Erenpreiss

Avatar

By GAD 13.04.2012 15:12:40

Member · 90 comments

Labāk Neko...

Avatar

By fusio 13.04.2012 15:26:35

Member · 784 comments

Viennozīmīgi pozitīvs notikums! Respekts radītājiem par produkta "launču" - praktiski visi mediji ziņoja. Brends jau ilgāku laiku pamazām atjaunots. Domāju, ka arī produktam savs pircējs būs, bet  tas nebūs xc.lv lietotājs. smile Katram savs, kā saka.

Avatar

By Devil_Inside 13.04.2012 15:59:15

Member · 438 comments

Drīzāk izskatās pēc prastas naudas kāšanas uz kādreiz slavena brenda rēķina.

Otrkārt, lai gan oldskūls tagad ir modē, nezinu, vai pareizā pieeja ir mēģināt kopēt retro stilu tikai tāpēc, ka tas saistās ar Ērenpreisu. Neredzu ka, piemēram, Ford ražotu "Model T" autiņus tagad. Manuprāt ir jāiet uz priekšu un jāražo mūsdienīgi, praktiski pilsētas ričuki.

+1

Avatar

By vitamiins_xc 13.04.2012 16:06:51

Member+ · 2,832 comments

Kaut kādu odziņu jau vajag + lai ir Ti rāmji


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By QQ 13.04.2012 16:11:55

Member · 844 comments

Cienījamie kungi!

Ņemat kaujat govis, ģērējat ādu, taisiet sēdekļus un ručkas, purvu mums pa pilno, kaut kādu dzelzs rūdu (švaku) dabūt varēs utt., utt. Būvējat "Iegūts un ražots Latvijā". Vai izbraucat Baltā ieteikto aplīti. Ja Delfu vidējo komentētāju var pat saprast - nejēdz neko, bet komentē viskautko, tad šeit prasītos vismaz kaut ko pastudēt iepriekš, lai startētu ar kompetentu viedokli.
Holandieši ir līderi omabike un tamlīdzīgu velo ražotāji. To uztver kā pats par sevi saprotamu lietu. Tikai nianse tāda, ka Holandē no ražotāja nevar nopirkt šos velo. Naudu skaiti holandietim un krava nāk no Taivānas vai Ķīnas. Tātad šie holandiešu velo nekad nav pabijuši Nīderlandē. Erenpreisa koncepts radīts Latvijā, dizains tiek radīts latviešu puiku galvās, brauc uz izstādēm - pēta, runā, vienojas ar ražotājiem, komplektējošās daļas latviešu puikas atrod pa visu pasauli un atzīst par labu esam, pasūta, konvertē latviešu naudu uz valūtu, samaksā avansā savi grūti sūri pelnīto par komplektējošajām daļām, organizē transportu no visām malām, saņem tās, notestē, samontē velosipēdu. Kam te ir lielāks nopelns - ķīnietim, kurš strādā tēraudlietuvē un izgatavo caurules, vai mūsu džekiem, kuri to visu ir paveikuši?

Varbūt pienāks laiks, kad, paraujot vaļā normālu apgrozījumu, varēs domāt par kādu daļu ražošanu uz vietas, bet līdz tam vēl puds sāls jāapēd! Lai džekiem prāts, veiksme un izturība!


In Bike We Trust.  4EVER

Jānis

Avatar

By 321 13.04.2012 16:19:50

Member · 6,351 comments

Es pieņēmu ka rāmjus ražo tepat ... Rāmis:Augsti leģētu tērauda cauruļu rāmis, Ērenpreiss dizains, melns matēts

Avatar

By tuklo veloteam 13.04.2012 16:52:32

Member · 173 comments
321 wrote

Es pieņēmu ka rāmjus ražo tepat ... Rāmis:Augsti leģētu tērauda cauruļu rāmis, Ērenpreiss dizains, melns matēts

ziņās pa radio teica ka rāmjus iepērk no ķīnas vai taivānas! ērenpreisa reklāma pa swh!

Avatar

By delfers 13.04.2012 20:51:16

Member · 184 comments

Kaut kad sen atpakaļ biju aizdomājies ko ražo lielie velo ražotāji. Atbilde: Rāmis un retos gadijumos dakša.
Kas ir pārējais? Ķīnā un citā pasaules malās  sapirktās detaļas.
Piemēram. Giant, Trek, Merida.... labākajā gadiumā pašu ražots rāmis. Pārslēdzēji: shimano, sram,. Rati: mavic, dt swiss. stūre: fsa, zzyzx... sēdeklis... pedāļi (it īpaši plastmasas)...?...

Man bija giant ritenis ar giant sēdekli. Kaut kad pamanīju tieši tādu pašu sēdekli ar citu velo logo. (ķīnietis saņem pasūtijumu un drukā tik virsū ko vien vajag... )

Puiši malači. Lai veicas!
Kādu dienu es noteikti nopirkšu velo no viņiem.

Avatar

By Grey 14.04.2012 12:19:40

Member# · 1,688 comments
tuklo veloteam wrote
321 wrote

Es pieņēmu ka rāmjus ražo tepat ... Rāmis:Augsti leģētu tērauda cauruļu rāmis, Ērenpreiss dizains, melns matēts

ziņās pa radio teica ka rāmjus iepērk no ķīnas vai taivānas! ērenpreisa reklāma pa swh!

Nedomāju, ka uz vietas var kvalitatīvi uzražot rāmi lētāk par 100 - 200ls, (materiāli, metināšanas darbs, krāsošana). Bet tā jau ir puse no velo pārdošanas cenas, tāpēc domāju, ka ražo un krāso tomēr Taivānā. Bez tam, ja tos ražotu Latvijā, tad taču liktu "handmade" emblēmu.

Avatar

By Ints 15.04.2012 10:22:30

Member+ · 868 comments

Uzpūsta ažiotāža, tikai tamdēļ ka izmantots "Erenpreis"vārds, tie paši ZZK čaļi līdzīgā veidā jau cik gadus strādā ! Ieved jau gatavus velo, gan tikai rāmjus ar savau brendu un komplektē uz vietas ! Kur atšķirība ???
  Vairāk interesē fakts, vai Ērenpreisa vārda izmantošana ir likumīga !

Avatar

By raiter 15.04.2012 11:49:00

Member+ · 3,346 comments
Ints wrote

Uzpūsta ažiotāža, tikai tamdēļ ka izmantots "Erenpreis"vārds, tie paši ZZK čaļi līdzīgā veidā jau cik gadus strādā ! Ieved jau gatavus velo, gan tikai rāmjus ar savau brendu un komplektē uz vietas ! Kur atšķirība ???
  Vairāk interesē fakts, vai Ērenpreisa vārda izmantošana ir likumīga !

Ja Ērenpreisa brāļa mazdēls (ar tādu pašu uzvārdu), un ja LV neviens nav reģistrējis tādu preču zīmi, tad viss likumīgi.
Protams , ka juniors izmanto veco brendu, jo ja velo nosauktu piemēram Krūmiņš, vai Maigonis, tad tas nevienam neko neizteiktu. TREKiem atliek nosaukt velo par Gary Fischer, lai cilvēki to uzreiz pirktu. tā kā protams - brendam (uzvārdam) ir nozīme.

P.S. Visu cieņu Erenpreisam junioram par uzņēmību!  (Tagad sēšu un domāju, restaurēt mana vectēva 38. gada veco Erenpreisu, vai uzreiz pirkt jauno smile )


Avatar

By QQ 15.04.2012 12:08:07

Member · 844 comments
Grey wrote

Nedomāju, ka uz vietas var kvalitatīvi uzražot rāmi lētāk par 100 - 200ls, (materiāli, metināšanas darbs, krāsošana).

Saražot lētāk, protams, var. Lai ražotu ar zemu pašizmaksu, iekārtām jābūt ar milzīgu jaudu. Viens piemērs: mehāniķis pa dienu var saspieķot no spēka kādus 20 kaļosus. Sarēķinam izmaksas (meham ēst gribās) un secinājums skaidrs - pašizmaksa viena velosipēda riteņa spieķošanai būs kādi 1.50 Ls. Un produktivitāte būs labi ja 400 riteņi mēnesī. Tas ir pie nosacījuma, ka strādā kvalificēts mehāniķis, kurš ir ar mieru mainīt savu radošo darba ikdienu pret konveijiera tipa darbu un strādāt kā robots, pie tam ļoti produktīvi un ātri. Pēdējās paaudzes spieķošanas mašīnas (faktiski robots) saspieķo visaugstākajā kvalitātē 120 riteņus stundā. Rezultāts ir perfekts - visis spieķi vienādi spriegoti, viss ir savās vietās, kļūda mērāma milimetra daļās. Tiesa šāds agregāts (īstenībā vairāku agregātu līnija) maksā ciparu, kurš vienādas ar mehāniķa algu 25 gadu laikā. Toties pašizmaksa viena riteņa saspieķošanai ir nedaudz virs 0,08 Ls, ņemot vērā gan iekārtu servisa izmaksas, elketrību utml. papildus izmaksas. Pierēķinot darba spēka izmaksas un neparedzētus izdevumus, pašizmaksa šādiem darbiem vienalga būs 10x mazāka nekā roku darbam Latvijā. Ķīnā ir kur realizāt visu agregāta jaudu 230000 kaļosu gadā un tas vēl būs par maz. Latvijā šāds tehnikas brīnums ātri nonāktu bankas īpašumā. Visu to pašu var attiecināt uz rāmju ražošanu. Plus vēl fakts, ka mūsu valstij nav pašāi savu izejmateriālu resursu (metāli, ķīmikālijas utml.), nav savu energoresursu, nav pat valsts politikas, kura atbalstītu īpaši ražotājus. Nav pat stratēģisko partneru pasaulē, kuri nodrošinātu mūsu rūpniecību ar konkurētspējīgu cenu maksājošiem resursiem. Tātad tiem, kuri īd, ka Toms ir sliktais puisis, izvēlējies nepareizo stratēģiju un ir bezmaz vai blēdis, pirmajā momentā gribās restart uztaisīt, bet, saprātīgi apdomājoties, jāsaprot, ka tie ir vienkārši kārtējie interneta plēsoņas, kuri nepalaiž garām nevienu iespēju, lai kādam nepamēģinātu iekakāt dvēselē. Galvenais, ka 99% no viņiem Erenpreiss velosipēds vajadzīgs kā zivij lietussargs. Ja jau visi tik gudri unir tiesīgi spriest par ražošanas niansēm un dot kategoriskus padomus Tomam, tad Latvija pēc gadiem 3 izkonkurēs Taivānu un smadzeņu kodolsprādziena rezultātā mēs būsim velo ražošanas Meka. Kā ir un būs īstenībā, paši labāk zinat.


In Bike We Trust.  4EVER

Jānis

Avatar

By QQ 15.04.2012 12:10:36

Member · 844 comments
Ints wrote

Vairāk interesē fakts, vai Ērenpreisa vārda izmantošana ir likumīga !

Kurš tad var Erenpreiss vārdu lietot, ja ne Ērenpreiss?


In Bike We Trust.  4EVER

Jānis

Avatar

By black 15.04.2012 12:25:26

Member+ · 457 comments

Man ideja patīk. Pilsētas velo segmentā Latvijā bija pilnīgs tukšums. Ar brāli nolēmām, ka uz abiem vienu Ērenpreisu jau varam iegādāties smile

Avatar

By SiSe 15.04.2012 14:40:38

Member++ · 775 comments

QQ
+1

Apsveicama ideja, ka vismaz kāds kaut ko šajā lauciņā mēģina darīt.

Avatar

By AUTHOR 15.04.2012 15:19:38

Member · 268 comments
black wrote

Man ideja patīk. Pilsētas velo segmentā Latvijā bija pilnīgs tukšums. Ar brāli nolēmām, ka uz abiem vienu Ērenpreisu jau varam iegādāties smile

nu jā laikam labāk viens erempreiss uz abien nekā svašzemju katram savs big_smile


Galvenais ir mīt, nav starpība ar ko!

Avatar

By ktn 15.04.2012 18:51:52

Member+ · 1,642 comments

Nesaista, bet ceru, ka produkts ir labi pārdomāts, kas man personīgi būtu galvenais faktors. Ar to vien, ka Ērenpreiss, man nepietiktu, gribētos zināt smalkāk - kas aiz tā stāv, vai produkts ir labs. Piemēram, daži sporta uztura produkti ir labi pārdomāti un var redzēt, ka cilvēki tiešām centušies. Ceru, ka šis ir līdzīgs gadījums.

Tas, vai ražots Latvijā vai Taivānā, neko neizsaka, galvenais ir kvalitāte un cena, tik piesātinātā jomā jābūt maģiskam biznesa plānam, lai uzsāktu rūpniecisku velo ražošanu Latvijā tikai lai būtu "100% Latvijā ražots". Cik no skopās informācijas sapratu, ražoja jau arī, bet cik rāmjus ar rokām uzmetināsi? Un vai apjoms spēja turēt līdzi pieprasījumam pēc velo, kurš, izskatās, tikai aug?

Last edited by ktn (15.04.2012 19:07:36)


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By raiter 15.04.2012 20:06:17

Member+ · 3,346 comments

Vispār, apdomājos, un novēlu lai Erenpreisam-NEW būtu tāds pats panākums kā piemēram AUTHORAM Čehijā, utt - t.i. lai attsītas un kļust par (vismaz LV) pārdotāko zīmolu.
Tom Erenpreis, mēs ar nepacietību gaidām no Tevis MTB, fūlīšus un karbonniekus smile


Avatar

By Andersons 15.04.2012 20:58:24

Member+ · 2,639 comments

Razģelkas Ērenpreiss varētu būt baisais verķis!


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By artis 15.04.2012 22:36:43

Member+ · 689 comments
Kaspars wrote

Iekakāšu arī es savus divus centus.

Ikdienā tusēju forumos, kur cilvēki būvē augšā Pegoretti, English, IF, u.c. tērauda rāmjus ar Campagnolo grupām, klasiskiem ratiem. Lūk tur ir pievienotā vērtība. Taču tas pats Pegoretti rāmis maksā 3-5k$ bez dakšas. Rietumeiropā un aizjūras zemēs ir cilvēki kas sacensībās savu mūžu nebrauks, taču tie svētdienās izbrauc ar 25k$ vērtu tērauda velosipēdu. Un šeit nav runa par to, ka šiem cilvēkiem ir iesmērēts ķīnietis ar kautkādu uberkuhl brendu, šeit ir runa par pievienoto vērtību ko rada cilvēku roku darbs būvējot un krāsojot rāmjus.

http://www.google.lv/search?q=pegoretti … 4gTDy7m7CQ

vecais nav problēmu uztaisīt Pegoretti, English, IF, u.c.tepat latvijā .Tikai tas maksās +- tikpat cik aiz dīķa un cik šeit būs pircēju?
P.s.
Vai dzīvē esi redzējis ko Toms un Co ir uztaisījuši un nokrāsojuši?(nedomāju jaunos Ērenpreisus)
P.s.s.
Visu cieņu Tomam!


Cannondale The Best

Avatar

By QQ 15.04.2012 23:20:11

Member · 844 comments
raiter wrote

Vispār, apdomājos, un novēlu lai Erenpreisam-NEW būtu tāds pats panākums kā piemēram AUTHORAM Čehijā, utt - t.i. lai attsītas un kļust par (vismaz LV) pārdotāko zīmolu.
Tom Erenpreis, mēs ar nepacietību gaidām no Tevis MTB, fūlīšus un karbonniekus smile

Nevelc uz zoba nabaga Tomu. Domāju, ka viņam pēdējais laiks ir bijis pietiekami stresains. Notēmēts ir uz pavisam citu segmentu. Es gan izstādēs vienmēr domāju, ka tieši šis segments ir grūts, jo priekšā ir holandieši, itāļi un vācieši ar saviem leģendāriem brendiem. Tie var atļauties diktēt noteikumus dīleriem, piemēram, 10000 velo gadā jāpārdod. Tomam būs grūti iekosties kaut vai mikroskopiskā tirgus daļā. Zinu leišus, kuri gāž uz, piemēram, Dāniju, galīgos mēslus pa 80 EUR. Dāņi prasa kaut ko normālāku, bet leitis pēc formulas nevar uztaisīt neko labāku. Tāpēc Toma uzsāktais nav gluži bezcerīgs pasākums. Tiem, kam cenas liekas kosmoss, jātaceras, ka 1/5 ir PVN, kādi 40% vismaz ir veikala piecenojums, tātad lētākajā modelī Tomam jāiekļaujas zem 150 Ls. Pie tiem apjomiem, ko šobrīd var saražot un mēģināt pārdot, nekādas super cenas komplektējošajām daļām dabūt nevar, tāpēc kā ir tā ir. Nekāda medusmaize.


In Bike We Trust.  4EVER

Jānis

Avatar

By slinkevich 15.04.2012 23:45:19

Member · 917 comments

cena liekas ka pat baigi ok tāda tipa divriteņiem , bet visaugstākā klase,tas varētu būt piektais modelis, būtu hand built rāmja sets, tas pat ir ļloti iespējams, jo Tomam lodēšana nav nekāda sveša lieta, ar detaļām viņš varētu mankšāt kaut četrciparu skaitli, bet tas būtu to vērts, jo patiešām būtu būvēts Lv, protams ka ne masveida ražošanā,bet uz pasūtījumu, kas arī ir ļoti normāli, jo pasaulē uz roku darinātiem rāmjiem bezmaz pusgads jāgaida,paredzēts nevis ikdienas triekšanai bet  velokolekcijai,dāvanai, interjera elementam,


@velodarbnica

Avatar

By ska 16.04.2012 11:30:29

Member · 403 comments

Klau, šeit nevienam neskauž un neviens netaisās fleimot. Runa nav, ka kaut kas ir slikti un ka ļaunie skauģi tagad noliek nabaga cilvēku, kurš cenšas. Projekts ir ļoti apsveicams un no sirds novēlu, lai viss izdodas. Tas, kas liek aizodmāties ir, cik daudz tas vairs ir Latvijas lepnums. Ok, piemērs: cik daudzi cilvēki pērk jaunos ķīņa ražotos VEF radioaparātus nostaļģijas dēļ, atceroties bērnību un kā vectēvs viņiem teica: "Pagriez, mazdēl, skaļāk, Raimonds Pē skan!"? Runa ir par fīlingu. Var tak ražot ričukus un visiem sagādāt prieku tāpat un dabūt uzsitienus pa plecu no visas tautas arī nosaucot velosipēdu kaut vai par Zaigoni, Vilibaldu vai Rūsiņu. Bet nopirkt Velosipēda "sirdi" - rāmi Taivānā un latvijā saskrūvēt? Eu nu paga, šorīt redzēju kā Arvis stellēja kopā jaunas jaunas Meridas? Hmm, Latvijas lepnums  - Merida?
Un lūdzu, nevajag tagad stāstīt, cik viss ir dārgi un cik viss ir neiespējami Latvijā. Vajag to ražošanu pacelt un radīt darba vietas. Nevis noalgot dažus saskrūvētājus un pārdot Taivānas riteņus. Citāts no ziņu portāliem Ērenpreisa sakarā: "Pirms 100 gadiem Latvijā bija vairākas divriteņu rūpnīcas un darbnīcas, bet lielākā no tām — Gustava Ērenpreisa fabrika, kurā gadā saražoja ap 40 tūkstošiem velosipēdu." Eu, džeki, kā Jums liekas, tas ir kaut kas tik pat neizskskaidrojams un mistisks kā Ēģiptes piramīdas????? Cilvēki ulmaņlaikos ar tā laika tehnoloģijām varēja un tagad tumsonības laikos vairs nevar??? Teikšu atklāti - Ričuki forši un bizness kolosāls un lai veicas, bet vārda Ērenpreiss izmantošana ir lēta spekulācija.

Avatar

By wrongway 16.04.2012 11:39:28

Member+ · 1,697 comments

Klau, biznesmeņi!

Nu tad uzražojat tepat to rāmi, un nevis no ūdensvada trubām, bet vismaz normālām "butted" caurulēm. Metinot ar TIG.
Nokrāsojiet kvalitatīvi utt.
Ja SS velo ar labām daļām Jums kaut pašizmaksā nostāsies pie 300 Ls, tad tas būs brīnums.
Un tad pamēģiniet pārdot masām.
Veidojiet PR kampaņas (arī maksā naudu).
Utt.

Bet es jau neko nejēdzu.


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By ieris 16.04.2012 11:54:41

Member · 315 comments

Mjā Nokia, iPhone, utt, utml..   nez ko tās valstis lepojas, ka viņiem ir tādas kompānijas, nāk tak no Ķīnas un Taivānas.   Āksti!

Avatar

By ska 16.04.2012 12:22:59

Member · 403 comments

Mieru, tikai mieru, kā jau teicu nevelku uz fleimošanu un esmu pavisam draudzīgi noskaņots. Tas, ko es gribēju pateikt, ka jocīgi, ka kādreizs varēja saražot 40 tūsktošus gadā, bet tagad, kad tehnoloģijas attīstās, nevar uztaisīt 100 reiz mazāk.
Un otrs ir tas ka var taisīt tak ričukus, bet man tas nebūs ērenpreiss un varu saderēt, ka pēc 70 gadiem, kad cilvēki runās par Velosipēdu "Ērenpreiss", viņi domās ulmaņlaika versiju, nevis šo. Tāpat pēc tiem 70 gadiem neviens entuziasts vai hipsters necentīsies atjaunot šodienas ērenpreisus, kā to dara mūsdinās ar vecajiem. Pēc gadiem būs divi ērenpreisi - vienu sauks tautā par veco, otru par jauno (par kuru teiks: "Ehh, tas tak tas jaunais, phe!"). Vienam būs vērtība, otram nebūs. Es neredzu tur risinājumu. Tikai pastāstu savu viedokli un skatu uz to visu, tādēļ nevajag man teikt: "uzražo pats!", man nav jābūt pavāram, lai man negaršotu ēdiens un man arī neviens nesaka: uztaisi pats kādu mēbeli, izaudzē kādu ābolu, pirms saki, ka poļu mēbeles un āboli Latvijā nav tas pats, kas latvijas mēbeles, āboli.

Last edited by ska (16.04.2012 13:59:37)

Avatar

By Grafomāns 16.04.2012 13:23:56

Member · 186 comments

Nez cik daudzi un cik bieži skeptiski noskaņotie rakstītāji paši uz neĶīnas/ neTaivanas rāmjiem sēdējuši?
Un ne jau kaut kādiem HVZ vai Belarusvelo.

Te par ASV tendencēm:

http://www.newint.org/features/2009/06/ … ng-trends/


Qu'ils mangent de la brioche