9005 aluminijs

Avatar

By Kalniņš 28.12.2010 00:32:18

Member · 72 comments

Ar ko atšķiras 6061, 7005 un 9005 alumīnija rāmji? Jautājums radās, kad ieraudzīju vienā no populārākajiem reklāmas portāliem sludinājumu, ka pārdod jaunu velo un rāmis ir 9005 alumīnijs. Agrāk nebiju dzirdējis par tādu.


Vienmēr gribas, lai būtu labāk, bet - ir labi!

Avatar

By Delfins 28.12.2010 10:50:40

Member+ · 3,575 comments

Vari palasīt šeit, - http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium_alloy
par 9000 sēriju nekas nav minēts..

Sērija vnk nozīmē konkrētu elementu klātbūtni, lai pamatīgi pamainītu "sakausējuma" īpašības. Pamatelements protams, ALU.
Tāpat kā piem tēraudam un nerūs. tēraudam ir dzelzs.

No teksta kopsavilkuma var izlobīt- ja 6000 ir labs un stingrs, tad 7000 ir stingrāks, bet pret koroziju neizturigs.

Kaut kas no neta:

"My bike? Yeah, it  weighs 5.8kg...come and feel it for yourself..." We all did and marvelled. The frame is aluminum alloy 9005 which I had never heard of in frame manufacturing before. It was made by one of the biggest frame manufacturing companies around, one that moved across to China many years ago.

My company engineers had never heard of this either and cautioned as to the strength and durability. Mr. Shen will be doing a bit of riding with us into the future so I guess we will see

Avatar

By Delfins 28.12.2010 10:52:25

Member+ · 3,575 comments
Avatar

By A Vanags 28.12.2010 11:00:09

Local.Auth · 2,110 comments

Saanu bilde bik skaidraaka
http://03062ef.netsolhost.com/WordPress … Cbike1.jpg

Nu ja jau shosejas raami no teerauda var uztaisiit 1200g svaraa (laikam bij tomeer vel vieglaaks), tad nav ko briiniities par shaadu baiku. Beztam, ir tik daudz visa kaa ko mees nezinam..


Šmerlis

Avatar

By Ansis 28.12.2010 11:32:23

Member++ · 3,684 comments

Var jau alu rāmi nokomplektēt ar visvieglākajām detaļām (cik es sajēdzu no šodienas dzelžiem, uz šī ir uzlikta Sram Red grupa - dārgākā un vieglākā no Sram) un priecāties, cik viss ritenis ir viegls. Taču tas alu rāmis var būt un palikt sliktākā detaļa no visas komplektācijas:(
Garo distanču triatlonos, it sevišķi līdzenuma trasēs, rāmja svars nav starp svarīgākajiem parametriem. Viens no augstākā plaukta triatlona rāmjiem Argon 18 ir krietni smagāks par saviem konkurentiem, bet pēc elites triatlonistu vērtējuma tas netraucē tam būt Top rāmim. Jaunajam modelim E-114 stūrei ir ārējā eņģe, un apvienojumā ar pārējām rāmja īpatnībām E-114 iet pa grumbuli rībēdams, bet braucējam sajūta tāda, it kā sēdētu mīkstā krēslā.
Pirms full carbon rāmju paaudzes garajos triatlonos bija cieņā titāna un titāna-karbona rāmji, neskatoties uz to augsto cenu. Alu rāmjus smādēja, jo pēc veloposma nevarēja paskriet, ceļgalos bija trīce:(

http://www.argon18bike.com/velos/clm-tr … e-114.html

Avatar

By Delfins 28.12.2010 11:41:14

Member+ · 3,575 comments

Ansi, kāpēc tu domā, ka uzreiz/tikai liks uz TT velo?
Ir cilvēki, kas vnk fano un brauc ar velo, nekāda sakara ar sacensībām.

Avatar

By Ansis 28.12.2010 11:53:44

Member++ · 3,684 comments
Delfins wrote

Ansi, kāpēc tu domā, ka uzreiz/tikai liks uz TT velo?
Ir cilvēki, kas vnk fano un brauc ar velo, nekāda sakara ar sacensībām.

Mana doma ir, ka rāmju izvēle garajiem triatloniem ir labākais tests, vai šosejas rāmis ir komfortabls - jo tur uzreiz pēc brauciena ir jāskrien. Braucot arī bez sportiskām pretenzijām un bez skriešanas pēc tam, nokāpjot pēc garāka brauciena no šosejas velo, principā vajadzētu just to pašu.

Avatar

By bobcom 28.12.2010 12:01:26

Member++ · 1,217 comments

9005. drošvien ir pēc UNI kodu tabulas:
http://aluminium.matter.org.uk/aluselec … ations.htm


Caur atsperēm uz asterēm

Avatar

By ktn 28.12.2010 14:41:14

Member+ · 1,642 comments

Ne jau visi tirgotāji pievērš lielu rūpību parametru norādīšanai, gadās kļūdas vai sajaukt rāmja modeli ar alumīnija marku, utml. Galu galā, tas ir ss.lv. Ej nu saproti, kas tev to riteni tirgo... Reiz uzjautrinājos par dažu tirgotāju pieeju, viens bija tik stulbs, ka krāsas kodu sauca par alumīnijs 9xxx (ciparus neatceros), bet tas bija cipars ar 8 vai 9 sākumā un norādīja melnās krāsas kodu.

Last edited by ktn (28.12.2010 14:45:03)


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By Delfins 28.12.2010 14:51:01

Member+ · 3,575 comments

Gaiši melnais, jeb tumši pelēks? big_smile

9005 - Jet BLACK
http://www.perbang.dk/rgb/3B3D3D/

Avatar

By Kalniņš 29.12.2010 13:45:10

Member · 72 comments
ktn wrote

Ne jau visi tirgotāji pievērš lielu rūpību parametru norādīšanai, gadās kļūdas vai sajaukt rāmja modeli ar alumīnija marku, utml. Galu galā, tas ir ss.lv. Ej nu saproti, kas tev to riteni tirgo... Reiz uzjautrinājos par dažu tirgotāju pieeju, viens bija tik stulbs, ka krāsas kodu sauca par alumīnijs 9xxx (ciparus neatceros), bet tas bija cipars ar 8 vai 9 sākumā un norādīja melnās krāsas kodu.

Man ar liekas, ka tas ir krāsas kods smile


Vienmēr gribas, lai būtu labāk, bet - ir labi!

Avatar

By Zabel 29.12.2010 19:25:55

Member · 43 comments

Pec UNI tabulas Italija ir 9000-9005 aluminijs

Avatar

By ktn 29.12.2010 20:56:23

Member+ · 1,642 comments

Links?


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By averza 29.12.2010 21:18:21

Member++ · 5,039 comments

ktn, kas tā runā? saite! smile

Avatar

By Delfins 29.12.2010 21:31:06

Member+ · 3,575 comments

augšā ir links

Avatar

By ktn 29.12.2010 22:37:57

Member+ · 1,642 comments

Ok, taisnības labad, tur ir nevis 9005, bet 9005/1, 9005/2, 9005/3, ... utml. Lai jau nu tā būtu. Esmu jau tāds dumjš pircējs, kas nepārvalda Itālijas standartus, bet Itāļi tādi ietiepīgi, marķē nevis ar kaut kādu tur USA vai starptautisko standartu, bet paliek pie saviem rūpnieciskajiem standartiem. Jāsecina, ka tas, kas mums ir 5xxx, itāļiem ir 9005/x, un kas mums ir 6xxx, itāļiem ir 9006/x, utml.

Last edited by ktn (29.12.2010 22:46:45)


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By LOOK 30.12.2010 11:24:10

Member# · 2,702 comments

Palaboju Zabel linku, kurā skaidri redzams kādi standarta Alu sakausējumi eksistē.
Katras valsts standarti ir iekšēja lieta, bet lai saprastu kas ir kas, nepieciešama atbilstības tabula.

Piemēram krievu B95 atbilst starptautiskam 7075 (protams atšķirīga termiskā apstrāde var stipri ietekmēt sakausējuma īpašības).


Karbons vienkārši brauc ātrāk!