Domāju, ka kās no reklāmas, mārketinga un citām līdzīgām sfērām piekritīs un papildinās, ka brošūra šādā izpildījumā nav nav diezko uzrunājoša, iekārdinoša un tā strukturēta, lai ziņkārīgais būtu uz āķa no vāka līdz vismaz 5. lappusei. Domāju, ka tālāk skatīsies vien ļoti retais. Ļoti grūti izveidot materiālu, kas vienādi uzrunā gan bērnu, gan jaunieti. Vai jaunieti un cilvēku gdos. Dažādiem segmentiem nepieciešama dažāda pieeja, citādi tie ir pa tukšo nozāģēti koki. Es tikai par pozitīvu kritiku. Šim projektam vitāli svarīga mārketinga vai reklāmista skarbā acs. (Lieciet lietā sakarus) Un dariet, kā viņš liek, jo brošūrā ir pārāk daudz liekas informācijas, lai cik tā nebūtu patiesa un noderīga. Ja mērķis ir veicināt velo, tad ir jārunā par sajūtu, ko tas dāvā; un nekāds liekvārdības. Ja mērķis ir runāt par drošību, tad adresējiet mammām un tētiem tādā valodā un formātā, kādā viņi to vislabāk uzņemtu. Uzdrošinos teikt, ka zinu, ko rakstu, jo pats esmu studējis mārketingu, un ir izlasītas kaudzēm grāmatas par patērētāju psiholoģiju. Vēlreiz piebildīšu, ka esmu tikai par pozitīvu kritiku.
P.S. kamēr rakstīju penteri, te jau daži apstiprināja domu.
Mērķis bija cilvēciski apstāstīt tautai CSN.
Te es piekrītu csdd gaiteņos dzirdētam viedoklim, ka CSN ir daudz par garu.
Rezultāts ir tāds, kāds ir - garš, jo īsāk nesanāca.
Kritika saprotama un jāpiekrīt.
Tomēr es biju tikai līdzautors, iniciators bija RDSD caur projektu CARMA.
Ja ir konkrēti ieteikumi, ko īsināt, lūdzu padalies.
Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!
By wrongway 08.04.2013 22:48:06
Member+ · 1,697 commentsManuprāt laba brošūra. Ieteiktu neuzsvērt nepieciešamību būt pamanāmiem tikai tumšājā dienas laikā (vismaz divās vietās). Arī dienā velosipēdistam vajadzētu būt labi pamanāmam, ne reti tas varētu palīdzēt pat vairāk kā ķivere komplektā ar tumšu/neuzkrītošu apģērbu.
Braucot ar auto diennakts gaišajā laikā nav bijušas grūtības pamanīt riteņbraucējus.
Kā varētu kļūt pamanāmāks gaišajās diennakts stundās?
Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!
By L.Maars 08.04.2013 22:59:01
Member · 44 commentsManuprāt laba brošūra. Ieteiktu neuzsvērt nepieciešamību būt pamanāmiem tikai tumšājā dienas laikā (vismaz divās vietās). Arī dienā velosipēdistam vajadzētu būt labi pamanāmam, ne reti tas varētu palīdzēt pat vairāk kā ķivere komplektā ar tumšu/neuzkrītošu apģērbu.
Braucot ar auto diennakts gaišajā laikā nav bijušas grūtības pamanīt riteņbraucējus.
Kā varētu kļūt pamanāmāks gaišajās diennakts stundās?
Ēnā, lietū, atpakaļskata spogulītī (sastrēgumā vai vienkārši pie krustojuma starp mašīnām lavierējošu) velobraucēju vieglāk pamanīt, ja tam ir kāds spilgts apģērba gabals/atstarotājs.
By wrongway 08.04.2013 23:03:31
Member+ · 1,697 commentsEs esmu par gaismām uz velo arī diennakts gaišajā laikā.
Tā pat kā automašīnām.
Spilgts apģērbs ne vienmēr ir pamanāmākais.
Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!
By KumachanIkemen 09.04.2013 05:56:17
Member · 279 commentsNav īsti par brošūru, bet šeit ir daudz labu ieteikumu velodrošībai: http://bicyclesafe.com/
Par brošūru runājot - ļoti noderīga, tikai bišku pārāk izstiepta un vietām varētu būt nospodrināta.
Vienreiz, braucot pa Japānu, dabūju no policistes salvešu paku, kura tika apdrukāta ar izplatītākajiem velosipēdistu pārkāpumiem un soda naudām par tām - tādas akcijas arī Latvijā derētu, tiesa, es nezinu cik Latvijā viss ir labi vai slikti ar CSN sekošanu velosipēdiem.
Last edited by KumachanIkemen (09.04.2013 06:03:46)
By six6 09.04.2013 09:08:15
Member+ · 1,287 commentsTeksta maksimāli pa daudz, var to visu izkonspektēt un pieļauju iespēju ka tekstu var samazināt vismaz par 30%. Esmu diezgan pārliecināts, ka auditorija no 15-30 izlasīs šo brošūru max 20-30% + kāda daļa vēl izlasīs, ka brošūra nonāks WC. Šobrīd ir laikmets, ka visi skrien, viss ir ātri, nevienam nav laika. Tās ir manas domas, un pirmais teikums jau ir klasika visos sporta veidos- "velobraukšana, slēpošana, snovbords, utt, dod brīvības sajūtu", un pēc tam kaut kur vēlāk pierakstīts, ka velobraucējs ir pats apdraudētākais satiksmes dalībnieks. Sīkums, bet man tas certās acīs.
By Antuanete 09.04.2013 09:42:24
Member+ · 676 commentsCepums par to, ka ir uzzīmēti un izskaidroti dažādi krustojumu šķērsošanas varianti gan no velo, gan automašīnas vadītāja puses.
Piekrītu pārējiem, ka drukāšanai brošūra ir pārāk gara un ar pārāk daudziem tematiem. Varbūt var nodalīt tēmas un drukāt vairākas mazas brošūras, ieliekot norādi uz to, kur internetā var atrast pilnu tekstu? Piemēram, atsevišķi varētu būt ieteikumi par bērnu apmācību (tos izplatīt, piemēram, bērnudārznieku vecākiem vai kādos bērniem domātos ārtelpu pasākumos), atsevišķi buklets par velo un auto uzvedību krustojumos un satiksmē (tos izplatīt, piemēram, CSDD, kad autovadītāji veic tehnisko apskati).
By Maijux 09.04.2013 09:48:10
Member · 58 comments*Man kā vecākam nebūtu nekas pretī, ja šāds buklets būtu mājās, lai pirms sezonas ar bērniem pārrunātu drošību.
*Domāju, ka buklets piemērots no 12+ g.v., laba dāvana iegūstot tiesības.
*Bērniem 7-12 g.v. domāju, ka bukletam jābūt īsam un ātri uztveramam, kā jau rakstīja Eduards.
*Un pašiem mazākajiem līdz 7 g.v. arī vajag ko īpašu.
*Priekš jauniešiem un pieaugušiem buklets par garu , pieaugušie nelasa viņi brauc, jo ir pārliecināti, ka visu zina.
*Varbūt šo garo variantu atstāt uz nākamo projektu uztaisot nelielu mācību grāmatiņu ar lielākiem burtiem , kas domāta mērķauditorijai - ģimene. Ģimenē ir gan mazi, gan lieli, gan jaunieši un arī auto... . Bet bukletam uztaisīt saīsināto variantu ātri uztveramu.
Last edited by Maijux (09.04.2013 10:26:09)
Svarīgs nav mūsu darbu lielums, bet gan mīlestības daudzums, ko mēs ieliekam savos darbos.
By ImantsR 09.04.2013 10:16:20
Member · 163 commentsBrošūra 45. lpp nesmīdiniet tautu! pat karu un mieru ir vieglak izlasīt!
tīrāka naudas izšķiedēšana, stabili paredzams atkats.
būtu labāk ielas remontējuši
By DZ 09.04.2013 10:52:16
Member · 3,501 commentsAutovadītāji galvas traumas avārijas gadījumos gūst procentuāli stipri vairāk nekā velobraucēji. Kādēļ autovadītāji nelieto ķiveres?
Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv
By KumachanIkemen 09.04.2013 11:02:10
Member · 279 commentsAutovadītāji galvas traumas avārijas gadījumos gūst procentuāli stipri vairāk nekā velobraucēji. Kādēļ autovadītāji nelieto ķiveres?
1. Autovadītāji nepiesprādzējas, kas ir galvenais iemesls galvas traumām viņu vidū.
2. Galvas traumas neatkarīgi no transporta ir potenciāli visbīstamākās veselībai.
3. Autovadītāji (sportā) ķiveres tomēr lieto.
By Muhameds 09.04.2013 11:02:16
Member · 113 commentsDZ, gan jau tāpēc, ka automašīnas ir aprīkotas ar drošības jostām un gaisa spilveniem. Savādāk ir rallijā, tur gaisa spilvenu nav.. rezultātā tiek lietotas ķiveres
By DZ 09.04.2013 11:08:00
Member · 3,501 commentsAutovadītāji galvas traumas avārijas gadījumos gūst procentuāli stipri vairāk nekā velobraucēji. Kādēļ autovadītāji nelieto ķiveres?
1. Autovadītāji nepiesprādzējas, kas ir galvenais iemesls galvas traumām viņu vidū.
2. Galvas traumas neatkarīgi no transporta ir potenciāli visbīstamākās veselībai.
3. Autovadītāji (sportā) ķiveres tomēr lieto.
Ja mēs sākam meklēt iemeslus, tad autovadītāji 99% gadījumu ir iemesls velosipēdistu galvas traumām!
Tā, ka autovadītāji lai steidz iepirkt ķiveres!
Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv
By ska 09.04.2013 11:21:36
Member · 403 commentsNo citu valstu (ne tikai DK un NL) mārketinga pieredzes ir zināms, ka ķiveres bildēs atbaida cilvēkus no riteņbraukšanas.
Nu tad vajag vienkārši mainīt cilvēku attieksmi. Jāpagriež ir viss otrādi - "ķiveres ir stilīgi". Brošūrā ir jāparāda, noplucis lauķis ar alus pudeļu maisiņu uz kaut kāda "Aista" stūres un pretīm tam skaista meitene ar ķiveri. Motociklistiem tak ķiveres ir stilīga lieta, ar ko viņi tiek pamanīti un atpazīti manuprāt. Tā teikt, aksesuārs, kas pilnveido tavas personas tēlu.
Last edited by ska (09.04.2013 11:23:09)
By wrongway 09.04.2013 12:03:34
Member+ · 1,697 commentsNo citu valstu (ne tikai DK un NL) mārketinga pieredzes ir zināms, ka ķiveres bildēs atbaida cilvēkus no riteņbraukšanas.
Nu tad vajag vienkārši mainīt cilvēku attieksmi. Jāpagriež ir viss otrādi - "ķiveres ir stilīgi". Brošūrā ir jāparāda, noplucis lauķis ar alus pudeļu maisiņu uz kaut kāda "Aista" stūres un pretīm tam skaista meitene ar ķiveri. Motociklistiem tak ķiveres ir stilīga lieta, ar ko viņi tiek pamanīti un atpazīti manuprāt. Tā teikt, aksesuārs, kas pilnveido tavas personas tēlu.
Un nokāpjot no divriteņa man tā ķivere līdzi jāstaipa?
Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!
By ska 09.04.2013 12:23:51
Member · 403 commentsProtams, ka nē! Jāuzvelk tikai krišanas momentā, kad jūti, ka tūlīt draud smadzeņu satricinājums. Pārējā laikā tak ir pārāk nestilīgi un nūģiski.
Tas pats piemērs atkal par motociklistiem. Viņi ieejot krogā, pontīgi noliek ķiveri uz galda, lai visi redz.
Last edited by ska (09.04.2013 12:24:20)
By QQ 09.04.2013 12:31:18
Member · 844 commentsPar ko notiek strīds?
wrongway, piedod, bet izskatās, ka Tev uzinstalēta kaut kāda pašiznīcināšanās programma. Tu brīžam spried kā pusaudzis. Jā, ja vajag, tad staipi ķiveri līdz vai pieslēdz to pie velo. Ķivere ir vajadzīga tāpēc, lai Tu saglabātu kaut kādu cerību smadzenes paglābt un atlikušo mūžu nesiekalotos pa spilvenu, ja šāda nelaimīga sagadīšanās ar Tevi notiek. Viss! Nekāda diskusija nav par šo nav pieļaujama! Ja pats neesi nobriedis šādam atbildīgam solim (valkāt ķiveri), tad ar savu dumjo piemēru neaicini citus ignorēt elementāras patiesības. Lai par šo jautājumu izsakās tie, kuri ir dzīvē pieredzējuši. Piemēram, jebkurš sportists ar stāžu pastāstīs Tev pieredzēto, kad ķivere vairāk vai mazāk kādu glābusi. Arī mūsu komandā ir tādi piemēri: ķivere salauzta, sekundes vai pat minūtes no apziņas dzēstas un prieks, ka viss beidzies daudz maz labi. Ir bijis gadījums, kad meitenei lēnām iesildoties bez ķiveres uznesās virsū kāds idiņš, kurš domā, ka nesties lielā ātrumā pūlī ir stilīgi un izceļ viņa drosmi. Sezona pagalam un turpmāk meitene bez ķiveres vairs ne soli. Vajag mācīties no citu kļūdām!
Brīžam izskatās, ka Tev vienkārši patīk publiku tracināt un spriest atklāti destruktīvi, pretēji jebkādai loģikai.
Pats nelietoju ķiveri vienmēr, bet, ja paredzama braukšana grupā, lielā ātrumā, vai vienkārši plānota tāda braukšana, kuras laikā vārnu šaudīšana nav paredzēta, tad es ar ķiveri jūtos komfortabli. Gluži otrādi, ja es šādā situācijā brauktu bez ķiveres, es justos kaut kā dīvaini un izjustu diskomfortu.
In Bike We Trust. 4EVER
Jānis
By DZ 09.04.2013 12:51:34
Member · 3,501 commentsJāni, ir manā kolekcijā arī beigtas ķiveres un dzēstas apziņas sekundes, taču ikdienā lietot ķiveri ir muļķīgi. Protams, šeit nav runa par treniņiem, vai kurjeru tipa pilsētas močītājiem, bet meitenēm tilla svārciņos lēnām dudinot pa veloceliņu. Nu NAV vajadzīga šeit ķivere. Kad autovadītāji, skrējēji, vai pat gājēji sāks lietot ķiveres, tad arī meitenes tilla svārciņos būs spiestas to darīt. Nevajag cīnīties ar sekām, vajag cīnīties ar cēloni!
Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv
By ginca23 09.04.2013 13:11:42
Member+ · 3,155 commentsUzskatu, ka ķivere jālieto katram riteņbraucējam bez ierunām. Iespējams, Tu brauksi lēnām un uzmanīgi, bet atradīsies kāds, kas tev vnk uzbrauks virsū.
Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)
By DZ 09.04.2013 13:17:55
Member · 3,501 commentsUzskatu, ka ķivere jālieto katram riteņbraucējam bez ierunām. Iespējams, Tu brauksi lēnām un uzmanīgi, bet atradīsies kāds, kas tev vnk uzbrauks virsū.
Tad ejot uz veikalu arī uzvelc ķiveri. Varbūt sagribēsies man Tev uzbraukt virsū.
Pēc Tavas loģikas tā sanāk.
Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv
By toms79 09.04.2013 13:18:26
Member · 465 commentsWrongway ir pilnīga taisnība par ķiverēm. Aģitācija par ķiveru lietošanu ikdienas satiksmē = mazāk riteņbraucēju uz ielām = vairāk negadījumu. Šī sakarība ir jau gadiem izpētīta un statistiski pierādīta, nav vajadzības kāpt uz tiem pašiem grābekļiem, ko citi jau izmēģinājuši. Sacensības, darbs utt - tā ir cita lieta. Vienkārši nav saprotams, kādēļ QQ neaģitē, ka ķiveres vajag autovadītājiem? tur pēc statistikas smagu galvas traumu ir daudz vairāk, ikdienas satiksmē.
Runājot par bukletu - man te kolēģe, kas slikti saprot latviski 38. lappusē saprata, ka stumjot salauztu velo jāpārvietojas pa nomali braukšanas virzienā. - domāju, ka iemesls ir izkārtojums, teksts pie bildes saplūst ar parasto tekstu.
By KumachanIkemen 09.04.2013 13:20:24
Member · 279 commentsUn nokāpjot no divriteņa man tā ķivere līdzi jāstaipa?
Jā. Var arī piesprādzēt pie velo - palīdz.
By ginca23 09.04.2013 13:22:23
Member+ · 3,155 commentsUzskatu, ka ķivere jālieto katram riteņbraucējam bez ierunām. Iespējams, Tu brauksi lēnām un uzmanīgi, bet atradīsies kāds, kas tev vnk uzbrauks virsū.
Tad ejot uz veikalu arī uzvelc ķiveri. Varbūt sagribēsies man Tev uzbraukt virsū.
Pēc Tavas loģikas tā sanāk.
Runa iet par velosipēdistiem.
Ja pārvietojos uz velosipēda, ķiveri lietoju un iesaku to darīt visiem.
DZ tu gan laikam nelieto
Last edited by ginca23 (09.04.2013 13:25:00)
Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)
By DZ 09.04.2013 13:44:24
Member · 3,501 commentsRuna nekur neiet. Tā vai nu ir, vai tās nav!
Ko es lietoju un ko ne, tas lai paliek pie manis. Varu piebilst, ka manā īpašumā ir 5 ķiveres, viena no tām ir relikvija pēc ļoti smaga kritiena.
Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv
By six6 09.04.2013 13:54:26
Member+ · 1,287 commentsNo citu valstu (ne tikai DK un NL) mārketinga pieredzes ir zināms, ka ķiveres bildēs atbaida cilvēkus no riteņbraukšanas.
Nu tad vajag vienkārši mainīt cilvēku attieksmi. Jāpagriež ir viss otrādi - "ķiveres ir stilīgi". Brošūrā ir jāparāda, noplucis lauķis ar alus pudeļu maisiņu uz kaut kāda "Aista" stūres un pretīm tam skaista meitene ar ķiveri. Motociklistiem tak ķiveres ir stilīga lieta, ar ko viņi tiek pamanīti un atpazīti manuprāt. Tā teikt, aksesuārs, kas pilnveido tavas personas tēlu.
Un nokāpjot no divriteņa man tā ķivere līdzi jāstaipa?
Te tu ej galējībās, itkā cik saprotu piedalies brošūras tapšanā par drošu velobraukšanu, izlasi vēl reiz-drošu velo braukšanu, bet pats esi pret ķiverēm??? Tu es īstajā vietā?
Jocīgi.
By DZ 09.04.2013 13:57:25
Member · 3,501 commentsJā, drošas velo braukšanas pašā idejas pamatā ir drošas braukšanas vides nodrošināšana velosipēdistiem. Drošā vidē ķivere nav nepieciešama.
Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv
By six6 09.04.2013 13:59:44
Member+ · 1,287 commentsJāni, ir manā kolekcijā arī beigtas ķiveres un dzēstas apziņas sekundes, taču ikdienā lietot ķiveri ir muļķīgi. Protams, šeit nav runa par treniņiem, vai kurjeru tipa pilsētas močītājiem, bet meitenēm tilla svārciņos lēnām dudinot pa veloceliņu. Nu NAV vajadzīga šeit ķivere. Kad autovadītāji, skrējēji, vai pat gājēji sāks lietot ķiveres, tad arī meitenes tilla svārciņos būs spiestas to darīt. Nevajag cīnīties ar sekām, vajag cīnīties ar cēloni!
Izlasi vēlreiz ko uzrakstīji, un pievērs uzmanību šim teikumam: " Nevajag cīnīties ar sekām, vajag cīnīties ar cēloni!".Ķiveres nevalkāšana tagad, bet valkāšana tikai pēc avārijas ir cīnīšanās ar cēloni?
By wrongway 08.04.2013 22:45:34
Member+ · 1,697 comments