Piedzīvojums ar tubulārām riepām

Avatar

By RK 04.06.2010 10:50:24

Member · 107 comments

Nesen remontu sadaļā biju ielicis postu ar lūgumu pēc padoma kā nomainīt tubuilāro riepu. Nolēmis uzticēties padomam, ka, lai izvairītos no kļūdām, labāk pirmo reizi aiznest pie meha. Vismaz pirmo reizi, lai paskatītos kā to dara un lai turpmāk pats varētu to darīt. Nospriedu - darbiņš vienkāršs - gan jau jebkurā kaktu kantorī to izpildīs. Bet sanāca vilšanās. Pirmais, kur iegriezos - ZZK jūrmalas celiņa sākumā. Meistars izskatījās pieredzējis, bet līmēt neņēmās - neesot līmes. Nezinu, varbūt viņš domāja, ka es kameru gribu līmēt. Tautas bija daudz un mehs aizņemts.
Nu neko. Aizbraucu uz vienu veloveikalu, kur veic arī apkopes riteņiem - tur, man šķiet, čalis tubulāro riepu redzējis nebija un nezināja, kas tas tāds ir.
Brīvības ielas "Treks" - nav līmes.
Cēsu ielas 11 veloveikals - cilvēks viens pats esot veikalā tāpēc remontus neveic, turklāt nav arī līmes, turklāt (ar diezgan augstprātīgu toni) ar trubiņriepām viņš jau 15 gadus neņemoties. Karoč - es dinozaurs. It kā augstpofila karbona TT ratiem baigi bieži būtu kamernieces.
Arī sievai pamats paņirgāties, sak - tādu krutu riteni nopircis, kuram pat riepu nevar nomainīt.
Beigās aizbraucu tur, kur laikam pašā sākumā vajadzēja braukt - pie Arkādija. Ticu, ka viņš nav vienīgais, kas ar to nodarbojas, iespējams, man vienkārši bija neveiksmīga diena.

Avatar

By Grafomāns 04.06.2010 11:05:26

Member · 186 comments
Avatar

By RK 04.06.2010 11:10:41

Member · 107 comments

Apskatījos un esmu priecīgs, ka pats nemēģināju kaut ko ar "Momentu" ķīmiķot, kā sākumā biju domājis.

Avatar

By tumšais 04.06.2010 14:40:55

Member+ · 485 comments

Padomju laikos riepas nevarēja dabūt, tāpēc nācās līmēt pašam, vai tagad arī tāda problēma ?

Avatar

By cello 04.06.2010 15:36:52

Local.Auth · 4,686 comments
RK wrote

Nesen remontu sadaļā biju ielicis postu ar lūgumu pēc padoma kā nomainīt tubuilāro riepu. Nolēmis uzticēties padomam, ka, lai izvairītos no kļūdām, labāk pirmo reizi aiznest pie meha. Vismaz pirmo reizi, lai paskatītos kā to dara un lai turpmāk pats varētu to darīt. Nospriedu - darbiņš vienkāršs - gan jau jebkurā kaktu kantorī to izpildīs. Bet sanāca vilšanās. Pirmais, kur iegriezos - ZZK jūrmalas celiņa sākumā. Meistars izskatījās pieredzējis, bet līmēt neņēmās - neesot līmes. Nezinu, varbūt viņš domāja, ka es kameru gribu līmēt. Tautas bija daudz un mehs aizņemts.
Nu neko. Aizbraucu uz vienu veloveikalu, kur veic arī apkopes riteņiem - tur, man šķiet, čalis tubulāro riepu redzējis nebija un nezināja, kas tas tāds ir.
Brīvības ielas "Treks" - nav līmes.
Cēsu ielas 11 veloveikals - cilvēks viens pats esot veikalā tāpēc remontus neveic, turklāt nav arī līmes, turklāt (ar diezgan augstprātīgu toni) ar trubiņriepām viņš jau 15 gadus neņemoties. Karoč - es dinozaurs. It kā augstpofila karbona TT ratiem baigi bieži būtu kamernieces.
Arī sievai pamats paņirgāties, sak - tādu krutu riteni nopircis, kuram pat riepu nevar nomainīt.
Beigās aizbraucu tur, kur laikam pašā sākumā vajadzēja braukt - pie Arkādija. Ticu, ka viņš nav vienīgais, kas ar to nodarbojas, iespējams, man vienkārši bija neveiksmīga diena.

ZZK veloceliņa sākumā,ja tas bija Vitas tad viņš noteikti šo lietu pieprot ļoti labi,tikai vai gribēja šo darbu veikt tas cits jaut.
Cēsu ielā ja tas bija Juris tad arī šo darbu ir darījis n-tās reizes...tas pats jaut kas ZZK.
Arkādijs kā zināms savu firmas zīmi nemēdz blamēt!
Moment līme nav tas labākais variants,jo pēc braukšanas pa slapju laiku jāpārbauda kā riepa turas vai nav atlīmējusies.
CCCP laikos Krievijā ražoja tādu melnu žampu,ja to atšķaidīja ar 86līmi tad bija  super,šķiet nevins ārzemju mega kantoris līdzīgu kombināciju vēl nav uzjaucis vai arī vēl neesam atklājuši.

Avatar

By Roberts 04.06.2010 15:39:56

Member · 59 comments
tumšais wrote

Padomju laikos riepas nevarēja dabūt, tāpēc nācās līmēt pašam, vai tagad arī tāda problēma ?

Nav jau runa par cauras riepas limesanu, bet gan par riepas pielimesanu pie aploka.
Kadreiz, treninju laikos, tas darbinjs aiznema labi ja 5min. Uzlimee un mauc.
Tikai japieiet tai lietai diezgan rūpīgi nevis halturejot, jo gan pasam, gan arii citiem ir gadijies, ka riepa nav kartigi pielimeta un nomaucas. Ja brauc viens, tad vel nekas, bet, ja grupaa vai trekaa (vecais Brivibas ielas treks diemzel sen jau sapuvis), tad gan var iedzivoties labā "zavalā".


Minos tā lēnītēm, jo atskatos uz pelītēm :)

Avatar

By e518 04.06.2010 15:46:19

Member · 455 comments

Savulaik trennējoties šosejā, līmējām, liekas, ar tīru 86. Labākais bija, ka ratu viens iegriež un tur, bet otrs to līmi no pudeles lēj virsū. ja rats pa ātru iegriezts, tad abi "līmētāji" bija no galvas līdz kājām līmē. big_smile

Avatar

By Roberts 04.06.2010 15:49:51

Member · 59 comments
e518 wrote

Savulaik trennējoties šosejā, līmējām, liekas, ar tīru 86. Labākais bija, ka ratu viens iegriež un tur, bet otrs to līmi no pudeles lēj virsū. ja rats pa ātru iegriezts, tad abi "līmētāji" bija no galvas līdz kājām līmē. big_smile

Kādu 86? Bija kaut kāda speciālā līme tādās plastmasas ne to pudelēs, ne to burkās. Ar vienu pietika 2 reizēm.


Minos tā lēnītēm, jo atskatos uz pelītēm :)

Avatar

By e518 04.06.2010 16:27:28

Member · 455 comments
Roberts wrote
e518 wrote

Savulaik trennējoties šosejā, līmējām, liekas, ar tīru 86. Labākais bija, ka ratu viens iegriež un tur, bet otrs to līmi no pudeles lēj virsū. ja rats pa ātru iegriezts, tad abi "līmētāji" bija no galvas līdz kājām līmē. big_smile

Kādu 86? Bija kaut kāda speciālā līme tādās plastmasas ne to pudelēs, ne to burkās. Ar vienu pietika 2 reizēm.

Sorry, nevis 86, bet 88 līmi ( bija tāda padomijas laikā) un trauks parasti bija stikla pudele ( ar plastmasu toreiz vēl bija pašvaki), vai burka, ko nu katrs dabūja, jo tā līme nāca 50l vai 25l ( neatceros) kannās un pašiem vajadzēja pārliet mazākos traukos.

Avatar

By tumšais 04.06.2010 16:44:10

Member+ · 485 comments

88 līmi joprojām var nopirkt, bet Bison ir kaut kas ļoti līdzīgs būvmateriālu veikalos

Avatar

By eagle 06.06.2010 19:04:40

Member · 259 comments
RK wrote

Apskatījos un esmu priecīgs, ka pats nemēģināju kaut ko ar "Momentu" ķīmiķot, kā sākumā biju domājis.

Varu varbūt kādu iepriecināt - trubiņas var līmēt arī bez līmes, pats, mājas apstākļos.
Vienas no labākajām tubulārajām riepām ražo TUFO, viņi arī iesaka līmēt ar pašu ražoto speciālo abpus līpošo līmlentu. Vispirms lenta tiek pielikta pie rata, atstājot aizsargplēvi riepas pusē. Tad tiek uzlikta riepa, iepumpējam 1atm, pārliecināmies ka uzlikta taisni un tad izrauj laukā aizsargkārtu starp lentu un riepu. Pēc tam piepumpē uz kādām 10atm un atstāj kādu laiku. Nevienam vēl šādi līmētas riepas nav nomaukušās, ar vecu līmi līmētas gan mēdz atdalīties no aploka.
Papildus ieguvums ir, ka līmējot riepu ar lentu nav iespējas to nopilināt uz grīdas, uz aploka sāna, utt. Arī speciālais rata taisnošanas stends nav vajadzīgs, viss izdarāms bez kosmiskajām tehnoloģijām.
Vēl profilaksei nav par ļaunu riepā ieliet sealant (made by Tufo). Maza prokola gadījumā, tas momentā aizvelk caurumu ciet un var turpināt gonku bez riepas maiņas. Strādā līdz 2mm iegrizumiem. Nesen cilvēks aizmirsa ieliet sealant, dabūja ātro proķi un dažus metrus pabrauca ar karbona ratu pa asfaltu - rezultātā rats ir beidzies.
Ja interesē iegūt īpašumā Tufo riepas, līmlentas, sealant - rakstīt privāto PM

Last edited by eagle (06.06.2010 19:09:17)

Avatar

By cello 08.06.2010 22:47:58

Local.Auth · 4,686 comments
Roberts wrote
e518 wrote

Savulaik trennējoties šosejā, līmējām, liekas, ar tīru 86. Labākais bija, ka ratu viens iegriež un tur, bet otrs to līmi no pudeles lēj virsū. ja rats pa ātru iegriezts, tad abi "līmētāji" bija no galvas līdz kājām līmē. big_smile

Kādu 86? Bija kaut kāda speciālā līme tādās plastmasas ne to pudelēs, ne to burkās. Ar vienu pietika 2 reizēm.

Tieši to melno jauca ar 88(domāju 6vai 8 ātumu nemazina),jo ja līmējām tikai arto melno brīnumu un ar riepu bez saduršanas izdevās nobraukt 2-3mēn tad to riepu no aploka nost dabūt bija problēma.Bet lai nu kā tā līme bija super,tas ka rokas melnas un aploka malas noķēzītas tas bija prakses jautājums...
Tagad ir jaunatne kas kameru nemāk apmainīt...kur nu vēl uzlīmēt!

Avatar

By alx 08.06.2010 22:59:21

Member · 329 comments
cello wrote

līmējām tikai arto melno brīnumu un ar riepu bez saduršanas izdevās nobraukt 2-3mēn tad to riepu no aploka nost dabūt bija problēma.Bet lai nu kā tā līme bija super,tas ka rokas melnas un aploka malas noķēzītas

Nespēju šos visus veco tubular tekstus panest bez zobu sāpēm:) Tās sūda riepas jau vēl dabūt nevarēja, tad nu tika grieztas vaļā, lāpītas, šūtas ciet, n-to reizi lipinātas atpakaļ... Un tad pirmais mazais akmentiņš un atkal viss no jauna.. Murgs.
Sorry, galīgi ne pa topika tēmu, bet patiešām nespēju noturēties:)


MTB - 29er Superior 829
Road - Concorde Squadra

Avatar

By Ansis 08.06.2010 23:48:57

Member++ · 3,685 comments
alx wrote

Tās sūda riepas jau vēl dabūt nevarēja, tad nu tika grieztas vaļā, lāpītas, šūtas ciet, n-to reizi lipinātas atpakaļ... Un tad pirmais mazais akmentiņš un atkal viss no jauna.. Murgs.

Rīgas Centrāltirgus aizmugurē, kas saucās rūpniecisko preču tirgus, velobūdā periodiski bija trubočkas. Pēdējos padomju gados Latgalītē no rokas pārdeva, veči veda no Voroņežas.
Es parasti pirku 24 mm Voroņežas, man nemaz tik traki neplīsa. Vidusskolas laikā ar trubočkām izbraucām Tukuma-Kandavas-Sabiles apkārtnē greiderētus grants ceļus, tā kā uz akmentiņiem tiešām neplīsa! Problēma bija 8 atm pumpis.

Avatar

By pumpido 09.06.2010 09:32:34

Member+ · 322 comments

1. Kad iemanījās liet 88-o līmi no burkas, to varēja izdarīt arī viens. Tehnika bija ļoti vienkārša- piespieda ekscentriķi pie sienas un ar vienu roku iegrieza un turēja riteni, bet ar otru lēnām lēja no burkas uz aploka līmi. Galvenais bija pareizs riteņa iegriešanas ātrums un pareiza līmes dozācija. Daudz lielāka ķēpa bija to pašu izdarīt mašīnā, braucot līdzi gonkai ! Kamēr mēs braucām, treneris ar mehāniķi brauca līdzi un vēl paspēja Moskvičā kablukā pārlīmēt riepas (trubiņas) ! Tā kā, ja to māk darīt, līmēt trubiņas mājas apstākļos tāds štrunts vien ir !
2. Mūsu laikos trubiņu līmēšanai līmi lieto retāk un līmē ar divpusīgām speciālām līmlentām. Tās tur ne sliktāk par 88-o līmi.
3. Agrākos laikos plīsa tās trubiņas daudz biežāk, kā mūsu laikos klinčeri. Ja trubiņa bija trīs gonkas izturējusi, pirms atbildīgām gonkām centās pārlīmēt jaunu. Toreiz bija sliktāki ceļi un trubiņas arī nebija tādas, kā mūsu laikos. Toties trubiņām ir neapšaubamas priekšrocības- labāka ripošana un tās ir vieglākas par klinčeriem.  Tāpēc mūsu dienās, kad ražo arvien labākas un izturīgakas trubiņas, tās atkal atgriežas. Razdelkas vispār brauc tikai ar trubiņām, arī Parīzi-Rube daudzi brauc ar trubiņām, jo tās ir elastīgākas un labāk turas uz ceļa.


Neaizmirstiet, ja kas nepatiks, Jūs no šejienes ātri izdzēsīs.

Avatar

By Kaspars 09.06.2010 12:26:39

Banned · 2,164 comments

Nu vispār jau pro braucēju vidū klinčeri ir retums, ja vispār ir.


Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR

#108

Avatar

By cello 09.06.2010 12:51:58

Local.Auth · 4,686 comments
alx wrote
cello wrote

līmējām tikai arto melno brīnumu un ar riepu bez saduršanas izdevās nobraukt 2-3mēn tad to riepu no aploka nost dabūt bija problēma.Bet lai nu kā tā līme bija super,tas ka rokas melnas un aploka malas noķēzītas

Nespēju šos visus veco tubular tekstus panest bez zobu sāpēm:) Tās sūda riepas jau vēl dabūt nevarēja, tad nu tika grieztas vaļā, lāpītas, šūtas ciet, n-to reizi lipinātas atpakaļ... Un tad pirmais mazais akmentiņš un atkal viss no jauna.. Murgs.
Sorry, galīgi ne pa topika tēmu, bet patiešām nespēju noturēties:)

Ko lai saka...Sūdīgi Tev wink)

Avatar

By cello 09.06.2010 12:53:29

Local.Auth · 4,686 comments
Kaspars wrote

Nu vispār jau pro braucēju vidū klinčeri ir retums, ja vispār ir.

ir,ir un kā vēl ļoti maz no komandām brauc ar līmējamām.

Last edited by cello (09.06.2010 12:53:45)

Avatar

By Kaspars 09.06.2010 13:10:44

Banned · 2,164 comments

Cik es skatos pro braucēju velosipēdus no gonkām, pārsvarā visiem ir tubulari. Var jau būt, ka tos otrus vienkārši neviens nefotografē smile


Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR

#108

Avatar

By Eduards 09.06.2010 13:45:23

Member# · 2,686 comments

Un kas būtu tubular clinchers, ko var atrast Tufo mājas lapā?

Avatar

By pumpido 09.06.2010 13:52:40

Member+ · 322 comments
Eduards wrote

Un kas būtu tubular clinchers, ko var atrast Tufo mājas lapā?

Ja nemaldos, tā ir trubiņas riepa, kas uz aploka nav jālīmē, bet tā ir domāta montāžai uz klinčer riepām domātiem aplokiem ar kameru riepām.


Neaizmirstiet, ja kas nepatiks, Jūs no šejienes ātri izdzēsīs.

Avatar

By kalns_rsi 09.06.2010 13:56:00

Member · 521 comments

A tām padomju laikam trubulārajām riepām der arī 8 atmosvēras? Jo es viņas vēl jo projām izmantoju, man vesels maiss palicies mantojumā, tik teica lai maksimums 6 atmosvēras pumpējot... par plīšanu runājot, nu negribīgi viņas plīst tā laprātīgi nemaz, gadu ar viņām protams neregulāri braukāju. No pieredzes tik tas ka ar momonetu ziemā kad vēl īsti tas sniegs tā nebija, bet nu mitrums un auksts tad šis atnāca vaļā, citādi izmantoju to gumijas līmi 88 un viss oki smile

Last edited by kalns_rsi (09.06.2010 13:56:40)

Avatar

By Daniels 09.06.2010 17:18:30

Member+ · 199 comments

Lasot augstāk minēto par padomju laiku trubiņām atcrējos,ka pirms līmēšanas trubiņa bija krietni jāpastaipa,jo 11 gadīgam sportistam vnk nepietika spēciņu to dabūt virsū aplokam...

Avatar

By Andersons 09.06.2010 17:29:13

Member+ · 2,639 comments
Eduards wrote

Un kas būtu tubular clinchers, ko var atrast Tufo mājas lapā?

Tās ir tādas pašas trubiņas, tikai papildus gumijas apmalītes pielīmetas montāžai uz parastiem ratiem, es pats vienu pāri tādas esu nobraucis, ripo labi un nav ķēpa ar līmēšanu, aploces lentu arī jāņem nost liekot šīs riepas un ir būtisks pluss tāds ka spiediens riepās nespiež uz aplocēm un dažiem riepu modeļiem min 10BAR max 15BAR spiediens jāpumpē.


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By atsācējs 09.06.2010 18:37:24

Member · 390 comments
Daniels wrote

Lasot augstāk minēto par padomju laiku trubiņām atcrējos,ka pirms līmēšanas trubiņa bija krietni jāpastaipa,jo 11 gadīgam sportistam vnk nepietika spēciņu to dabūt virsū aplokam...

...jā , bāzē nolauzu durvju  rokturi staipot ''trubku'' , neko, bija lieku reizi jāmazgā grīda!

Avatar

By Kaspars 13.01.2011 18:37:21

Banned · 2,164 comments

Pie reizes pajautāšu tiem, kas biežāk apmeklē veloveikalus - Vittoria Mastik 1 līme ir kur redzēta?


Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR

#108

Avatar

By QQ 13.01.2011 22:54:51

Member · 844 comments
cello wrote

CCCP laikos Krievijā ražoja tādu melnu žampu,ja to atšķaidīja ar 86līmi tad bija  super,šķiet neviens ārzemju mega kantoris līdzīgu kombināciju vēl nav uzjaucis vai arī vēl neesam atklājuši.

Atzīsties, toksikomān, Tev pietrūkst tās līmes Nr.88! smile


In Bike We Trust.  4EVER

Jānis