1x11 vai 1x12 MTB?

Avatar

By Velomens 24.05.2020 21:29:41

Member+ · 1,681 comments
Freeman wrote
suugoi wrote

2x ir aizgājis vilciens MTB, un varbūt ir kādas īpašas disciplīnas kurās pavisam extrēmas zobratu attiecības var noderēt, bet braukājot mūsu reljefa gonkās 2x ir tikai liekais svars, papildus problēmas un lieka apkope.

Pēc savas pieredzes un spējām ņemtu 1x10/11/12 pret jebkādu 2x sistēmu. Man liekas 1x11 ir optimāls variants, bet ja jūt ka ciska vēl nav uztrenēta, vai gribas pilnīgi visu, te un tagad, tad 1x12 būs ideāls variants.

Pēc pieredzes 11 sistēma iet tik pat labi/ilgi cik 10, savukārt par 12 nemācēšu teikt.


Ja tev mtb ir vienīgais velo, kā tu ar 1x sistēmu pabrauksi aiz fūres uz 80kmh+ ?

Vakar ar 40-11 netiku līdz fūrei uz Dienvidnieka, Strava rādija 78.5kmh. Ar 1x sistēmu vispār būt bezceris sad

Tur jau ne tik kā zobrati pie vainas, bet gan nespēja. Visticamāk, ka ar šosejnieka 52-11 tāpat 95 nevarēs pagriezt.
Normāli 36-11 līdz 75 var izgriezt, bet 32-9 aptuveni tie paši 75.


Veloceļojumi www.velomens.lv

Avatar

By suugoi 24.05.2020 22:30:31

Member+ · 1,469 comments
Freeman wrote

Ja tev mtb ir vienīgais velo, kā tu ar 1x sistēmu pabrauksi aiz fūres uz 80kmh+ ?

Vakar ar 40-11 netiku līdz fūrei uz Dienvidnieka, Strava rādija 78.5kmh. Ar 1x sistēmu vispār būt bezceris sad

Tad uzliec priekšā 40 vai 42 un aizmugurē 10, gan jau tiksi smile Un ar lielo 51 šķīvi kalnos arī mierīgi varēsi braukt.


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By kandrejevs 24.05.2020 22:31:19

Member+ · 767 comments
gasha wrote

Man liekas tūrisma un gravel sfēra ir tā kur 2x-3x noder. Tīram MTB, ja pa asfaltu nebrauc varbūt arī nevajag.
Es esmu daudz pabraucis ar velo piekabi, tur lieki pārnesumi baigi noder.

ne jau ātrumu skaits, bet to diapozons ir svarīgs. pēc tekstiem šeit šķiet, ka jūs nekad dzīvē pat neesat stāvējuši blakus wide range kasetēm un fantezējat cik 3x10 ar mazo 11-36 kaseti ir universālāks, jo tev ir 30 nevis 11/12 ātrumi. tas nekas, ka pārnesumu attiecība abos galos ir gandrīz identiska.

Last edited by kandrejevs (24.05.2020 22:31:53)


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019

Avatar

By Ansis 25.05.2020 00:27:29

Member++ · 3,684 comments

Kamēr mūsu pīļu dīķī ir skaidrs, ka rullē tikai 1xn sistēma, nopietnie puiši no "gmbn" nobrauc testu, rezultāti izrādās vienādi, un verdikts (no 4:30) ir, ka abi ir vienādi labi, un katrs brauc ar to sistēmu, kas labāk patīk.
https://www.youtube.com/watch?v=fcWLBli0TeY
1x10 sistēmai ļoti krasi iezīmējās, ka pārnesumi slēdzās ar pārāk lielu soli. 1x12 tas izpaužas mazākā mērā, bet vēl joprojām ir (youtube pilns ar klipiem). Bez tam es neesmu redzējis 1xn sistēmu, kurai būtu veco laiku lielākais standarta pārnesums 44/11. Pārrēķinot no 26" ratiem uz 29", ja aizmugurē mazākais paliek 11 T, priekšā vajadzētu 39,44 T. Neviens neliek priekšā single 40 T, un vietā ir jautājums, vai standarta rāmjiem vidējā pozīcijā tik liels vispār iet. Ja aizmugurē mazākais ir 10 T, priekšā pietiek ar 36 T. Tādu uzlikt var, bet par pāreju aizmugurē no 11 T uz 10 T, ja jāpērk jauna rumba, paši ziniet, cik lielu naudu maksājiet, un kam.
Par apgalvojumu, ka 1xn ir vieglāks par 2xn - ja kasete sastāv no atsevišķiem zobratiem, vai pat uz zirnekļa, lielāko kasetes zobratu dēļ viss pasākums iznāks nepilnus 100 g vieglāks (pierēķiniet RD ar sajūgu un garāku kāju). Ja kasete ir "tukšais konuss", izfrēzēta no viena kluča, jāsaka tas pats - paši ziniet, cik lielu naudu maksājiet, un kam.
Rezumējot mums iznāk:
2xn = 1xn + jauni Āfrikas badacietēji

Avatar

By Rainman 25.05.2020 08:31:51

Member · 184 comments

vēl ir piemirsta tāda nianse ka ar ovālo zobratu par 2x neuztaisīsi

Avatar

By Maris 25.05.2020 10:18:18

Member · 1,322 comments
Rainman wrote

vēl ir piemirsta tāda nianse ka ar ovālo zobratu par 2x neuztaisīsi

https://r2-bike.com/ROTOR-Chainring-Q-R … OWER-Crank

Avatar

By Tomazz 25.05.2020 11:34:48

Member · 312 comments

mic drop

Avatar

By kandrejevs 25.05.2020 12:01:08

Member+ · 767 comments
Ansis wrote

1x10 sistēmai ļoti krasi iezīmējās, ka pārnesumi slēdzās ar pārāk lielu soli.

šitais vislabākais arguments no cilvēkiem, kas kaseti dzīvē nav redzējuši, vai arī slēdz ātrumus kaut kā caur pakaļu- nevis vienu uz augšu, bet nomet priekšā vienu uz leju un aizmugurē 2 uz leju. bet arī tādā gadījumā jārēķina, cik ļoti vienmērīgi šādi var pārslēgties.

  8 speed: 11-13-15-18-21-24-28-32
  9 speed: 11-13-15-17-20-23-26-30-36
10 speed: 11-12-14-16-18-20-22-25-28-32
11 speed: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-46
12 speed: 10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51

kā redzam, lecieni uz kasetes ir diez gan identiski ar mazām variācijām gan 8 ātrumu, gan 12 ātrumu kasetēm. lielākajiem zobratiem lecieni ir svarīgi tik uz papīra visādiem ekspertiem, dzīvē jebkurš, kurš ir braucis ar velosipēdu kaut vienreiz, tāpat zin, ka tur tiek pārslēgts pa 2-3 ātrumi uzreiz.

par stulbībām ar 40t priekšā nemaz nekomentēšu. es nav tik stiprs, ka pīpējot ar MTB varu pabraukt ātrāk kā pasaules līmeņa braudzēji uz TT veļukiem, man līdz tam vēl jāaug, līdz ar to ar šādu problēmu, ka ar 32/34 būtu par īsu seb/vivus pirmajā koridorī neesmu saskāries.

Last edited by kandrejevs (25.05.2020 12:47:05)


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019

Avatar

By suugoi 25.05.2020 12:45:58

Member+ · 1,469 comments

Ansi pastāsti par soli kad priekšējos zobratus  pārslēdz big_smile īpaši labi ja kalnā esi uzsācis braukt ar lielu un pēc tam pusceļā attopies ka būs par īsu...


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By gasha 25.05.2020 19:46:09

Member · 312 comments

Liekas, ka atbilde uz pašu pirmo jautājumu būtu tāda, ka katrs izvēlas sev piemērotu kombināciju.

Zelta vidusceļš nozīmētu to, ka ņemam 1x11 un kabatā vai somā vienu maiņas zobratu priekšējo.
Kā jau daži minēja, 40T priekšā neviens neliek. Bet kas traucē to ielikt somā, un izbraucot no meža pārskrūvēt smile

Es saskrūvēju no nulles ziemas šosejnieku ar Tiagra 4700. Par samērīgu cenu var dabūt sakarīgu braucamo.
Visu ziemu nobraucu ar 36T priekšā, tā arī neuzliku 2x pārslēdzēju un trose arī plauktā stāv. Man ziemā 1x patika. Viss viegli ar vienu roku. Viens pārslēdzējs jāmazgā. Ķēde nost nekrita. Bet tikko izbraucu uz šosses, tā robi beidzās. 36:12 ir par īsu.

Vasarā ir doma ar piekabi Oandu-Ikla izbraukt. Jāpērk cita kasete 12-25 neder. 4700-GS slēdzim max ir 11-34.
Tad ar 36:34 vismaz var takas izbraukt.
Bet ja paskatas uz ātrumu attiecībām tabulā, tad praktiskāk būtu šaura kasete, tad tie ātrumi kas pārklājas būtu mazāk.
Iespējams, kāds jau ir sarēķinājis visus ciparus excelī.

Avatar

By jaja 25.05.2020 20:59:28

New Member · 1,271 comments
Rainman wrote

vēl ir piemirsta tāda nianse ka ar ovālo zobratu par 2x neuztaisīsi

Man personīgi bija ovālie 2x10 zobrati saveidoti tepat LV. Slēdzās ļoti labi.


Te kaut kas būs, kaut kad.

Avatar

By raiter 25.05.2020 21:55:19

Member+ · 3,346 comments

Uj, uj. Te jau iet tāpat kā pirms gadiem foruma tēma "Schwalbe pret Continental" un "Shima pret Sram"... smile

kandrejevs wrote

  9 speed: 11-13-15-17-20-23-26-30-36
10 speed: 11-12-14-16-18-20-22-25-28-32

Kandrejevs, tavs piemērs ar zobratu cipariem nav korekts. Visām kasetēm ir variācijas, pemēram 10sp kaseti Tu liec piemēru 11-32, bet  LV populārākā ir 11-34,   bet 2x10 visdrīzāk lietos 11-36.

Rainman wrote

vēl ir piemirsta tāda nianse ka ar ovālo zobratu par 2x neuztaisīsi

Nu tā arī nav, uz 2x10 un 3x10 varu uzlikt un veiksmīgi darbināt ovālos zobratus. Tepat LV ir stiprie braucēji kas ar tādiem gonkās brauc un uz pjedestāliem kāpj (vismaz brauca, par šogadu nezinu).

Strīdi par 1x11 vs 1x12 vs 2x11 ir diezgan subjektīvi. Tik tiešām, katrs izvēlas to kas kuram patīk. Tie kuri neizvēlas -  tie brauc ar to ko veikals tiem iepārdevis.

(Lai piešautu eļļu diskusijas  ugunij, piebildīšu ka braucu ar 3x10 big_smile  Pieļauju ka pārdzīvošu vēl nākošās revolūcijas ar 1x13 un 1x14. Tad vēlāk paskatīsimies smile ).


Avatar

By kandrejevs 25.05.2020 22:13:42

Member+ · 767 comments
raiter wrote

Kandrejevs, tavs piemērs ar zobratu cipariem nav korekts. Visām kasetēm ir variācijas, pemēram 10sp kaseti Tu liec piemēru 11-32, bet  LV populārākā ir 11-34,   bet 2x10 visdrīzāk lietos 11-36.

pa lielam pilnīgi vienalga kas tai galā darās. "lielie" lecieni ir svarīgi tik mazajiem zobratiem. un kā redzam, visām kasetēm sakot no 3x8 grupām tie ir principā identiski. nemeklēju specifiskas kasetes, ņēmu pirmās shimano ko atradu.

matemātiski leciens 12x sistēmai ar 32t zobratu no 10t uz 12t ir 3.2 -> 2.67, bet 30t uz 51t ir 1.13 -> 0.63. kā redz, vienā galā ratio izmainās par ~.5 pārslēdzoties starp ātrumiem ar 2t starpību, otrā ar 20t. cipari stipri līdzīgi ar 40t zobratu un 3x10 sistēmu, takā nekur tie briesmīgie lecieni nav pazuduši, jeb viņi tur ir bijuši visu laiku, bet līdzīgi kā anti vakcīnu kustības, mēģina pieķerties pie visabsurdākajiem apgalvojumiem.

https://www.bikecalc.com/gear_ratios


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019

Avatar

By smgd 25.05.2020 23:09:40

Member · 624 comments
gasha wrote

Liekas, ka atbilde uz pašu pirmo jautājumu būtu tāda, ka katrs izvēlas sev piemērotu kombināciju.

Zelta vidusceļš nozīmētu to, ka ņemam 1x11 un kabatā vai somā vienu maiņas zobratu priekšējo.
Kā jau daži minēja, 40T priekšā neviens neliek. Bet kas traucē to ielikt somā, un izbraucot no meža pārskrūvēt smile

Es saskrūvēju no nulles ziemas šosejnieku ar Tiagra 4700. Par samērīgu cenu var dabūt sakarīgu braucamo.
Visu ziemu nobraucu ar 36T priekšā, tā arī neuzliku 2x pārslēdzēju un trose arī plauktā stāv. Man ziemā 1x patika. Viss viegli ar vienu roku. Viens pārslēdzējs jāmazgā. Ķēde nost nekrita. Bet tikko izbraucu uz šosses, tā robi beidzās. 36:12 ir par īsu.

Vasarā ir doma ar piekabi Oandu-Ikla izbraukt. Jāpērk cita kasete 12-25 neder. 4700-GS slēdzim max ir 11-34.
Tad ar 36:34 vismaz var takas izbraukt.
Bet ja paskatas uz ātrumu attiecībām tabulā, tad praktiskāk būtu šaura kasete, tad tie ātrumi kas pārklājas būtu mazāk.
Iespējams, kāds jau ir sarēķinājis visus ciparus excelī.


1x ar šauro šosejas kaseti??? tad loģiski, ka kādā galā par īsu, jo tur attiecība 200%

tūristu zelta standarts ir rohloff 14 ātrumu rumba ar 526% attiecību īsākajam pret garāko pārnesumu; 10-50 ir 500%, 11-50 450%.

1x ir forši, jo vienkārši pārslēgties.
2x vai 3x tūristiem varētu būt arī ekonomiskais faktors, jo pēc normāla 1-2 nedēļu brauciena mainīt 12s ķēdi ir sālīti

Avatar

By DZ 25.05.2020 23:45:10

Member · 3,501 comments

Man ir velo ar visām sistēmām.
Uz xc velo 2x ir labākais.
Ak jā, pirms 20 gadiem kalnā braucienos skrūvēju nost priekšā lieko zobratu, lai ietaupītu svaru. Razģelkās braucu ar 1x8. Aizmugurē divus lielākos zobratus no Dura-Ace 11-23 kasetes noņēmu, jo es uz gonku esmu aizbraucis uzvarēt, nevis diskusijā piedalīties.

Ak jā, MTB ar 2x braucu kopš 2002. gadā Giant katalogā ieraudzīju Bart Brentjens ričuku
https://live.staticflickr.com/8596/1521 … e528_b.jpg
Sram 9.0SL, Michelin Wildgripperi, vecais sidiņš, selle italia flite, zelta laiki. Nav kā tagad čaiņiki salikuši vecmammas kasetes un beņķus no ērenpreisa 36. gada kolekcijas.
Acīgākie tajā velo pamanīs 2 problēmas smile

Last edited by DZ (25.05.2020 23:49:21)


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By suugoi 25.05.2020 23:53:04

Member+ · 1,469 comments
raiter wrote

Visām kasetēm ir variācijas, pemēram 10sp kaseti Tu liec piemēru 11-32, bet  LV populārākā ir 11-34
(Lai piešautu eļļu diskusijas  ugunij, piebildīšu ka braucu ar 3x10 big_smile  Pieļauju ka pārdzīvošu vēl nākošās revolūcijas ar 1x13 un 1x14. Tad vēlāk paskatīsimies smile ).

Viss tiešam ir subjektīvi. Rekur piemērs ar pieļauju niknāko 3x10 variantu 22/32/44 un 11-34 kaseti pret bomzīgāko 1x 11-42 ar 32T.
VtDCkwn.jpg
Zaudē 3 ātrumus ekstrēmajos galos. Jājautā, cik bieži un cik daudz tajos ir pavadīts? Un tad pārdomas, ja ir ciska, lai izspiestu regulāri 44x11, vai vispār vajag tādu ātrumu kā 22x34? Priekš sevis man atbilde ir pietiekoši skaidra, mazāka ķēpa un risks ka kaut kas nojūk, mazāka apkope, un mazāks svars, pat nekad neesmu juties "apdalīts", ņemot vērā ka 1.5 sacensību sezonu nobraucu ar 1x10 11-36 ar ļoti švakām kājām big_smile Pilnīgi cita mentāla sajūta un gandarījums braucot un ne mirkli nedomājot par to priekšējo grabekli.


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By chipo 26.05.2020 00:26:49

Member · 261 comments
Opaps wrote

vieglāk um lētàk laikam ir updeitot uz Sramu, par cik var iztikt ar standarta Shimano brivrumbu, par cik NX 12 sp kasete laikam derēja.

Nu gan Tu mulķības runā. Shimanu ir krietni lētāks par Sramu. Arī ja kaut kā tagad uzlabojot/mainot sistēmu izdodas ietaupīt, tad pēc tam sram katra detaļa ir dārgāka par shimanu! Tas ir iemesls kāpēc es šogad pārgaju no sram un shimano (bija sram nx, kas sarežģītos apstākļos nestrādāja. Gribēju likt X0, bet tad man čaļi ieteica paskatīties XT. Nenožēloju ne mirkli. Jau tikai maiņas laikā ietaupīju 200-300€, nemaz nerunājot par ikgadējām lietām, kuras ir jāmaina).

Avatar

By Freeman 26.05.2020 00:59:36

Member · 70 comments
suugoi wrote
raiter wrote

Visām kasetēm ir variācijas, pemēram 10sp kaseti Tu liec piemēru 11-32, bet  LV populārākā ir 11-34
(Lai piešautu eļļu diskusijas  ugunij, piebildīšu ka braucu ar 3x10 big_smile  Pieļauju ka pārdzīvošu vēl nākošās revolūcijas ar 1x13 un 1x14. Tad vēlāk paskatīsimies smile ).

Viss tiešam ir subjektīvi. Rekur piemērs ar pieļauju niknāko 3x10 variantu 22/32/44 un 11-34 kaseti pret bomzīgāko 1x 11-42 ar 32T.
https://i.imgur.com/VtDCkwn.jpg
Zaudē 3 ātrumus ekstrēmajos galos. Jājautā, cik bieži un cik daudz tajos ir pavadīts? Un tad pārdomas, ja ir ciska, lai izspiestu regulāri 44x11, vai vispār vajag tādu ātrumu kā 22x34? Priekš sevis man atbilde ir pietiekoši skaidra, mazāka ķēpa un risks ka kaut kas nojūk, mazāka apkope, un mazāks svars, pat nekad neesmu juties "apdalīts", ņemot vērā ka 1.5 sacensību sezonu nobraucu ar 1x10 11-36 ar ļoti švakām kājām big_smile Pilnīgi cita mentāla sajūta un gandarījums braucot un ne mirkli nedomājot par to priekšējo grabekli.

Braucu ar 3x9 (40/30/22 - 34/11)

Lielo zobratu izmantoju regulāri uz šosejas/pa Rīgu
Pirmspēdējo zobratu aizm. kad ir labs pavējš vai no kalna lejā, pašu pēdējo aizmotorā vai no stāva kalna.

Man aizmotors svarīgs, citādi gan jau pietiktu ar 1x

Gribēju piebilst ka man priekšējais pārslēdzējs nekad nav sagādājis problēmas.

Last edited by Freeman (26.05.2020 01:02:04)

Avatar

By Wildutch 26.05.2020 08:20:00

Member · 50 comments

Man ir M7100 ar 10-51 aizmugurē un 34 priekšā. Slēdzas skaisti uz visiem zobiem, arī pie slodzes. Ar 10 aizmugurē var braukt uz 50km/h baigi nepūloties (tas ir ar MTB). Ļoti labs sets.

Avatar

By subgrade 26.05.2020 11:13:22

Member · 161 comments
DZ wrote

https://live.staticflickr.com/8596/1521 … e528_b.jpg
Sram 9.0SL, Michelin Wildgripperi, vecais sidiņš, selle italia flite, zelta laiki. Nav kā tagad čaiņiki salikuši vecmammas kasetes un beņķus no ērenpreisa 36. gada kolekcijas.
Acīgākie tajā velo pamanīs 2 problēmas smile

Tā uz acu uzmetienu redzu, ka ķēde ir par īsu, lai izmantotu lielo zobratu priekšā kopā ar lielākajiem aizmugurē - principā maksimālais jau ir uzslēgts. Vai tas vispār ir vajadzīgs, gan ir cits stāsts.

Riepas ir pretējos virzienos, bet tas varētu būt apzināti.

Last edited by subgrade (26.05.2020 11:15:43)

Avatar

By DZ 26.05.2020 11:35:07

Member · 3,501 comments

Vienu atminēji


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By a-69 26.05.2020 12:12:05

Member · 352 comments

Arī braucu ar 3x10 un nemaz no tā nekaunos. Jā, taisnajos gabalos nav problēmu 42x11 izgriezt, savukārt kāpumos ir gadījies arī 22x32 saslēgt un neticēsiet, bet ir palīdzējis. Palasot lielu daļu no augstāk sarakstītā, rodas iespaids, ka dažam vnk trūkst elementāras saprašanas par slēgšanos ar abām rokām un tamdēļ arī tās 2x un 3x sistēmas tiek svītrotas nost, kā nekam nederīgas.

Avatar

By kandrejevs 26.05.2020 12:41:34

Member+ · 767 comments
a-69 wrote

Arī braucu ar 3x10 un nemaz no tā nekaunos. Jā, taisnajos gabalos nav problēmu 42x11 izgriezt, savukārt kāpumos ir gadījies arī 22x32 saslēgt un neticēsiet, bet ir palīdzējis. Palasot lielu daļu no augstāk sarakstītā, rodas iespaids, ka dažam vnk trūkst elementāras saprašanas par slēgšanos ar abām rokām un tamdēļ arī tās 2x un 3x sistēmas tiek svītrotas nost, kā nekam nederīgas.

nu jā, ja ir tik spēcīgs, ka pa taisnītēm vēsi 70km/h var ripināt uz MTB ar 130 kadenci, tad 3x vai 2x ar kādu 50/30t priekšā būs daudz piemērotāks par 1x. visiem pārējiem nīkuļiem 1x ir labāks.

runājot par otru kasetes galu, neticēsi, bet eksistē wide range kasetes, kur piemēram 11s 46/34 = 0.74 vai 12s 51/32 = 0.63, kas ir ļoti tuvu tavai attiecībai 0.69 ar 22x32.


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019

Avatar

By Freeman 26.05.2020 14:51:15

Member · 70 comments

Cik ir kadence braucot uz 80kmh ar 40-11 un 175mm klaņiem, riepas 29 2.3 platumā

Avatar

By kandrejevs 26.05.2020 14:56:02

Member+ · 767 comments

160


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019

Avatar

By Freeman 26.05.2020 15:13:54

Member · 70 comments

Tiešām tik daudz? Nav brīnums ka es nevaru ātrāk pabraukt ar platformas pedāļiem, man kājās ātrāk vairs negriežās.

Avatar

By kandrejevs 26.05.2020 15:31:36

Member+ · 767 comments

varbūt jāmaina velo uz ko šādu, ja par īsu? big_smile

?url=http%3A%2F%2Fnewatlas-brightspot.s3.amazonaws.com%2Farchive%2Fmueller-korenek-bicycle-speed-record-bonneville-2.jpg


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019