Inovācijas un tehnoloģijas

Avatar

By slinkevich 09.12.2009 20:36:14

Member · 917 comments

nu neteikšu ka priekšējie zobrati būtu bīstamāki par bremžu rotoriem, pārsvarā ķēde ir uz lielākā zobrata un kritiena brīdī zobrats nerotē, bet rati gan varētu griezties un nu nebūtu labi ja kādam pirksts trāpītu rotējošā rotorā, kautkad dzirdēju arī baumas ka skaistos spinergy ratus aizliedza lietot šosejā jo viņi palika bīstami...tur pat roka varēja trāpīt rotējošā ratā, bet varbūt tās bija baumas. un vēl jau klasiskais skaistais ka DB ir smagākas un kur nu šosejā tur bremzēs KRUKJI PEDALJI ! big_smile


@velodarbnica

Avatar

By ritenbraucejs 09.12.2009 21:44:39

Member+ · 819 comments
Delfins wrote

ja tās smuki ieintegrē, tad gan jau būtu pa smuko. pirmkārt jau lai tāpēc neskrāpētu aploku. nezinu kā ir karboratiem lietainā laikā.. bet smuki noēd ALU aploku un bremžu klučus. bremzēšana arī "mīkstāka" un precīzāka

Karbona ratiem ir speciālas bremžu uzlikas. Un aploks ar laiku nolietojas- tas pieder pie lietas. Ja var krosus ar zipiem braukt, tad šosejniekam...
Un par to mīkstāko- precīzāko bremzēšanu-kaut kā nav nācies dzirdēt no nopietniem braucējiem, ka klasiskās šosejas bremzes būtu vēlams aizvietot ar disku bremzēm.
Tiesa, izlasot ka velosipēdu projektējis ar veloindustriju nesaistīts uzņēmums, mani šāds risinājums neizbrīna. Izskatās, ka dotais braucamrīks projektēts pēc principa- uztaisīt savādāk (ne labāk), lai var paprasīt lielākas naudiņas. Un lielākai daļai ļautiņu , kas samaksās virs 20 000 angļu naudiņas par velosipēdu liksies, ka disku bremzes ir +.

Avatar

By drazzzas 11.12.2009 23:54:13

Member · 276 comments

Ne vienmer taa ir... Tads labs piemeers ir puisis no .nz vaardaa John Britten, kursh, arhitekts buudams, uzbuuveeja garazhaa saciikshu motociklu no nulles izmantojot gandriiz 100% nestandarta konstruktiivos risinajumus un arii materialus... Un diezgan viegli tika galaa ar lielajiem motograndiem trasee, kuri tereja miljonus pilnveidojot stipri novecojushas konstruktijas... Ko es ar to gribeju teikt? To, ka ar kadu nozari nesaistiitam cilveekam tajaa kaut ko buuveejot nav nekadu steroetipu kas un kaa it kaa ir jadara... Un reizem vinsh pat nezina, ka kaut ko nevar izdariit peec nozares profu un veteranu atzinuma, nem un izdara... smile
Protams, tadu piemeru nav daudz, bet izslegt tadus nevajag. smile

ritenbraucejs wrote

Tiesa, izlasot ka velosipēdu projektējis ar veloindustriju nesaistīts uzņēmums, mani šāds risinājums neizbrīna. Izskatās, ka dotais braucamrīks projektēts pēc principa- uztaisīt savādāk (ne labāk), lai var paprasīt lielākas naudiņas. Un lielākai daļai ļautiņu , kas samaksās virs 20 000 angļu naudiņas par velosipēdu liksies, ka disku bremzes ir +.

Last edited by drazzzas (11.12.2009 23:55:15)

Avatar

By ritenbraucejs 12.12.2009 00:23:14

Member+ · 819 comments

Tā īsti nesapratu. Vai es apgalvoju, ka ar veloindustruju nesasitīts uzņēmums vai cilvēks nevar uzbūvēt labu velosipēdu? Manuprāt nebūt nē. Es tikai rakstīju ka manu izbrīnu par disku bremzēm uz augstākās klases šosejas velosipēda (uz kādu spriežot pēc cenas un ieguldītā darba tas pretendē) kliedēja sekojošā informācija ka to ir projektējis ar veloindustriju nesaistīts uzņēmums. Ir taču starpība, vai ne?

Last edited by ritenbraucejs (12.12.2009 00:23:48)

Avatar

By kasio 12.12.2009 14:48:43

Member++ · 561 comments
ritenbraucejs wrote

Tā īsti nesapratu. Vai es apgalvoju, ka ar veloindustruju nesasitīts uzņēmums vai cilvēks nevar uzbūvēt labu velosipēdu? Manuprāt nebūt nē. Es tikai rakstīju ka manu izbrīnu par disku bremzēm uz augstākās klases šosejas velosipēda (uz kādu spriežot pēc cenas un ieguldītā darba tas pretendē) kliedēja sekojošā informācija ka to ir projektējis ar veloindustriju nesaistīts uzņēmums. Ir taču starpība, vai ne?

Ielas velo meedz apgaadaat ar disku bremzeem - tas taa informaacijai, lai neshkjiet ka kaut kas neredzeets.
Ja tev rodas jautaajums par to kapeec likt disku bremzes, tad droshi vien tev nav gadiijies ar taadaam pabremzeet.
Galvenais iemesls kapeec Disku bremzes liek ielas velo ir tas, ka taas nediilst tik aatri un praktiski nav jaapaarregulee(noturiigaakas)
Tas viss protams atkariigs no taa KAA tu brauc.(no braukshanas stila: "miilji" vai "dusmiigi")

Avatar

By ritenbraucejs 12.12.2009 14:55:06

Member+ · 819 comments
kasio wrote

Ielas velo meedz apgaadaat ar disku bremzeem - tas taa informaacijai, lai neshkjiet ka kaut kas neredzeets.
Ja tev rodas jautaajums par to kapeec likt disku bremzes, tad droshi vien tev nav gadiijies ar taadaam pabremzeet.
Galvenais iemesls kapeec Disku bremzes liek ielas velo ir tas, ka taas nediilst tik aatri un praktiski nav jaapaarregulee(noturiigaakas)
Tas viss protams atkariigs no taa KAA tu brauc.(no braukshanas stila: "miilji" vai "dusmiigi")

Vai tas ir ielas velo? Cik man zināms, šosejas velosipēdiem (tādiem, kuri maksā daudz naudiņas un kuriem lielāku riepu par 23mm nevar uzlikt), disku bremzes pagaidām neviens neliek. Laikam puišiem neviens nav pastāstījis cik tā ir laba lieta smile.

Last edited by ritenbraucejs (12.12.2009 15:08:41)

Avatar

By Delfins 12.12.2009 15:29:18

Member+ · 3,575 comments

Pašas DB un VB ir stipri līdzīgi - atšķirās tikai attālums kur iedarbojās bremzes - aploks ir tas pats disks.
šeit nekādu jauninājumu nav un nevajag smile. Terētiski bremzes var iestrādāt iekš rumbām (vecie labie "barabani"), bet tur ir milzīgs spēks japieliek kā arī dils un svils pie lieliem ātrumiem.

Avatar

By kasio 12.12.2009 16:28:46

Member++ · 561 comments
Delfins wrote

Pašas DB un VB ir stipri līdzīgi - atšķirās tikai attālums kur iedarbojās bremzes - aploks ir tas pats disks.
šeit nekādu jauninājumu nav un nevajag smile. Terētiski bremzes var iestrādāt iekš rumbām (vecie labie "barabani"), bet tur ir milzīgs spēks japieliek kā arī dils un svils pie lieliem ātrumiem.

Manupraat jo taalaak no centra jo "labaak" dilst (njemot veeraa, ka neviens pa nazhiem, piemeeram, prieksheejo ratu neliek)

Tagad visi atceramies pasaules chempi, kur saramotinam izbeidzaas bremzes! Ar DB taa nenotiek!

Avatar

By ritenbraucejs 12.12.2009 17:11:44

Member+ · 819 comments
kasio wrote

Tagad visi atceramies pasaules chempi, kur saramotinam izbeidzaas bremzes! Ar DB taa nenotiek!

Tās ir kāds jauns apgalvojums, ka šosejas bremzes lūzt, bet DB nelūzt? Kas tieši viņam tur salūza? Savādāk grūti spriest, kā ar DB nenotiek.

Avatar

By A Vanags 12.12.2009 17:13:24

Local.Auth · 2,110 comments
kasio wrote

Manupraat jo taalaak no centra jo "labaak" dilst (njemot veeraa, ka neviens pa nazhiem, piemeeram, prieksheejo ratu neliek)

Tagad visi atceramies pasaules chempi, kur saramotinam izbeidzaas bremzes! Ar DB taa nenotiek!


1. Jo taalaak no ass centra, jo bremzes ir efektiigaakas, attieciigi, mazaaka slodze uz kluchiem. Piemeeram, esmu ieveerojis ka uz lielaaka rotora (203mm) bremzju kluchi iet ilgaak nekaa uz mazaaka (160mm) rotora.

2. Nesaki viss ka neviens ar prieksheejo ratu pa meemajiem neliek, ir velosporta veidi kur dod gan, un arii ikdienaa braucot gadaas.. (ja aizmuguree ir smaga velosoma, tad ir minimaala iespeeja paarldot paar stuuri).

3. Nesaki viss ka ar DB negadaas "peekshnja bremzju izbeigshanaas", gadaas gan, un turklaat vel ar jauniem kluchiem ejot uz startu!
Konkreetais piemeers - gadus apm 6 atpakalj bij "velolemaanas" gonka 24h, kur biju par mehu. Jau izejot uz starta smidzinaaja, un faktiski visa gonka bij lietuu, kaads bij brauceejam paarsteigums kad peeksnji saprata ka nav bremzju, un kaads bij mans paarsteigums kad redzeeju ka jaunie DB bremzju kluchi bij liidz blekjiem pliki..

Par 1. punktu muusu fiziku zinoshais biedrs vareetu varbuut vairaak paskaidrot, kaapeec taada lieta ir noveerojama.


Šmerlis

Avatar

By Eduards 12.12.2009 17:45:57

Member# · 2,686 comments

Par 1. punktu:

Spēka momentu nosaka gan tas, cik liels ir pats spēks F, gan arī tuvākais attālums no spēka darbības taisnes līdz pagrieziena asij. Šo attālumu sauc par spēka plecu l.

Pagrieziena ass var būt reāla rotācijas ass, ap kuru ķermenis var griezties. Bet tā var būt arī iedomāta līnija, ap kuru spēks pagriež ķermeni. Tā, piemēram, smaguma spēka dēļ uz galda var apgāzties ziedu vāze, kad tā zaudē līdzsvaru.

M = F * l, kur M - spēka moments, F - spēks, l - spēka plecs. Tātad ķermenim pieliktais spēka moments pret rotācijas asi ir vienāds ar speka lieluma un spēka pleca reizinājumu.

Spēka momenta vienība ir vienāda ar spēka vienības un garuma vienības reizinājumu - Ņūtons reiz metrs (N • m). Spēka momenta vienībai nav īpaša nosaukuma. Ieteicams papildus lasīšanai: Fizika 10. klasei, Edvīns Šilters, Vilnis Reguts, Austris Cābelis, 1. izdevums - 2004, "Lielvārds"

Nodaļa ir pārāk vienkārša, lai traucētu fiziķus, tapēc ievietoju savas nelielās zināšanas. Disku bremzēm bremzēšanas spēks ir lielāks kā v-bremzēm tāpēc, ka DB pieliktais spēks uz bremžu klucīti ir vairākkārt lielāks nekā v-bremzēm spēka plecs lielāks salīdzinājumā ar DB.

Avatar

By Andersons 12.12.2009 23:27:51

Member+ · 2,638 comments

Tā arī bija ka nekarbona ratiem paredzētos bremžu klužus mehi šim bija uzlikuši pie Zipp karbona ratiem, esot tie rati arī izbeigušies.


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By Kārlis 22.12.2009 15:28:39

Local.Auth · 1,015 comments

http://www.innolite.se/produkt.aspx?id=547

S(z)viedri dedzina!

Labs svars aplokam, nez ko viņi saka par garantijām (izņemot 80kg braucēja max svara ierobežojumu)

Vietējie ogļplasta speciālisti varētu padalīties ar domām par ogļplastu aplocēs. Ar trubiņu riepām jau viss ir vienkāršāk, un tas noteikti lielāko auditorijas daļu pat neinteresētu, mani personīgi interesē tikai bortējamās riepas un karbona aploces lietošanas praktiskie aspekti.

DSC_0230.JPG

Last edited by Kārlis (22.12.2009 15:34:25)


Avatar

By Delfins 22.12.2009 17:38:39

Member+ · 3,575 comments

ja ir labs asfalts, kapec nē.

praktiskais pielietojums tāpat kā visiem pāriem - lai ripo smile

Avatar

By Kārlis 22.12.2009 18:07:52

Local.Auth · 1,015 comments
Delfins wrote

ja ir labs asfalts, kapec nē.

praktiskais pielietojums tāpat kā visiem pāriem - lai ripo smile

Vai es vienīgais nesapratu ko a.god. gribēja pateikt ar savu ierakstu?


Avatar

By Grey 22.12.2009 18:19:43

Member# · 1,688 comments

Delfins domā, ka šīs aploces derēs tikai šosejas braukšanai un izteica cerību, ka ripos labi.

Avatar

By Delfins 22.12.2009 18:36:00

Member+ · 3,575 comments

http://www.youtube.com/watch?v=k7qKkcLX … re=related
http://www.youtube.com/watch?v=12DLBkX8 … re=related

Imho, ja vien iekšā nav spec pildījums/karkass, tad būs tas pats vien rezultāts, pie viena normāla sitiena.

kas attiecās uz svaru - ne vienmēr viegls = labāks.

Avatar

By LOOK 22.12.2009 20:32:55

Member# · 2,702 comments

Delfins nepamatoti nodarbojas ar demagoģiju. Karbona daļas nelūzt biežāk par metāla analogiem. Aizvien biežāk sintētiskie materiāli veiksmīgi aizstāj metālu. Konkrētajā piemērā Zviedri ir max pietuvinājušies kritiskaja robežai, par ko liecina virkne ierobežojumi aploka lietošanā. Cena (€ 408,43/gab.) nosaka ka lavīnveidīga pāreja uz šiem aplokiem tuvākā laikā nav gaidāma. Tomēr karbona aploki XC laukā ieviešas samērā strauji.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By Grey 23.12.2009 11:04:43

Member# · 1,688 comments

Kāpēc uzreiz piesaukt demagoģiju, man liekas Delfins par praktiskajiem aspektiem runā.

ALU aploks panes daudz, gan sitienus ar prāviem akmeņiem braucot grupā pa granteni, gan braucienus ar izlūzušiem spieķiem, astotnieku, gan braukšanu bez riepas, ja nepieciešams finišēt.

Avatar

By Ansis 23.12.2009 11:44:33

Member++ · 3,684 comments
A Vanags wrote
kasio wrote

Manupraat jo taalaak no centra jo "labaak" dilst (njemot veeraa, ka neviens pa nazhiem, piemeeram, prieksheejo ratu neliek)

1. Jo taalaak no ass centra, jo bremzes ir efektiigaakas, attieciigi, mazaaka slodze uz kluchiem. Piemeeram, esmu ieveerojis ka uz lielaaka rotora (203mm) bremzju kluchi iet ilgaak nekaa uz mazaaka (160mm) rotora.

Es nupat šo pamanīju. Eduards uzrakstīja pareizi, bet īsti neuztrāpīja, ko vajag uzrakstīt.
Bremzējot velosipēda kinētiskā enerģija pārvēršas bremžu sistēmas disipētajā enerģijā F*s. Pēc šīs elementārās formulas iznāk, ka klučiem jādilst vienādi, t.i., neatkarīgi no rotora diametra. Jo mazākam rotoram sanāks mazāks kluču noietais ceļš s (noteiktā bremzēšanas laikā), toties bremzēts tiek ar lielāku spēku F (ja grib nobremzēt tikpat stauji).
Taču praksē var nebūt vienādi - un šeit mēs iebraucam materiālzinātnē. Kluča ambrazīvais slānis var labāk paciest uzspiediena spēku, sliktāk paciest slīpēšanas garumu (ilgumu) - tad taisnība būs Kasio. Ja vice versa, tad taisnība Vanagam. Es neesmu lasījis, ko tie kluči labāk pacieš, tāpēc šeit manai atbildei jāpieliek punkts. Cik es zinu no cietvielu materiāliem, šai atkāpei no vienādības nevajadzētu būt lielākai par 10-20%, jo tad tā kluča virsma jau būtu nestabils materiāls... bet tas ir vismaz 5 gadus vecs spriedums.

Avatar

By :) 23.12.2009 12:13:40

Member · 177 comments
Ansis wrote

Taču praksē var nebūt vienādi - un šeit mēs iebraucam materiālzinātnē. Kluča ambrazīvais slānis var labāk paciest uzspiediena spēku, sliktāk paciest slīpēšanas garumu (ilgumu) - tad taisnība būs Kasio. Ja vice versa, tad taisnība Vanagam. Es neesmu lasījis, ko tie kluči labāk pacieš, tāpēc šeit manai atbildei jāpieliek punkts. Cik es zinu no cietvielu materiāliem, šai atkāpei no vienādības nevajadzētu būt lielākai par 10-20%, jo tad tā kluča virsma jau būtu nestabils materiāls... bet tas ir vismaz 5 gadus vecs spriedums.

Cik saprotu, tad strauja bremzēšana mazāk noēd klučus nekā vāja bremzēšana?

Avatar

By A Vanags 23.12.2009 12:29:26

Local.Auth · 2,110 comments

par sho jautaajumu nu gan gruuti spriest. Itkaa jau nebuutu jaabuut nekaadai starpiibai, kautgan, maigi bremzeejot ar iespeejams ka dilst mazaak..


Šmerlis

Avatar

By Delfins 23.12.2009 12:37:40

Member+ · 3,575 comments

tas ir atkarīgs no materiāla - pašlaik ir nopērkami daudzu veidu kluči.
bet ja spiež pa mēmo, tad kluči praktiski vispār nedilst, cita lieta cik daudz bojājās gan dakša locoties, gan stiprinājumi, gan tas materiāls uz plāksnes.
vislabāk bremzēt ar abiem ratiem, jo tad bremzēšananotiek daudz īsākā posmā. ideāli ja ir ABS-like stils un DB tas daudz vieglāk `realizējams` [kaut vai ar paša smadzenēm], V-breikiem tas kritiskais punkts un līkne (modulācija?) ir pavisam savādāka

Modulation%20Pic.jpg

Inovācija kāreiz šeit var tikt ieviesta - uztaisīt uz viena hēbeļa `pumpi` un caur iedomājamo `eļļa reduktoru` sadala spēku - protams tas būs arī viegli regulējams - sniegā uz aizmuguri vairāk un šosejā 50:50 vai kaut kā tā

Avatar

By Ansis 23.12.2009 12:38:56

Member++ · 3,684 comments
smile wrote

Cik saprotu, tad strauja bremzēšana mazāk noēd klučus nekā vāja bremzēšana?

Ja bremžu kluču virsma ir lineārs (primitīvs) materiāls, tad viss vienalga, cik strauji bremzē, kāds rotora diametrs u.tml. Vienkārši m*v^2/2 pārvēršas siltumā un izdilumā, kas savukārt tiek iegūts, slīpējot klučus pret rotoru. Tas, ja nesāk pīt klāt problēmu par bremžu darba temperatūru. Nelineāram (advancētam) virsmas materiālam spēka/slīpēšanas ilguma attiecības nobīde teorētiski var būt uz abām pusēm no lineāra. Cik DB kluču virsma ir nelineāra, un uz kuru pusi, es neesmu lasījis, nezinu.

Avatar

By KarlisB 19.01.2010 12:12:46

Member+ · 911 comments

Un kas mūs sagaida 2011???

http://weightweenies.starbike.com/forum … d4a09e701c

JAUNAS SKAISTAS ROTAĻLIETAS smile


FS 29er

Avatar

By KarlisB 19.01.2010 12:14:51

Member+ · 911 comments

Tagad visus spiedīs pāriet uz 10 ārtumu kasetēm un ķēdēm... Viss jau būtu skaisti, ja viņas nediltu tik ārti
p.s.
Man patīk jaunais X.O,


FS 29er

Avatar

By ritenbraucejs 19.01.2010 12:22:19

Member+ · 819 comments
KarlisB wrote

Tagad visus spiedīs pāriet uz 10 ārtumu kasetēm un ķēdēm... Viss jau būtu skaisti, ja viņas nediltu tik ārti
p.s.
Man patīk jaunais X.O,

Ar varu jau nevienu nespiež- pašiem vien tās jaunākās mantiņas sagribās.
Daļa šosejas braucēju jau pagājušogad pārgājuši uz 11 ātrumu kasetēm un ķēdēm. Atšķirība dilšanas ziņā neesot būtiska (10 un 11 ātrumiem max 10%- tā tauta runā).

Last edited by ritenbraucejs (19.01.2010 12:24:17)