Putekļi, dubļi, smiltis klāt nelīp. (pēc brauciena paloki ķēdi un nekā nejūti). Noturīgs pret ūdeni. Iet 150 km stabili (vairāk neesmu braucis).
P.S. Lietoju arī prolong. Atzīšu statoil par labāku. Un maksā 5 lati.
Par cik ķēdes smērviela nav tikai putekļu, smilšu un dubļu atgrūdējs, bet ķēdes pasargātājs no nodiluma un ķēdes pretestības/berzes minimizētājs, tad interesanti būtu uzrīkot salīdzinošo testu ar Prolong. (ASTM D 27820)
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By shim65 09.07.2013 20:22:16
Member · 288 commentshmm, kā var ienākt prātā statoil meklēt ar ko eļļot ķēdi velo? pārdevēja taču nepiedāvā katram pircējam to iegādāties
Statoil lubrikantus nemaz plauktā neatradīsi. Jāsūta.
@LOOK ņemot vērā, ka tas smērs labi darbojas uz teleskopisko strelu virsmas (jebkādos apstākļos), domāju, ka rezultāts būs stipri līdzīgs.
Still riding #26er/#Front Derailleur/#Alu
By ginca23 09.07.2013 20:29:37
Member+ · 3,157 commentsBūs stāsts par Prolong. Izmazgāju ķēdi tētim pirms kārtējiem mačiem (Eliona), ķēde tīra un nu ieeļļoju ar prolong, kāda stunda pagāja un ieeļļoju otrreiz un atstāju uz nakti. Sacensībās esot bijusi fatāla vilšanās par eļļu (ķēde čīkstējusi jau pēc pus distances).
Ko es izdarīju nepareizi, jo pats sev eļļoju un man nečīkst. Kaut gan pats sev pirmo reizi to procedūru atkārtoju 3 vakarus. Varbūt eļļa nebija iesūkusies?
Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)
By A Vanags 09.07.2013 21:50:20
Local.Auth · 2,110 commentsNEKAD vairs nelieto Prolong!
Tas ir domāts cilvekiem kuri izmazgā ķēdi, zobratus, pārslēdzēja rullīšus, un arī māk pareizi pārslēgt ātrumus.
Ja nemāk pareizi pārslēgt ātrumus, ja zobrati ir padiluši, vai ja zobrati vai parslēdzēja rullīši nav tīri, tur arī Prolong nelīdzēs.
Tādos gadījumos vajag izmantot specializēto velo veikalu reklamētos konservanta tipa eļļas, kas visu pārklāj ar nenoberžamu slani, un pēc kura lietošanas jebkurš serviss ar to saskārušās detaļas bez ierunas nomainīs pret jaunām..
Šmerlis
By ginca23 09.07.2013 22:02:05
Member+ · 3,157 commentsNEKAD vairs nelieto Prolong!
Tas ir domāts cilvekiem kuri izmazgā ķēdi, zobratus, pārslēdzēja rullīšus, un arī māk pareizi pārslēgt ātrumus.
Ja nemāk pareizi pārslēgt ātrumus, ja zobrati ir padiluši, vai ja zobrati vai parslēdzēja rullīši nav tīri, tur arī Prolong nelīdzēs.
Tādos gadījumos vajag izmantot specializēto velo veikalu reklamētos konservanta tipa eļļas, kas visu pārklāj ar nenoberžamu slani, un pēc kura lietošanas jebkurš serviss ar to saskārušās detaļas bez ierunas nomainīs pret jaunām..
Labprāt uzklausīšu LOOK, kas ir daudz lietojis šo eļļu, nevis tādus kā Tu mehus ar 10 gadu pieredzi. Neuztver visu tikai saasināti, bet tevi par normālu mehu neuzskatu.
Last edited by ginca23 (09.07.2013 22:04:03)
Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)
By Rainmaker 09.07.2013 22:18:50
Member · 113 commentsLabprāt uzklausītu speciālistu viedokli par eļļas "iesūkšanos" ķēdē? Was ist das?
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."
Albert Einstein
By ginca23 09.07.2013 22:32:02
Member+ · 3,157 commentsLabprāt uzklausītu speciālistu viedokli par eļļas "iesūkšanos" ķēdē? Was ist das?
Look to lieto un ir testējis jau ļoti ilgu laiku.
Bet te tirliņš mētājas ar savām jēlībām "kā vienmēr izceļas ar asprātībām"
Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)
By Saliecies 09.07.2013 22:51:47
Member · 147 commentsJāpaņem popkorns....šovs var sākties!!!
By ginca23 09.07.2013 23:09:52
Member+ · 3,157 commentsJāpaņem popkorns....šovs var sākties!!!
Kāds šovs! Vnk, lai izsakās cilvēks, kas ir zinošāks tieši par prolong. Kurš veicis testus, pētījis, kas un kā.
Ne visās lietās gudrais Vanaga kungs!!!
Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)
By vitamiins_xc 09.07.2013 23:32:35
Member+ · 2,832 commentsko tu ceri sagaidīt? visiem viss ok,.. tātad pats vainīgs.
+ iebraucot smiltīs neviena smēre "nepalīdzēs"
Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™
By Saliecies 09.07.2013 23:38:08
Member · 147 commentsJāpaņem popkorns....šovs var sākties!!!
Kāds šovs! Vnk, lai izsakās cilvēks, kas ir zinošāks tieši par prolong. Kurš veicis testus, pētījis, kas un kā.
Ne visās lietās gudrais Vanaga kungs!!!
Biju iedomājies, ka Jūs vēl turpināsiet mēroties ar zinībām )
By LOOK 10.07.2013 02:08:36
Member# · 2,703 commentsĶēdes pārvads nebūt nav tas kam var īpaši nepievērst uzmanību, protams ja runa ir par tieksmi sasniegt labāku rezultātu.
Kā jau minēju bez ārējām tīrības pazīmēm, kēde ar saviem posmiņiem rada ievērojamu pretestību ja tajā nav smērvielas.
Zemāk minēšu dažus ciparus, lai kliedētu subjektīvo faktoru (patīk / nepatīk, sajutu / nesajutu).
Visi testi veikti ar pievadīto enerģiju 250W.
a) sausa ķēde pret ieeļotu zaudē ~14W
b) pirms brauciena ieeļota pret pēc brauciena pa dubļiem - zudums ~2W (CX brauciena ilgums 30 min.)
c) smervielu noturības/efektivitātes testā 1 stundas brauciena imitācija - vidējais rādītājs ~2W zudumi.
d) smērvielu savstarpējais tests ~3,2W zudumi (labākā pret sliktāko)
sakarā ar to ka lielākā daļa smērvielu nespēj noturēties un veikt savus tiešos pienākumus vairāk par 2 stundām,
parādas šādi palīgieroči: http://www.cs3.nu/en/
testa iekārta: http://www.youtube.com/watch?v=nwIt_qMQfhI
precizitāte +/- 0,02W
Tālāk nedaudz par Prolong.
Visi testi ar Prolong nav veikti, kā arī daži testi ir veikti ar aerosolu, daži ar pilināmo.
Pievēršoties praktiskajai pusei, Prolongs nav izņēmums, un tamdēļ (līdzīgi kā citas ķēžu eļļas) tas jānogādā pēc iespējas dziļāk katrā posmiņā.
Pēc bildes var saprast ka jānodrošina iekšējo un ārējo plāksnīšu brīva kustība primāri un rulīšu rotācija sekundāri.
Nav noslēpums pavirši rīkojoties kēde biežāk būs ieeļota no ārpuses nevis iekšpuses (kā tas būtu nepieciešams).
Lai smērvielu dabūtu ķēdē tur kur tā būs lietderīga ir jāveic dažas konkrētas darbības.
Vēlams ķēdi izmazgāt šķīdinātājā, lai atbrīvotos no konservācijas smēres (ja ķēde ir jauna).
Ja ķēde ir jau lietota tad mazgāšanas mērķis ir atbrīvot ķēdi no netīrumiem (kā tas tiek veikts, ir katra paša ziņā).
Tālāk var veikt pašu eļļošanu.
Ja plāns ir izmantot Prolong SPL100 aerosolu, tad pateicoties petrolejai tā sastāvā nepieciešamais AFMT tiks nogādāts visdziļākajā spraugā un ķēde iegūs visaptverošu aizsargplēvīti.
Savukārt ja plāns ir izmantot pilināmo 50ml pudelītē (kura sastāvā petroleja ir maz), vajadzētu ķēdi pirms eļļošanas samitrināt ar petroleju, dīzeli, vaitspirtu vai citu gaistošu naftas produktu.
Mērķis ir panākt transportu Prolongam ķēdes posmiņu dziļumā. Augstāk minētais ir kā vadlīnija prolong smērvielas labākai uzņemšanai eļļošanas pirmajā reizē.
Katru nākamo reizi var eļļot pilnīgi pēc brīvas izvēles un kombinēt aerosolu ar pilināmo, papildus citi šķidrumi nav nepieciešami.
Uzklausot Friction Facts, vēlams eļļošanu veikt iepriekšējā dienā un ja iespējams veikt 10min piestrādes braucienu slodzē (ja nepieciešams nedaudz eļļu papildināt).
Ķēdes piesūcināšana nozīmē - ieeļot posmiņus, tad nedaudz pagriezt (vēlams zem slodzes), atstāt iesūkties starp plāksnītēm, un ļaut apžūt.
Kopš lietoju Prolong man nav izdevies nobraukt starp eļošanām tik daudz lai ķēde sāktu izdot kādas nopietnas skaņas.
Lietojot Prolong kā vienīgo smērvielu samērā objektīvi varu ziņot ka ķēdes mūžs ir dubultojies (testā izmantoju Shimano).
p.s. ceru ka atbildēju uz augstāk paceltajiem jautājumiem.
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By KumachanIkemen 10.07.2013 04:24:53
Member · 279 commentsNEKAD vairs nelieto Prolong!
...māk pareizi pārslēgt ātrumus.
Kā ir pareizi jāpārslēdz ātrumi?
Nav holīvars, ir interesanti.
By ginca23 10.07.2013 06:14:00
Member+ · 3,157 commentsko tu ceri sagaidīt? visiem viss ok,.. tātad pats vainīgs.
+ iebraucot smiltīs neviena smēre "nepalīdzēs"
Vitamiins par smiltīm vispār negāja runa, tur viss ir super. Ja nav ko rakstīt, tad labāk neraksti.
Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)
By ginca23 10.07.2013 07:55:48
Member+ · 3,157 commentsLOOK paldies par info.
Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)
By duuzis 10.07.2013 08:15:59
Member · 461 comments...Lietojot Prolong kā vienīgo smērvielu samērā objektīvi varu ziņot ka ķēdes mūžs ir dubultojies (testā izmantoju Shimano)....
Cik tas ir dubultojies? Cik km vari nobraukt?
By vitamiins_xc 10.07.2013 08:51:17
Member+ · 2,832 commentsnu droši vien no tā paša standarta, kas ķēdēm ir (atkarīgs no zobratiem/jaudas)
Man tas pats - 500km viss ok ar prolong (ieskaitot lietu), agrāk ar parasto keramisko pa sauso 250km knapi pietika + ķēde melna (eļļa izspiesta ārpusē un aplipusi)
Last edited by vitamiins_xc (10.07.2013 08:51:46)
Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™
By martinsb 10.07.2013 09:18:34
Member+ · 964 commentsTā ar nesapratu Prolong ir slikts vai arī Gincha23 to slikti iestrādāja. Esmu uz velo tik otro sezonu un(pūšamais) Prolong patīk, jo ķēde neapaug ar netīrumiem tik traki. Par ķēdes ilgmūžību neņemos spriest!
By ginca23 10.07.2013 10:34:49
Member+ · 3,157 commentsViņa man ir pilināmā. Būs jāiegādājas pūšamā. Kur to varēja dabūt pa lētākām naudiņām?
Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)
By marsh 10.07.2013 10:46:43
Member · 353 commentsIenāca prātā TdF. (vai citas pro tūres)
Kā tur tas viss notiek, maina ķēdes katru posmu, eļļo, un ar ko?
By DZ 10.07.2013 11:55:09
Member · 3,501 commentsBy LOOK 10.07.2013 12:38:53
Member# · 2,703 commentsIr pamatotas aizdomas ka agrāk ķēdes bija izturīgākas, materiālu vai termiskās apstrādes ziņā (taču nekādu konkrētu ciparu man nav).
Precizējot nobrauktos km, man 0.75 robeža bija pie 1200-1300km un 1% iestājās pie ~1600km.
Tagad pie 2000 vēl nav 0.75. Braukšanas apstākļi ārpus Vivus maratona ir tipiskas Mežaparka smiltis.
Prolong testā izmantoju Ultegra CN93 un Yumeya CN-YM81 (abas 9sp).
p.s. vairāk uzmanību veltu eļļošanai, mazāk mazgāšanai (mani neinteresē kāda ķēde izskatās no ārpuses, svarīgi lai viegli griežas).
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By Gerids 10.07.2013 12:58:06
Member · 831 commentsIr pamatotas aizdomas ka agrāk ķēdes bija izturīgākas, materiālu vai termiskās apstrādes ziņā (taču nekādu konkrētu ciparu man nav).
Precizējot nobrauktos km, man 0.75 robeža bija pie 1200-1300km un 1% iestājās pie ~1600km.
Tagad pie 2000 vēl nav 0.75. Braukšanas apstākļi ārpus Vivus maratona ir tipiskas Mežaparka smiltis.
Prolong testā izmantoju Ultegra CN93 un Yumeya CN-YM81 (abas 9sp).p.s. vairāk uzmanību veltu eļļošanai, mazāk mazgāšanai (mani neinteresē kāda ķēde izskatās no ārpuses, svarīgi lai viegli griežas).
Senāko ķēžu izturība lielā mērā varētu būt saistīta ar to, ka ..,8 ātrumu ķēdes atšķirtās no 9,..-ātrumniecēm. Vairāk materiāla vairāk kam dilt, attiecīgi ilgāks mūžs.
Varbūt kāds var padalīties ar aptuveno SS ķēdes mūzu?
Last edited by Gerids (10.07.2013 13:05:32)
By despecs 10.07.2013 13:13:29
Member · 1,745 commentses savam SS lieku 8 ātrumu ķēdi šimas HG50, redzēs kā būs ar prolong, bet pirms tam 1 ķēde dzīvoja ~1500 km.
plato SS ķēdi vienreiz izmēģināju, konkrēti SRAM PC1, tā man nobeidzās ātri, ja pareizi atceros pat 1000 km nenobraucu. Tad kautkur www lasīju, ka SS labāk lietot daudzātrumu ķēdes, 9 un 10 imho ir par šauru, bet 8 ātrumu lieliski der uz SS zvaigznēm.
edit: SS ķēde tika lietota 80% MTB sacensībās
Last edited by despecs (10.07.2013 15:22:58)
Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/
By Scott-E 10.07.2013 14:41:08
Member · 128 commentsNesen SS ķēde bija sasniegusi tuvu max izstiepumu un nobraukti bija 1200km ar kopšanu un periodisku eļļošanu (bez pārspīlēšanas- vannošanām, katra posma samīļošanu u.c. izdarībām). Pārsvarā pilsēta, nedaudz meži/offroads. Ķēde- MARWI UN747.
Patreiz uzliku citu, skatīsies cik izvilks...
By LOOK 06.08.2013 11:37:59
Member# · 2,703 commentsYouTube Prolong kanāls piedāvā:
http://www.youtube.com/watch?v=sJefXgfPuBg
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By cenubit 06.08.2013 13:27:36
Member · 613 commentsBūtu bijis labāk ja paņemtu netīru mtb un nodemonstrētu kā nomazgā. Nevis uz jauna šosejnieka.
Vēlos lai šie biedri nekad nekomentē:
kurjers;
By LOOK 09.07.2013 17:05:06
Member# · 2,703 comments