau droši vien daudz kur ir apspriests. Bet manuprāt ir 2 varianti. Pirmais - mainīt ķēdes regulāri ik pēc apm. 1500km (mtb), tad kasete iet daudz vairāk par 2000km, un tad arī ir vērts likt dārgāku kaseti. Otrais - braukt kamēr var pabraukt un mainīt ķēdi ar visiem zobratiem.
Un ir speciāli instrumenti, kas nosaka ķēdes izstiepumu. Un pie 1500km tas būs apm. 0.7%.
By FOX 13.04.2008 23:30:12
Member+ · 5,297 commentsTīri mana pieredze. Visperfektākā price / performance ir XT vai SRAM990 kasetēm. Neiesaku likt pašas dārgākās detaļas, kuras ļoti ātri nolietojas!
TREK Supercaliber
By karlux 14.04.2008 02:43:36
Member+ · 885 commentsnu gan te čaļi kasetes maina... es ar braucu tikai ar XTR vai XT un slēdzas dievīgi, atšķiras svarā ļoti ievērojami, jo XTR galu galā ir no titāna 4 zobrati un ir alumīnija zirneklis - un ķēdi un kaseti vajag kopt katru dienu 2x - tātad nobraucu agrāk ap 15k sezonā un kaseti mainu max 1. reizi sezonā un ķēdi attiecīgi uz aptuveni 2000km ja tuvojas svarīgi mači, bet ir gadījies arī nobraukt ap 6000km un braucu es 80% pa mežu, smiltīm, dubļiem un agrāk bija pa 2 sacensībām katru nedēļu... un vēl WC 02 un 03 bet galvenais ir mīlēt savu inventāru
By IrenaB 14.04.2008 08:58:01
Member+ · 320 commentsKasetes zobratu nodilumu var izmērīt ar tādu samērā vienkāršu verķīti no Rohloff - http://www.rohloff.de/en/products/hg_ig_check/ . Diezgan parocīga manta.
By fusio 29.04.2008 15:53:29
Member · 784 commentsMan ir pienācis laiks mainīt kaseti. Esošā ir Sram, 9sp, 12-32T, pakaļējais pārslēgs Shimano Deore LX Rapid Rise.
Vai dažādu ražotāju/marku kasetes ir savstarpēji savietojamas? Respektīvi uz ko man skatīties izvēloties jaunu kaseti? Principā gribētos izturīgāku par esošo.
By KingFox 29.04.2008 16:50:47
Member · 130 commentses tagad izdomāju mainīt ķēdi un kaseti priekšā un aizmugurē. Šī būs mana pirmā reize.
Man drusku nav skaidrs, kā var dabūt aizmuurējo kaseti nost. Izkrūvēju centru ārā, domāju, ka tad viegli ņemsies nost, bet nekā. priekšā līdzīga situācija.
Priekšā atskrūvēju klaņus(ja neesmu sajaucis nosaukumu viņiem. Es domāju tos, pie kā paši pedāļi pieskrūvēti), bet viņus nevar noņemt. Cik saprotu, ka vienkārši ar fizisku spēku jādauza pa viņiem un viņiem būtu jānonāk nost, bet negribās sačakarēt monobloku.
kā pareizi tas ir jādara? Es kaut kur internetā angliski redzēju, kā bet nevaru atrast pareizo adresi.
By r_s 29.04.2008 16:58:57
Member+ · 1,534 commentsdivus lielākos zobratus no klaņiem var dabūt nost tāpat, nenoņemot klaņus. kasetei vajadzīgs speciāls rīks. laikam par lockring angliski sauc
By r_s 29.04.2008 17:00:44
Member+ · 1,534 commentsBy burkanbeins 29.04.2008 17:14:19
Member · 1,082 commentshttp://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=48
brauc lejā līdz apmēram puslapai - tas par aizmuguri
par priekšējo zobratu (nevis kasetes) nomaiņu: ja esi sagatavojies mainīt tikai lielāko un varbūt arī vidējo zobratus, kuri visbiežāk ir jāmaina, klaņi nav jāņem nost. dieva dāļ nesit pa klani lai tas nonāktu no monobloka... ja maini lielo un vidējo, atskrūvē 4 vai 5 skrūves, noņem zobratus un nomaini. Ja esi nobriedis mainīt arī mazāko, klaņi būs jāņem nost. Tam vajadzēs šeit redzamo atslēgu:
Last edited by burkanbeins (29.04.2008 17:14:49)
By burkanbeins 29.04.2008 17:15:21
Member · 1,082 commentsups )
By KingFox 29.04.2008 17:37:16
Member · 130 commentspaldies
By KingFox 29.04.2008 17:45:36
Member · 130 commentsEs atskrūvēju 5 skrūves, kas turēja klāt to plasmasu, kas neļauj ķēdei nokrost, bet zobrati nenāk nost
By Velomens 29.04.2008 18:34:14
Member+ · 1,681 commentsEs atskrūvēju 5 skrūves, kas turēja klāt to plasmasu, kas neļauj ķēdei nokrost, bet zobrati nenāk nost
šitā jau ir pērlīte
Bet ja nopietni, tad iesaku tomēr servisu!
Veloceļojumi www.velomens.lv
By Alpe D'Huez 29.04.2008 21:13:46
Member+ · 310 commentsEs atskrūvēju 5 skrūves, kas turēja klāt to plasmasu, kas neļauj ķēdei nokrost, bet zobrati nenāk nost
Ha-ha... Smejos līdz asarām! Nekas personisks, vecīt... bet... Tāpēc jau ir tā galva, lai štukotu! Tur specam nav jābūt, lai saprastu kāpēc tie zobrati nenāk nost.
By IrenaB 29.04.2008 21:27:01
Member+ · 320 comments>KingFox
Ja tie zobrati bija ar plastmasas riņķīti, - kas par klaņu modeli tas ir? (Protams, var gadīties, ka plastmasas riņķītis nāca līdz sportiskiem MTB klaņiem, taču bieži to lieto tūrismam paredzētiem velosipēdiem, un tādā gadījumā varbūt tie zobrati nemaz nav nomaināmi) Vai Tu esi drošs, ka tie zobrati ir skrūvēti (tātad, maināmi), nevis kniedēti? Ja tie ir kniedēti, tad jāmaina viss klanis ar zobratiem kopā.
Kas attiecas uz kaseti - tur ir vajadzīgs speciāls rīks, lai to dabūtu nost un pēc tam atkal jauno virsū. To ir vērts iegādāties, ja turpmāk arī plāno šīs lietas darīt pats (un tad arī vajag speciālu štrumentu, ar ko pietur kaseti, lai negriežas līdz, kamēr to skrūvē nost).
Dauzīt gan nekad neko nevajadzētu, sevišķi, ja trieciens varētu tikt pārnests uz gultņiem (kā tas notiek, dauzot centra asi)
Last edited by IrenaB (29.04.2008 21:36:53)
By r_s 29.04.2008 21:27:11
Member+ · 1,534 commentsEs atskrūvēju 5 skrūves, kas turēja klāt to plasmasu, kas neļauj ķēdei nokrost, bet zobrati nenāk nost
tu nepamanīji pārējās 2x4 skrūves tās redzamas no velo kreisās puses!
By KingFox 29.04.2008 21:27:19
Member · 130 commentses domāju ilgi un dikti bet neizdomāju. Visas skrūvītes saskrūvēju atpakaļ. Ļaušu zinātājam apmainīt.
Biju es uz velocentru aizbraucis, bet viņi teica, katikai nākoš trešdien varēs ķerties pie mana riteņa, bet es sportlatā gribu piedalīties, kas ir šajā nedēļas nogalē.
By Janiss 29.04.2008 22:39:16
Member+ · 578 commentsPiemetīšu savu jautājienu šepatās ... iespējams muļķīgs, bet tomēr - ja man pašalaik ir 8-niece kasete virsū, vai var vienkārši dabūt 9-nieci virsū, lai no Acera pārslēdzēja varētu pārslēgties uz xt vai xtr? Vai tomēr tur ir rumba jāmaina?
By FOX 29.04.2008 22:55:41
Member+ · 5,297 commentsVisdrīzāk rumba nav jāmaina, bet ir izņēmumi (bet ĻOTI reti).
TREK Supercaliber
By IrenaB 29.04.2008 22:59:35
Member+ · 320 commentsPiemetīšu savu jautājienu šepatās ... iespējams muļķīgs, bet tomēr - ja man pašalaik ir 8-niece kasete virsū, vai var vienkārši dabūt 9-nieci virsū, lai no Acera pārslēdzēja varētu pārslēgties uz xt vai xtr? Vai tomēr tur ir rumba jāmaina?
Var. Būs jāmaina arī ķēde un šifteri.
By bobcom 30.04.2008 08:33:17
Member++ · 1,217 commentsKingFox, a kādēļ Tu izlēmi, ka tieši tagad jāmaina gan ķēde un kasete, gan pr.zobrati?
Caur atsperēm uz asterēm
By Janiss 30.04.2008 10:28:04
Member+ · 578 commentsPaldies. Skaidrs. Tātad pārejot uz 9-nieci mainu kaseti, pārslēdzēju + šifteri aizmugures pārslēdzējam.
By big.brother 13.04.2008 19:07:01
Guest