SRAM nākamai 2011 sezonai.
Līdzīgi kā Shima, ievieš 10sp konceptu arī zemākās grupās.
http://www.bikemagic.com/gear-news/sram … 869-5.html
http://www.bikeradar.com/news/article/n … iled-25411
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By Kaspars 02.11.2010 15:44:02
Banned · 2,164 commentsIr jau šie redzēti dzīvē
Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR
#108
By Spirc 02.11.2010 17:14:56
Member · 218 commentsViss jau skaisti, bet jauni gripšifti gan laikam nav ienākušies priekš 10sp
By LOOK 03.11.2010 12:21:49
Member# · 2,702 commentsCik saprotu tad gripiem dienas skaitītas, tāpat kā Shimas dual, vairāk neražos.
Zemajām grupām, kuras domātas bērniem, gripi vēl būs. Tirgus visu sakārto.
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By KKTK 03.11.2010 13:01:47
Member+ · 2,298 commentsNav kāda neliela statistika par to cik ilgi ķēdes dzīvo tām 10x2 sistēmām? Man domāt liekāla lauziena dēļ tām būtu ātrāk jānolietojas un ir lielāks risks pārraut. Sanāk, ka 10x2 ieviešana nedaudz lobē ķēžu ražotājus
By wrongway 03.11.2010 13:21:46
Member+ · 1,696 commentsDa tā sistēma lobē visus tikai ne gala patērētājus.
Maksā vairāk un maini biežāk.
Bizness kā parasti.
Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!
By Kaspars 03.11.2010 13:29:13
Banned · 2,164 commentsNav kāda neliela statistika par to cik ilgi ķēdes dzīvo tām 10x2 sistēmām? Man domāt liekāla lauziena dēļ tām būtu ātrāk jānolietojas un ir lielāks risks pārraut. Sanāk, ka 10x2 ieviešana nedaudz lobē ķēžu ražotājus
Ir arī 11x
Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR
#108
By emils 03.11.2010 13:47:21
Member · 4,816 commentsIr jau šie redzēti dzīvē
varbūt izbrauci arī?
By A Vanags 03.11.2010 13:48:00
Local.Auth · 2,110 commentsIr arī 11x
Ta nu gan jaunumu pateici..
http://clemenzo.com/index.php/content/v … 7/lang,en/
http://www.campagnolo.com/jsp/en/newsde … atid_3.jsp
http://www.cyclingweekly.co.uk/news/lat … sette.html
Šmerlis
By Ansis 03.11.2010 13:56:49
Member++ · 3,684 commentsNav kāda neliela statistika par to cik ilgi ķēdes dzīvo tām 10x2 sistēmām? Man domāt liekāla lauziena dēļ tām būtu ātrāk jānolietojas un ir lielāks risks pārraut. Sanāk, ka 10x2 ieviešana nedaudz lobē ķēžu ražotājus
Ķēdes dzīveslaika atšķirība 9x, 10x un 11x ir mazāka par atšķirību materiālā un cenā. YBN 9x ķēde izstaipās daudz ātrāk kā Campagnolo C10 10x ķēde.
Izstaipīta un laikā neapmainīta 10 sp ķēde ātrāk izdeldē 10 sp sistēmas zobratus, jo tie ir plānāki kā 9 sp. Neglābjami būs biežāk jāmaina gan viens, gan otrs.
Padomājiet, vai jūs saviem MTB slēdzat visus 9 zobratus, ja nu jā, vai tiešam vēl viens pietrūkst... no kā var izdarīt secinājumu, vai vispār ir jēga pāriet uz 10 sp.
By Kaspars 03.11.2010 14:11:12
Banned · 2,164 commentsIr arī 11x
Ta nu gan jaunumu pateici..
Esmu braucis ar 11x pirms gadiem diviem un ar 10x braucu jau 3 ar pusi gadus
nekas jauns tas protams nav, es tikai painformēju
Realitātē man pietiktu ar 1x11, taču tad būtu jābūt pivota sistēmai kas ļautu ķēdei palikt nemainīgā stāvoklī. kas līdzīgs jau ir integrēts rumbā, bet tas lai paliek pastniekiem...
Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR
#108
By Delfins 03.11.2010 14:13:39
Member+ · 3,575 commentsJa esošā sistēma piedāvā vajadzīgo pārnesumu skaitu, kāpēc kaut kas jāmaina? Ražotājam jau protams papildus peļņa no `nevajadzīga` upgrade
KKTK, a kas tas par par tik monstrīgo lauzienu mežā? Ja ķēde +/- svaiga, tad gan jau neplīsīs. Drīzāk zobratus sašakarēsi.
By Atis 03.11.2010 14:18:56
Member+ · 1,591 commentsPadomājiet, vai jūs saviem MTB slēdzat visus 9 zobratus, ja nu jā, vai tiešam vēl viens pietrūkst... no kā var izdarīt secinājumu, vai vispār ir jēga pāriet uz 10 sp.
Nav jau īsti izvēles. Skatos, tagad 2011.g. mtb pamatā visi ir 10sp.
By DzintarsP 03.11.2010 14:23:11
Member · 1,550 commentsKads var pateikt kapec gripiem dienas skaititas.... lietoju pats, un tikkai tas labakas atsauksmes ( x0 ).
nebutu logiski lau mantu iznemt no razosanas? nevar but ka vienigais iemesls ir cena ( letaki neka parastie sifteri)?
By Ansis 03.11.2010 14:26:46
Member++ · 3,684 commentsPadomājiet, vai jūs saviem MTB slēdzat visus 9 zobratus, ja nu jā, vai tiešam vēl viens pietrūkst... no kā var izdarīt secinājumu, vai vispār ir jēga pāriet uz 10 sp.
Nav jau īsti izvēles. Skatos, tagad 2011.g. mtb pamatā visi ir 10sp.
Var sagaidīt brīdi, kad MTB 9 sp sistēmas būs jau "clearance product", un tad par reducēto cenu sapirkt kādas 10 kasetes un 20 ķēdes... lai pietiek līdz mūža beigām:)
By draft 03.11.2010 22:12:16
Member+ · 315 commentsGan jau pienāks brīdis, kad sāks iet atpakaļ. Aizies līdz kādiem 12-13 zobratiem, un tad nāks klajā ar kādu "sensacionālu" jauninājumu, piemēram- tikai 8 zobrati aizmugurē, par trešdaļu vieglāka un stabilāka sistēma... Protams, apvienojumā ar kādu jaunu tehnoloģisku fīču.
Ir jomas, kur tā ir jau noticis, piemēram: kādreiz spēlēju elektrisko ģitāru, un bija visādi verķi, ar ko dabūt distortion jeb zāģa efektu. Vecākajā tehnoloģijā tiek izmantotas radio lampas. Tad sekoja visādi tranzistoru verķi. Tad nāca visādi digitālie procesori. Un tad nāca sensacionālais jaunums- digitālais procesors, kurā ir iebūvēta, un efektiem tiek izmantota arī lampa!!! Mārketinga vēstījums bija, ka īsto skaņu var dabūt tikai pateicoties lampām, un tā līdz galam imitēt digitāli to nav iespējams.
By LOOK 03.11.2010 23:34:30
Member# · 2,702 commentsIzskatās ka daudziem nav skaidrs 2x10 koncepts pēc būtības.
Jēga slēpjas apstāklī ka 3x9 sistēmā ir daudz vienādu pārnesumu kombināciju.
Proti no 27 iespējamajām kombinācijām unikālas ir tikai 14!!!
Pārejot uz diviem zobratiem priekšā, var atbrīvoties no "liekajiem" pārnesumiem, taču 9sp kasete ir nedaudz par īsu smagos apstākļos.
10sp kasetēm lielais zobrats ir 36, lai 2x10 nosegtu 3x9 diapazonu.
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By Ansis 03.11.2010 23:55:24
Member++ · 3,684 commentsIzskatās ka daudziem nav skaidrs 2x10 koncepts pēc būtības.
Jēga slēpjas apstāklī ka 3x9 sistēmā ir daudz vienādu pārnesumu kombināciju.
Proti no 27 iespējamajām kombinācijām unikālas ir tikai 14!!!
Pārejot uz diviem zobratiem priekšā, var atbrīvoties no "liekajiem" pārnesumiem, taču 9sp kasete ir nedaudz par īsu smagos apstākļos.
10sp kasetēm lielais zobrats ir 36, lai 2x10 nosegtu 3x9 diapazonu.
Džimijs Hendrikss bija noskaņojis vairākas stīgas uz "mi", un tas viņam palīdzēja kļūt par pasaules labāko ģitāristu...
Jautājums ir, vai trasē tehniski sarežģītā vietā aizmugurē par 3 zobratiem uz augšu var uzslēgt tikpat viegli un ātri kā priekšā nomest par vienu uz leju. Protams, ražotāji jau sen apgalvo, ka viss uz augšu slēdzas arī pie max slodzēm max labi:)
2x10 koncepts arī šosejā cieš no viena liela trūkuma, tikai neviens par to īpaši nerunā. Proti, ja mierīgi brauc garo gabalu uz 28-30 km/h ar normāliem šosejas 90-95 rpm, tad ķēde vienmēr iznāk šķērsām - brauc uz mazajiem vai lielajiem, vienalga.
By Kaspars 04.11.2010 09:12:59
Banned · 2,164 commentsNav gan šķērsām. Ar 39/42 kā mazo zobratu nu točna nē. Ar 34 kompakto jā. Ja aizmugurē ir smuka 11-21 vai 11-23 kasete, tad vispār mečta.
Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR
#108
By LOOK 04.11.2010 12:21:44
Member# · 2,702 commentsJautājums ir, vai trasē tehniski sarežģītā vietā aizmugurē par 3 zobratiem uz augšu var uzslēgt tikpat viegli un ātri kā priekšā nomest par vienu uz leju. Protams, ražotāji jau sen apgalvo, ka viss uz augšu slēdzas arī pie max slodzēm max labi:)
Un pareizi apgalvo, slodzē neviens pr.pārslēdzējs nespēj nomest ķēdi uz mazāku zobratu, jo ķēde ir nospriegota.
Azmuguri var pārslēgt praktiski jebkurā situācijā. Pats lietoju 2x9 variantu, un ir situācijas, kad nedaudz pietrūkst, taču operēt ar slēdžiem ir daudz ērtāk. Jo sevišķi tas attiecas uz braucējiem, kuri "lauž" nevis "tin".
p.s. Ansi, Tev kā fiziķim būtu jāzin, ka ķēdes šķībuma pretestība sastāda tikai nelielu % no pretestības kuru rada smiltis/dubļi/zāle u.c. s**i, kuri salīduši ķēdē/rullīšos un zobratos.
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By Ansis 04.11.2010 14:23:13
Member++ · 3,684 commentsAnsi, Tev kā fiziķim būtu jāzin, ka ķēdes šķībuma pretestība sastāda tikai nelielu % no pretestības kuru rada smiltis/dubļi/zāle u.c. s**i, kuri salīduši ķēdē/rullīšos un zobratos.
Es kā fiziķis zinu to, un vēl šo to vairāk. Piemēram, ka ķēdi slīpā stāvoklī rullējot virsū uz zobrata lauž sāniski, kas vairāk deldē gan pašu ķēdi, gan zobrata maliņas.
Šis jaunais koncepts 2x10 no racionālā viedokļa ir stipri aizdomīgs.
1. Ja netiek rakstīts, ka ar to ievinē svaru, tad jādomā, ka svaru zaudē. Tas arī ir saprotams, ja salīdzina 36T pankūku ar 22-24T un to stiprināšanas veidus.
2. Jaunais koncepts apgalvo, ka atbrīvojas no "liekajiem" pārnesumiem. Ja pie 2x9 sistēmas pieliek vienu zobratu aizmugurē, rodas 20 pārnesumi, ja priekšā, tad 27. Šie 27-20=7 pārnesumi netiek uzmontēti, tie "nokrīt kā no gaisa" - kā dāvana par ietilpīgāku izvietojumu. Tātad atbrīvojas no tā, kas ir nācis pilnīgi par velti:)
3. Nevaru piekrist, ka "liekie" pārnesumi ir lieki. Ja es piebraucu pie stāva kalna, tad priekšā uzmetu uz mazāka. Ja braucu lēzenā aizvien stāvākā kalnā, tad priekšu atstāju, kā ir, bet aizmugurē pakāpeniski slēdzu uz augšu. Tas tā ļoti labi strādā.
4. Atceroties pagātni, bija iespēja ieviest 2x9 konceptu, kad MTB brauca ar 3x8, bet šosejā ar 2x9. Tad MTB pārgāja uz 3x9, krosisti sāka pukstēt, ka aizmugurē to devīto zobratu praksē nemaz nevajag... - tikai šaurāka ķēde, šaurāki zobrati, viss ātrāk dils. Ja jau toreiz bija uzskats, ka visam kasetes diapazonam pietiek ar 8 sp, tad konstruktorien noteikti bija teorētiskā doma to devīto zobratu aizmugurē uzlikt lielo pankūku, lai priekšā iztiktu ar 2 - kā tagad šis modernais koncepts. (Protams, daži jau toreiz brauca priekšā ar diviem, bet bez pretenzijām pārklāt visu 3x(n-1) diapazonu.) Uz tādu konceptu neizgāja - tātad toreiz saprata, ka tas nav tā vērts.
********
Ja MTB 2x10 ieviesīsies Latvijā, varēsim klausīties, kā brakšķ ķēde un aizmugurējie zobrati, pie katra kalna slēdzoties pa vairākiem uz augšu.
By Delfins 04.11.2010 14:34:12
Member+ · 3,575 commentsUn pareizi apgalvo, slodzē neviens pr.pārslēdzējs nespēj nomest ķēdi uz mazāku zobratu, jo ķēde ir nospriegota.
pirms slēgšanas uzmin kārtīgi vienu pusapgriezienu (nu tjipa tas pats `lauž`), tas tev dos nelielu pāatrinājumu kur paspēsi sekundes daļu relatīvi brīvgaitā `pa apakšu` nomīt un tur pilnīg pietiek lai nomestu ķēdi lejā.
Jāpiekrīt Ansim, pa 1/3 būs lielāka noslodze aizm. pārsledzējam/spriegotājam/zobratiem/ķēdei. Tas ir tikai tīri loģiski - atņemot vienā pusē daļu, otrā nāk klāt.
Cita lieta, ka iemācās un satrenējās ka pietiek arī ar 1x5 /tikai piemērs/
By slinkevich 04.11.2010 14:34:26
Member · 917 commentsbet brakskji dazreiz ir forsi, varbuut taa buus velviena skanja kas saistaas ar vellosportu, man piemeram ljoti patiik skanja kad startaa visi klabina klipshpedaljus ieksaa, briniskjiigs skanjdarbs
@velodarbnica
By pumpido 04.11.2010 18:34:04
Member+ · 322 commentsTehniskais progress nav apturams. Mašīnām ari kādreiz bija 3 ātrumi, tad 4, tagad standarts ir vismaz 5 ātrumi, bet krutām tačkām 6 un pat 7. Šosejā 80.-90.gados standarts bija treščotkas ar 5 zoratiem. Pēc tam parādījās ar 6, 7, tad nāca kasetes ar 8,9 zobratiem. Tagad šosejā standarts ir 10 zobrati, bet kampi jau pāris gadus ir ar 11 zobratiem. Agri vai vēlu arī baikiem bija jāpāriet uz vairāk zobratiem. Lielāks zobratu skaits, mazāki attālumi starp zobratiem, vieglāk slēdzas atrumi. Kāpēc priekšā divi zobrati- tas ir sacīkšu variants, gonkām tāpat kā šosejā priekšā vairāk par 2 zobratiem nevajag un ietaupās svars. Slēgšanās biežumu, manuprāt, tas neietekmē. Ka tik ar trim zobratiem priekšā beigās nesanāk slēgties biežāk, kā ar diviem.
Neaizmirstiet, ja kas nepatiks, Jūs no šejienes ātri izdzēsīs.
By KKTK 04.11.2010 21:53:55
Member+ · 2,298 commentsEs atkal gaidu kad atkal būs 3x7 sistēma, tur starp citu krietni maz ātrumi pārklājās...
By A Vanags 04.11.2010 23:05:43
Local.Auth · 2,110 commentsEs braucu ar 2x5 un man vispaar nav saprotams, kur kas var paarklaaties..
Šmerlis
By profesors 05.11.2010 06:35:40
Member+ · 539 commentsNu palasot šo te visu nāku pie secinājuma: 2x10 profiem un advancētiem amatieriem, 3x9 pārējiem mirstīgajiem, jo es neavru, piemērma Cigoriņā, uzmīt ar vidējo zobratu priekšā, varbūt, ka teorētiski var sameklēt pārnesumu uz vidējā, bet man tā ir daudz vienkāršāk, pirms stāva kalna nometi uz maziņo un tad principā ir vienalga kurš zobrats tev ir aizmugurē. Varbūt citiem izliksies tādi "čaiņika" pŗātojumi, bet to es tā no savas nelielās piredzes.
es gribu uzbraukt kalnā visaugstākā, ne spēka man pietrūks, ne bail man no kā
By LOOK 02.11.2010 14:59:28
Member# · 2,702 comments