Veloceliņa Babīte-Jūrmala atjaunošana

Avatar

By aboltinsjanis 02.07.2019 12:21:36

New Member · 8 comments

Viens no ilgi gaidītajiem momentiem ir pienācis, īpaši pašreiz, kad pa Jūrmalas šoseju pārvietoties ar velo ir neiespējami.
Jūrmalas pilsētas dome plānojot veloceliņa Babīte–Jūrmala atjaunošanu, kā arī aicina piedalīties detālplānojuma publiskajā apspriešanā - kur tiek piedāvāti divi veloceļa attīstības scenāriji.
Sīkāks info šeit : http://ejuz.lv/pza


Avatar

By PTZ 02.07.2019 12:44:18

Member · 430 comments

Saite nestrādā. Iespējams šī būs korekta:
https://www.jurmala.lv/lv/sabiedriba/ja … spriesana/


Pain is inevitable. Suffering is optional.

Avatar

By mataev 02.07.2019 12:49:03

Member · 97 comments

Viss forši, bet ir viens liels - !!! Jūrmalas domes atbildības robeža beigsies tur kur uz veloceliņa ir uzlikta zīme Jūrmala. Babītes posms  paliks nekuriene. OK uz VAS "Latvijas dzelzceļš" zemes.

Last edited by mataev (02.07.2019 12:49:24)

Avatar

By averza 02.07.2019 13:00:20

Member+ · 4,909 comments

"Plānojot veloceliņa Babīte–Jūrmala atjaunošanu posmā no Jūrmalas pilsētas robežas līdz Priedaines dzelzceļa pārbrauktuvei"


Latvijas valsts granteņu MTB maratons

Avatar

By artursp 02.07.2019 13:34:53

Member · 367 comments
aboltinsjanis wrote

pašreiz, kad pa Jūrmalas šoseju pārvietoties ar velo ir neiespējami.

Tā kā satiksmes nozarē toni lielā mērā joprojām nosaka 20. gadsimta dinozauri, tad arī pēc remonta pa šoseju ar velo legāli braukt nedrīkstēs (būšot 552. zīme, 110 km/h, kas velosipēdistiem nozīmē vidējo pirkstu).

Avatar

By 321 02.07.2019 13:42:19

Member · 6,122 comments

Darbi saksies pec 10 gadiem?

Avatar

By subgrade 02.07.2019 14:01:57

Member · 66 comments

Cik saprotu, būtībā apspriežams ir tikai <400m posms no Priedaines stacijas līdz pārbrauktuvei - kur reāli ir varianti, un pati stacijas zona. No robežas līdz stacijai vienīgais, kas var mainīties, ir izvākt veloceļu no valsts (LDz) zemes, kur tas tajā atrodas, un izbūvēt blakus, pašvaldības zemē, taču principā no tā mainās tikai uzturēšanas jautājums (pienākums/atbildība). Taču, kā jau te norādīja, Babītes posmā tāpat veloceļš atrodas uz valsts (LDz) zemes.

Varēja jau tad pie viena apspriest arī posmu no pārbrauktuves līdz tiltam.

Avatar

By smgd 02.07.2019 14:55:11

Member · 207 comments
artursp wrote
aboltinsjanis wrote

pašreiz, kad pa Jūrmalas šoseju pārvietoties ar velo ir neiespējami.

Tā kā satiksmes nozarē toni lielā mērā joprojām nosaka 20. gadsimta dinozauri, tad arī pēc remonta pa šoseju ar velo legāli braukt nedrīkstēs (būšot 552. zīme, 110 km/h, kas velosipēdistiem nozīmē vidējo pirkstu).

Kurā valstī 21.g.s. pa ātrgaitas ceļu drīkst braukt ar velo? Problēma ir, ka blakus šosejām nav šaura asfaltēta celiņa, pa ko brauc pajūgi, traktori, velosipēdisti u.c. Es ar savu iedomāto sēdināto traktoru pa asfaltu no Rīgas uz Jūrmalu varēšu aizbraukt tikai caur Kalnciemu - akurāt 50km līkums.

LV policijas un CSDD bezdarbības rezultātā velosipēdistus neuzskata par satiksmes dalībniekiem - apsteidz ar minimālu intervālu un lielu ātrumu. Līdz ar to visdrošākās vietas velosipēdistiem ir platie ceļi ar atdalītajām joslām un asfaltētajām nomalēm, pa kuriem pēc būtības velosipēdistiem nebūtu jābrauc.

sabiedrības attieksmi labi demonstrē CSDD eksperiments, kur 50% auto neievēroja drošu intervālu apdzenot velo. Ja 50% vadītāju brauktu reibumā, tad būtu nacionāls skandāls, bet šeit - ja neievēro, tad neievēro, nākamā tēma.

Avatar

By averza 02.07.2019 15:04:24

Member+ · 4,909 comments

Tas, kas šobrīd tiek darīts ar Jūrmaleni, ir neprāts. Tur ir mierīgi saliktas 4 joslas, kur agrāk bija 3. Platuma pietiek. Mierīgi varēja uztaisīt 3+3 šauras joslas un atdalītu "protected"  velojoslu katrā virzienā. Un atstāt 90km/h. Tas posms ir vien kādus 10km garš, runa ir par ietaupītām 2 minūtēm.


Latvijas valsts granteņu MTB maratons

Avatar

By artursp 02.07.2019 15:48:36

Member · 367 comments
smgd wrote

Kurā valstī 21.g.s. pa ātrgaitas ceļu drīkst braukt ar velo?

Varu sakopēt ntos piemērus, kur ātrgaitas ceļam +/- blakus ir infrastruktūra velo un gājējiem (jā, arī pa jūrmaleni vairs nedrīkstēs staigāt). Bet vairāk jau runa par principu, ka kaut kādu bezjēdzīgu sekunžu dēļ, ko autobraucēji varbūt iegūs tajos nepilnajos 6 km (varbūt, jo visticamāk jau neko neiegūs nacionālo prāta spēju un braukšanas īpatnību dēļ - cik iegūs uzspiežot, tik pazaudēs, bremzējot pie FR), citiem ir jācieš diezgan lielas neērtības. Kā jau averza minēja, plānotais izpildījums ir diezgan kukū. Trallināt miljonus kaut kādos ātrgaitas ceļos mazā valstī ar mazu iedzīvotāju skaitu un blīvumu laikā, kad ir diezgan skaidrs, ka nākotnē privātie auto aizies pa zirgu taku, bet citi mobilitātes veidi jau tagad kļūst krietni populārāki, ir, maigi izsakoties, dīvaini.

Avatar

By Vaskis 02.07.2019 15:50:24

Member · 2,586 comments

Realitātē, tur ar 90 brauc, labi, ja 25%, ar 100+ brauc, vairums, un tad vēl 25% brauc ar max, ko attiecīgajā posmā un satiksmē var slalomā izlidot...
Jūrmalas šosejas vienīgais glābējs ir 3 joslas, ja būtu divas, tas īsais posms būtu bēdīgas statistikas līderis.

Avatar

By edgarsbaltins 02.07.2019 16:51:06

Member · 233 comments

Cienītie auto nīdēji. Es uzskatu ka pārvietoties pa šo veloceliņu var arī šobrīd. Ja utopiski iedomājamies ka visā garumā būs elegants gluds asfalts, šosejas braucēji tāpat nevarēs to izmantot , jo ātruma dēl bīstami, virsroku ņems suņu vadātāji , ģimenes ar bērniem, ratiņu operātores, kā tas notiek jau tagad. Tāpat uzskatu , ka ir nepareizi braukt gan pa Jūrmaleni , gan Siguldas virzienā, tas ir bīstami. Man gan ir mtb un uz formas nav reklāmas kas jāatrāda pēc iespējas lielākam cilvēku skaitam , es braucu pa auto nenoslogotiem maršrutiem no Jūrmalas uz Rīgu un atpakaļ. Velojoslas tikai sportistiem nebūs

Avatar

By aboltinsjanis 02.07.2019 17:09:45

New Member · 8 comments
edgarsbaltins wrote

es braucu pa auto nenoslogotiem maršrutiem no Jūrmalas uz Rīgu un atpakaļ. Velojoslas tikai sportistiem nebūs

Ceru sapratu pareizi, ka ar velo brauc no Jūrmalas uz Rīgu, pa auto nenoslogotiem maršrutiem, rodas jautājums - kādus maršrutus Tu izmanto? yikes


Avatar

By jaja 02.07.2019 17:32:53

New Member · 1,254 comments

Es  piem braucu ja no Botāniskā. Pa velo celiņu tad iekšā Beberbeķu mežā (Gar ZZK) pa taku līdz apvedceļam tad 3km pa to līdz zemes ceļam starp Jūrmalas šoseju un dzelzceļu un pa to līdz Priedainei. Turpat jau sanāk tilts pār Lielupi un esmu Jūrmalā. Noslogotākais posms ir veloceliņš ja  labs laiks.


Te kaut kas būs, kaut kad.

Avatar

By jt 02.07.2019 17:33:13

Member+ · 1,044 comments
averza wrote

Tas, kas šobrīd tiek darīts ar Jūrmaleni, ir neprāts. Tur ir mierīgi saliktas 4 joslas, kur agrāk bija 3. Platuma pietiek. Mierīgi varēja uztaisīt 3+3 šauras joslas un atdalītu "protected"  velojoslu katrā virzienā. Un atstāt 90km/h. Tas posms ir vien kādus 10km garš, runa ir par ietaupītām 2 minūtēm.

Tu laikam neesi braucis pie stūres pa tām 4 joslām, kas sadalītas abiem virzieniem, tas intervāls ir bēdīgs priekš tik intensīvas satiksmes, pietiek tur vienam nomudīties un laba ķēdes reakcija būs, pie kam plūsma tur neiet uz atļautajiem 70 kmh. Kur tieši tā Tava iedomātā protected velojosla aizies vietā, kur ir Liepājas šosejas apvedceļa viadukts un kā vispār tur piebraukt no Rīgas?

Esošais veloceliņš ir ļoti ok, labi ir pietiekami noslogots un varbūt ar šoseri nav baigi baudāms, bet savu funkciju veic labi. Vajag tikai asfaltu atjaunot pēc Babītes.

Avatar

By smgd 02.07.2019 17:38:21

Member · 207 comments
averza wrote

Tas, kas šobrīd tiek darīts ar Jūrmaleni, ir neprāts. Tur ir mierīgi saliktas 4 joslas, kur agrāk bija 3. Platuma pietiek. Mierīgi varēja uztaisīt 3+3 šauras joslas un atdalītu "protected"  velojoslu katrā virzienā. Un atstāt 90km/h. Tas posms ir vien kādus 10km garš, runa ir par ietaupītām 2 minūtēm.

kļūdies, starp 90 un 100 km/h uz 10km ietaupās apmēram 40sek

un kā tu piedāvā atrisināt pieslēgumus tādai "3+3 joslas+protected velojoslas" variantam? bremzēt/pāatrināties caur blīvu velosatiksmi? vai būvēt veloceliņam pārvadus - no lielirbes ielas līdz Rīgas robežai lielākā daļa būtu uz stabiem?

IMHO tur vienkārši atjaunos segumu esošajam anālajam risinājumam, vai pēc būtības tur kaut ko varēja uztaisīt būtiski labāk - varbūt kads plānošanas eksperts var komentēt. Ietaupīt celtniecībā un uzturēšanā varēja joslu platumu samazinot, pašlaik tur autobāņa platuma joslas kur 3 tanki var braukt blakus, bet vai iegūto vietu varētu lietderīgi izmantot?

Avatar

By subgrade 02.07.2019 18:17:07

Member · 66 comments

Pēc standartiem tur vispār nekādu pieslēgumu nedrīkstētu būt, tikai vairāklīmeņu ceļu mezgli ne tuvāk kā 5 km viens no otra.

Avatar

By Mikka 03.07.2019 01:01:58

Member · 130 comments
artursp wrote

... laikā, kad ir diezgan skaidrs, ka nākotnē privātie auto aizies pa zirgu taku, bet citi mobilitātes veidi jau tagad kļūst krietni populārāki...

Varētu par šo mazliet plašāk? Kas tad nāks auto vietā?

Pa zirgu taku - no transporta līdzekļa uz hobija/izklaides priekšmetu - ir aizgājuši kuģīši ( Regulāra upju kuģīšu satiksme pastāvēja no 1853. gada līdz 1990. gadam.  https://lv.wikipedia.org/wiki/%C5%AAden … %ABg%C4%81), šaursliežu dzelzceļš, mopēdi.
Vēl kaut cik dveš, lai gan nesalīdzināmi mazākā skaitā kā pirms gadiem četrdesmit, motocikli, dzelzceļš un autobusi.
Tas pie mums.
Situāciju pie britiem var paskatīties šeit https://assets.publishing.service.gov.u … n-2018.pdf. Piecos gados 2013 - 2018 auto satiksme augusi par 6.3%, velo par 6.4%, autobusu samazinājusies par 18%.

Avatar

By artursp 03.07.2019 10:14:06

Member · 367 comments
Mikka wrote
artursp wrote

... laikā, kad ir diezgan skaidrs, ka nākotnē privātie auto aizies pa zirgu taku, bet citi mobilitātes veidi jau tagad kļūst krietni populārāki...

Varētu par šo mazliet plašāk? Kas tad nāks auto vietā?

Izcēlu savā tekstā vienu vārdu, lai būtu skaidrāks. Vienkārši aizies laiki, kad katram strādniekam ir obligāti vajadzīgs savs auto (nav pat svarīgi - kā statusa simbols, (neekonomisks un nepraktisks) pārvietošanās līdzeklis vai tiešām nepieciešamība), vietā nāks dažādi MaaS risinājumi (tas pats sabiedriskais transports attīstīsies, kopābraukšana, dažādi elektriskie braucamlīdzekļi (arī ne obligāti savi) utt.). Jau tagad attīstītākās valstīs tas ir labi redzams; naivi iedomāties, ka mēs nu mūžīgi ieņemsim atpakaļrāpulības pozu un vienmēr brauksim ar saviem vecajiem dīzeļauto. Pēc laika savs auto liksies tikpat muļķīgi kā privātā lidmašīna vai tas pats zirgs. Plus vēl urbanizācija jau arī neapstāsies (cilvēki turpinās gāzties no laukiem uz pilsētām, kā tas jau notiek ntos gadsimtus), nepieciešamība (!) braukt lēnām zudīs (attālais darbs; iepirkšanās internetā). Jā, domāju, ka arī triekšanās ar auto pāri puslatvijai, lai pabraukātos ar velo, pēc laika vairs neliksies nemaz tik laba ideja smile
P.S. Lai nebūtu pārpratumu, man pašam ir (vecs) dīzeļauto smile Jau tagad viņš vairāk stāv un rūsē, nevis brauc. Bet nu tāpat neuzskatu, ka tā jāpaliek arī nākotnē.
https://www.nytimes.com/2019/03/22/opin … -lyft.html

Avatar

By Papuass 03.07.2019 10:37:58

Member+ · 2,756 comments

Lai neliktos kāda tāla nerealitāte, ir jau tagad Rīgā tāds https://www.carguru.lv/
Lai arī ir visādi ierobežojumi, Rīgā no A uz B sanāk aizbraukt lētāk nekā ar taksi (ja B ir atļautajā parkošanās zonā).

Avatar

By Inars 03.07.2019 10:39:57

Member+ · 1,153 comments
Mikka wrote
artursp wrote

... laikā, kad ir diezgan skaidrs, ka nākotnē privātie auto aizies pa zirgu taku, bet citi mobilitātes veidi jau tagad kļūst krietni populārāki...

Varētu par šo mazliet plašāk? Kas tad nāks auto vietā?

Pa zirgu taku - no transporta līdzekļa uz hobija/izklaides priekšmetu - ir aizgājuši kuģīši ( Regulāra upju kuģīšu satiksme pastāvēja no 1853. gada līdz 1990. gadam.  https://lv.wikipedia.org/wiki/%C5%AAden … %ABg%C4%81), šaursliežu dzelzceļš, mopēdi.
Vēl kaut cik dveš, lai gan nesalīdzināmi mazākā skaitā kā pirms gadiem četrdesmit, motocikli, dzelzceļš un autobusi.
Tas pie mums.
Situāciju pie britiem var paskatīties šeit https://assets.publishing.service.gov.u … n-2018.pdf. Piecos gados 2013 - 2018 auto satiksme augusi par 6.3%, velo par 6.4%, autobusu samazinājusies par 18%.

Kuģīšu/kuģu neesamība atbilst banānrepublikas statusam, tas tā. Uz iekšdedzes dzinēju nahrenizēšanu pastāv milzu ažiotāža ES, briti mums nav aktuāli. Varam nedaudz nopūsties, ka par ES komisāri iecēla konservatīvo ....  Mums, protams, savs statuss jāizrāda, 500 metri līdz darbam un katru dienu to attālumu veicam ar auto.
Rīgā vajag metro, P+R, skūteru/velo ceļus (ne gajēju-velo hibrīdus), elektroauto uzlādes stacijas... Vienkārši jāatņem auto josla pa kurieni braukt ar velo. Un to var izdarīt. Kopenhāgena var, Vācijā daudzviet sāks, kamdēļ Rīga nevarētu.
Par Jūrmalas veloceliņu neko nezinu, bet valstij/pašvaldībām kopīgi jāizbūvē veloceļš tā īstajā nozīmē. Nezinu platumu bet pareizais būtu tāds kā gar Polijas jaunajiem bāņiem uzbūvēts. Šobrīd, sanāk, kāds grib ķeksīša dēļ ko darīt.

Avatar

By PTZ 03.07.2019 10:55:41

Member · 430 comments
Inars wrote

... Šobrīd, sanāk, kāds grib ķeksīša dēļ ko darīt.

Šķiet, daži nemaz nav izlasījuši vairāk par virsrakstu.

Detālplānojuma risinājumi piedāvā divus veloceļa attīstības scenārijus:

1. veloceļa uzlabojumi īstermiņā;
2. maģistrālā veloceļa izbūve.
Detālplānojuma īstenošanas procesā abu scenāriju risinājumus var savstarpēji kombinēt, izvēloties katram veloceļa posmam piemērotāko uzlabošanas veidu.

Maģistrālā velosipēdu ceļa izbūves scenārijs paredz perspektīvā maģistrālā velosipēdu ceļa izbūvi visā izpētes posma garumā. Tam ir jāatbilst LVS 190-9:2015 prasībām, un iespējami jāņem vērā pasaules labās prakses piemēri.

Velosipēdu ceļu visā izpētes posma garumā tiek piedāvāts veidot divvirzienu, 4 metru platumā.
Velosipēdu ceļu posmā no Spilves ielas līdz Priedaines dzelzceļa stacijai tiek piedāvāts izbūvēt Lielā prospekta labajā pusē aiz apgaismojuma balstu līnijas.
Vietās, kur velosipēdu ceļu šķērso gājēji, ir jāierīko gājēju pārejas – divas pārejas posmā pie Priedaines dzelzceļa stacijas.
Izpētes posmā no Priedaines dzelzceļa stacijas līdz Spilves un Mangaļu ielas krustojumam (privātmāju apbūves rajona sākums) paralēli veloceļam paredzēts izbūvēt jaunu ietvi gājējiem.
Visā izbūves posmā ieteicams asfaltbetona segums. Seguma konstrukciju risinājumi jāizvēlas atbilstoši inženierģeoloģiskajiem apstākļiem.

Ja foruma viedie komentētāji savus viedokļus paustu sadaļā "Publiskā apspriešana", tad varbūt no tā būtu arī kāds rezultāts

Last edited by PTZ (03.07.2019 10:56:52)


Pain is inevitable. Suffering is optional.

Avatar

By subgrade 03.07.2019 11:00:46

Member · 66 comments

Tas ir ļoti ticami, ka privāto auto skaits ies mazumā, tomēr tas nenotiks ne rīt, ne parīt. Pēc 20 gadiem, kad būs laiks atkal kaut ko darīt ar to šoseju, tad arī skatīsies... šobrīd jau tā būtībā ir tikai seguma atjaunošana, nevis pārbūve. Tiesa, lai piešķirtu ātrgaitas šosejas statusu, gan būtu nepieciešama pārbūve.

Avatar

By artursp 03.07.2019 11:32:06

Member · 367 comments

PTZ, Tu vispār saproti, par kādu posmu ir runa? Tie ir daži metri no pārbrauktuves līdz stacijai! Pat ja tur uztaisīs to 4 m velobāni, tas celiņam kopumā nebūs nekāds milzu uzlabojums. Protams, ar kaut ko ir jāsāk, un, manuprāt, šādiem celiņiem būtu jābūt uz visiem Rīgas mikrorajoniem un Pierīgas pašvaldībām, bet nu jā, zirgam nav naudas (jo jābūvē ātrgaitas autoceļi)...
subgrade, tas jau notiek! Nevar auto skaits augt bezgalīgi (it sevišķi tad, ja iedzīvotāju skaits samazinās). Ja nodokļus maksā visi, tad arī tiesībām lietot ceļus, manuprāt, būtu jābūt visiem (nu, atvaino, neuzliekot to s**a 552. zīmi un tā vietā katrā virzienā novelkot balto nepārtraukto līniju par daždesmit centimetriem tālāk no labās malas nekā tagad, neviens (!) pārāk neciestu, bet nē, principi tādi). Nu jā, tā jau kaut kāda šoseja, ko tikai kaut kādi dīvaiņi izmanto ne ar auto vai moto; ja Rīgā mēģinātu kādā ielā ietvi likvidēt un tās vietā vēl vienu auto joslu uzbūvēt, gan laikam daudziem saprotamāk būtu. Tā tuvredzīgā, autocentriskā domāšana ir ceļš uz nekurieni (lai nelietotu rupjības). Mēs kā tauta milzu daļu savas nopelnītās naudas atdodam prom par kaut kādām mašīnām, detaļām, naftas produktiem; bojājam savu veselību ar izplūdes gāzēm un mazkustīgumu; sitamies nost avārijās utt. Tēmu varētu malt un malt, bet nu saprotams, ka visādi Linkaiši un Langes šo forumu nelasa.

Avatar

By Inars 03.07.2019 12:41:05

Member+ · 1,153 comments
PTZ wrote
Inars wrote

... Šobrīd, sanāk, kāds grib ķeksīša dēļ ko darīt.

Šķiet, daži nemaz nav izlasījuši vairāk par virsrakstu.

Piedod, es pat virsrakstu neesmu lasījis. Bet man ir vīzija wink

Avatar

By IAeroI 03.07.2019 18:04:54

Member · 415 comments

Jelgavas šoseja, asfaltēta nomale, anyone? Imposibruuuu

Avatar

By Mikka 03.07.2019 23:54:11

Member · 130 comments
artursp wrote

Izcēlu savā tekstā vienu vārdu, lai būtu skaidrāks. Vienkārši aizies laiki, kad katram strādniekam ir obligāti vajadzīgs savs auto (nav pat svarīgi - kā statusa simbols, (neekonomisks un nepraktisks) pārvietošanās līdzeklis vai tiešām nepieciešamība), vietā nāks dažādi MaaS risinājumi (tas pats sabiedriskais transports attīstīsies, kopābraukšana, dažādi elektriskie braucamlīdzekļi (arī ne obligāti savi) utt.).

artursp wrote

Trallināt miljonus kaut kādos ātrgaitas ceļos [..] ir, maigi izsakoties, dīvaini.

Kāda nozīme ceļu atjaunošanā ir transportlīdzekļu īpašumtiesībām?  Tā MaaS un kopābraukšana ar nomas mašīnām taču notiks turpat, kur brauc privātie, līzinga un uzņēmumu auto!
Nozīme ir tikai vajadzībai un vēlmei nokļūt no punkta A punktā B! Un tās arvien pieaug. Tūlīt teritoriālā reforma vēl kādus tūkstošus cilvēkkilometru gadā pievienos.

P.S. No Rīgas uz Jūrmalu parasti braucu ar velo. Pa veloceliņu. Priecājos, ka šajā ziemā arī Babītes novada teritorijā tas bija tīrīts. Varbūt, ja kaut ko uzlabos Priedainē, kaimīnu sāncensības gars liks kaut ko darīt arī posmā no Priedaines līdz Babītei. Savukārt Jūrmalas šoseju izmantoju, kad braucu uz Ventspili, Tukumu vai Talsiem. Un priecājos par katru kilometru, ko var nobraukt ātri un bez lieka stresa.