Ķēdes un kasetes izvēle un maiņu intervali

Avatar

By Gacha 12.06.2012 17:28:57

Member · 94 comments

Vēlētos noskaidrot, kā vairums rikojas ar ķedi un kaseti.

1. Ar vienu kaseti nobrauc ar vairākām ķēdēm mainot tās ik pēc ~1500km - jeb pēc cita intervāla.
2. Brauc ar kaseti un ķēdi līdz galam, kamēr sāk raut pāri un tad maina abus.

Līdz šim kaut kā gadijies, ka attopos ~2000km un tad jau ir par vēlu un kasete ir nodilusi, bet nupat provēju nomainīt pēc 1200km un ari 5,6,7 lec pāri - tas ar SRAM 980 kaseti  un  SRAM 991 ķēdi - iespējams šajā pašā cenu diapazonā shimano ir daudz izturīgāks ?

Droši vien derētu nopirkt ķedes mēritaju, bet jebkurā gadijumā 1200km ar vienu ķedi liekas baigi maz - varbūt kādam ir kas labs sakāms par Shimano vai KMC ķēdēm ?
Un kā ir ar saderibu vai var lietot ar SRAM pārslēdzējiem Shimano kaseti, ķēdi ?

Avatar

By Papuass 12.06.2012 17:43:19

Member+ · 2,974 comments

Ļoti daudz jautājumu, kas daudziem ir aktuāli:

Ķēdi visprātīgāk mainīt nevis pēc km, bet pēc nomērītā izstiepuma, tie km ir tikai aptuvena rekomendācija. Ja laicīgi maina ķēdi, var iztikt ar vienu kaseti uz divām ķēdēm. Ir viedoklis, ka SRAM kasetes ir mīkstākas, tāpēc izdilst ātrāk. Ir daži servisi (piemēram Šmerlī), kuri piedāvā kaseti izslīpēt par saprātīgu cenu. Ar tādu var braukt vēl. Vēl var kasetes izjaukt un mainīt atsevišķus zobratus.

Ja noguļ ķēdes maiņu, var nākties mainīt arī zobratus priekšā, man ir nācies nomainīt tikai vidējo.

Avatar

By Atis 12.06.2012 17:56:10

Member+ · 1,591 comments

Braucu, līdz 0.5 ... 0.75%, un tad mainu. Ja drusku vajag, tad pievīlēju. Ķēdes mērītajs, elementārākais maksā 5 Ls. Ķēdes īpeši nekopju, vienkārši pamēru ik pa laikam. Savienoju ar tapu.
Pieļauku, ka lētam ritenim var braukt kamēr griežas pedāļi un tad mainīt visu, kas jāmaina, ar visiem klaņiem u.t.t, ko vajag.
Ja domā to kaseti pēctam speciāli slīpēt, tad tāpat normāli braukt ir līdz 1%.

Last edited by Atis (12.06.2012 18:00:50)

Avatar

By kalns_rsi 12.06.2012 18:04:31

Member · 521 comments

Kāds pieredzējuškas varētu pakomentēt par SRAM un Shimano atškirību jo kā reiz ir jāmaina ķede un kasete 8spd sistēmā, taču ko labāk izvēlēties SRAM vai pusotru reizi dārgāku Shimano, tobiš vai tur 3 kasetes un ķedes ir līdzvērtīgas 2 tādām ? Saprotu, ka viss atkarīgs no lietošanas apstākļiem, bet uz šosejas velo stāv HG50 kasete un ķēde un iet jau ilgi lauku - taču braucu tikai sausos laikapstākļos. Savukārt baikam, kas tiek ikdienā izmantots visu gadu SRAM PG850, tā ,protams, kalpo nesalīdzināmi īsāku laika sprīdi, tapēc plānoju arī uz baika likt HG50 kaseti un ķēdi.

Last edited by kalns_rsi (12.06.2012 18:12:52)

Avatar

By LOOK 12.06.2012 18:08:45

Member# · 2,702 comments

Vēl ir paņēmiens ar divām kasetēm.
Ar vienu kaseti brauc kamēr ķēde izstiepjas līdz 1%, tad nomaina jaunu ķēdi un uzliek otru (pagaidām jaunu) kaseti.
Nobrauc ~300 km, un uzliek iepriekšējo kaseti (visam jābūt ok). Tad atkal ar šo komplektu nobrauc ķēdi līdz 1%, un veic iepriekšminēto manipulāciju.
Šādi ar divām kasetēm var nobraukt pat 10 ķēdes. Priekšējos zobratus jāmaina/jāvīlē pēc situācijas nepakārtojot ķēdēm.
Man šīs paņēmiens ļoti labi darbojas (kasetes tikai shimano, ķēdes shimano, Camp vai YBN).


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By Gacha 12.06.2012 18:36:10

Member · 94 comments

Kā nomērit to 0.5% vai 1%, cik redzu veikalā ir tie mēritāji ~5Ls kur itkā var redzēt vai nu ir vai nu nav izstiepusies - lietojat kādus precīzākus rikus, jeb mērāt milimetros un vienkārši izrēķinat ?

LOOK paņēmiens izsklausās baigi labs.

Last edited by Gacha (12.06.2012 18:40:27)

Avatar

By Papuass 12.06.2012 18:51:27

Member+ · 2,974 comments

Manam mērītājam ir 2 puses - 0.75 un 1.0%. Kad krīt iekšā ķēdē, šis rādītājs ir pārsniegts. Ķēde izstiepjas no mīšanas, nevis no dubļiem.

Avatar

By Riibeklis 12.06.2012 19:11:34

Member · 536 comments

Par KMC>
Nopirku KMC ar X-bridge tehnoloģiju (http://www.gandrs.lv/kedes-un-kezu-posm … -s-gx116l/)
pie 700km  pārtrūka
pie 1100km atkal pārtrūka

0.75% izstiepums pie 1100km nebija (braucu 40/60 (meži/šoseja)

shimano ķēdes pie šāda nobraukuma parasti bija izstiepušās, bet pārautas nebija


Жизнь надо прожить так, чтобы тебя мелом не обвели

Avatar

By triscilveks 13.06.2012 08:31:32

Member · 382 comments

tikko kā sram 980 kasetei uzliku trešo ķēdi un uz aktīvākajiem zobratiem (4. un 5. zobrats) ķēde sāka lekt. Aizvedu velo uz veikalu Treks (pie Tallinas ielas) tur čalis, vārda, ja nemaldos, Sarmis, ar vīli pieslīpēja traģiskākos zobratus, un tagad var bez bēdu mīt tālāk. izmaksas 4-ls.


Trek 6500

Avatar

By cello 13.06.2012 13:56:43

Local.Auth · 4,686 comments
Papuass wrote

Manam mērītājam ir 2 puses - 0.75 un 1.0%. Kad krīt iekšā ķēdē, šis rādītājs ir pārsniegts. Ķēde izstiepjas no mīšanas, nevis no dubļiem.

Papuasa cienīgs secinājums wink (tikai neapvainojies)
Nez kāpēc sausā laikā braucot ķēde kalpo ilgāk(km),bet dubļos krietni īsāku laiku(km)?
P.S.Konkrēts gadījums no prakses  jauna HG93 pēc 180km ūdens/dubļi(ne latvijas pauguriņos) metama.

Last edited by cello (13.06.2012 13:57:04)

Avatar

By Papuass 13.06.2012 14:33:51

Member+ · 2,974 comments

Elementāri, Vatson - dubļos arī krietni cītīgāk jāminās smile

Avatar

By vitamiins_xc 13.06.2012 15:14:12

Member+ · 2,832 comments

mīt var gan ar 50W, gan 300W pa dubļiem smile
Vnk sekojam līdzi visu detaļu stāvoklim smile


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By ska 13.06.2012 15:53:36

Member · 403 comments
Papuass wrote

Elementāri, Vatson - dubļos arī krietni cītīgāk jāminās smile

Cik saprotu, tad dubļi nonākuši starp ķēdes savstarpēji kustīgajām detaļām nepalielina berzi? Tad sanāk, ka mazie smilšu graudiņi, kas beržas ķēdē, ir tikai uz nerviem krītošas skaņas problēmiņas, kas nedeldē asītes, rullīšus, un visa problēma rodas no tā, ka ķēde, kā želejkonfekte izstaipas, jo to stipri rauj?

Last edited by ska (13.06.2012 15:53:56)

Avatar

By waldis 13.06.2012 15:54:56

Member · 208 comments

3 ķēdes cikliski mainot ar kaseti var nobraukt ~15 000 km.. Ķēdes jāmaina savlaicīgi, pirmo reizi ne vairāk kā 0.6 mm /120 mm (mēru ar bīdmēru).. Janokavē, kec pāri, ja lec ne pārāk, ar laiku pieslīpējas un ir Ok..

Avatar

By Ansis 13.06.2012 17:20:41

Member++ · 3,683 comments
cello wrote
Papuass wrote

Manam mērītājam ir 2 puses - 0.75 un 1.0%. Kad krīt iekšā ķēdē, šis rādītājs ir pārsniegts. Ķēde izstiepjas no mīšanas, nevis no dubļiem.

Papuasa cienīgs secinājums wink (tikai neapvainojies)
Nez kāpēc sausā laikā braucot ķēde kalpo ilgāk(km),bet dubļos krietni īsāku laiku(km)?
P.S.Konkrēts gadījums no prakses  jauna HG93 pēc 180km ūdens/dubļi(ne latvijas pauguriņos) metama.

Atbilde no teorijas puses. Ķēde var būt nolietota 3 iemeslu dēļ:
1. Izstiepta
2. Nodiluši rullīši
3. Izļurkāta

Ko mēra ķēdes mērītājs, kas ir kā lineālītis ar divām ķepiņām? Tas mēra kombināciju: 10 posmu izstiepums + 2 rullīšu nodilums. Tātad pārsvarā izstiepumu. Interesanti būtu pamērīt, vai pēc dubļu sezonas nolietotai ķēdei tiešām arī izstiepums ir sasniegts kritiskais, jo dubļi, lienot spraugās, nodara lielāku skādi "2" un "3".
Ja dubļos lietota ķēde arī izstiepjas īsākā laikā, tam ir 2 iemesli:
1. Reti kurš velobraucējs pa gludu ceļu min ar tādu paši vidējo jaudu kā caur dubļiem - lai arī no organisma to varētu prasīt.
2. Un pats galvenais - nelinearitāte! Cietvielu fizikā un materiālu zinātnē māca, ka paliekošajai deformācijai nav vienalga, vai min ātrāk, vienmērīgāk un ar mazāku spēku (gluds ceļš), vai rausta lēnāk un ar lielāku spēku (dubļi) - pat ja vidējā jauda ir viena un tā pati. Otrajā gadījumā paliekošā deformācija veidojas lielāka.

Avatar

By waldis 13.06.2012 21:36:32

Member · 208 comments
Ansis wrote

. Otrajā gadījumā paliekošā deformācija veidojas lielāka.

Atļaušos apšaubīt būtiskas paliekošās deformācijas esamību.. "Izstiepta" ķēde- izdiluši posmiņi, kas arī dod ķēses garuma/soļa izmaiņas.

Avatar

By gasha 14.06.2012 00:49:24

Member · 312 comments

Prasas pec petijuma, ar precizu mikrometru izmerit arejos un ieksejos posmus jaunai kjedei un izbrauktai.
Izstiepumu nomerit gruti, bet savienojumu izdilumu var merit kjedi noliekot saniski, lai veidojas loks. Izmerit paugura virsotni 1 metru garam lokam, vai ari noteiktu skaitu posmiem.

Avatar

By IAeroI 06.12.2013 16:30:15

Member · 427 comments

Sveicināti!

Lūdzu Jusu palīdzību dotaja jautajuma.
Tiek meklets visspareizakais ķedes izstiepšanas (miskaste aiziešanas) veids/instuments.

No jau gataviem instrumentiem atrādu šadus variantus:
1) Park Tool CC3.2 - ~8.20 LVL/gab. (ebay)
2) Regular Chain Checker - 5.20 LVL/gab. (gandrs)

It ka viss ok, bet atrādu info ka doto rīku kopvertējums ari atšķiras no realitātes, ir cilvēkiem gadijies ka instruments rāda ka ķedē "Not OK" (0.75) un ir jamaina merot galīgi jaunu ķēdi, (bet nu tas jau it ka ar ParkTool 3).

Vel ka variantu (labaku?) uzzināju ka var to visu izmerīt ar binderi, lineals nav nu tik pareizs veids jo tur arī ir tie +- atšķirības.
Ar pašu binderi esmu draudzīgs jo diezgan bieži izmantoju viņu gan darba gan "brīvlaika remontos". Pašam protams ari metajas mājas instrumentos, bet ka un kur pielikt viņu pie ķēdes ... tur nu es galīgs 0.

Varbūt kads var izpalīdzēt ar informāciju iesācējam ka pareizi jamēra ķedes izstiepšanu (ka un kur tieši pielikt, kadi ir OK/Change izmēri utt.) ?

Jau iepriekš pateicos par atbildem!!11 smile

Avatar

By Riibeklis 06.12.2013 16:55:10

Member · 536 comments

http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=7533


Жизнь надо прожить так, чтобы тебя мелом не обвели

Avatar

By IAeroI 06.12.2013 17:19:35

Member · 427 comments
Riibeklis wrote

http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=7533

Paldies par linku! nez kāpēc neatradu no paša sakumā.
Turpināšu jautājumu tur smile

Avatar

By beraht 31.07.2014 22:10:11

Member · 127 comments

Kādam gadījas salīdzināt HG73 un HG93 izturības ziņā, respektīvi vai mainīt sanāk pēc tiem pašiem 1k-1.5k km? .... un atšķiras tikai ar pulējumu?

Avatar

By A Vanags 31.07.2014 22:24:31

Local.Auth · 2,110 comments

HG-73 ir tas pats HG-53, tikai maksā vairāk, bet iet tikpat - maz.
HG-93 ir tas ko ir vērts pirkt, kautgan salīdzinot cenas/izturības attiecību visizdevīgākā ir KMC.
http://www.gandrs.lv/kedes-un-kezu-posmi/x9l-ti-nx116l/


Šmerlis

Avatar

By antikurjers 31.07.2014 23:13:55

restricted · 550 comments

KMC10S labas ķēdes un XT ar labas. Izdzīvo ar vienu kaseti SRAM X9(10) 4x ķēdes pa diviem cikliem . Mainu ik pa 750 KM. Kasete sanāk uz 6000km

Par mērīšanu, es ieteiktu īpaši neiespringt. Pēc manām domām veltīga naudas izmešana.  Galvenais nevis lai nav  nostiepuma, bet lai slēdzās labi un nepārlec. izmantojot vairākas ķēdes un mainot ik pa 500-750 km būs nodiluma vienmērīgums un sezonu nobrauksi bez bēdu.

Last edited by antikurjers (31.07.2014 23:20:36)


Personīgie uzskati, tāpat kā kauli. Katram savi.

Avatar

By averza 31.07.2014 23:33:11

Member++ · 5,039 comments

A nav tā, ka ķēdes ar pārāk lielu (>1%) izstiepumu pastiprināti bojā klaņu zobratus?

Avatar

By antikurjers 31.07.2014 23:39:27

restricted · 550 comments

Personīgi mans klanis(sram X9 2x10) izdzīvo divas kasetes (12k km), šādā ritmā. Vai tas nav par ātru gan nezinu. Iespējam ir faķīri kas ar vienu klani var nobraukt 30k. Nemāku teikt.


Personīgie uzskati, tāpat kā kauli. Katram savi.

Avatar

By Lauric 05.09.2014 17:06:14

Member · 705 comments

Es ar HG53 braucu +- 1k un lieku nakošo.Uz kaseti 3 ķēdes.Gan 4 arī varetu.Tfu,Tfu,Tfu,nekad nekur nekas nav pārlecis,viss darbojas.Neslinkoju,ķēdi mazgāju un eļļoju pastavīgi.Reiz uzliku HG93,godīgi pateikšu,atšķirību nejutu.Izstiepās tāpat kā HG53.Mana skatijuma lieka naudas izmešana.Vienu jautajumu gan no sevi gribu uzdot.Vairākos veikalos esmu redzējis piedavajumā vienu un to pašu ķēdi maisiņā un zilajā iepakojumā.Fiziski tās izskatās savādāk.Kur ir realā atšķirība,ja reiz uz abām uzraksti vienādi(piem.HG53).Nav palaimejies atrast pārdeveju,kas mācetu to izskaidrot.

Avatar

By profesors 05.09.2014 17:19:52

Member+ · 539 comments

Plastmasas maisiņš ir iepakojums priekš servisiem, jo meistaram jau vienalga kā tā manta iepakota, bet pircējam parastajam vajag "tovarnij vid" smile


es gribu uzbraukt kalnā visaugstākā, ne spēka man pietrūks, ne bail man no kā