Veloinfrastruktūras nākotne Rīgā

Avatar

By subgrade 03.09.2020 17:32:18

Member · 162 comments

^ Es taču nesaku, ka ietve ir brauktuves daļa.

Avatar

By averza 03.09.2020 20:52:15

Member++ · 5,039 comments
subgrade wrote

Pa gājēju pāreju minot, pēc noteikumiem ir ātrums jāsamazina līdz gājēju ātrumam

Svaigājakos CSN nekas tāds vairs nav rakstīts.
Un gājēju pāreja ir gājēju pāreja (atsevišķs termins), nevis ietves turpinājums. Ietves turpinājums ir tā vieta, kur mēs gribētu, lai tiktu ierīkota gājēju pāreja, taču tā nav ierīkota big_smile

Avatar

By Aģents Ilze 03.09.2020 23:20:37

restricted · 765 comments

Man patīk, ka nav infrastruktūra. Tad man laupīs brīvību - liks kļūt par vienu no mietpilsoņu masas un braukt tāpat kā pārējiem!

Avatar

By averza 04.09.2020 10:00:22

Member++ · 5,039 comments

Visstulbākais CSN punkts ir tas, kurš liek braukt pa velo"infrastruktūru". Ir miljons iemeslu neizmantot to infrastruktūru. Varbūt es pēc 100m vēlos nogriezties prom no tās. Varbūt tur ir bedres, apmales, peļķes, šaurs, varbūt tur brauc bērni vai svētdienas braucēji visā platumā vai iet gājēji, bērni, vecāki ar bērnu ratiņiem un es nevēlos izraisīt bīstamas situācijas. Varbūt tur nav apgaismojuma (piemēram, Rīga-Jūrmala veloceļš vs. šoseja diennakts tumšajā laikā). Varbūt tur ir saparkotas automašīnas, varbūt tur ir nevajadzīgi daudz luksoforu un jādod ceļš katrā mazākajā krustojumā vai jāuzmanās pie katras iebrauktuves blakusteritorijā, jāspiež kaut kādas pogas un tad 2 minūtes jāgaida zaļais, kurš deg 7 sekundes - un tā vairākas reizes ik pēc 1-2 minūtēm. Un, ja es braucu 100km pa brauktuvi un man pa ceļam ir 4 veloietves, katra 500m gara - nu kāda velna pēc man tajos niecīgajos posmos jāpārlien uz veloietves un pēc tam atkal jādod ceļš, lai tiktu atpakaļ uz brauktuves. Ko tas maina, ja 98 pārējos kilometrus es tik un tā braucu pa brauktuvi? Nemaz nerunājot par to, ka šādas veloietves bieži maina braukšanas pusi un atkal jādod visiem ceļš, lai tiktu otrā pusē. Turklāt bieži vien tu pamani to veloietvi mazliet par vēlu un nemaz netiec uz tās, jo pa vidu ir grāvis, barjera u.tml.

Ja veloinfrastruktūra būs laba, pa to brauks pat bez piespiešanas. Ja tā būs slikta - pa to nebrauks pat tad, ja tas būs nelikumīgi. Cilvēki izvēlas ātrāko, drošāko, ērtāko maršrutu. Nepazīstu nevienu, kurš izvēlas nebraukt pa veloietvi aiz neko darīt - tāpat vien, prikola pēc. Ja autovadītājs var nokļūt no A uz B pa taisnu, kvalitatīvu, drošu šoseju, viņš neizvēlēsies alternatīvu ceļu, kurā ir korķi, guļošie policisti, dzīvojamās zonas, bedres, luksofori utt.

Last edited by averza (04.09.2020 10:08:17)

Avatar

By smgd 04.09.2020 10:37:20

Member · 624 comments

Neviens jau neķer un nesoda velosipēdistus, ja blakus ir veloietve. Parasti ielu tādās vietās izvēlas ātri un adekvāti velobraucēji ar cisku

Avatar

By Valerius 04.09.2020 10:56:44

Member · 343 comments
averza wrote

Turklāt bieži vien tu pamani to veloietvi mazliet par vēlu un nemaz netiec uz tās, jo pa vidu ir grāvis, barjera u.tml.

Ja veloinfrastruktūra būs laba, pa to brauks pat bez piespiešanas. Ja tā būs slikta - pa to nebrauks pat tad, ja tas būs nelikumīgi.

Stingri un sirsnīgi piekrītu šiem diviem domu graudiem. Labi, ka velo infrastruktūra vispār paplašinās, bet ir, kur tiekties.

Avatar

By ksp 04.09.2020 11:23:36

Member · 499 comments
smgd wrote

Neviens jau neķer un nesoda velosipēdistus, ja blakus ir veloietve.

Ķer un soda - Mīlgrāvja ielas (Sarķene) gadījums bija arī šeit forumā apspriests un vienam citam manam paziņam bija tas pats.

Avatar

By subgrade 04.09.2020 11:44:09

Member · 162 comments
Valerius wrote
averza wrote

Turklāt bieži vien tu pamani to veloietvi mazliet par vēlu un nemaz netiec uz tās, jo pa vidu ir grāvis, barjera u.tml.

Ja veloinfrastruktūra būs laba, pa to brauks pat bez piespiešanas. Ja tā būs slikta - pa to nebrauks pat tad, ja tas būs nelikumīgi.

Stingri un sirsnīgi piekrītu šiem diviem domu graudiem. Labi, ka velo infrastruktūra vispār paplašinās, bet ir, kur tiekties.

Taisnība, tiem nevar nepiekrist.

Avatar

By marta 04.09.2020 12:14:23

Member+ · 212 comments
ksp wrote
smgd wrote

Neviens jau neķer un nesoda velosipēdistus, ja blakus ir veloietve.

Ķer un soda - Mīlgrāvja ielas (Sarķene) gadījums bija arī šeit forumā apspriests un vienam citam manam paziņam bija tas pats.

Mani Jūrmalā, kad pa Rīgas ielu starp Dzintariem un Līvu akvaparku braucu pa brauktuvi (agra pavasara brīvdiena, mašīnu gandrīz nebija), apstādināja pašvaldības policija un lika pazust no brauktuves un braukt pa veloceļu, respektīvi, to bruģēto ietvi, kur puse bruģakmeņu pēlēkā krāsā, puse sarkanīgā... (ceļa zīme Nr. 421 "Gājēju un velosipēdu ceļš"). Biju ar šosejnieku, tas bruģis jau tur vietām izdrupis. Nav kaut kādas minimālās prasības segumam, lai drīkstētu tās zīmes uz ietvēm likt? Var kaut kur rakstīt, apstrīdēt tādas vietas, kur tās zīmes saliktas velobraukšanai nepiemērotās vietās?

Avatar

By peteris 04.09.2020 12:26:38

Member · 520 comments
agns wrote

Ar auto braukt pie sarkanās gaismas ar šķiet normāli, kad velobraucējs brauc pie sarkanā, tad to pielīdzina pasaules galam.

es kaut kā neesmu manījis, ka kāds ar auto piebrauktu pie krustojuma, kad deg sarkanais, paskatītos apkārt, izdomāju "ai, paspēs" un aizbrauktu pie sarkanā. ar velo tā ir ikdiena, arī man big_smile
iemesli divi:
1) soda apmērs un iespēja tikt sodītam;
2) apdraudējums apkārtējiem ar velo ir būtiski mazāks.

Avatar

By peteris 04.09.2020 12:32:55

Member · 520 comments
marta wrote
ksp wrote
smgd wrote

Neviens jau neķer un nesoda velosipēdistus, ja blakus ir veloietve.

Ķer un soda - Mīlgrāvja ielas (Sarķene) gadījums bija arī šeit forumā apspriests un vienam citam manam paziņam bija tas pats.

Mani Jūrmalā, kad pa Rīgas ielu starp Dzintariem un Līvu akvaparku braucu pa brauktuvi (agra pavasara brīvdiena, mašīnu gandrīz nebija), apstādināja pašvaldības policija un lika pazust no brauktuves un braukt pa veloceļu, respektīvi, to bruģēto ietvi, kur puse bruģakmeņu pēlēkā krāsā, puse sarkanīgā... (ceļa zīme Nr. 421 "Gājēju un velosipēdu ceļš"). Biju ar šosejnieku, tas bruģis jau tur vietām izdrupis. Nav kaut kādas minimālās prasības segumam, lai drīkstētu tās zīmes uz ietvēm likt? Var kaut kur rakstīt, apstrīdēt tādas vietas, kur tās zīmes saliktas velobraukšanai nepiemērotās vietās?

braucot ar auto pa bruģētu ielu, arī reizēm gribās braukt pa ietvi big_smile
jā, ar motociklu arī reizēm tā daru big_smile vai tā ir labi? noteikti nē.
jā, man arī riebj tizlie veloceliņi, kuri ir paredzēti resnām tantēm lai ar elektrovelo vestu resnus bērnus uz montesori dārziņu, bet aicinu paskatīt situāciju arī no cita skatu punkta.

Avatar

By gamma 04.09.2020 13:12:38

Member · 97 comments
averza wrote

..... Ir miljons iemeslu neizmantot to infrastruktūru......

Tur jau tā lieta, ka nozīmīgai daļai no dalībniekiem vienmēr būs "miljons iemeslu". Jo infra nekad nebūs tāda, lai ar 30+ brauktu. A, nekas mazāk jau nav derīgs. Ja pat Juglas ielas celiņš nav pietiekami labs, tad ko nu cerēt.

Avatar

By MarkedOne 04.09.2020 13:47:20

New Member · 23 comments
gamma wrote

Tur jau tā lieta, ka nozīmīgai daļai no dalībniekiem vienmēr būs "miljons iemeslu". Jo infra nekad nebūs tāda, lai ar 30+ brauktu. A, nekas mazāk jau nav derīgs. Ja pat Juglas ielas celiņš nav pietiekami labs, tad ko nu cerēt.

Juglas ielas celiņš ne ar ko neatšķiras no ietves, pa kuru staigā tantes un vecāki ar bērnu ratiņiem. Tas ir šaurs un nav nekā veidā nodalīts no gājējiem, kuri paši staigā kā pagadās nevis pa labo malu un ej tu apsteidz tos, kur visiem ir vienādas tiesības tikai viens pārvietojas ar 4-5km/h, bet otrs ar 20+km/h. Principā kopīgos gājēju un velosipēdu ceļus pilsētā pilnībā neatbalstu.

Avatar

By peteris 04.09.2020 14:23:06

Member · 520 comments
MarkedOne wrote
gamma wrote

Tur jau tā lieta, ka nozīmīgai daļai no dalībniekiem vienmēr būs "miljons iemeslu". Jo infra nekad nebūs tāda, lai ar 30+ brauktu. A, nekas mazāk jau nav derīgs. Ja pat Juglas ielas celiņš nav pietiekami labs, tad ko nu cerēt.

Juglas ielas celiņš ne ar ko neatšķiras no ietves, pa kuru staigā tantes un vecāki ar bērnu ratiņiem. Tas ir šaurs un nav nekā veidā nodalīts no gājējiem, kuri paši staigā kā pagadās nevis pa labo malu un ej tu apsteidz tos, kur visiem ir vienādas tiesības tikai viens pārvietojas ar 4-5km/h, bet otrs ar 20+km/h. Principā kopīgos gājēju un velosipēdu ceļus pilsētā pilnībā neatbalstu.

kā pašā pirmajā ziņā minēts, velobraucēji ir dažādi.
ir būtiska starpība, vai brauc ar bērnu kopīgā izbraucienā, ikrīta braucienā uz darbu vai treniņā, pat vienam un tam pašam cilvēkam dažādos izbraucienos ir dažādas vēlmes smile
braucot kopā ar bērnu, man veloceliņi šķiet visnotaļ ok, citos gadījumos gan tie mēdz būt tizli.

vaidēt par problēmām ar šosejnieku uz bruģīša ir stulbi, var izvēlēties pilsētai piemērotu velosipēdu. tikpat muļķīgi ir nopirkt pilsētai auto ar 600 Zs dzinēju un vaidēt, ka nekur nevar pabraukt gana ātri big_smile

Avatar

By Bzh 04.09.2020 14:29:23

Member · 67 comments
peteris wrote
MarkedOne wrote
gamma wrote

Tur jau tā lieta, ka nozīmīgai daļai no dalībniekiem vienmēr būs "miljons iemeslu". Jo infra nekad nebūs tāda, lai ar 30+ brauktu. A, nekas mazāk jau nav derīgs. Ja pat Juglas ielas celiņš nav pietiekami labs, tad ko nu cerēt.

Juglas ielas celiņš ne ar ko neatšķiras no ietves, pa kuru staigā tantes un vecāki ar bērnu ratiņiem. Tas ir šaurs un nav nekā veidā nodalīts no gājējiem, kuri paši staigā kā pagadās nevis pa labo malu un ej tu apsteidz tos, kur visiem ir vienādas tiesības tikai viens pārvietojas ar 4-5km/h, bet otrs ar 20+km/h. Principā kopīgos gājēju un velosipēdu ceļus pilsētā pilnībā neatbalstu.

kā pašā pirmajā ziņā minēts, velobraucēji ir dažādi.
ir būtiska starpība, vai brauc ar bērnu kopīgā izbraucienā, ikrīta braucienā uz darbu vai treniņā, pat vienam un tam pašam cilvēkam dažādos izbraucienos ir dažādas vēlmes smile
braucot kopā ar bērnu, man veloceliņi šķiet visnotaļ ok, citos gadījumos gan tie mēdz būt tizli.

vaidēt par problēmām ar šosejnieku uz bruģīša ir stulbi, var izvēlēties pilsētai piemērotu velosipēdu. tikpat muļķīgi ir nopirkt pilsētai auto ar 600 Zs dzinēju un vaidēt, ka nekur nevar pabraukt gana ātri big_smile

Nav tik vienkārši. Man ar šosejnieku gribas nokļūt ārpus Rīgas, lai es varētu pilnvērtīgi trenēties, bet lai es to izdarītu, man jāizmanto velo infrastruktūra, tajā skaitā bruģētie posmi smile Un gan jau ir daudzi tādi, kuriem vienīgā iespēja ir trenēties uz veloinfrastruktūras. Tie, pārsvarā, arī sūdzās par māmiņām un sarkanajām gaismām smile

Avatar

By gamma 04.09.2020 14:36:09

Member · 97 comments
MarkedOne wrote
gamma wrote

Tur jau tā lieta, ka nozīmīgai daļai no dalībniekiem vienmēr būs "miljons iemeslu". Jo infra nekad nebūs tāda, lai ar 30+ brauktu. A, nekas mazāk jau nav derīgs. Ja pat Juglas ielas celiņš nav pietiekami labs, tad ko nu cerēt.

Juglas ielas celiņš ne ar ko neatšķiras no ietves, pa kuru staigā tantes un vecāki ar bērnu ratiņiem. Tas ir šaurs un nav nekā veidā nodalīts no gājējiem, kuri paši staigā kā pagadās nevis pa labo malu un ej tu apsteidz tos, kur visiem ir vienādas tiesības tikai viens pārvietojas ar 4-5km/h, bet otrs ar 20+km/h. Principā kopīgos gājēju un velosipēdu ceļus pilsētā pilnībā neatbalstu.

Es par posmu starp Biķernieku un Deglava ielām. Tur nav kopējs.

Avatar

By gamma 04.09.2020 14:42:57

Member · 97 comments
Bzh wrote

Nav tik vienkārši. Man ar šosejnieku gribas nokļūt ārpus Rīgas, lai es varētu pilnvērtīgi trenēties, bet lai es to izdarītu, man jāizmanto velo infrastruktūra, tajā skaitā bruģētie posmi smile Un gan jau ir daudzi tādi, kuriem vienīgā iespēja ir trenēties uz veloinfrastruktūras. Tie, pārsvarā, arī sūdzās par māmiņām un sarkanajām gaismām smile

Sāpes skaidra un saprotama, taču tai nav un nekad arī nebūs risinājuma. Un vienalga man nešķiet pareizi, ka uz treniņu braucēji pa Brīvības posmā no Alfas ārā brauc pa brauktuvi. Tur ir pašaurs un tā ir tīša autobraucēju kaitināšana. Līdz Murjāņu ir pietiekami labs celiņš, tad līdz Juglas centram ir čakars un tālāk jau atkal ir normāli.

Avatar

By Jorgo 04.09.2020 15:02:07

New Member · 59 comments

es kaut kā neesmu manījis, ka kāds ar auto piebrauktu pie krustojuma, kad deg sarkanais, paskatītos apkārt, izdomāju "ai, paspēs" un aizbrauktu pie sarkanā. ar velo tā ir ikdiena, arī man big_smile
iemesli divi:
1) soda apmērs un iespēja tikt sodītam;
2) apdraudējums apkārtējiem ar velo ir būtiski mazāks.

Ik palaikam jau policija aiz neko dariit kaadu soda. Es sestdienas vakaraa peec Smiltenes vivusa pilniigi piekusis uz 12kmh piebraucu pie luksafora, apstaajos, paskatos nekur neviena nav redzamaa attaalumaa un parbraucu paari sarkanajam pa gaajeeju paareju. Pec minuutes nez no kurienes pielido patrulja ar migalkaam un saak mani lamaat. Ierubiija 15eiro sodu.


Avatar

By MarkedOne 04.09.2020 18:29:40

New Member · 23 comments
gamma wrote
MarkedOne wrote
gamma wrote

Tur jau tā lieta, ka nozīmīgai daļai no dalībniekiem vienmēr būs "miljons iemeslu". Jo infra nekad nebūs tāda, lai ar 30+ brauktu. A, nekas mazāk jau nav derīgs. Ja pat Juglas ielas celiņš nav pietiekami labs, tad ko nu cerēt.

Juglas ielas celiņš ne ar ko neatšķiras no ietves, pa kuru staigā tantes un vecāki ar bērnu ratiņiem. Tas ir šaurs un nav nekā veidā nodalīts no gājējiem, kuri paši staigā kā pagadās nevis pa labo malu un ej tu apsteidz tos, kur visiem ir vienādas tiesības tikai viens pārvietojas ar 4-5km/h, bet otrs ar 20+km/h. Principā kopīgos gājēju un velosipēdu ceļus pilsētā pilnībā neatbalstu.

Es par posmu starp Biķernieku un Deglava ielām. Tur nav kopējs.

Tas posms ir baigi labais, tur uz visiem 30+ var braukt. Diemžēl redzot drūmo situāciju posmā Biķernieku - Brīvības iela nebiju aizmirsis par šo posmu kurš personīgi man ļoti patīk, lai gan tur ir tikai vienu reizi braukts, jo atrodas uz pašas pilsētas robežas.

Avatar

By peteris 04.09.2020 19:06:11

Member · 520 comments
Bzh wrote

Nav tik vienkārši. Man ar šosejnieku gribas nokļūt ārpus Rīgas, lai es varētu pilnvērtīgi trenēties, bet lai es to izdarītu, man jāizmanto velo infrastruktūra, tajā skaitā bruģētie posmi smile Un gan jau ir daudzi tādi, kuriem vienīgā iespēja ir trenēties uz veloinfrastruktūras. Tie, pārsvarā, arī sūdzās par māmiņām un sarkanajām gaismām smile

pirms pāris gadiem Rīgas velomaratona maršrutā bija Vecrīgas bruģis, ļauži normāli pa to vilka ar šosejniekiem big_smile
sievastēvs ikdienā spītīgi vizinās ar 23mm riepiņām (gatorskini), nesūdzās, neko nav pārsitis.

Avatar

By smgd 04.09.2020 19:42:10

Member · 624 comments
Jorgo wrote

es kaut kā neesmu manījis, ka kāds ar auto piebrauktu pie krustojuma, kad deg sarkanais, paskatītos apkārt, izdomāju "ai, paspēs" un aizbrauktu pie sarkanā. ar velo tā ir ikdiena, arī man big_smile
iemesli divi:
1) soda apmērs un iespēja tikt sodītam;
2) apdraudējums apkārtējiem ar velo ir būtiski mazāks.

Ik palaikam jau policija aiz neko dariit kaadu soda. Es sestdienas vakaraa peec Smiltenes vivusa pilniigi piekusis uz 12kmh piebraucu pie luksafora, apstaajos, paskatos nekur neviena nav redzamaa attaalumaa un parbraucu paari sarkanajam pa gaajeeju paareju. Pec minuutes nez no kurienes pielido patrulja ar migalkaam un saak mani lamaat. Ierubiija 15eiro sodu.

Pidarasi

Avatar

By Aģents Ilze 04.09.2020 22:15:03

restricted · 765 comments

Rubiļņiki tādi!

Avatar

By smgd 04.09.2020 22:20:14

Member · 624 comments
smgd wrote
Jorgo wrote

es kaut kā neesmu manījis, ka kāds ar auto piebrauktu pie krustojuma, kad deg sarkanais, paskatītos apkārt, izdomāju "ai, paspēs" un aizbrauktu pie sarkanā. ar velo tā ir ikdiena, arī man big_smile
iemesli divi:
1) soda apmērs un iespēja tikt sodītam;
2) apdraudējums apkārtējiem ar velo ir būtiski mazāks.

Ik palaikam jau policija aiz neko dariit kaadu soda. Es sestdienas vakaraa peec Smiltenes vivusa pilniigi piekusis uz 12kmh piebraucu pie luksafora, apstaajos, paskatos nekur neviena nav redzamaa attaalumaa un parbraucu paari sarkanajam pa gaajeeju paareju. Pec minuutes nez no kurienes pielido patrulja ar migalkaam un saak mani lamaat. Ierubiija 15eiro sodu.

Pidarasi

Vienīgais ko var darīt - ja ir pašam laiks, divas stundas rakstīt savu paskaidrojumu/pielikumu pie protokola. Mentiem ir sodu plāns, kas jāizpilda, vēl labāk, ja maiņas beigas.

Avatar

By averza 04.09.2020 23:30:08

Member++ · 5,039 comments
gamma wrote

Tur jau tā lieta, ka nozīmīgai daļai no dalībniekiem vienmēr būs "miljons iemeslu". Jo infra nekad nebūs tāda, lai ar 30+ brauktu. A, nekas mazāk jau nav derīgs. Ja pat Juglas ielas celiņš nav pietiekami labs, tad ko nu cerēt.

Stokholmas izbraucienos man nu galīgi neprasījās izmantot brauktuvi un nebija nekādu iebildumu pret tur esošo veloinfrastruktūru. Man personīgi nav svarīgs liels ātrums - ar ātrumu 30+ pilsētā braucu reti, pat pa taisnu braukuvi - cik sava un apkārtējo drošība un zems stresa līmenis. Nepatīk arī saraustīts temps - ieskrienies, nobremzē, ieskrienies, nobremzē, jo ēku stūri, noparkoti auto, kas samazina redzamību, uz ietves jādod visiem ceļš utt. - nu tas pa lielam ir tas pats stresa līmenis. Ar auto jau viegli - nospied vienu pedāli, nospied otru. Ar velo daudz patīkamāk ir braukt vienmērīgi.

Last edited by averza (04.09.2020 23:32:56)

Avatar

By 321 11.04.2022 17:50:20

Member · 6,352 comments

Barona iela https://building.lv/raksts/izstradati-t … eidei-riga

Kaut kur atminja ir info par riga uzstaditam pukju dobem, kuram nepieskira naudu laistisanai un tas novaca yikes

Kaut kadu naudu tas izmaxaja