Ķēdes un kasetes izvēle un maiņu intervali
Bet daudzos veikalos ar ķēdi ar vienu un to pašu uzrakstu tirgo gan tā gan tā.Vizuali metāls atškiras.Bet reali kā?
By wheelie 05.09.2014 17:42:36
Member+ · 2,603 commentsman savukārt tantes stāstīja ka jāskatās lai uz ķēdēm būtu rakstīts Japan (HG-73, 93, dura ace ķēdēm) nemāku teikt par HG-53, vai tos arī ražo Japānā vai kkur citur
keep rollin'
By profesors 05.09.2014 17:43:35
Member+ · 539 commentsĶēde Shimano (Japan) HG50 7-8ātr.
kods: 02-CN-HG50116
Cena: 17.95 EUR
Ķēde Shimano (Japan) HG50 7-8ātr. Servisa iepakojums
kods: 02-CN-HG50116B
Cena: 16.95 EUR
Citāts no viena tirgotāja mājas lapas
es gribu uzbraukt kalnā visaugstākā, ne spēka man pietrūks, ne bail man no kā
By 49 05.09.2014 17:46:12
Member · 62 commentsJa tā, tad kā meistari izskaidro, kāpec maisiņā iepakojumā Shimano ķēdei ir melnā parastā tapa, bet kastītē ir orģinālā nolaužamā tapa. Tāpēc es no pieredzes šai versijai neticu, jo šī '' maisiņa ķēde " pēc 200 km sacensību režimā taisnā ceļa posmā pārtrūka. Vēlāk izrādījās brāķis, tapu savienojumi nesimetriski.
By Lauric 05.09.2014 17:47:23
Member · 705 commentsNe uz visam ķedēm ir rakstīts Japan.Es gan lietoju tikai tādas.
By antikurjers 05.09.2014 18:45:18
restricted · 550 commentsEs ar HG53 braucu +- 1k un lieku nakošo.Uz kaseti 3 ķēdes.Gan 4 arī varetu.Tfu,Tfu,Tfu,nekad nekur nekas nav pārlecis,viss darbojas.Neslinkoju,ķēdi mazgāju un eļļoju pastavīgi.Reiz uzliku HG93,godīgi pateikšu,atšķirību nejutu.Izstiepās tāpat kā HG53.Mana skatijuma lieka naudas izmešana.Vienu jautajumu gan no sevi gribu uzdot.Vairākos veikalos esmu redzējis piedavajumā vienu un to pašu ķēdi maisiņā un zilajā iepakojumā.Fiziski tās izskatās savādāk.Kur ir realā atšķirība,ja reiz uz abām uzraksti vienādi(piem.HG53).Nav palaimejies atrast pārdeveju,kas mācetu to izskaidrot.
Vienai markai var būt dažādas rūpnīcas. Vieni nāks no ķīnas citi no japānas. Maisiņos nāk tā saucamās OEM ķēdes, kas domātas servisiem. Kastītēs domātas veikaliem. Tās kas maisiņos parasti ir lētākas.
Personīgie uzskati, tāpat kā kauli. Katram savi.
By Lauric 05.09.2014 18:58:37
Member · 705 commentsLabi,tas ir skaidrs.Bet vai reāli tās vienlīdz labi kalpos?Lētajai posmi ir atšķirīgās krasās.Tas neiedveš uzticību.
By despecs 05.09.2014 19:00:35
Member · 1,745 commentses par maisiņķēdēm nebūtu tik drošs, ka atšķirība ir OEM, varbūt ir vēl kāda pazīme(bez maisiņa), ka tā ir OEM, es vairāk maisiņķēdes nepirkšu, jo 2x īsāks mūžs kā tām kas iepakojumā. Varbūt man tā ir sagadīšanās, bet nu cenas starpība nav kosmoss, tādēļ vairāk neriskēju.
Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/
By Lauric 05.09.2014 19:30:40
Member · 705 commentsMan laikam pietiks ar divām negatīvām atsauksmēm.Paldies.
By averza 05.09.2014 21:05:18
Member++ · 5,039 commentsVisu mūžu (nu labi, 5 gadus) lietoju HG53 un HG93 maisiņķēdes, visbiežāk kopā ar powerlinkiem, nav bijis nevienas problēmas tfū tfū tfū. Nedomāju, ka viņas kalpo mazāk, jo šīs kalpo ap 1500km pa mežiem. Pirmā dzirdēšana, ka tās kalpotu mazāk par smuki iepakotajām. Derētu pameklēt internetā, varbūt kaut kur tāda informācija ir atrodama.
By IAeroI 05.09.2014 22:20:31
Member · 427 commentsAtvainojie bet vai Jus domājat ka pērkot veikala jaunu jau saliktu datoru, visas detāļas tika ņemtas no kastem?
Vai kadam gadīies nopirkt jau labi saliktu jaunu datoru veikala, kurš pec tam nenokalpoja padsmit gadus? Runa iet tieši par kalpošanu nevis par gamer/non gamer PC.
Atšķirība ir tikai iepakojuma OEM vai Retail, ka jau iepriekš minēts - darbnīcam ir pofig uz iepakojumu, galvenais iepirkšanas cenas samazināšana. Tapat ir arī ar autodetaļam diller servisos...
Savukart iepirkšana OEM produkcijas Ķīna jau ir cits stasts.
P.S. Pērku Retail ķedes tikai tāpēc ka arzemes ar atlaidem ir tikai Retail un iznāk lētak neka OEM iekš LV...
Last edited by IAeroI (05.09.2014 22:22:05)
By Inars 05.09.2014 23:24:10
Member+ · 1,303 commentses par maisiņķēdēm nebūtu tik drošs, ka atšķirība ir OEM, varbūt ir vēl kāda pazīme(bez maisiņa), ka tā ir OEM, es vairāk maisiņķēdes nepirkšu, jo 2x īsāks mūžs kā tām kas iepakojumā. Varbūt man tā ir sagadīšanās, bet nu cenas starpība nav kosmoss, tādēļ vairāk neriskēju.
+1
500km
By janisvitols_com 08.09.2014 11:35:09
Member · 169 commentspilnīgi jauns velo, var tā būt, ka pēc 390km jau ķēde sāk lekt pāri un ir izstaipījusies. Varētu teikt, ka saudzīgi mīts, tikai viens Mysport posms + pa ielu pārsvarā
stabils X koridors jau 3 gadu, karbona ričuks ~8kg
By Buks 08.09.2014 11:50:06
Member+ · 696 commentsJa ir pieejams bīdmērs, tad to pats vari izmērīt vai ķēde vēl lietojama, tikai internetā jāsameklē nepieciešamā informācija. Ar lineālu, liekas to arī varēja izdarīt, bet, manuprāt, tas ir diezgan neprecīzi. Es drīzāk teiktu, ka nepieciešams pieregulēt slēdzi. Un apskatīties vai slēdzis/ķepa nav salocīti.
Tas gan, protams, ja ķēde ir eļļota. Ja nav, tad viņa varētu būt jau izdilusi.
Pašam arī vajadzēja, tāpēc jau sameklēju:
Last edited by Buks (08.09.2014 12:08:39)
Bērnībā puikas mērīja krāniņus ar lineālu, bet pieaugot - ar hronometru.
By janisvitols_com 08.09.2014 21:53:36
Member · 169 commentspilnīgi jauns velo, var tā būt, ka pēc 390km jau ķēde sāk lekt pāri un ir izstaipījusies. Varētu teikt, ka saudzīgi mīts, tikai viens Mysport posms + pa ielu pārsvarā
varbūt arī šāds info noder kādam
šovakar bija laiks ipētīt ķēdi un 1. atklāju, ka viens posmus ir iestrēdzis un brīvi nelokās, iztīrī un saeļļot īsti nesanāca, sprūst tāpat un līdz ar to met pāri zobratiem.
pētīju tālāk un izrādās, ka cits posms apmēram 4-5 posmi starpā ir atsprādzis vaļā, gan jau, ka ķēdes efekts un arī tas to ietekmē
te to var vizuāli redzēt.
http://failiem.lv/u/mhcmgar
Vispār ķēde laba skaitās KMC un tikai 390km nobraukti.
stabils X koridors jau 3 gadu, karbona ričuks ~8kg
By Buks 08.09.2014 22:03:14
Member+ · 696 commentsTāds ķēdes efekts, kā esi pieņēmi, manuprāt, nevar rasties. Tas, ka ir atnācis posmiņš vaļā, iespējams ir dēļ nepareizas slēgšanās. Visiem gan var gadīties brāķi. Bet, ja ķēdes posmiņam nav citu acīmrezamu defektu, tad ar pacietību vajazētu varēt iekustināt. Ja slēdzis atļauj, tad ķēdes posmiņu vari izņemt ārā un nobraukt to ķēdi līdz galam.
Bērnībā puikas mērīja krāniņus ar lineālu, bet pieaugot - ar hronometru.
By kaska 11.11.2014 17:03:02
Member · 884 commentsJautājums tiem, kas izmanto vairākas ķēdes ar vienu kaseti.
Vai abas(visas) ķēdes, ko lietojat uz vienas kasetes, ir identiskas? Vai miksēt, piemēram, Shimano un KMC ķēdi uz vienas kasetes būtu neprāts?
Pieļauju, ka dažādu ražotāju ķēdes attiecībā pret veikto kilometrāžu izstiepjas dažādi. Šajā gadījumā laikam būtu divtik negudri maiņas intervālus izvēlēties pēc nobrauktajiem km. Bet, ja vadās pēc ķēdes mērītāja?..joprojām neprāts?
P.s. Līdz šim braucu ar vienu ķēdi un vienu kaseti, kamēr nodilst, bet mainīju vēl pirms sāk lēkt pāri.
Last edited by kaska (11.11.2014 17:06:37)
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By bobcom 11.11.2014 17:58:36
Member++ · 1,217 commentsabas (visas 3,4 utt.) ķēdes uzkarina uz nagliņas (ne obligāti koka būdiņā) un salīdzina - kura 'īsākā' to brauc. ar mērītāju novērtē vai nav vēl baisie %. manuprāt tā.
Caur atsperēm uz asterēm
By Valerius 27.05.2020 12:02:31
Member · 343 commentsIzmantoju senu tēmu, lai neceptu jaunu.
Vai ir jēga mainīt atsevišķus kasetes zobratus? Vai arī tas tikai ātrāk iznīcinās jauno ķēdi utt.?
Par vēlu nomainīju ķēdi - mērītājā 1% jau brīvi krita iekšā. (Taisnības labad jāsaka, ka šis mērītājs jaunai ķēdei uzrāda apmērm 0,5%.)
Izbraucu 40 km ar veco kaseti un jaunu ķēdi, izmēģināju visus ātrumus ar slodzi, pret kalnu - rauj pāri tikai uz 13T zobrata. Vizuāli gan 17T un 20T zobi izskatās šaurāki par pārējiem. Priekšējie zobrati jauni.
Vai tas, ka citos zobratos nerauj pāri, ir kaut kam rādītājs? Ir vērts ņemties ar atsevišķu zobratu mainīšanu, vai te vilciens aizgājis?
Un sekundārs jautājums - vai pa 100 km ar vecajiem klaņu zobratiem un kaseti es nebūšu sabojājis jauno ķēdi?
Last edited by Valerius (27.05.2020 13:23:49)
By 436 27.05.2020 13:17:22
Member · 822 commentsja rauj pāri uz 13t zobrata, tad to var arī nomainīt, es tā izdarītu.
By Bigfish 27.05.2020 13:24:18
Member · 524 commentsEs vienkārši izjauktu kaseti un pievīlētu 13T zobratu. Varbūt arī citus, ja tos vajadzētu. Uz aci, neizskatās nobraukta kasete. Veco ķēdi saglabātu un turpinātu mainīt tās vietām, kad jauno ķēdi būsi nobraucis līdz līdzīgam izstiepumam.
Veco ķēdi mainīji, jo izstiepumu rādīja lielu, vai jau bija novērojamas, kādas citas problēmas?
By Valerius 27.05.2020 13:42:23
Member · 343 commentsEs vienkārši izjauktu kaseti un pievīlētu 13T zobratu. Varbūt arī citus, ja tos vajadzētu. Uz aci, neizskatās nobraukta kasete. Veco ķēdi saglabātu un turpinātu mainīt tās vietām, kad jauno ķēdi būsi nobraucis līdz līdzīgam izstiepumam.
Veco ķēdi mainīji, jo izstiepumu rādīja lielu, vai jau bija novērojamas, kādas citas problēmas?
Mainīju, jo rādīja izstiepumu.
Uz cik ilgu laiku (vai km) vīlēšana līdz?
Mazos zobratus varētu nomainīt bez problēmām, bet ar aizdomām skatos uz 17T un 20T, kuri nav atsevišķi. Tāpēc domāju, vai ir vērts vispār sākt pa vienam mainīt.
By Bigfish 27.05.2020 14:24:58
Member · 524 commentsEs vienkārši izjauktu kaseti un pievīlētu 13T zobratu. Varbūt arī citus, ja tos vajadzētu. Uz aci, neizskatās nobraukta kasete. Veco ķēdi saglabātu un turpinātu mainīt tās vietām, kad jauno ķēdi būsi nobraucis līdz līdzīgam izstiepumam.
Veco ķēdi mainīji, jo izstiepumu rādīja lielu, vai jau bija novērojamas, kādas citas problēmas?Mainīju, jo rādīja izstiepumu.
Uz cik ilgu laiku (vai km) vīlēšana līdz?
Mazos zobratus varētu nomainīt bez problēmām, bet ar aizdomām skatos uz 17T un 20T, kuri nav atsevišķi. Tāpēc domāju, vai ir vērts vispār sākt pa vienam mainīt.
Nav viennozīmīgas atbildes. Bet principā, ja tu izvīlē, kā jaunu zobu formu, tad attiecīgi, tikpat ilgi, kā bija ar pirmo ķēdi. Pēc tam jau vairs vīlēt nevajag, bet turpināt braukt ar izstieptajām ķēdēm līdz nobrauc pavisam. Vai arī uztaisīt vēl vienu ķēžu un kasetes komplektu, lai uzreiz nenodeldē priekšējos zobratus. Pēc tam jau būs arī priekšējie zobrati jāmaina droši vien.
Reiz no Anša nopirku vīlētu 9 ātrumu Ultegras kaseti, nobraucu kādus 5000km izmantojot 3 ķēdes, kuras mainīju uz riņķi, bez problēmām. Tad pārgāju uz 11sp sistēmu, bet ar to veco vēl varēja mierīgi braukt. Tā kā, ja labi pievīlē, tad noteikti kasetei var iedot otro mūžu. Jautājums, kas ir dārgāks, laiks vīlējot vai jauna kasete. Ja patīk ķimerēties un skrūvēt velo, tad ir ok variants. Veloservisos domāju, ka vienkārši liek jaunu kaseti un miers, jo par darbu var samaksāt vairāk, nekā par kaseti. Protams, ja tā nav dārgā gala.
Pats tagad izmantoju 4 ķēžu komplektus (Citi runā, ka pat 6 ķēdes izmanto) un vienu kaseti. Sākumā ar katru ķēdi nobraucu ap 500km, un pēc tam, vienkārši pie katras vaskošanas reizes lieku īsāko ķēdi. Tādā veidā ir jau ntie tūkstoši nobraukti un baigo dilumu kasetei neredzu. Ar šo metodi ķēžu izstiepumu beidzu mērīt, bet vienkārši visas ķēdes sakarinu uz vienas naglas un ņemu īsāko. Kad būs galīgi nobraukta kasete, mainīšu arī priekšējos zobratus.
Last edited by Bigfish (27.05.2020 14:31:28)
By Ansis 27.05.2020 15:25:37
Member++ · 3,681 commentsReiz no Anša nopirku vīlētu 9 ātrumu Ultegras kaseti, nobraucu kādus 5000km izmantojot 3 ķēdes, kuras mainīju uz riņķi, bez problēmām. Tad pārgāju uz 11sp sistēmu, bet ar to veco vēl varēja mierīgi braukt.
Ansis slīpē ar stacionāro urbjmašīnu un ne-ķīniešu pirksta frēzi Arī pie zobratiem uz zirnekļa var tikt klāt.
Taču to es daru negribīgi, it sevišķi, ja kasete ir zemāka līmeņa par Ultegra/XT. Labas pirksta frēzes, kas nelūst un ātri nedilst, tagad maksā ap 20-30 eur. Un tas ir laikietilpīgs darbs.
Daži e-veikali, piem. Rosebikes, piedāvā DuraAce, Ultegra, XTR, XT kasetēm vidējos zobratus pa vienam. Ja viens vai divi vidējie zobrati ir nobraukti daudz vairāk kā pārējie, tas ir labs risinājums. Tikai jāskatās, lai plānie zobi būtu pareizās vietās.
By Lauric 05.09.2014 17:33:41
Member · 705 comments