Tauta neskries uz sporta klasi tikai tāpēc ka tautu vairs neapbalvos, cērot sportā dabūt kādu medaļu. Bet ar apbalvojumu atcelšānu sacensību pilnvērtīgs formāts tautā nedaudz pačakarets. Labi ka komandu vērtējums ir saglabāts un komandas savā starpā varēs turpināt cīņu.
Nenoliedzami ka tautā ir vairums cilvēku kas regulāri trenējas un ir gatavi pāriet uz sporta klasi, it īpašī ka distanču gārumi ir gandrīz pilnīgi pielidzināti un vairs nav iespējams startēt daudz īsakājā distancē, kur ir japatere mazāks laiks treniņiem. Šogād Varētu gaidīt migrāciju sportā klasē, jo daudzus biedēja tieši distances gārums, kas bija 2x garāks.
By Ints 09.02.2008 17:12:39
Member+ · 868 commentsNu ko mēs to SEBu salīdzinam ar Igauņiem pie mums taču ir krutāks un dārgāks pasākums,salīdzināju cenas maksājot par visiem posmiem uzreiz SEBam sanāk 75 Ls par sešiem posmiem,ELIONam par astoņiem ir 72 Ls. Tā kā igauņiem vēl ir ko mācīties no Japiņa kā bizness jātaisa.
Interesanti kā tu rēķini? 10X6 mīnus 25% laikam nesanāk 75!!!
Sory,kaut ko saputrojos
By Eduards 09.02.2008 22:04:55
Member# · 2,686 commentsMēs arī neesam Igaunija, un nav arī jābūt. Šeit ir cita situācija.
Nu tad izskaidro ar ko šeit situācija ir savādāka ? Japiņš vairāk piķa sev grib iekasēt ? Vai kā ?
Neuzskatu, ka vēlme nopelnīt vairāk ir kas nosodāms. Ja reiz pasākums attīstās, tas ir jāizmanto. Savukārt ja Japiņš tīšām grautu savu biznesu, tad es viņu uzskatītu par vienkārši dumju.
Latvijā nav vēsturiski izveidojusies tāda sporta klase kā Igaunijā. Ar laiku tas iespējams, un šis te nolikums to tikai veicinās. Vienādas dalības maksas abās klasēs, samērā līdzīgas distances.
By amika 09.02.2008 23:38:02
GuestVeči izskaidrojiet! Komandā 16 dalībnieku un neviena vairāk var izprast.Un starp tiem jābūt 2 junioriem arī skaidrs.Katrā etapā komanda startē ar 6 dalībniekiem , 4 labākie dod ieskaites balles. A ko dara juniori , vai pienes večiem ūdeni? vai sēž pie mammas mājā?
By Guncha 11.02.2008 11:55:35
Member+ · 132 commentsKārlisB rakstīja: "... bet varbūt izmaiņas ir tādēļ lai nr.500 būtu jauns mērķis - noķert pilnīgi visus jauniešus katrā gonkā! "
Ja mērķis ir noturēt 500-o tautas klasē vēl uz 10 posmiem, tad ideja ir apsveicama. Jo nez vai nr.500 noķers visus braucējus garajā maratonā, bet nokost jauniešus ar 10 min handikapu būtu nopietns izaicinājums un var arī izdoties ! (smaidiņš)
Tomēr gribas cerēt, ka jaunieši atdalīti tiešām sportisku apsvērumu dēļ. Galu galā viņi nekonkurē ar tautu un brauc īso distanci tikai tāpēc, lai augošie organismi netiktu pārmocīti.
Maz gan ticams, ka tāpēc uzlabosies drošība trasē. Drošība parasti beidzas apmēram pēc 100 - 200 pirmajiem tautiešiem.
By 4444 11.02.2008 15:12:54
Member+ · 379 commentsNjā..... dalības maksa uz SEB MTB Maraton un Tautas klases sacensībām 10, Ls !!!! Izskatās, ka ļoti daudzi izšķirsies par labu garajam gabalam. Koridoru sadalījums man nekad nav sagadajis problemas, bet vai nu pirmo koridoru vajadzēja no 1- 100 ? Diezvai braucējam ar 49 starta nr gribēsies ieņemt vietu koridorā un salt 30 min pirms starta, labi zinot ja viņš tā neizdarīs pie starta lentes būs sapulcējušies braucēji piem ar 90tiem nr, kuri neapsaubami nav tik specīgi. Tas nav uzbrauciens, jo kā saka, esi spēcīgs trasē panaksi, taču 1-50, 50-... nebija slikti. Kā pārējiem šķiet ?
By bobcom 11.02.2008 15:53:04
Member++ · 1,217 commentsDeru uz 2 želejām, ka nekāda maisveidīga pāreja uz 'sporta' klasi nebūs. Cenas vienadas bija arī pērn, aizpērn arī, ja nemaldos, senāk nezinu. Izdalot jauniešus un pirmo koridoru nosakot 1.-100.v., pārejie paceļas par koridoru uz augšu. Piem. man godam nopelnītā 3.kor. vietā var pat sanākt 1. - var sagribēties pie bantes pagozēties, kaut gan objektivi man tur nebūtu ko meklēt Daudziem tā būs papildus motivacija nekur nepāriet. Tālāk - T distance pagarināta, atkal iemesls nekur nepāriet, sak, paskatīsies kā ies bik garākā gabalā, kā pērn, un tad jau redzēs... Vēl vienu želeju varu uzlikt uz prognozi, ka kopejais dalibnieku skaits samazināsies - treknie gadi beigušies, iespējams, daļa kratīsies vaļā no šī, tomēr ievērojami dārgā, hobija....
Last edited by bobcom (11.02.2008 16:13:17)
Caur atsperēm uz asterēm
By 4444 11.02.2008 16:18:31
Member+ · 379 commentsDeru uz 2 želejām, ka nekāda maisveidīga pāreja uz 'sporta' klasi nebūs. Cenas vienadas bija arī pērn, aizpērn arī, ja nemaldos, senāk nezinu. Izdalot jauniešus un pirmo koridoru nosakot 1.-100.v., pārejie paceļas par koridoru uz augšu. Piem. man godam nopelnītā 3.kor. vietā var pat sanākt 1. - var sagribēties pie bantes pagozēties, kaut gan objektivi man tur nebūtu ko meklēt Daudziem tā būs papildus motivacija nekur nepāriet. Tālāk - T distance pagarināta, atkal iemesls nekur nepāriet, sak, paskatīsies kā ies bik garākā gabalā, kā pērn, un tad jau redzēs... Vēl vienu želeju varu uzlikt uz prognozi, ka kopejais dalibnieku skaits samazināsies - treknie gadi beigušies, iespējams, daļa kratīsies vaļā no šī, tomēr ievērojami dārgā, hobija....
Man personīgi šobrīt ir zinami 5 tautas klases braucēji, kuri brauks sportā un diezgan droši varu apgalvot, ka tie nebūs vienīgie. Ja arī 30-50 pariet uz sportu tad tas jau uzskatāms par masveidīgu klases maiņu.
By bobcom 11.02.2008 16:32:13
Member++ · 1,217 comments50 cilv. būtu ~3% no tautiešu skaita - tas tik tāds pieļaujamais nobirums sanāk, ne masveidība bet nu whatever...
Caur atsperēm uz asterēm
By Velomens 11.02.2008 16:41:08
Member+ · 1,681 commentsKamēr neesmu pirmais čoms ciemā (ar savu BMW) Tikmēr uz pilsētu izrādīties nebraukšu.
Tas tā, runājot līdzībās.
Un es tam arī PIEKRĪTU.
Veloceļojumi www.velomens.lv
By Rolis 11.02.2008 16:53:37
Member+ · 298 commentsNo vienas puses jau butu forshi pabraukt pa Tautas priekshgalu, bet no otras puses diezin vai bus ists gandarijums par paveikto, zinot, ka tas tik tads turistu un chainiku limenis. Shogad sakara ar darba vietas mainu bus daudz labveligaki apstakli regulariem vakara treniniem, tadel fiziskajai kondicijai ari vajadzetu uzlaboties. Nopietni apsveru domu emigret uz Sporta klasi!
By Janiss 11.02.2008 19:27:17
Member+ · 578 commentsNu bet rēķini, ka visticamāk pirmais 20 - 50 no tautas klases noķertu pēdējos "sportistus" .
jābrauc garā-iedomājaties par vienādu cenu var izbaudīt par 20km garāku prieku:)tas tachu skaisti ir:)sporta klasē tie pēdējie 20km ir viss saldākie,braukt vairs ar nav grūti jo maz ko saproti uz beigām-tā ka tik uz priekšu. p.s sporta klasē nobraucot pa 100vietu tu vari teikt ka esi latvijā 100labākais,a ko lai saka ja tautā nobrauc pa 25vietu?-nju es latvijā esu 25 ja neskaita tos tur 200kas ir labāki pa mani.diezgan interesanti:):):)
By sirdsklope 11.02.2008 19:57:04
Member · 67 commentsVELO.LV forumā, ja tautas braucēju nosauca par sportistu, tad gāja spalvas pa gaisu. Te tagat ir otrādi nu ir sportisti. Jo vairāk pāries uz sporta klasi, jo mierīgāk varēs braukt tautnieki. Nebūs kas viņus apsaukās, lamās un neteiks, ka nemāk pareizi braukt. Tautnieki pārsvarā bauda sportisko atmosfēru, dabu. Ordeņi un nauda jau nau galvenais.
By Eduards 11.02.2008 19:57:05
Member# · 2,686 commentsUn vēl- ja tu pasaki, ka pēdējā posmā Tautas klasē biji, nezinu, teiksim, 27-tais, tad tas ir "nu jā, kruta, es tikai ceturtajā simtā". Savukārt ja tu pasaki, ka brauc Sporta klasē, tad cilvēks tikai padomā, ka esi baigais monstrs, bet salīdzināt ar sevi viņš nevar, un nekāds iespaids īsti nepaliek.
By Ints 11.02.2008 23:07:01
Member+ · 868 commentsNezinu,bet man šķiet ka šitā vārīšanās par to, kur labāk būt 100 garajā distancē vai 30 isājā ir stūlba. Piedodiet ,bet man šķiet ka lai saprastu ko nozīmē MTB maratons ir jānobrauc vismaz viens posms kādā no Polijas vai Alpu maratoniem kaut vai bez ieskaites ,bet lai saprastu kas tas īsti ir. Latvijā tāds plakanais sprintiņš vien ir. Un ja tu kaut cik nopietni to lietu ņem,tad nobraucot īso distanci, visvairāk tu piečakarē pats sevi. Nezinu vai 1h sacensību atsver visu to kas ir iegūldīts ! Piedodiet, bet tas ir tīri mans subjektīvais viedoklis.
By wrongway 11.02.2008 23:44:29
Member+ · 1,697 commentsVai 1h mači tagad saucās maratons?
Sorry, nav ne jausmas, cik garš ir tas SEB maratons....
Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!
By Eduards 12.02.2008 01:08:54
Member# · 2,686 commentsVot nepiekrītu Intam. Esmu nobraucis trīs daudzdienu maratonus gan Alpos, gan Polijā, ar kāpumu summu 21000m, 9000m un 6000m, un esmu sapratis, ka man plakanā zemē dzīvojot un tikai nedaudz trenējoties savam priekam tur ārzemēs pusdistancē ir čau, un pēc trešās dienas jau trešdaļā distances ir čau. Ir patīkami aizbraukt uz ārzemēm, redzēt to kā šeit nav, taču lai piedalītos ar baudu ir smagi jāstrādā treniņos.
Pirms tām ārzemēm Sebos nebraucu vispār, un startēju tikai piedzīvojumu mačos, kur distancē minimums bija 24h. Tagad braucu 1h30 distances, un izjūtu daudz lielāku gandarījumu. Jau sen nav nepieciešamības pārbaudīt ko varu un ko nevaru. Īsajā distancē es sevi nepiečakarēju, jo vēlos sacensties, un varu to izbaudīt pilnībā, jo uzvarējis vēl neesmu, un redzu, ka man ir izaugsmes iespējas. Piedalos, lai gūtu gandarījumu par treniņos pavadīto laiku.
Galu galā, katram sava motivācija.
By Eduards 12.02.2008 01:11:35
Member# · 2,686 commentsVai 1h mači tagad saucās maratons?
Sorry, nav ne jausmas, cik garš ir tas SEB maratons....
Tikai sporta klase saucas maratons. Pārējais ir vienkārši tautas un veselības braucieni. Tā ka viss kārtībā.
By bobcom 12.02.2008 09:05:21
Member++ · 1,217 comments...Tautnieki pārsvarā bauda sportisko atmosfēru, dabu...
He he, startējot no pašas astes tā vis nešķita. Jo tālāk no līdera, jo lielāka dusmīgo džeku koncentrācija uz 1m2
Last edited by bobcom (12.02.2008 09:05:39)
Caur atsperēm uz asterēm
By Ints 12.02.2008 09:26:59
Member+ · 868 commentsVot nepiekrītu Intam. Esmu nobraucis trīs daudzdienu maratonus gan Alpos, gan Polijā, ar kāpumu summu 21000m, 9000m un 6000m, un esmu sapratis, ka man plakanā zemē dzīvojot un tikai nedaudz trenējoties savam priekam tur ārzemēs pusdistancē ir čau, un pēc trešās dienas jau trešdaļā distances ir čau. Ir patīkami aizbraukt uz ārzemēm, redzēt to kā šeit nav, taču lai piedalītos ar baudu ir smagi jāstrādā treniņos.
Pirms tām ārzemēm Sebos nebraucu vispār, un startēju tikai piedzīvojumu mačos, kur distancē minimums bija 24h. Tagad braucu 1h30 distances, un izjūtu daudz lielāku gandarījumu. Jau sen nav nepieciešamības pārbaudīt ko varu un ko nevaru. Īsajā distancē es sevi nepiečakarēju, jo vēlos sacensties, un varu to izbaudīt pilnībā, jo uzvarējis vēl neesmu, un redzu, ka man ir izaugsmes iespējas. Piedalos, lai gūtu gandarījumu par treniņos pavadīto laiku.
Galu galā, katram sava motivācija.
Eduard,bet tu esi pamēģinājis SEBā garo distanci ? Tā ir pilnīgi cita atmosfēra, nekā Tautas klasē un tur arī ir izaugsmes iespējas.
By Ponchiks 12.02.2008 09:48:40
Member · 75 commentsTie, kas jūtas stipri, lai brauc sporta klasē. Man atkal uzkāpjot uz riteņa pēc 20 gadiem(pa vidu arī desmit gadu sirsnīgas draudzības ar zaļo pūķi), pirmajā gonkā tautas klasē ietājās 5 klīniskās nāves. Kāda "x" pēc lai es startētu sporta klasē? Tad kad es atkal verēšu nobraukt pirmajā 100kā, tad arī domāšu par sporta klasi. Bet vai tāpēc es esmu sliktāks par aktīvajiem sportistiem?
By Grey 12.02.2008 10:04:39
Member# · 1,688 commentspalasot komentārus, arvien vairāk top skaidrs, kāpēc Igo tā nevēlas radikālas izmaiņas SEBu formātā...
By Eduards 12.02.2008 10:07:30
Member# · 2,686 commentsEduard,bet tu esi pamēģinājis SEBā garo distanci ? Tā ir pilnīgi cita atmosfēra, nekā Tautas klasē un tur arī ir izaugsmes iespējas.
Jā, esmu. Kad sāku piedalīties, uzreiz braucu garajā distancē. Sacensību atmosfēru varēja izjust tikai startā, jo visu distanci sanāk braukt praktiski vienam. Tā arī vienīgā atšķirība. Ak jā, vēl nebija stresa par starta koridoriem, tā paša iemesla dēļ.
By egils13 12.02.2008 10:20:32
Member+ · 1,204 commentsPirmkārt - nav jājūtas baigajam monstram, lai brauktu sporta klasē. viss ir atkarīgs no mērķiem. es braucu garo distanci tāpēc, ka man patīk tā atmosfēra. man nav laika intensīviem treniņiem, kas ir nepieciešami, lai brauktu tautas klases pirmajā simtā, kur attieksme pret līdzbraucējiem ir apmēram tāda pati, kā sporta klasē. tāpēc braucu garo gabalu. kaut arī pa pašām beigām, bet tomēr gandarījums ir lielāks, nekā stumdoties pirmajos 10-15 km ar diezgan grūti prognozējamām ļaužu masām.
Otrkārt - lēmums par braukšanu tautas vai sporta klasē ir jāpieņem pašam braucējam. kad vēl braucu tautas klasē (biju vēl students un varēju atļauties vairāk trenēties) uzskatīju, ka ir nepieciešams izveidto rotācijas mehānismu, kas tautas klases priekšgalu (tai skaitā arī mani) pārceltu uz sporta klasi. bet nobraucot pirmo reizi garo gabalu, savu viedokli esmu mainījis - garajam gabalam ir pavisam cita specifika un tam ir jāpaliek katra braucēja ziņā - braukt vai nē.
Treškārt - strīdēties par to, kas ir labāks: Tautas klase vai Sporta klase, ir bezjēdzīgi. kā saka, par gaumi nestrīdas. vienam patīk trakais sprints milzīgajā tautas pūlī un ar to saistītais adrenalīns, citam vairāk pie sirds organizēts pārbrauciens līdzīgi domājošo kompānijā, trešajiem ir nepieciešama uzvara. pie tam visi manis pieminētie tipi ir sastopami gan sporta, gan tautas klasē.
By wrongway 12.02.2008 10:38:26
Member+ · 1,697 commentsBet nu to vaidēšanu par sporta klasi es saprotu gan.
Pirms nu jau entajiem gadiem ka dpats vēl braucu, atceros aizbraucu uz pirmajiem mačiem Igaunijā....treneris protams bija pieteicis sporta klasē....es protams -tak nē, es tal nenobraukšu....i kā vēl nobraucu...un par tautas/hobby klasi pat aizmirsu.
Ja jau tas garums viens vai līdzīgs, kāpēc gan nebraukt ?
Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!
By bobcom 12.02.2008 10:38:59
Member++ · 1,217 commentspalasot komentārus, arvien vairāk top skaidrs, kāpēc Igo tā nevēlas radikālas izmaiņas SEBu formātā...
Tieši tā, biznesa jēga ir pārdot patērētājam, ko tas vēlas. Ja patērētājs vislabrātāk grib 1,5h adrenalīna svētkus, šosejas gonkai līdzīgu grupas braucienu, nevis 2-3h relatīvā vienatnē urbt pa meža pampakiem, tad to ari piedāvā .
Last edited by bobcom (12.02.2008 10:40:26)
Caur atsperēm uz asterēm
By egils13 12.02.2008 10:58:38
Member+ · 1,204 commentsJā, esmu. Kad sāku piedalīties, uzreiz braucu garajā distancē. Sacensību atmosfēru varēja izjust tikai startā, jo visu distanci sanāk braukt praktiski vienam. Tā arī vienīgā atšķirība. Ak jā, vēl nebija stresa par starta koridoriem, tā paša iemesla dēļ.
un jo vairāk tādu braucēju būs sporta klasē, jo labāk būs. man arī citreiz nākas pamīties vienatnē, bet tomēr pārsvarā atrodu kādu cilvēku, ar ko pataisīt maiņas.
bet kā jau rakstīju - katram savs. es priekš sevis esmu nolēmis: ja seb, tad garā distance, ja nespēju braukt garo, tad braucu tikai krosos
By Jipp 09.02.2008 16:24:13
Member · 59 comments