Carbon/105 vs. Aluminium/Ultegra

Avatar

By cirx 30.08.2013 14:20:26

Member · 32 comments

esmu nolēmis iegādāties šosejas velo. Apzinoties cenas un aprīkojumu un budžetu esmu secinājis ka man sanāk vai nu karbona velo ar 105 grupu vai Alumīnija ar Ultegru. Šobrīd sktatos Scott, Giant un Trek virzienā.

Tad nu jautājums kādi būtu plusi un mīnusi katram no šiem, kurus varētu izjust velošosejas iesācējs.

Vai ir vērts apskatīt lietotus velo lai panāktu kādu kompromisu vai teorētisku uzlabojumu?

Avatar

By vitamiins_xc 30.08.2013 14:51:57

Member+ · 2,832 comments

alumīnija rāmis mūsdienās ir #stoneage


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By Slowmo 30.08.2013 14:53:41

Member+ · 1,166 comments

precīzāk būtu teikt #aluage

Bet nu 105. grupai nav nekādas vainas.

Last edited by Slowmo (30.08.2013 14:54:29)

Avatar

By Maksims 30.08.2013 15:10:21

Member · 29 comments

Pagājušā gadā nopirgu sev lietotu šoseijnieku karbona, ātrumi nav "Shimano" bet pielidzināt lkm varētu tiagra grupai. Meklēju kkur mēnesi, pētiju ebay.uk.com ~ ar domu ka kāds draugs no UK nopērk un atsūta man, vai atved braucot kkad uz Latviju ( jo pirku oktobra sākumā ziema priekšā, bija laiks gaidīt), skatījos protams arī ss.lv un šitepat forumā bet nekā, papētīju leišu  pusi  (kkādu sludinājumu portālu, ne ss) tur gan izvēle ir... un tā beigās dabūju braukt uz Kauņu pakaļ, 40Ls degvielai, bet tas bija to vērts jo latvijā ļoti maza izvēle un cenas krietni augstākas.
Tākā es ieteiktu papētīt lietoto ričuku pusi un varētu dabūt to pašu karbonu or tiagru vai vrb par Ultegu, un ja sanāk ietaupīt nodu no plānotā budžeta lieotam ričukam kko arī var nomainīt.

Avatar

By six13 30.08.2013 19:46:43

Member · 179 comments

cirx,

Tā patiesība ir tāda, ka gan 105 gan Ultegra ir labas grupas, atškirība tikai svarā, pamatā. Bet rāmis ir svarīgākā velo daļa, pēc tam riteņi, tad klaņi, tad viss pārējais.
Lētākie karbona rāmi ir "sūds" wink), kas ir domats tiem, kuri neko no tā nesaprot, tīrs marketings. Brauc slikti un ir smagi. Labs karbona rāmis sākas ap 2000 Eiro. Izcils "vilks" pāri 3500.
Ja gribās labu velo pa nelielu naudu, tad noteikti izcils alu būs pārāks par tās pašas cenas karbonu. Labi piemēri Cannondale CAAD 10 vai Canyon Ultimate AL, var pameklēt vecāku modeli CAAD 9.   Īpaši CAAD 10, nestādies priekšā, kas tas par aparātu! Plus, lietots karbons var būt "noguris", ja vecs vai dabujis "pro" slodzi. "Pro" braucēji rāmi nokauj 5-6 mēnešos, tad maina (pārdod) smile).

Veiksmi!

Last edited by six13 (30.08.2013 20:05:59)

Avatar

By delfers 30.08.2013 20:16:56

Member · 184 comments
six13 wrote

cirx,

Plus lietots karbons var būt "noguris", ja vecs vai dabujis "pro" slodzi. "Pro" braucēji rāmi nokauj 5-6 mēnešos, tad maina.

Veiksmi!

Es gribu izlasīt pats, kur tādi joki ir rakstīti ar argumentiem. Metāls var "nogurt", bet kā var šķiedra "nogurt"? smile)
Tad iznāktu, ka cilvēki, kas kārtīgi trenējas, "pro slodzi" dabūtu rāmim gada laikā.  Un tad met "nogurušos" rāmjus laukā? smile)
Ražotāji arī dod tač vairāk kā 5-6 mēnešus garantijā smile)
Nav man karbona rāmja, bet es arī nepirktu tādu, ja zinātu, ka man 4000+ ls aizietu rāmjos vien gadā,ja gribētu braukt kā profs. smile)


Es izvēlētos oglekli+105. Jo rāmis svarīgāks par pārslēdzējiem. Abi pārslēdzēji slēdzas labi. Loģiski būtu, ka pārslēdzējus pēc dažiem gadiem jāmaina ātrāk nekā rāmis.

Avatar

By six13 30.08.2013 20:41:43

Member · 179 comments

delfer,

t.s. karbons, velo gadījumā sastav no cauruļveida detaļām, kuras ir veidotas no dažādām šķiedrām un saistvielām. Velorāmim braucot darbojas gan saspiešanas/izstiepšanas slodze, gan šķersvirziena slodze, kura tos komponentus "loca". Izsakoties "tautas valodā" ar laiku šī te sķiedras un saistvielas materiāls "izdricelējas", t.i. strp šķiedru un saistvielu parādās brīvkustība (mikro līmenī). Tas noved pie raksturīpašību izmaiņām. Piem. ramis vairs nav tik stingrs, vairāk vibrē un locās slodzes ietekmē. Ar vinu var braukt, ārā nejūk, bet ja salīdzini ar jaunu atšķirība ir graujoša.

Tomēr nevajadzētu salīdzināt "pro" slodzi ar amatieriem, kuri lai arī daudz trenējas. Vienkārši smieklīgi salīdzināt piem. ko saņem velo Giro laikā un 10 000 km gadā no attīstīta amatiera. Sporta karbona rāmji, kas ir domāti plašam patēriņam parasti kalpo ap 5 gadi, var ilgāk, var mazāk - atkarīgs no konkrēta gadijuma, bet mēs runājam par īpašību kopumu, kas ir 90% no jauna.

Cena un lietošana - gaumes lieta. Viens katrus 2 gadus pērk "top" karbonu, cits 15 gadus brauc ar CroMo klasiku un ir laimīgs!

Last edited by six13 (30.08.2013 20:44:34)

Avatar

By zinatnieks 30.08.2013 20:58:25

Member · 69 comments
six13 wrote

Lētākie karbona rāmi ir "sūds" wink), kas ir domats tiem, kuri neko no tā nesaprot, tīrs marketings.  Brauc slikti un ir smagi.

Vai varētu lūdzu sīkāk? Ja slinkums rakstīt, tad vismaz kādu atsauci uz info avotu. Paldies!

Avatar

By six13 30.08.2013 21:14:20

Member · 179 comments

zinatnieks,

nav nekādu info avotu. Es "operēju" ar personīgo pieredzi.

Es nemēģinu nevienu noniecināt, bet tā lieta ir, ka pasaule ir tūkstošiem ražotāju, kuru mērķis ir vienkārši pārdot, peļnas gūšanai. Tie parasti nodarbojas ar "rebranding", t.i. izmanto citu ražojumu ar savu vārdu. Tie neattīsta nevienu produktu, neinvestē zinātnē, tehnologijās, un t.t.

Tāpēc no tiem produktiem nevar sagaidīt ne kvalitati, ne sniegumu. Arī lielo brendu lētais gals ir tāds pats, tikai vārda dēļ lielāka klientu uzticība - tas ir vienkārši bizness. Modeļi, kuri ir attistīti nevar būt lēti, jo viņu veidošana prasa gigantiskus resursus. Kā domā, ja 15 cilvēku komanda 2 gadus nodarbojas ar 1 ramja veidošanu, tiek saražoti 65 prototipi, kuri tiek testēti gan braucot, gan mēnešiem aerodinamiskajā trubā, gan lab. testos, pēc tam tiek izgatavotas iekārtas serijas modeļa ražošanai - cik tas viss finālā maksā?

Vai tiešām šeit kādam vēl ir ilūzijas par " lēts un labs"? Iesaku aizbraukt, piem. uz Eurobike, kur ļoti daudz velo ir uz demo. Pabrauc, salīdzini - tad sapratīsi. Citādi tas viss ir tukša runāšana.


Veiksmi!

Last edited by six13 (30.08.2013 21:19:31)

Avatar

By delfers 30.08.2013 21:47:05

Member · 184 comments

Es centīšos "paoperēt" ar savām zināšanām.
Oglekļa ražojumiem rupji sakot ir divas izejvielas. Oglekļa šķiedra un sveķi. Jo vairāk ir šķiedras attiecībā pret sveķiem, jo izturīgāks. Mūsdienās izmanto rāmju ražošanā "pre-peg" un modernākas tehnoloģijas. Līdz ar to tiek samazināts sveķu daudzums un palielināts šķiedras daudzums. Lai amortizācija nesačakarētu rāmi, tad tiek veidotas tādas kā "plaisas" rāmī. Šīs plaisas arī vibrācijas enerģiju amortizē.
Rāmja detaļas tiek liktas speciālā krāsnī, kur viņas karsē un kaltē. Šādā veidā visas šķiedras kārtas salīp kopā tā, ka tur mikro plaisas nevar veidoties.

Viss ar laiku nolietojas, arī oglekļa rāmji. Bet neticās, ka peletona vidējais braucējs justu izteiktu atšķirību starp jaunu un 2 gadu brauktu.

Manas ilūzijas par lēts/labs. Kvalitatīvi nokopēts ir lētāks nekā orģināls, bet tik pat labs. smile

Cirx, es domāju, ka labākais variants priekš šosejas iesācēja būtu lietots velo,  jo tad ietaupīsi naudu un pats sapratīsi, kas vairāk ir nepieciešams. Labāki pārslēdzēji, rāmis vai rati. Un sezonas vidū vai nākošsezon arī uzlabosi esošo. Ne rāmis, ne pārslēdzēji būs tie, kas garantēs godalgotas vietas smile

Avatar

By Vaskis 30.08.2013 22:18:59

Member · 2,612 comments

Teorētiksi. Šosejā atšķirībā no MTB ritošo daļu nokaut ir grūtāk, mazāk dubļu un smišu. Līdz ar to uz tām baigi ekonomēt vajadzību neredzu, ja tiešām arī plāno ar to velo braukt. Taču, ja izlikties $, tad par ratiem:)

Rāmji mēdz atšķirties tik katastrofāli, ka viennozīmīgas atbildes nav:D Drīzāk var apskatīt konkrētus variantus. Un ko gaidi no gala produkta un kam tas galu galā paredzēts. Gariem šosejas pārbraucieniem saulainos brīvdienu rītos, lai tas karbons ļodzās, mazāk ceļa vibrāciju:D  Cita lieta biķeros pirmās grupas tempā līkumos gulties ar kautko ļenganu:/

Es drīzāk pieietu no praktiskās puses, ogles rāmim nepatiks, ka šo metās apkārt un virsū kraus lietas, t.i. kā pārvadāsi, glabāsi utt.

Un galu galā notestē taču abus! Varbūt par kuru katru cenu tās troses gribēsies zem stūres:D un nepatiks tas tukšo trubu fons:)

Avatar

By krunka 31.08.2013 13:29:30

Member · 72 comments

man ir gan alumnija gan karbona velo. nejutu nekadu atskiribu. tapec iesaku aluminija ultegru.
un nevajag muldet ka ultegra ir vienkarshi vieglaka 105 grupa un viss. ultegrai viss daudz labak sledzas, dabojas un izskataas.

Avatar

By pauls 31.08.2013 14:25:35

Local.Auth · 300 comments

Piekrītu ~99% no tā, ko raksta six13, niansēs neiedziļināšos.

Tīri praktisks padoms - iesaku nevis pašam izvērtēt variantus "al=ultegra'' vai "C+105", bet griezties pēc konsultācijas pie Cello - no savas pieredzes varu apgalvot, ka, ja Cello uzņemsies piegādāt Tev riteni - būs optimāla kvalitāte par optimālu cenu.

Last edited by pauls (31.08.2013 14:26:20)


train low, train high - not too hard, not too easy !

Avatar

By cirx 03.09.2013 13:55:58

Member · 32 comments

Paldies par komentāriem. CAAD 10 tiešām izskatās interesants variants ko apsvērt.
Sliecos vairāk uz jaunu velo un domājui izmantot pirms sezonas priekšapmaksas atlaides, bet ja nu gadījumā kādam ir kāds 58cm piedāvājums droši uz PM varat uzmest.