Vajadzīgs padoms remontā!

Avatar

By Aleksis 10.06.2020 21:27:46

Member · 4 comments

Gribētos dzirdēt pieredzējušo sportistu/saprotošu cilvēku viedokļus, jo pats īsti neko vairs nesaprotu...
Situācija ir sekojoša. Ritenim nobraukums ir 1 pilna sezona un šis pavasaris (cik tas bija iespējams laika apstākļu dēļ). Pirms pāris mēnešiem kaut kur apakšā (monobloka zonā) parādījās krakšķēšana. Galvenais - tā parādās tikai paātrinoties vai pedalējot kalnā (pieliekot vairāk spēka pedāļiem). Vienkārši minot, pa taisno un ar augstu biežumu, nekādi krakšķi netraucē.
Biju pie mehāniķa. Izstāstīju, kā viss ir un palūdzu pačekot monobloku (varbūt smiltis un dubļi vainīgi). Monobloku viņš uzlika pilnīgi jaunu, vecais bija drausmīgas kvalitātes, pie tam, pilnīgi "izžuvis" (atkārtošos, ritenim 1 pilna sezona...). BET krakšķēšana nekur nepazuda! Pēc tam mehāniķis pateica, ka mans rāmis esot baigi "mīksts" un arī nodemonstrēja to, nobloķējot bremzes un spēcīgi uzspiežot uz 1 pedāļa. Rāmis tiešām kā tāda cieta gumija ievērojami sagriežas, bet es ļoti šaubos, ka tas izraisa to neciešamu skaņu. Galu galā, rāmis tāds bija no paša sākuma, bet krakšķēšana parādījās salīdzinoši nesen...
Aizmirsu pieminēt, ka rāmis ir Specialized Rockhopper 2018. gada.
Ļoti gribētos, lai kāds beidzot palīdzētu tikt galā ar šo nebēdu, jo esmu iebraucis kārtīgās auzās ar šo jauno riteni.
Pateicos, ka uzklausījāt!

Avatar

By 436 10.06.2020 21:35:36

Member · 822 comments

krakšķēt var da jeb kas. pedāļi, zobratu skrūve vaļīga, sēdeklis vāji pievilkts, sēdekļa stute, aizmugurējā pārslēdzēja turētājs, stūres gultņi/bļodiņas, ratu ekscentrs.
To visu var pārlasīt, iztīrīt, salikt atpakaļ - ja interesē, kas ir pie vainas tieši, tad katra operācija jādara atsevišķi un tad jāizbrauc pārbaudīt.

Avatar

By Robzer0 10.06.2020 21:41:21

Member · 266 comments

QR asīti aizmugurējo  sasmērē ar smēri, vai thru axle, ja tāda ir.  Bija tāda pati problēma, tagad man ir 2 lieki monobloki..

Last edited by Robzer0 (10.06.2020 21:41:59)


Avatar

By Aleksis 10.06.2020 22:03:21

Member · 4 comments
Robzer0 wrote

QR asīti aizmugurējo  sasmērē ar smēri, vai thru axle, ja tāda ir.  Bija tāda pati problēma, tagad man ir 2 lieki monobloki..

Labi, šo rīt izmēģināšu obligāti. Cerams, ka līdzēs...

Avatar

By hilss 10.06.2020 22:13:52

Member+ · 865 comments

Izsaku līdzjūtību. Nomocījos ar pārejošu krakšķi pāris gadus. Līdz pat brīdim, ka jau gribēju mainīt rāmi dēļ iespējamas plaisas. Vienkārši besī, kad velo nebrauc klusi bez liekām skaņām.
Problēma bija it kā sausos sunīšos aizmugurējā rumbā. It kā, jo ik pa laikam parādās atkal. Pārjaucu aizmugurējo rumbu, tur saeļļoju visu, ko vien var saeļļot, kaseti noņemu, uzlieku atpakaļ. Tad uz kādu laiku ir klusums. Kur ir precīzi problēma, tā arī nesaprotu.
Ieraksti meklētājā kādu atslēgas vārdu "krakšķ", izmetīs ne vienu vien diskusiju par šo tēmu.

Avatar

By suugoi 10.06.2020 22:38:34

Member+ · 1,469 comments

Nevadies pēc skaņas vietas, jo skaņa lieliski nododas pa rāmi un tās avots var būt jebkur. Man ar līdzīgu problēmu vainīgs izrādijās aizmugurējā pārslēdzēja gailītis, ko notīrot un sasmērējot vītni problēma izzuda. Pārskrūvē visu ko var skrūvēt un kustināt, sasmērē un skaties.


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By dizpark 10.06.2020 23:02:44

Member · 908 comments

Vēl viena konkrēta ideja. Ja ir kasete uz xd barabāna, tad arī tā var krakšķēt,  izklausās tieši kā monobloks ietu uz galu. Manā gadījumā uz laiku paīdz, ja  noņem kaseti, notīra barabānu un kasetes iekšu, saeļo xd barabāna vītni, pieskrūvē vusu atpakaļ.  Bet pēc kāda strēķīša, krakšķis ir back

Avatar

By Ansis 10.06.2020 23:16:26

Member++ · 3,683 comments

1. Minot stiprāk, piecelies no sēdekļa. Ja krakšķ vēl joprojām, vaina nav smilšu graudiņos ap sēdekļa stutes žņaugu.
2. Aizbrauc pie kāda velodrauga, ielādē savā rāmī viņa ratu komplektu. Ja krakšķ vēl joprojām, vaina nav aizmugurējā ritenī.
3. No tā paša velodrauga pārskrūvē sev pedāļus. Ja krakšķ vēl joprojām, vaina nav pedāļos.
4. Turpināt tādā pat garā...

Avatar

By sh-x 11.06.2020 11:57:05

Member · 15 comments

teiktu, ka laika zobs, materiāla nogurums, regulāra braukšana un standarta apkope būs tās pareizās zāles. Arī man pilnīgi jaunam velo pirmajā gadā likās, ka kaut kur apakšā krakšķ. Diskomfortu tas sakumā radīja, bet neko speciāli nemainīju. Braucu daudz, sezonas apkopes, ķēdes, kasetes, zobratus  (vienreiz arī aizmugurēja rata rumbu un monobloku, bet ne krakšķēšanas dēļ) manīju un krakšķēšana, teiktu, ka pēc gada vai pusotra pazuda pati no sevis tā arī man neuzzinot no kuras vietas tā nāca.

Avatar

By Eduards 11.06.2020 14:47:49

Member# · 2,686 comments

Ja krakšķis ir no monbloka, tad ticamākais, tāpēc ka rāmī abi caurumi nav viens otram pretī. Tā ir ļoti tipiska lieta, un var tikai nošausmināties cik ražošanas tehnoloģiskais process (vai drīzāk kvalitātes kontrole) ir sūdīga pat lielajiem ražotājiem. Rezultātā ir skaņas no rāmja, vai ātri nobeidzas gultņi, vai ilgtermiņā tiek sačakarēta klaņu ass, vai visi trīs kopā. Risinājums ir ielikt vai viengabala, vai sakrūvējamo monobloku. Es ieliku Canyon rāmī saskrūvējamo (https://www.fahrradteile-shop.eu/bottom … k/pid/2497), un tagad klaņi bez ķēdes griežas 10 apgriezienus brīvgaitā, kamēr ar klasisko 3-daļīgo press fit monobloku bija 1,5-2 apgriezieni un gultņi mira 1-2 mēnešu laikā. Ja vajag speciālo WheelsMfg atslēgu, varu padalīties, jo nācās pirkt arī to.

Avatar

By Maris 11.06.2020 14:52:40

Member · 1,321 comments

Ja pirms montāžas nofrēzē monobloka stiprināšanas vietu, viss ir ok.

Avatar

By Eduards 11.06.2020 15:40:02

Member# · 2,686 comments

Ja ārējās monobloka stiprinājuma malas nav paralēlās plaknēs, tad frēzēšana varētu palīdzēt, bet ja abu malu centri nav viens otram pretī, tad frēze nepalīdzēs. Speciālisti padalieties- karbonam ir šāda frēze?

Avatar

By kaadss 11.06.2020 15:40:53

Member · 413 comments
Maris wrote

Ja pirms montāžas nofrēzē monobloka stiprināšanas vietu, viss ir ok.

izklausās ka padomju laikos, izdzenot auto no rūpnīcas uzreiz aiz žoga tos vajadzēja pārskrūvēt, ja gribēji mājās tikt big_smile

Avatar

By Maris 11.06.2020 16:24:02

Member · 1,321 comments
kaadss wrote
Maris wrote

Ja pirms montāžas nofrēzē monobloka stiprināšanas vietu, viss ir ok.

izklausās ka padomju laikos, izdzenot auto no rūpnīcas uzreiz aiz žoga tos vajadzēja pārskrūvēt, ja gribēji mājās tikt big_smile

Var jau par to ironizēt, bet Arkādijs, vienmēr tā, maniem rāmjiem, ir darījis un nekad nav bijušas problēmas, ar monobloka kalpošanas ilgumu.

Avatar

By 436 11.06.2020 16:55:11

Member · 822 comments
kaadss wrote
Maris wrote

Ja pirms montāžas nofrēzē monobloka stiprināšanas vietu, viss ir ok.

izklausās ka padomju laikos, izdzenot auto no rūpnīcas uzreiz aiz žoga tos vajadzēja pārskrūvēt, ja gribēji mājās tikt big_smile

Nesmejies, Krievijā ar jaunajiem Kamaziem tā ir arī tagad, kad saņemot jaunu mašīnu, to vajag uzreiz dzīt uz servisu salabot kasjakus.
Sorry par offtop.

Avatar

By Ansis 11.06.2020 17:16:38

Member++ · 3,683 comments
Maris wrote

Var jau par to ironizēt, bet Arkādijs, vienmēr tā, maniem rāmjiem, ir darījis un nekad nav bijušas problēmas, ar monobloka kalpošanas ilgumu.

Vismaz Eduards necik neironizēja, drīzāk Tu nebiji uztvēris, ko viņš raksta. Taisni nogriezti vītņu gali ir viens, labās un kreisās puses vītne ne uz vienas ass kas cits.
Var pastrīdēties, kāpēc Eduards modernos štruntus, kas sastāv no atsevišķām gultņu daļām, sauc par monobloku. Monoblokam pēc lingvinistiskā jēdziena ir jāsastāv no viena bloka!
Nesaprotu, kāpēc šeit iesaka darīt kapitālo apkopi aizmugurējam ratam u.tml., ja pirmajam solim ir jābūt vainas diagnosticēšanai. Vai nebūs vienkāršāk ielikt aizmugurējo ratu no kāda drauga un pamēģināt ar to?

Avatar

By Eduards 11.06.2020 17:22:33

Member# · 2,686 comments

Eduards arī iesaka ielikt MONO-bloku, vai vismaz DUO-bloku ar vītni, kas abas daļas saskrūvē kopā (redz, kādu jaunvārdu izdomāju!)

Žargonā mēs visi visus angliskos "bottom bracket" saucam par monoblokiem, kaut arī tehniski tas nav pareizi.

Atgriežoties pie tēmas autora oriģinālās problēmas, un zinot konkrētā rāmja remonta vēsturi, mans ieteikums būtu šajā rāmī pārāk daudz vairs neinvestēt, ja vien veiktajiem darbiem nav rakstiski uz papīra vai vismaz publiski šeit forumā apsolīts bezmaksas remonts nākamo divu gadu laikā.